Tuono Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 (edytowane) cześć Po 10 minutowym upalaniu pod czerwoną kraskę od 1 do 4 biegu auto straciło moc. Po zatrzymaniu się silnik mocno telepał i w miarę wzrostu obrotów silnika kopcić na niebiesko. Silnik też zaczął pracować nierówno i ,,cykać'' w okolicy prawej głowicy. Raz nawet mocno metalicznie zastukał tak w środku silnika. Powoli się dotoczyłem do domu, dobrze, że miałem blisko. Po zdjęciu świec okazało się, że 2 świece na prawej głowicy są mocno zaolejone. Olej zaczął nawet wyciekać w miejscu łączenia się kolektorów wydechowych. I oczywiście jak miałem maxa na bagnecie po krótkiej przejażdżce mam min. Oleju nie mam w płynie ani odwrotnie. Diagnoza to pewnie pęknięte tłoki. Reszta czyli turbo ok bo dobrze obejrzałem Turbo i IC przy montażu nowej gumy-rury na turbo od strony filtra razem z wymianą wszystkich wężyków podciśnienia na silikonowe. Dodam, że zlałem olej z silnika. W oleju nie było niczego niepokojącego ani na korku spustowym. Teraz pytanko. Wiem, że tak czy siak muszę wyjąć silnik i go rozebrać aby ustalić co się stało. I teraz pytanie czy naprawiać czy szukać [link do allegro] Edytowane 15 Lutego 2015 przez tzd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil263 Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 (edytowane) To są chłopaki z [...] . Edytowane 15 Lutego 2015 przez tzd promowanie nie-ASO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 Zalezy, czy lubisz gry losowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tuono Opublikowano 15 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 (edytowane) To są chłopaki z [...]. Ci z Wawy rozumiem? Z Wawy wziąłem to auto i też miało być ok Zalezy, czy lubisz gry losowe. Gry niekoniecznie choć ryzykownie na życie zarabiam A tak serio to chodzi Ci pewnie o kota w worku.. Dlatego rozbiorę najpierw silnik i zobaczę, czy rozpadające sie tłoki nie zrobily sieczki z silnika Ale dodam, że dla wygody bym wsadził 2 silnik. Miałem w życiu kilka aut a niektóre nawet i były fajne i jak mi klękał silnik to robiłem wymianę-czasami nawet sam - i jeździłem... Edytowane 15 Lutego 2015 przez tzd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil263 Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 (edytowane) Tak ci z wawy [...]. Oczywiście najlepiej zrobić remont ale to koszta ale analizując różnych handlarzy gratami do Subaru ja do [...] mam największe zaufanie. Edytowane 15 Lutego 2015 przez tzd promowanie nie-ASO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 (edytowane) AMI, o 15 Feb 2015 - 20:52, powiedział: Zalezy, czy lubisz gry losowe. Gry niekoniecznie choć ryzykownie na życie zarabiam A tak serio to chodzi Ci pewnie o kota w worku.. Dlatego rozbiorę najpierw silnik i zobaczę, czy rozpadające sie tłoki nie zrobily sieczki z silnika Dokladnie o to chodzi. Oczywiscie - moze byc tak, ze wstawisz uzywany silnik i bedzie wszystko OK. Ale jesli chcesz miec pewnosc, to raczej remont. Tak jak piszesz - najlepiej poczekaj do rozbiorki, zobaczysz co konkretnie sie stalo, jakie sa zniszczenia. Moze byc tak, oczywiscie, ze blok tez bedzie na smietnik. Ale nawet wtedy moze byc lepiej poszukac nowy blok i zrobic od podstaw. Chyba, ze nie przeszkadza Ci jakies tam ryzyko i liczysz sie z tym, ze kolejny silnik tez moze pasc za 5km, 5000 albo 50000 - nie wiadomo. Wtedy w razie wtopy najwyzej znow robisz/wymieniasz i jedziesz dalej. Duzo zalezy tez od tego, czy znasz silnik wstawiany na wymiane i jaka jest w ogole gwarancja na taka opcje. Ale na uzywany silnik szczerze mowiac ciezko dac i oczekiwac gwarancji. Nawet jesli sprzedajacy jest pewny silnika, a potem sie cos wydarzy - to nadal zawsze po ktorejs stronei zostaje niesmak. Edytowane 15 Lutego 2015 przez AMI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 na Forum, którego właścicielem jest Subaru Import Polska, z wiadomych polecamy ASO, a nie warsztaty "alternatywne". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tuono Opublikowano 15 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 na Forum, którego właścicielem jest Subaru Import Polska, z wiadomych polecamy ASO, a nie warsztaty "alternatywne". To ile w ASO zapłacę za silnik bez osprzętu?........ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiterOKL Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 xxxxx zł ja kupilem uzywany z angola, pojezdzilem 2 lata i nic sie nie wydarzylo wiec to loteria, ale mozna dobrze kupic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 To ile w ASO zapłacę za silnik bez osprzętu?........zadzwoń do ASO, dowiedz się, i podejmij właściwą sobie decyzję, czy chcesz kupić z ASO, czy nie - jeśli nie, to też dobrze, na swoją odpowiedzialność, ale powinieneś wówczas to zrobić z pominięciem pytania się na forum SIP o znajomość i opinię nt. handlarzy z allegro czy olx. Nie twierdzę, że zawsze ASO będzie preferowaną przez właściciela auta deską ratunku, ale na tym forum nie tolerujemy promowania czy opiniowania warsztatów/handlarzy alternatywnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 16 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2015 Jeśli ci pękły tłoki, to nie bez przyczyny. Albo jest coś nie tak z paliwem (albo było go za mało w baku), albo seryjny silnik może nie nadawać się do takich zabaw. Tłoki nie pękają tak sobie i już. Zastanów się co dokładnie miało wpływ, żeby uniknąć powtórki z rozrywki... Generalnie jak jest za dużo boostu lub za mało paliwa, tłoki w subaru pękają w kolejności 4 cyl, potem 2 cyl i już nie da się normalnie jechać.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 16 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2015 zadzwoń do ASO, dowiedz się, i podejmij właściwą sobie decyzję, czy chcesz kupić z ASO, czy nie - jeśli nie, to też dobrze, na swoją odpowiedzialność, ale powinieneś wówczas to zrobić z pominięciem pytania się na forum SIP o znajomość i opinię nt. handlarzy z allegro czy olx. Też pytałem w ASO, ale do auta za 15tys zaproponowali mi nowy silnik za 25tys. Które ASO ma w ofercie używane motory, bo jakos wszyscy mówią, że nie mają i mieć nie bedą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tuono Opublikowano 16 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2015 To ile w ASO zapłacę za silnik bez osprzętu?........zadzwoń do ASO, dowiedz się, i podejmij właściwą sobie decyzję, czy chcesz kupić z ASO, czy nie - jeśli nie, to też dobrze, na swoją odpowiedzialność, ale powinieneś wówczas to zrobić z pominięciem pytania się na forum SIP o znajomość i opinię nt. handlarzy z allegro czy olx. Nie twierdzę, że zawsze ASO będzie preferowaną przez właściciela auta deską ratunku, ale na tym forum nie tolerujemy promowania czy opiniowania warsztatów/handlarzy alternatywnych. Ok rozumiem, nie mam z tym problemu odnośnie zasad forum pozdr Jeśli ci pękły tłoki, to nie bez przyczyny. Albo jest coś nie tak z paliwem (albo było go za mało w baku), albo seryjny silnik może nie nadawać się do takich zabaw. Tłoki nie pękają tak sobie i już. Zastanów się co dokładnie miało wpływ, żeby uniknąć powtórki z rozrywki... Generalnie jak jest za dużo boostu lub za mało paliwa, tłoki w subaru pękają w kolejności 4 cyl, potem 2 cyl i już nie da się normalnie jechać.... Co rozumiesz przez pojęcie za mało paliwa w baku? Ile min. powinienem mieć aby spokojnie jeździć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tranquilizer Opublikowano 16 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2015 (edytowane) To ile w ASO zapłacę za silnik bez osprzętu?........zadzwoń do ASO, dowiedz się, i podejmij właściwą sobie decyzję, czy chcesz kupić z ASO, czy nie - jeśli nie, to też dobrze, na swoją odpowiedzialność, ale powinieneś wówczas to zrobić z pominięciem pytania się na forum SIP o znajomość i opinię nt. handlarzy z allegro czy olx. Nie twierdzę, że zawsze ASO będzie preferowaną przez właściciela auta deską ratunku, ale na tym forum nie tolerujemy promowania czy opiniowania warsztatów/handlarzy alternatywnych. Ok rozumiem, nie mam z tym problemu odnośnie zasad forum pozdr Jeśli ci pękły tłoki, to nie bez przyczyny. Albo jest coś nie tak z paliwem (albo było go za mało w baku), albo seryjny silnik może nie nadawać się do takich zabaw. Tłoki nie pękają tak sobie i już. Zastanów się co dokładnie