Jump to content

Impreza GT '98 cieknący olej z pokrywy zaworów


piotrek_22

Recommended Posts

Wie moze ktos co mozna zrobic z cieknacym olejem spod pokrywy zaworow? Wymienilem uszczelke ale nadal kapie na kolektor

A jesteś pewien, że pokrywy są płaskie?

 

Przerabiałem coś takiego swego czasu w maździe żony. Pokrywa była minimalnie zwichrowana i nie przylegała idealnie do bloku.

Trzeba ją było delikatnie splanować. 

 

Jakie uszczele założyłeś?

Link to comment
Share on other sites

uszczelki zakładałeś Oem Subaru ? w rocznikach 97/98 w modelach turbodoładowanych występowały 3 rodzaje uszczelek dekla, założenie nieprawidłowego rodzaju powoduje wycieki.

 

Różnice są minimalne  w ilości wypustek do wewnątrz oraz wysokości i profilu samej uszczelki.

Link to comment
Share on other sites

 

 

dokrecilem na tyle ile sie dalo

to też niekoniecznie jest najlepsze - dokręcać trzeba odpowiednim momentem obrotowym, wg instrukcji, przekręcenie też może powodować negatywne efekty. 

Link to comment
Share on other sites

Ja i Kukus wymienialiśmy u siebie i daliśmy dodatkowo uszczelniacz/silikon dirko beżowy - twardnieje do postaci gumy w kilkanaście minut i dodatkowo ładnie łączy wszelkie powierzchnie. Wycieki zostały wyeliminowane :yahoo:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Również przy wymianie lekko rozsmarowałem silikonem ( w rowek pod uszczelką ) i co najważniejsze jak wyżej koledzy piszą - dokręcać z wyczuciem i muszą być nowe uszczelniacze na śruby . Ja mam GD i tam przychodzi 8 szt . Jeszzce dobrze przesmarować pokrywkę odpowietrznika ( na górze pokrywy z wężem ) silikonem . Podczas wymiany zleci Ci trochę oleju - więc zapewne jakieś 400 km będziesz czuł spalony olej a nawet sie może zadymić . To normalne - pod pokrywą jest kolektor wydechowy - wypali się będzie spokój .

Link to comment
Share on other sites

Sa dystanse czy nie? Czekam na info kto sam kręcił..

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Pytam bo mi tez po remoncie silnika i wymianę kompletu uszczelek silnika cieknie z pokrywy na kolektor i dymi

Edited by Tuono
Link to comment
Share on other sites

Wymieniałem, są dystanse - uszczelki nie kładzie się na żaden silikon, tylko nowa uszczelka, nowe podkładki i dokręca. Jak uszczelka się starzeje to twardnieje, normalne - wtedy zaczyna przeciekać, dokręcanie ze względu na dystans nic nie da. 

Link to comment
Share on other sites

Temat mistrz :-) potem w odpowiednich działach obruszenie że połowa aut na silikonie lata :-) domowi mechanicy jest coś takiego jak książka serwisowa gdzie opisane jest dokładnie co należy i czym smarować oraz podane są dokładne momenty dla dokręcania śrub. Warto czasem coś przeczytać więcej niż forum :-P

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

po wymianie rozrzadu, wymieniali mi uszczelki, i ciekło, pojechalem na poprawke - uszczelnili silikonem jedna strone, po tygodniu zaczelo cieknac i smierdziec w kabinie, pojechalem - druga strona taka sama sytuacja.

wczoraj znow zaczwelo sie dymin smierdziec i cieknac... co jest? co trzeba zrobic?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...