Skocz do zawartości

Focus ST vs Civic typeR vs Impreza WRX


domestos666

Rekomendowane odpowiedzi

Hubert, konsekwencji troche. Poczatkowo teoretyzujesz dlaczego naped fwd jest niefajny (bo ekonomia, bo rozmiary wnetrza, bo ksiegowi i zydo-komuna) i nie przyjmujesz praktycznych argumentow, ze jednak te auta sie niezle prowadza...

 

A pozniej na teoretyczne zarzuty, ze silnik w Porsche jest zle umejscowiony, odpierasz, ze Porsche i tak sie super prowadzi.

 

No to jak to w koncu jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 615
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

(...)

IMHO - kowalzki całkiem logicznie wypunktował niekonsekwencję Twojej argumentacji.

Najpierw dowodzisz, że przedni napęd jest z założenia gorszy od RWD i jedynym powodem stosowania go są księgowi (zły - "bo ciężki przód, złe wyważenie" itp.).

Później chwalisz 928 za transaxle ("dobre wyważenie").

A na koniec krytykujesz uwagę WRC Fana dotyczącą dalece nierozsądnego (z punktu widzenia wyważenia) umieszczenia silnika w 911 za tylną osią, jako nieistotne, "bo i tak się świetnie prowadzą"...

 

No to albo uznajemy, że można również zrobić dobrze prowadzące się FWD (bo takie są) i w związku z tym argument o "księgowych" traci na znaczeniu, albo uznajemy, że Porsche złapało się (błędnej w założeniu) koncepcji z Garbusa, tylko z tego względu, że mieli słabą sprzedaż sensownego samochodu (928) i wrócili do "klasycznej 911" - bo "ta się na fali renomy klasyka zawsze sprzeda" a następnie (przez 40 lat) doprowadzili do tego, że jeszcze da się tym jeździć - no, ale wtedy znowu księgowi rulez...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, ale był jeden który nieomal ją wykończył.

 

A jaki?

 

 

 

944 Turbo Porsche musiało wprowadzić paniczny program detuningu 944 bo lał ówczesne 911 Turbo jak chciał na każdym torze czy drodze mimo że miał znacznie mniej mocy. W efekcie auto dostało zwezki i jakis smieszny program przez który nie jechało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpierasz, ze Porsche i tak sie super prowadzi
Bo w opinii mojej (subiektywnej) tak właśnie jest. Porsche podobnie zresztą jak EVO czy Impreza GT/WRX/STi jest jak samurajski miecz - jak umiesz to sie ogolisz jak nie - utniesz sobie łeb. Zwłaszcza stare Porsche Turbo

 

 

Skąd Ty zerś to wyciągnął? Impreza STi czy Evo prowadzi sie jak dzidzi za rączkę przy takim starym Turbo którym szybko umiało jeździć kilka osób na świecie. Impreza i Evo są dlatego genialne że się tak bajecznie prosto prowadzą - nawet hardcorowe starsze modele na swoje czasy były bardzo proste w porównaniu do konkurencji. Porsche ma dziś PSM ale bez PSM nawet Doskocz nie nadaża z kontrami na prostym slalomie!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy a w każdym razie częśąc z nas pamięta czym było prowadzenie Garbusa - walką z koszmarną nadsterownością w zakrętach i to prawda.

 

Nie musimy wracać do Garbusa. Mamy przykład z polskiego podwórka - 126p ;-)

 

Z poprzednich generacji Kuba. Nie EVO VIII MR. Nie Impreza WRX STI MY06.

EVO III - ostatnie bez zasranej elektroniki myslącej za kierowcę. Ostatnie z w pełni mechnicznymi blokadami dyfrów. Popytaj swoich pamiętających to "coś" kolegów jak to było tym jeździć. Albo, albo :smile: i nie było nic pomiędzy. :twisted:

 

Nie chcę odpowiadać za Kubę, ale on sam ma auto o podobnym charakterze jak rzeczone Evo III ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej mnie się widzi :mrgreen: bo ja juz zdziadziałem - siwy włos w mieście 55 za miastem 95 i zaraz usłysze że dałem się zindoktrynować :cool:

 

I, że jesteś spięty. Zapomniałeś ? Starość nie radość :mrgreen:

 

Taki WRX i STi bez DCCD z roku 2005. Za napęd odpowiada sama mechanika, a auta całkiem świeże. Mitsu szybciej zaczęło robić auta dla "brzuchatych businessmanów" niż Subaru. Może to dlatego, że pomysł z asymetrycznym napędem i silnikiem zawieszonym wyżej jest gorszy od symetrycznego awd i boxera, dlatego trzy diamenty zaczęły nadrabiać elektroniką ? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma - faktycznie ale opowiada mi tu o EVO VIII . Na VIII historia EVO się nie zaczeła. I chyba o tym zapomniał.

