Skocz do zawartości

Impreza GT '98 cieknący olej z pokrywy zaworów


piotrek_22

Rekomendowane odpowiedzi

Wie moze ktos co mozna zrobic z cieknacym olejem spod pokrywy zaworow? Wymienilem uszczelke ale nadal kapie na kolektor

A jesteś pewien, że pokrywy są płaskie?

 

Przerabiałem coś takiego swego czasu w maździe żony. Pokrywa była minimalnie zwichrowana i nie przylegała idealnie do bloku.

Trzeba ją było delikatnie splanować. 

 

Jakie uszczele założyłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszczelki zakładałeś Oem Subaru ? w rocznikach 97/98 w modelach turbodoładowanych występowały 3 rodzaje uszczelek dekla, założenie nieprawidłowego rodzaju powoduje wycieki.

 

Różnice są minimalne  w ilości wypustek do wewnątrz oraz wysokości i profilu samej uszczelki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

dokrecilem na tyle ile sie dalo

to też niekoniecznie jest najlepsze - dokręcać trzeba odpowiednim momentem obrotowym, wg instrukcji, przekręcenie też może powodować negatywne efekty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja i Kukus wymienialiśmy u siebie i daliśmy dodatkowo uszczelniacz/silikon dirko beżowy - twardnieje do postaci gumy w kilkanaście minut i dodatkowo ładnie łączy wszelkie powierzchnie. Wycieki zostały wyeliminowane :yahoo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Również przy wymianie lekko rozsmarowałem silikonem ( w rowek pod uszczelką ) i co najważniejsze jak wyżej koledzy piszą - dokręcać z wyczuciem i muszą być nowe uszczelniacze na śruby . Ja mam GD i tam przychodzi 8 szt . Jeszzce dobrze przesmarować pokrywkę odpowietrznika ( na górze pokrywy z wężem ) silikonem . Podczas wymiany zleci Ci trochę oleju - więc zapewne jakieś 400 km będziesz czuł spalony olej a nawet sie może zadymić . To normalne - pod pokrywą jest kolektor wydechowy - wypali się będzie spokój .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem, są dystanse - uszczelki nie kładzie się na żaden silikon, tylko nowa uszczelka, nowe podkładki i dokręca. Jak uszczelka się starzeje to twardnieje, normalne - wtedy zaczyna przeciekać, dokręcanie ze względu na dystans nic nie da. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat mistrz :-) potem w odpowiednich działach obruszenie że połowa aut na silikonie lata :-) domowi mechanicy jest coś takiego jak książka serwisowa gdzie opisane jest dokładnie co należy i czym smarować oraz podane są dokładne momenty dla dokręcania śrub. Warto czasem coś przeczytać więcej niż forum :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

po wymianie rozrzadu, wymieniali mi uszczelki, i ciekło, pojechalem na poprawke - uszczelnili silikonem jedna strone, po tygodniu zaczelo cieknac i smierdziec w kabinie, pojechalem - druga strona taka sama sytuacja.

wczoraj znow zaczwelo sie dymin smierdziec i cieknac... co jest? co trzeba zrobic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...