Skocz do zawartości

Focus ST vs Civic typeR vs Impreza WRX


domestos666

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 615
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ktoś wcześniej napisał, że CTR jest podatny na modyfikacje, to ja mam taki przykład z "podwórka" kolega, który ma CTR '05 trochę przerobionego na częściach TODA, objeżdża Imprezę STi '06 :)

 

A kto pisze że Hondy poniżej 6000 tyś obr nie jada to widać że nie miały do czynienia z DOHC VTEC.

 

I tak bym wybrał WRX-a :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś podobną Hondę i fakt ,że daje wiele przyjemności.

Może nawet więcej niż Subaru (latem) ale to też zależy co ktoś lubi.

Natomiast praktycznie jak jest mokro lub zimą zabawa się kończy tam gdzie dla Subaru zabawa się zaczyna.....W polskich warunkach ,klimat i drogi SI jest lepsze.

 

Natomiast wyższość danego napędu w jeżdzie sportowej jest jak dla mnie umowna ,bo można tak ułożyć( rodzaj nawirezchni ,przepisy etc.) rajd lub wyścig że raz preferowany będzie napęd AWD raz FWD a raz RWD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy nowy CTR ma byc 4 drzwiowy?

 

4drzwiowy CTR jest w fazie conceptu i nie wiadomo w ogóle czy w tej wersji trafi do Europy. Normalny CTR to 3drzwiówka.

 

kurcze mialem na mysli 5 drzwiowy :-) Jesli zrobia tylko 3 drzwiowy na Europe, to wiele osob stojac przez wyborem ST czy CTR i majac rodzine wybiora Forda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja działa -> Mitsubishi Colt Turbo

 

Niby, że jako fajna ośka...?

 

Hmmmm - przejechałem się i z satysfakcją wróciłem do Yarka, który jest tylko nieco wolniejszy (w zakresie do 100 różnica niewyczuwalna), dużo zwrotniejszy i nie ma "skrótowców" :wink: oraz jacuzzi w standardzie... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hubeeert, "odwróconej wanienki" nauczyłem się od Ciebie, nie ukrywam - używam, bo to trafne :grin: . Prawa autorskie opijemy oczywiście przy najbliższej okazji.

Aaa, przypomniałem sobie jeszcze jedno - wanienka na tle Yarka nie hamuje nic a nic. Inna rzecz, że na tle Yarka większość seryjnych aut nie hamuje :twisted:

 

Natomiast do listy fajnych osiek dorzucam Skodę Octavię RS (poprzednią, bo nowej nie znam - ale zdaje się, że kupił ją forumowicz TomekEl, przesiadając się z Imprezy GT... więc chyba też nie jest taka zła :roll: ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Focus ST - kolega kupił. Po poczatkowym zachwycie pojechał na hamownię.

Wynik to niecałe 200KM a Ford Polska się na niego wypiął.

 

Akurat to zadna nowosc. Znam przypadki, ze przy hamowaniu CTRa czy Si wynik wynosil 167PS. Na Macha juz wychodza wyniki bardziej zblizone a czasami nawet identyczne z tym co podaje producent. Poza tym ten Ford zapewne mial jeszcze stosunkowo nieduzy przebieg i dlatego moglo tak byc. Wedlug roznych testow jakie czytalem auta z przebiegami ok.100kkm sa o ok.1sekunde szybsze niz opuszczajac fabryke :roll:

 

Sorry Milek za to co teraz napisze ale jak Honda wyprodukowana w GB to już chyba lepiej Ford. Na dodatek jest to mocne FWD - podobnie jak Ford - letko bez sensu. IMHO.

Spoko, fajnie jest pogadac na ciekawy temat, ja nie z tych co sie obrazaja :) Nie chce krakac ale cos czuje, ze za jakis czas i Imprezy beda robione gdzies w Europie. Marka Subaru przezywa ostatnio wielkie "bum" i nie moze narzekac na sprzedaz swoich aut. Dlatego kto wie co bedzie w przyszlosci i nie musi to wcale swiadczyc o spadku jakosci. CTRy sa juz dosyc dlugo robione w GB, model '07 ma takze byc tam produkowany i jakos uzytkownicy nie stekaja z tego powodu. Zawsze znajdzie sie jakies "ale" - ale to nie tylko w przypadku Hondy, zreszta Anglia ma swoje swietne auta jak Astony, Jagi czy Roysy.

