Adam12 Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Moze pomysł o przejechaniu sie testowym manualem jesli chcesz wolnossaka to moze byc ciekawa alternatywa. Poza samą skrzynią, która moim zdaniem daje większe możliwości MT mają nieco lepszy napęd. Czysta mechanika bez elektronicznych fajerwerków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzes124 Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Wg mnie różnica niewielka, natomiast moj XT dopiero 2200km przekroczył a ponoć te amorki sie "docieraja" i na początku sa twardsze. A co do np. okna dachowego to mam identyczne spostrzezenia jak cOijN. Nie pamiętam ile testowy egzemplarz miał przejechane, ale różnicę wyczułem (mam na myśli normalne drogi lokalne). Być może też był jeszcze świeży. Chociaż w tym wątku http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/69356-forester-20i-vs-20xt-zalujecie-podjetej-decyzji/ było kilka wypowiedzi, wskazujące że jednak zawieszenie w XT mogło by być bardziej komfortowe. Jeśli chodzi o okno dachowe, to jestem w stanie bez bólu z niego zrezygnować Moze pomysł o przejechaniu sie testowym manualem jesli chcesz wolnossaka to moze byc ciekawa alternatywa. MT nie biorę pod uwagę. Większość czasu i tak jazda po miastach, ciągła zmiana 1-2-1-2-1-2 to już nie dla mnie, chyba robię się leniwy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Krupa Opublikowano 11 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2015 [...] Moze pomysł o przejechaniu sie testowym manualem jesli chcesz wolnossaka to moze byc ciekawa alternatywa. MT nie biorę pod uwagę. Większość czasu i tak jazda po miastach, ciągła zmiana 1-2-1-2-1-2 to już nie dla mnie, chyba robię się leniwy też mi się tak zdawało, zwłaszcza, że ostatnie 3 lata (2 auta) bujałem się z automatami ale tak z sentymentu wziąłem MT i jestem bardzo zadowolony ale co kto lubi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 13 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2015 [...] Moze pomysł o przejechaniu sie testowym manualem jesli chcesz wolnossaka to moze byc ciekawa alternatywa. MT nie biorę pod uwagę. Większość czasu i tak jazda po miastach, ciągła zmiana 1-2-1-2-1-2 to już nie dla mnie, chyba robię się leniwy też mi się tak zdawało, zwłaszcza, że ostatnie 3 lata (2 auta) bujałem się z automatami ale tak z sentymentu wziąłem MT i jestem bardzo zadowolony ale co kto lubi Tak to jest, że automat potrzebuje mocnego silnika. Słaby silnik wg mnie tylko MT chyba, że kierowca preferuje jazdę wyjątkowo 'emerycką'. Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Opi Opublikowano 13 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2015 [...] Moze pomysł o przejechaniu sie testowym manualem jesli chcesz wolnossaka to moze byc ciekawa alternatywa. MT nie biorę pod uwagę. Większość czasu i tak jazda po miastach, ciągła zmiana 1-2-1-2-1-2 to już nie dla mnie, chyba robię się leniwy też mi się tak zdawało, zwłaszcza, że ostatnie 3 lata (2 auta) bujałem się z automatami ale tak z sentymentu wziąłem MT i jestem bardzo zadowolony ale co kto lubi Tak to jest, że automat potrzebuje mocnego silnika. Słaby silnik wg mnie tylko MT chyba, że kierowca preferuje jazdę wyjątkowo 'emerycką'. Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka Popieram to co mechanik napisal. Miałem takie same odczucia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 13 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2015 Ale tu nie chodzi o to ze 2.0i jest slabym silnikiem tylko o to ze ma maly moment a max moc uzyskiwana jest przy czerwonym polu. Dla przykładu sbd z cvt jezdzi sie lepiej niz 2.0i z cvt a przeciez 2.0i ma o te 3 koniki wiecej. Zeby 2.0i z cvt jechalo tak samo jak sbd z cvt skrzynia musiałaby cały czas trzymac auto w przedziale obrotów 4-6k a wtedy samochód stałby sie nieekonomiczny i głosny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 13 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2015 (edytowane) (...)Zeby 2.0i z cvt jechalo tak samo jak sbd z cvt skrzynia musiałaby cały czas trzymac auto w przedziale obrotów 4-6k a wtedy samochód stałby sie nieekonomiczny i głosnyZaś aby 2.0n/a CVT jechało jak manual musiałoby coś kompensować straty na sprzęgle hydrokinetycznym.