Jump to content

Slabo odpala , przeladowuje i takie tam inne


blasterpl
 Share

Recommended Posts

Powoli zbieram się do usunięcia mam nadzieje ostatnich usterek w moim nowym aucie . Pacjent WRX 01r problem to słabe odpalanie na ciepło i na zimno ( zakręcę rozrusznikiem ok. 5s i nie pali , odpuszczam , kręcę jeszcze raz to odpala) . Załączanie pompy paliwa kilka razy nic nie daje , nowy rozrząd , czujnik walka rozrządu wymieniany. Dzis przy testach wyszło tez ze turbina przeładowuje (sprawdzałem na programie Torqe na tablecie , połączony z ECU przez złącze diagnostyczne przez WI-FI ) , nie wiem czy można tym pomiarom ufać bo raz mi pokazało ze max ciśnienie to 2 bary [ :wacko:] . I przez przypadek odkryłem ze nie mam czujka EGT , w kostce jest wpięty rezystor . Reasumując:

1-dlaczego słabo odpala

2-dlaczego przeładowuje

3-czy brak czujnika EGT może być przyczyna powyższych , jakie objawy może dawać brak tego czujnika

Link to comment
Share on other sites

1. Kiedy ostatnio wymieniałeś świece i regulowałeś zawory ?

2. To jest jeszcze seria czy już po remapie ? - brak czujnika sugeruje zmiany w wydechu, jak mapa nie była skorygowana to faktycznie może przeładowywać, ale nie 2 bary, tyle TD04 nie na dmucha ;)

Link to comment
Share on other sites

 

Ciśnienie względne czy bezwzględne?

 

 

A jak to sprawdzic :huh:

 

1. Kiedy ostatnio wymieniałeś świece i regulowałeś zawory ?

2. To jest jeszcze seria czy już po remapie ? - brak czujnika sugeruje zmiany w wydechu, jak mapa nie była skorygowana to faktycznie może przeładowywać, ale nie 2 bary, tyle TD04 nie na dmucha ;)

 

Zawory regulowane 500km temu , świec nie wymieniałem.

Prawdopodobnie seria , Uppipe zmienione na nieseryjne .

Link to comment
Share on other sites

2 bary to może być bezwzględne. Inaczej dawno by ECU odcięło -boost cut. Sprawdzić możesz tylko dowiadując sie co pokazuje program/ manometr . Jesli mierzy bezwzgcznago  to pokazuje sumę ciśnienia atmosferycznego , a ono wynosi ok 1 bar. czyli 1 bar atmosfery +1 bar turbo =2 bary.

Link to comment
Share on other sites

nie koniecznie musi przekłamywać u mnie uwalony jest solenoid i nie odcina laduje do oporu , zreszta pisalem w jakims poprzednim poscie ze ladowalo tylko 0.5 bar a teraz ile fabryka da, nawet pod dwa bary bo solenoid nie trybi, ale może się i mylę.

Edited by sc00by
Link to comment
Share on other sites

Podstawa to muszę kupić jakiś porządny zegar bo tym elektronicznym wskazaniom to jakoś nie wierze . Wczoraj robiłem test a pro po słabego odpalania . Jako ze auto ma LPG zrobiłem taki myk ze przed zgaszeniem przełączyłem na benzynę i o dziwo przy odpalaniu nie było żadnych problemów :) co wskazywało by ze problem tkwi w instalacji LPG

Link to comment
Share on other sites

a pro po

 

à propos

 

 

 

bo tym elektronicznym wskazaniom to jakoś nie wierze

 

Jak rozumiem, nie wierzysz wskazaniom czujników silnika. No to jest pewien problem, bo jeśli nie można wierzyć wskazaniom czujników auta, to chyba trzeba je naprawić.

Silnik, poprzez ecu, będzie raczej z nich korzystał, a nie z tego, co pokaże tuningowy zegarek na słupku.

 

No, chyba, że chodzi jedynie o to, żeby sobie samemu jakoś uzasadnić zakup takowego. :)

 

(No ok - zegarki na słupku mogą się przydać do pewnej weryfikacji tego, co widzą czujniki podpięte do ecu - taka forma diagnostyki)

Edited by AMI
Link to comment
Share on other sites

 

 

à propos

 

 

 

 

Jak rozumiem, nie wierzysz wskazaniom czujników silnika.

 

 

Poliglota się znalazł  ;) .

Wskazaniom czujników to ja wierze ale nie wierze temu co się z nimi dzieje dalej (przesył bezprzewodowy z gniazda OBD do tabletu) ,  są b. duże opóźnienia w pokazywaniu szybkozmiennych danych np obr silnika jak depnę i odpuszczę gaz to faktycznie obroty już spadają a na tablecie jeszcze rosną :unsure:  . Wiec i wykres doładowania może być przekłamany.

Link to comment
Share on other sites

Przesyl jest cyfrowy. Jesli uzywasz aplikacji, ktora dziala i czyta faktycznie to co czujnik podaje, a nie jakies losowe dane, to nie widze powodu, zeby pokazywala cos innego niz czujnik.

 

Moze po prostu jednak lepiej sie po drutach podpiac.

 

Wykres/logi beda na pewno lepszym rozwiazaniem i tak, niz obserwacja jednym okiem w trakcie jazdy.


Albo - jak wspomnial Piter - moze pora na porzadna diagnostyke w warsztacie, gdzie ogarniaja Subaraki.

Edited by AMI
Link to comment
Share on other sites

Jezeli zle Ci odpala po zgaszeniu na gazie najprawdopodobniej pada ktorys wtrysk gazu injest nieszczelny. Wtedy auto przy odpalaniu zasysa jednoczesnie benzyne i gaz do cylindra.

Mozliwe ze rowniez na gazie na wolnych nie rowno Ci pracuje bo caly czas ktorys cylinder jest zalanu. U siebie podlaczylem kompa i kolejno przelaczalem wtryski miedzy benzyna gaz by wyeliminowac sprawne i dojsc do tego ktory nawala. Gdy padl mi kolejny nie chcialo minsie juz podlaczac kompa. Odkrecasz wtrysk od listwy i dmuchasz w niego lub zasysasz. Ma byc 150% szczelny. Jezeli cokolwiek chocby wydaje Ci sie ze przepuszcza to do wymiany. Plucami napompujesz max 0,1 bara a cisnienie na listwie jest 10 razy wyzsze wiec nawet mini szczelinka gaz spierdziela rowno. Po wymianie jak reka odjal.

Podlaczenie go pod zasilacz i czyszczenie preparatem nic nie dalo ;)

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Jezeli zle Ci odpala po zgaszeniu na gazie najprawdopodobniej pada ktorys wtrysk gazu injest nieszczelny.

 

Masz kolego racje :thumbup:  , dziś sprawdziłem wtryski i 2 szt są nieszczelne .

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...