blasterpl Posted February 22, 2015 Share Posted February 22, 2015 Powoli zbieram się do usunięcia mam nadzieje ostatnich usterek w moim nowym aucie . Pacjent WRX 01r problem to słabe odpalanie na ciepło i na zimno ( zakręcę rozrusznikiem ok. 5s i nie pali , odpuszczam , kręcę jeszcze raz to odpala) . Załączanie pompy paliwa kilka razy nic nie daje , nowy rozrząd , czujnik walka rozrządu wymieniany. Dzis przy testach wyszło tez ze turbina przeładowuje (sprawdzałem na programie Torqe na tablecie , połączony z ECU przez złącze diagnostyczne przez WI-FI ) , nie wiem czy można tym pomiarom ufać bo raz mi pokazało ze max ciśnienie to 2 bary [ ] . I przez przypadek odkryłem ze nie mam czujka EGT , w kostce jest wpięty rezystor . Reasumując:1-dlaczego słabo odpala2-dlaczego przeładowuje3-czy brak czujnika EGT może być przyczyna powyższych , jakie objawy może dawać brak tego czujnika Link to comment Share on other sites More sharing options...
filester Posted February 22, 2015 Share Posted February 22, 2015 nie wiem czy można tym pomiarom ufać bo raz mi pokazało ze max ciśnienie to 2 bary Ciśnienie względne czy bezwzględne? Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted February 22, 2015 Share Posted February 22, 2015 1. Kiedy ostatnio wymieniałeś świece i regulowałeś zawory ? 2. To jest jeszcze seria czy już po remapie ? - brak czujnika sugeruje zmiany w wydechu, jak mapa nie była skorygowana to faktycznie może przeładowywać, ale nie 2 bary, tyle TD04 nie na dmucha Link to comment Share on other sites More sharing options...
blasterpl Posted February 22, 2015 Author Share Posted February 22, 2015 Ciśnienie względne czy bezwzględne? A jak to sprawdzic 1. Kiedy ostatnio wymieniałeś świece i regulowałeś zawory ? 2. To jest jeszcze seria czy już po remapie ? - brak czujnika sugeruje zmiany w wydechu, jak mapa nie była skorygowana to faktycznie może przeładowywać, ale nie 2 bary, tyle TD04 nie na dmucha Zawory regulowane 500km temu , świec nie wymieniałem. Prawdopodobnie seria , Uppipe zmienione na nieseryjne . Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted February 22, 2015 Share Posted February 22, 2015 2 bary to może być bezwzględne. Inaczej dawno by ECU odcięło -boost cut. Sprawdzić możesz tylko dowiadując sie co pokazuje program/ manometr . Jesli mierzy bezwzgcznago to pokazuje sumę ciśnienia atmosferycznego , a ono wynosi ok 1 bar. czyli 1 bar atmosfery +1 bar turbo =2 bary. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sc00by Posted February 23, 2015 Share Posted February 23, 2015 (edited) nie koniecznie musi przekłamywać u mnie uwalony jest solenoid i nie odcina laduje do oporu , zreszta pisalem w jakims poprzednim poscie ze ladowalo tylko 0.5 bar a teraz ile fabryka da, nawet pod dwa bary bo solenoid nie trybi, ale może się i mylę. Edited February 23, 2015 by sc00by Link to comment Share on other sites More sharing options...