(rozwiązanie jest proste - silniejszy silnik i automat daje radę). Edytowane 13 Sierpnia 2015 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 13 Sierpnia 2015 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2015 Dla przykładu sbd z cvt jezdzi sie lepiej niz 2.0i z cvt a przeciez 2.0i ma o te 3 koniki wiecej Odpowiedź jest bardzo prosta - to jest kwestia krzywej mocy ( czy też skorelowanej z nią krzywej momentu obrotowego ). Moc maksymalną osiągamy tylko przy określonych obrotach - aby do niej "dojść" musimy przejść przez cały zakres obrotów. Innymi słowy w 99% przypadków nie mamy do dyspozycji pełnej mocy, lecz jakąś jej część. A ta "część" jest w silnikach doładowanych wyższa, niż w wolnossących ( bo relatywnie szybko jest osiągany maksymalny moment obrotowy na skutek doładowania). Tak też np. w samochodach rajdowych S2000 versus R4 pomimo tej samej praktycznie mocy maksymalnej i mniejszej masy S2000 przyspieszenia ze startu zatrzymanego były lepsze dla R4. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Opi Opublikowano 13 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2015 Zeby 2.0i z cvt jechalo tak samo jak sbd z cvt skrzynia musiałaby cały czas trzymac auto w przedziale obrotów 4-6k a wtedy samochód stałby sie nieekonomiczny i głosny I tak wlasnie jest. Ta wersja od razu wkręca sie na wysokie obroty ale nie czuć żeby to cokolwiek dawało poza wyciem silnika. Stąd moje porównanie do jazdy z włączonym odkurzaczem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzes124 Opublikowano 13 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2015 Mimo wszystko jest tutaj na forum przynajmniej kilku użytkowników forka 2.0i CVT, którzy są zadowoleni ze swojego wyboru. Jeśli ktoś potrzebuje samochodu typowo do miasta, myślę że byłby to dobry wybór. Sam miałem okazję chwilę nim pojeździć po Krakowie. Nie miałem żadnych problemów z włączaniem się do ruchu czy wyprzedzaniem. Myślę, że do tego zestawienia silnik+skrzynia trzeba się po prostu przyzwyczaić. Przyspieszanie nie będzie tak odczuwalne jak w MT, i fakt, może nawet czasami wydaje się że samochód nie jedzie, ale jest to złudne uczucie o czym przekonałem się patrząc w pewnym momencie na prędkościomierz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jozef1972 Opublikowano 14 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2015 Mimo wszystko jest tutaj na forum przynajmniej kilku użytkowników forka 2.0i CVT, którzy są zadowoleni ze swojego wyboru. Jeśli ktoś potrzebuje samochodu typowo do miasta, myślę że byłby to dobry wybór. Sam miałem okazję chwilę nim pojeździć po Krakowie. Nie miałem żadnych problemów z włączaniem się do ruchu czy wyprzedzaniem. Myślę, że do tego zestawienia silnik+skrzynia trzeba się po prostu przyzwyczaić. Przyspieszanie nie będzie tak odczuwalne jak w MT, i fakt, może nawet czasami wydaje się że samochód nie jedzie, ale jest to złudne uczucie o czym przekonałem się patrząc w pewnym momencie na prędkościomierz Faktem jest - miałem kiedyś jazdę próbną 2.0i z CVT zaraz po tym jak pojeździłem nową Toyota Rav 4 też 2.0 z CVT - i różnic wcale nie zauważyłem... Oba spokojnie nadawały się do normalnego jeżdżenia, zwłaszcza w mieście lub ew. trasy - ale tak na spokojnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 14 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2015 ... kilku użytkowników forka 2.0i CVT, którzy są zadowoleni ze swojego wyboru. Tylko ja się przyznaję do takiego żonowozu jest bardzo OK. Nie tylko jako żonowóz ale w ogóle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giepa Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2015 (edytowane) Ja właśnie biorę pod uwagę 2.0iCVT chce wymienić z OBK D na takiego bo będzie jezdził po 3 km odcinki w mieście, wiec XT tez sie na to nie nadaje, a i w trasę 2 razy m-c tez pojedzie. Co prawda nie jeździłem nim w tym