 

Ja wiem że to zakrawa na paranoję bo sam mam (wcale nie mocne ale mi wystarczy) FWD, jednak z uporem maniaka będę twierdził że gdyby FWD było lepsze od RWD to Porsche na 100% wpakowałoby FWD do swoich samochodów a zaraz za Porsche zrobiłoby to Ferrari.

 

Alez Hubert, nikt nie twierdzi, ze FWD jest lepsze tylko chodzilo o to, ze zarowno FWD jak i RWD mozna smialo bardzo szybko jezdzic i to takze na rajdach a nie jak to Kuba napisal - FWD=woz na zakupy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mialbym wybierać między ST a CTR to na pewno CTR, dlatego że:

jest japoński

jest mocnym NA, a to jest zawsze fajne

CTR jest bardzo "tuningowalny"

 

ale z tych trzech i tak najlepszy jest WRX :mrgreen:

 

Polecam przejazdzke Focusem ST. Wedlug mnie jest rewelacyjny, a Ford szykuje Focusa RS (4x4 300PS). Co do nowego Civica, to zwykle 5d jest najwiekszym zlomem jaki mogli japonczycy wypuscic (slabe materialy, zle zlozony i drmatyczne zawieszenie). Wkrotce bede mial okazje upalac nowego CTR to napisze cos wiecej, ale mam obawy :( Stary CTR, czy ITR, a nawet ATR to bylo to :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michal, nie przesadzaj, nie powiesz chyba, ze "autobus" - 5 drzwiowa wersja byl lepszy od obecnego "kosmosa". Materialy jak na klase kompakt wcale nie sa zle i nie jest zle zlozony. Na widok poprzedniego modelu 5d kazdego wrecz zbieralo na wymioty. Dla mnie nowy Civ hatchback jest bomba i byl robiony dla przecietnego kierowcy z odrobina ambicji sportowych i chcacego sie wyrozniac. CTR ma miec takze z tylu belke skretna, w Coupe Si jest wielowachacz.

 

Wkrotce bede mial okazje upalac nowego CTR to napisze cos wiecej, ale mam obawy Stary CTR, czy ITR, a nawet ATR to bylo to

nie tylko ty masz obawy. "Stary" CTR nie mial praktycznie zadnej konkurencji, teraz focus dolozyl mnustwo mocy w swojej nowej generacji, Golf GTI takze dolozyl troche mocy a Honda..... pozostala bez zmian i dalej z tym samym silnikiem chce wojowac zmieniajac tylko przelozenia skrzyni na krotsze i jeszcze z wieksza masa wlasna auta :roll: Zobaczymy za jakis czas jak to wyjdzie, tak czy siak chcialbym miec nowego CTRa. Wiadomo jednak, ze nie kazdy lubi wysokoobrotowe silniki i nie kazdy lubi Forda, takze ilu ludzi tyle opinii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem że to zakrawa na paranoję bo sam mam (wcale nie mocne ale mi wystarczy) FWD, jednak z uporem maniaka będę twierdził że gdyby FWD było lepsze od RWD to Porsche na 100% wpakowałoby FWD do swoich samochodów a zaraz za Porsche zrobiłoby to Ferrari.

 

Przykład Porsche chyba nie jest tu najlepszy, bo dalej tłuką auto z silnikiem wiszącym za tylną osią, a to wcale nie oznacza że jest to najlepsze rozwiązanie. Fakt - dopracowali to do granic możliwości i 911 prowadzą się świetnie, tylko dopracowanie tego trwało 40 lat...

 

Inna sprawa, że gdyby Bóg preferował przedni napęd, to chodzilibyśmy na rękach ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem - może ktoś pamięta takie stare Volvo serii 300 - wie ktoś co to układ transaxle? A jak fajnie sie to prowadziło mimo że z wyglądu przypominało kupę.

 

Ja pamiętam. mój pierwszy samochód 340DL sedan z silnikiem 1,6 diesel ze stajni Reno.