miało wpływ, żeby uniknąć powtórki z rozrywki... Generalnie jak jest za dużo boostu lub za mało paliwa, tłoki w subaru pękają w kolejności 4 cyl, potem 2 cyl i już nie da się normalnie jechać.... Co rozumiesz przez pojęcie za mało paliwa w baku? Ile min. powinienem mieć aby spokojnie jeździć? Zapewne chodziło o zbyt małej ilości paliwa w podawanego przez wtryski. Ja bym przy okazji sprawdził pompe paliwa, bo być może jest już usyfiona i jej stan prosi o pomstę z nieba. Pamietam jak u siebie wymieniłem pompe to samochod jakby dostal dodatkowego kopa. A co do remontu silnika to, chcesz miec na zicher i gwarancję że będzie długo służyło (chociaż to jest mocno ograniczone przez fantazję użytkownika) to rób remont. Jak na sztukę to wsadzaj silnik używkę. Dobry remont to kolo 10 tys pln. Za tę kasę kupisz 3 używane silniki. I tak jak pisał AMI, wszystko zależy od kondycji tej używki. Edytowane 16 Lutego 2015 przez Tranquilizer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryjeks Opublikowano 17 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2015 Nowy shortblock jest poniżej 11k zł brutto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bany Opublikowano 17 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2015 Jak tam postępy prac, bo jestem ciekaw. Jak coś mam głowicę, tłoki i inne graty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tuono Opublikowano 17 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2015 Jak tam postępy prac, bo jestem ciekaw. Jak coś mam głowicę, tłoki i inne graty poszło PW To ile w ASO zapłacę za silnik bez osprzętu?........zadzwoń do ASO, dowiedz się, i podejmij właściwą sobie decyzję, czy chcesz kupić z ASO, czy nie - jeśli nie, to też dobrze, na swoją odpowiedzialność, ale powinieneś wówczas to zrobić z pominięciem pytania się na forum SIP o znajomość i opinię nt. handlarzy z allegro czy olx. Nie twierdzę, że zawsze ASO będzie preferowaną przez właściciela auta deską ratunku, ale na tym forum nie tolerujemy promowania czy opiniowania warsztatów/handlarzy alternatywnych. Ok rozumiem, nie mam z tym problemu odnośnie zasad forum pozdr Jeśli ci pękły tłoki, to nie bez przyczyny. Albo jest coś nie tak z paliwem (albo było go za mało w baku), albo seryjny silnik może nie nadawać się do takich zabaw. Tłoki nie pękają tak sobie i już. Zastanów się co dokładnie miało wpływ, żeby uniknąć powtórki z rozrywki... Generalnie jak jest za dużo boostu lub za mało paliwa, tłoki w subaru pękają w kolejności 4 cyl, potem 2 cyl i już nie da się normalnie jechać.... Co rozumiesz przez pojęcie za mało paliwa w baku? Ile min. powinienem mieć aby spokojnie jeździć? Zapewne chodziło o zbyt małej ilości paliwa w podawanego przez wtryski. Ja bym przy okazji sprawdził pompe paliwa, bo być może jest już usyfiona i jej stan prosi o pomstę z nieba. Pamietam jak u siebie wymieniłem pompe to samochod jakby dostal dodatkowego kopa. A co do remontu silnika to, chcesz miec na zicher i gwarancję że będzie długo służyło (chociaż to jest mocno ograniczone przez fantazję użytkownika) to rób remont. Jak na sztukę to wsadzaj silnik używkę. Dobry remont to kolo 10 tys pln. Za tę kasę kupisz 3 używane silniki. I tak jak pisał AMI, wszystko zależy od kondycji tej używki. Wyjąć pompę i sprawdzić czy nie ma syfu w baku? A i jeszcze czy przy takiej awarii nie powinien mi się zapalić CE??? Dzwoniłem też w tej sprawie do byłego właściciela ale nie odbiera już telefonów po moim smsie, że silnik się rozleciał..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dammmian Opublikowano 18 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2015 Jaki czas po kupnie silnik się rozleciał? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek_WAWA Opublikowano 18 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2015 (edytowane) Cześć, Ponieważ prawdopodobnie chodzi o moje ex Subaru, pragnę wyjaśnić kilka kwestii: 1. Nie wiem co było robione i przez kogo przy samochodzie od momentu sprzedaży samochodu.2. Silnik był w stanie dobrym, nie brał oleju. Turbina była w stanie dobrym, pracowała prawidłowo w całym zakresie obrotów.Ciśnienie oleju na zimnym silniku było na poziomie 6,3 - 6,7 bara, przy temperaturze oleju 85-95 st C na biegu jałowym utrzymywało się ciśnienie 2 - 2,5 bar. Przy 95-105 st C ciśnienie było 1,8 - 2 bary. Podczas jazdy przedziale 3000 - 6500obr mam ciśnienie ~5,5 - 6 barów. Czujnik ciśnienia oleju wkręcony był w magistralę. Wskaźniki STRI DSD. Warning ustawiony na 1 bar. Bo wiadomo że jest to wartość krytyczna, w szczególności dla silników Boxer. Samochód był regularnie serwisowany przez jednego mechanika od początku jak był w moich rękach.3. Samochód bedąc u mnie był tankowany tylko paliwem V-Power Racing (Nitro+) oraz Verva 98. Nigdy nie był tankowany paliwem 95 oraz na stacjach bez firmowych.4. Napisałeś, że "Po 10 minutowym upalaniu pod czerwoną kraskę od 1 do 4 biegu auto straciło moc. Po zatrzymaniu się silnik mocno telepał i w miarę wzrostu obrotów silnika kopcić na niebiesko.", więc zadam kilka pytań:- Czy wkręciłeś przed upalaniem nowy czujnik termopary (który otrzymałeś w gratisie) w kolektor wydechowy 4 cylindra przed upalaniem? Jaka była temperatura spalin? (Warning na wskaźniku był ustawiony na 920 st C)- Jaka była temperatura i ciśnienie oleju przed upalaniem? A jakie były wartości po upalaniu?- Jakie było ciśnienie doładowania? (Warning ustawiony na 1 bar)- Ile było paliwa w zbiorniku paliwa przed upalaniem i po?- Czy zawsze po jeździe czekałeś, aż wystudzi się turbina i sam się samochód wyłączy czy sam wyłączałeś samochód przy pomocy turbo timera?5. Czy coś było robione przy silniku od czasu kupienia pojazdu? Napisałeś w pierwszym poście, że wymieniłeś przewody na silikonowe? Czy przy tej wymianie, odłączany był akumulator? Jeśli tak, to czy programowałeś ponownie TurboTimer Apexi z instrukcją obsługi oraz rozpiską otrzymaną AFR / wartość V z Sondy Lambda. 6. Jeśli były wykonywane jakieś prace przy silniku, to czy prace były wykonywane w serwisie, który zna się na doładowanych silnikach Boxer?6. Czy wymieniałeś olej w silniku, jeśli tak to na jaki? Samochód jeździł na oleju Shell Helix 5W40?7. Czy po awarii, o której pisałeś w SMS 22 stycznia dotyczącą spadku ciśnienia doładowania spowodowaną pęknięciem przewodu dolotu do turbiny, podłączyłeś samochód pod komputer, aby sprawdzić czy nie ma żadnych innych błędów?8. Odnośnie Check Engine, jeśli zostały uszkodzone pierścienie tłokowe w wyniku zbyt wysokiej temperatury w komorze spalania, nie zapali się check engine. CE, zapalił by się dopiero w momencie np. awarii konkretnego czujnika. Edytowane 18 Lutego 2015 przez Krzysiek_WAWA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dareckiislandia Opublikowano 18 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2015 No ładnie to napisałeś w tłoku nie robi sie dziura po 10 min upalania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1986 Opublikowano 18 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2015 Dziwne te Imprezy, że zawsze się psują u nowych właścicieli to nie żaden atak hehe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 18 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2015 w tłoku nie robi sie dziura po 10 min upalania. A ile czasu potrzeba,żeby wypalić dziurę w tłoku albo go przytopić? Nie odnoszę się w żaden sposób do sytuacji opisanych w tym wątku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1986 Opublikowano 18 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2015 A ile czasu potrzeba,żeby wypalić dziurę w tłoku albo go przytopić? Obstawiam 3,7 sekundy odpowiednich ku temu warunków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 18 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2015 To z tym autem należało delikatniej się opiekować niż dzieckiem "szczególnej troski" Po 10 minutach tłok? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 18 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2015 To z tym autem należało delikatniej się opiekować niż dzieckiem "szczególnej troski" Po 10 minutach tłok? Ponawiam pytanie. A ile czasu trzeba na uszkodzenie tłoka przez jego nadtopienie czy wypalenie dziury? A założyciel wątku,chyba jeszcze nie rozebrał silnika i nie wiadomo co poległo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się