zestawieniu, także nie wiem jak się sprawuje, ale w dobie radarów i nowych przepisów myślę, ze jest optymalny. Edytowane 25 Sierpnia 2015 przez giepa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2015 jak bedziesz testował przejedz sie jeszcze 2.0i ale w manualu krecąc go pod czerwone pole - niby silnik ten sam co z cvt a całkowicie inne odczucia z jazdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giepa Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2015 u mnie ten nr nie przejdzie.... musi byc AT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2015 u mnie ten nr nie przejdzie.... musi byc AT Szczerze ? Do jazdy w mieście zdecydowanie wolę A/T. Ale A/T jest też ( w aktualnej generacji !) lepsze do jazdy w terenie ... Moje doświadczenie z używania Forka 2.0 A/T wobec 2.0 M/T są takie, że A/T po mieście nie tylko bardziej komfortowo, ale też miałem w tych warunkach w A/T niższe zużycie paliwa. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giepa Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2015 ..ot co, ważna sprawa, a i to ze będzie nim kobieta jeździła pozostawiam na końcu zdania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzes124 Opublikowano 13 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2015 Spieszę się pochwalić, że zostałem szczęśliwym posiadaczem forestera Samochód stoi na letnich oponach, a jako że powoli zbliża się zima pytanie mam do was jakie felgi 17 i opony zimowe polecacie? Czy może lepiej zmienić opony na całoroczne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 13 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2015 Spieszę się pochwalić, że zostałem szczęśliwym posiadaczem forestera Samochód stoi na letnich oponach, a jako że powoli zbliża się zima pytanie mam do was jakie felgi 17 i opony zimowe polecacie? Czy może lepiej zmienić opony na całoroczne? żeby nie podwajać http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/7799-jakie-opony-zimowe-do-szuwarka-by%C5%82o-zim%C3%B3wki/page-76 Szukaj kół 5x100 17" ET48. Takie są oryginały. Homologowany rozmiar to 225/60/17 nośność min. 99 ( chyba... ) BTW. XT ma wielosezonowe Bridgestone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki266 Opublikowano 13 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2015 Całoroczne to raczej tylko do miasta się nadają i to z dużym znakiem zapytania. Mimo wszystko jazda na takich gumach jest mniej komfortowa jak na typowych zimowkach. Szczególnie jak trzeba zahamować Jest już gdzieś wątek o oponach dla Forestera. Ja polecam Nokian WR. Wysłane z mojego Passport przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 13 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2015 jeśli będzie taka zima jak w zeszłym roku i w góry się nie wybierasz to wielosezonówki wystarczą. Jeśli..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krawietz Opublikowano 13 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2015 Szukaj kół 5x100 17" ET48. Takie są oryginały. Homologowany rozmiar to 225/60/17 nośność min. 99 ( chyba... ) BTW. XT ma wielosezonowe Bridgestone. Pierwsze słysze.. Dueler nie jest oponą wielosezonową wg. Bridgestone Krawietz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 13 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2015 Dueler nie jest oponą wielosezonową wg. Bridgestone to skąd ma oznaczenie M+S ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kukson Opublikowano 13 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2015 (edytowane) Ja tam nie polecam na tych z XT jeździć po ubitym śniegu albo jak przymrozek złapie. Edytowane 13 Października 2015 przez Kukson Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 13 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2015 to skąd ma oznaczenie M+S oznaczenie mieszanki. Jest to wielosezonowa opona ale podobnie jak geolandar ktory tez ma M+S do jazdy po sniegu sie nie nadaje- zreszta wystarczy spojrzec czy ma lamele w kształcie vvvvvv które wgryzaja sie w snieg - ma?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się