Przyspieszenia to nie miało ale jakie świetne slajdy w zimie, bajka i 100% kontroli dzieki transaxle, wyważenie napędu bajka. Wtamtych latach jeszcze alfa miała taki układ silnik z przodyu skrzynia na tyle. Bodajże alfa 75, kumpoel miał taką do tego silnik boxer na

dellorto DHLA też fajnie jeździło.

 

Do dzikich FWD proponuje dopisać CRX IIgen.

Baaardzo przyjemne autko, pod warunkiem że nie zabite.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykład Porsche chyba nie jest tu najlepszy, bo dalej tłuką auto z silnikiem wiszącym za tylną osią, a to wcale nie oznacza że jest to najlepsze rozwiązanie. Fakt - dopracowali to do granic możliwości i 911 prowadzą się świetnie, tylko dopracowanie tego trwało 40 lat...
Po tobie się tego najmniej spodziewałem. To Porsche wcześniej nie było szybkie? Takiego RS'a w 73 to wszystkie ówczesne auta zjadały na śniadanie, a pierwsze turbo jest wolniejsze od New Beetla ?

 

 

Hubeeert, ja spotkałem się z teoriami, że najlepszym EVO jest jakieś wcześniejsze od VI, V lub IV. Nie pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

928 - rewelacyjne Porsche z silnikiem z przodu.

 

Zgadzam się - fajne Porsche - transaxle itd. (Nota bene pierwotnie miało zastąpić 911). Mimo wszystko nie jest już produkowane, a to przecież wcale nie oznacza wyższości rozwiązań z 911 nad tymi z 928.

 

 

Swoją drogą ciekawe co by było jakby Porsche skonstuowało auto klasy 911, ale z silnikiem bardziej "po bożemu", bo skoro 911 z arachaicznym i asportowym rozwiązaniem silnika z tyłu jest ciągle "on top", to takie auto z silnikiem centralnym, albo z przodu mogłoby być dużo lepsze.

Z resztą wystarczy popatrzyć na Caymana S, który jest szybszy od 911.

 

I jeszcze coś - ta "nerwowość" samochodu w końcu sportowego (bądź o takim rodowodzie) oznacza nie tyle że jest niedopracowany a raczej że trzeba nim umieć jeździć ;-) - wiem że posypią się na mnie gromy ale sami powiedzcie - czy dzisiejsze STi i EVO nie są "wykastrowane" przez tą całą elektronikę? Czemu to EVO VI wymienia się jako najlepsze EVO? Hmmm?? ;-)

 

Tu się akurat zgadzam :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To miał byc samochód klasy GT. Tak jak Maseratti, Ferrari, De Tomaso, Lamorghini.

Zwracam honor - wikipedia mówi:

Wbrew niektórym opiniom 928 nie był planowany, jako następca modelu 911, lecz jako baza pod jego następcę. Być może różnił by się głównie jednostką napędową, jednak byłby oddzielnym modelem.

 

Tak naprawdę poronionym pomysłem były 968 - 4 :!: cylindry i 3,0 litra :D BIG

 

Największe seryjnie produkowane 4cylindrowce ;-) Ale 944 Turbo było fajne :-)

 

 

Panamera :D kolejne GT.

 

Panamera - GT ? :shock: Przecież to jest limo, takie jak Maserati Quattroporte.

Panamera chwały Porsche nie przyniesie, podobnie jak Cayenne - to modele potrzebne z marketingowego punktu widzenia. Inna sprawa, że Cayenne jest doskonałym SUVem, a Panamera będzie pewnie świetnym limo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To miał byc samochód klasy GT. Tak jak Maseratti, Ferrari, De Tomaso, Lamorghini.

Zwracam honor - wikipedia mówi:

Wbrew niektórym opiniom 928 nie był planowany, jako następca modelu 911, lecz jako baza pod jego następcę. Być może różnił by się głównie jednostką napędową, jednak byłby oddzielnym modelem.

 

Tak szybko zwracasz honor ? Może Hubert sam to napisał na wikipedi? :wink: :wink:

 

W historii Porsche nie było innego modelu, którym chcieli wykończyć 911nastkę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...