 

 

Nic Ci o Evo VIII nie opowiadam. Taka Vtką czy III to nadal dziecinna zabawka przy starym Porsche. Vtki i VI zwykłe w Europie tez miały w pełni mechaniczne dyfry.

 

 

Przedziwne rzeczy wypisujesz Hubert w tym wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W rajdach od czasu pojawienia się Imprezy Mitsu tylko w 98 było wyżej niż Subaru w klasyfikacji producentów, więc aż do teraz EVO nie lały i nie leją każdej Imprezy jak chciały.

 

 

Witek ja Cię proszę. Weź sobei Grp. N statystyki zobacz i przypomnijjak to w POlsce wyglądąło, tylko Bania jeździł Imprezą poza tym puchar Lancera.

 

 

Mógłbyś wymienić w skrócie wady uturbionych boxerów ?

 

Znacznie większa pojemność układu dolotowego i wydechowego przed turbo, trudności z intercoolerem.

 

OK VI była niezwykła

 

Za chwile powiesz mi że powiedziałes tylko o RS.

Zresztą zaczyna mnie trochę nnużyć ta dyskusja - tu masz oficjalne dane.

 

Hubert pytam gdzie masz takie samochody fizycznie. Jakieś ogłoszenia sprzedaży, nie wiem znajome auta czy cos?

 

 

Poza tym Twoja teza była taka że od IV były be bo miały elektornikę - otóż RSy nie miały.

 

Problem polega na tym że czteronapędówka o takim wwyważeniu i ustawieniach jest super spokojna przy naprawdę szalonych autach, nawet Evo III. Weim co mówię bo mam auto które z powodu oszczędnosci na zawieszeniu prowadzi się mocno nietypowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę z tego co wiem Kierowcy Rajdowi mówili zupełnie coś innego.

 

 

A czy czytałeś wypowiedzi któregos z nich o starym Porsche?

 

 

Ty masz Escorta Cosworth. A z tego co pamiętam (w tamtych czasach mocno sie rajdami interesowałem) miały zupełnie inną charakterystyke prowadzenia te samochody.

 

Na 100%. Escort na pewno prowadził się gorzej. Szczególnie w wersji drogowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A i owszem. Zwłaszcza lubiłem te fragmenty o 911 Turbo Waltera Rohrl'a (dobrze napisałem?)

Ale zmieniasz temat. Brak argumentów

 

Roehla (Röhl on sie nazywa)

 

Przecież właśnie o tym była mowa. Przy takim Porsche dowolny sedan AWD będzie się prowadził jak dzidzi za rączkę i to twierdziłem. Przeczytaj uważnie co pisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomnialo mi sie ze jakies 3 lata temu, magazyn GRM przeprowadzil na torze wyscig pomiedzy Jaguarem E-type i 100% seryjna Honda Odyssey . Jaguar dostal srogie baty, jakies kilka sekund przy czasach okrazenia niewiele ponad minute. Czy to oznacza ze Odyssey jest samochodem bardziej sportowym niz Jaguar E-type?

 

Pozatym co sie tak przyssaliscie do tej 911? Jak by nie patrzyc, to jesli chodzi o uklad napedowy to jest to auto dosyc egzotyczne, wiekszosc samochodow Sportowych ma uklad napedu MR lub FR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dyskusja rozbudowana, jednak jak dla mnie nieco poszła w bok od tematu,

 

dla mnie 911 również porównać do evo czy imprezy się nie da,

 

najlepszym dowodem są słowa S.Zasady, który jest dla mnie mistrzem nad mistrzów i zęby zjadł na 911.

Po rajdzie Safarii w którym jechał Evo stwierdził, że te "dzisiejsze" rajdówki prowadzą się bajecznie prosto i jazda 200 nie wymaga aż takiego skupienia jak kiedyś o wiele wolniej porsche.

 

Doskocz nie dawał rady, a ponad 70 letni Sobek by dał, jestem pewien :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hubeeert, pokaż mi V lub VI nie TME z AYC w europie :-)

 

 

 

Bo ?

 

 

Bo Evo w czasach IV-VI lały każda dostępną Impreze jak chciały. Poza tym bokser ma też ogromne wady w wersji doładowanej.

heretyk i innowierca :P (joke)

do kazdej dostepnej wliczasz tez sti, 22b?

ps proste pytanie skomplikowaliscie ze gosc nie ma wyjscia i musi kupic prawdziwe auto dla faceta - 911 z lat '70

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do kazdej dostepnej wliczasz tez sti, 22b?

 

 

Niestety tak. Widziałem testy z połowy lat 90. Teraz różnica jets bardzo mała, wtedybyła znacnzie więększa nawet przy jakimś STI Type-R. Subaru były tylko szybsze na prostej i chyba nadal tak jets w seryjnych autach. Rajdówki odwrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...