blasterpl Posted February 24, 2015 Author Share Posted February 24, 2015 Podstawa to muszę kupić jakiś porządny zegar bo tym elektronicznym wskazaniom to jakoś nie wierze . Wczoraj robiłem test a pro po słabego odpalania . Jako ze auto ma LPG zrobiłem taki myk ze przed zgaszeniem przełączyłem na benzynę i o dziwo przy odpalaniu nie było żadnych problemów co wskazywało by ze problem tkwi w instalacji LPG Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted February 24, 2015 Share Posted February 24, 2015 (edited) a pro po à propos bo tym elektronicznym wskazaniom to jakoś nie wierze Jak rozumiem, nie wierzysz wskazaniom czujników silnika. No to jest pewien problem, bo jeśli nie można wierzyć wskazaniom czujników auta, to chyba trzeba je naprawić. Silnik, poprzez ecu, będzie raczej z nich korzystał, a nie z tego, co pokaże tuningowy zegarek na słupku. No, chyba, że chodzi jedynie o to, żeby sobie samemu jakoś uzasadnić zakup takowego. (No ok - zegarki na słupku mogą się przydać do pewnej weryfikacji tego, co widzą czujniki podpięte do ecu - taka forma diagnostyki) Edited February 24, 2015 by AMI Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted February 24, 2015 Share Posted February 24, 2015 @@blasterpl, zanim kupisz kolejny gadżet, podjedź do mechanika i zrób porządną diagnostykę .... tak dla własnego spokoju. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
blasterpl Posted February 24, 2015 Author Share Posted February 24, 2015 à propos Jak rozumiem, nie wierzysz wskazaniom czujników silnika. Poliglota się znalazł . Wskazaniom czujników to ja wierze ale nie wierze temu co się z nimi dzieje dalej (przesył bezprzewodowy z gniazda OBD do tabletu) , są b. duże opóźnienia w pokazywaniu szybkozmiennych danych np obr silnika jak depnę i odpuszczę gaz to faktycznie obroty już spadają a na tablecie jeszcze rosną . Wiec i wykres doładowania może być przekłamany. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted February 24, 2015 Share Posted February 24, 2015 (edited) Przesyl jest cyfrowy. Jesli uzywasz aplikacji, ktora dziala i czyta faktycznie to co czujnik podaje, a nie jakies losowe dane, to nie widze powodu, zeby pokazywala cos innego niz czujnik. Moze po prostu jednak lepiej sie po drutach podpiac. Wykres/logi beda na pewno lepszym rozwiazaniem i tak, niz obserwacja jednym okiem w trakcie jazdy. Albo - jak wspomnial Piter - moze pora na porzadna diagnostyke w warsztacie, gdzie ogarniaja Subaraki. Edited February 24, 2015 by AMI Link to comment Share on other sites More sharing options...
kukus Posted February 24, 2015 Share Posted February 24, 2015 Jezeli zle Ci odpala po zgaszeniu na gazie najprawdopodobniej pada ktorys wtrysk gazu injest nieszczelny. Wtedy auto przy odpalaniu zasysa jednoczesnie benzyne i gaz do cylindra. Mozliwe ze rowniez na gazie na wolnych nie rowno Ci pracuje bo caly czas ktorys cylinder jest zalanu. U siebie podlaczylem kompa i kolejno przelaczalem wtryski miedzy benzyna gaz by wyeliminowac sprawne i dojsc do tego ktory nawala. Gdy padl mi kolejny nie chcialo minsie juz podlaczac kompa. Odkrecasz wtrysk od listwy i dmuchasz w niego lub zasysasz. Ma byc 150% szczelny. Jezeli cokolwiek chocby wydaje Ci sie ze przepuszcza to do wymiany. Plucami napompujesz max 0,1 bara a cisnienie na listwie jest 10 razy wyzsze wiec nawet mini szczelinka gaz spierdziela rowno. Po wymianie jak reka odjal. Podlaczenie go pod zasilacz i czyszczenie preparatem nic nie dalo 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
blasterpl Posted February 25, 2015 Author Share Posted February 25, 2015 Jezeli zle Ci odpala po zgaszeniu na gazie najprawdopodobniej pada ktorys wtrysk gazu injest nieszczelny. Masz kolego racje , dziś sprawdziłem wtryski i 2 szt są nieszczelne . Link to comment Share on other sites More sharing options...
blasterpl Posted March 1, 2015 Author Share Posted March 1, 2015 Wtryski wymienione , auto pali "na dotyk" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now