Skocz do zawartości

Subaru GT 1999 - silnik kaput


Tuono

Rekomendowane odpowiedzi

Podejrzewam, ze jakby to mial byc problem ogolnej kontroli paliwa to jakies slady pewnie na pozostalych tlokach tez beda.

Moze daj wtryskiwacze gdzies do sprawdzenia?

. Diagnostyka kompa nie da rady sprawdzić stanu wtrysków ?

post-19734-1426790285,5171_thumb.jpg

Mam tylko ta fotkę w tej chwili

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez Tuono
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnostykę chce zrobić jak uruchomię znowu silnik po remoncie...a świece były w oleju jak IC czy kolektor z racji dmuchanego ciśnienia do silnika przeć dziurę w stopionym tłoku..olej poszedł wtedy przewodem chyba odma do turbo i stad ten olej. Na początku myślałem ze turbo poszło ale jak widać nie

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czy objawy mogły być wyczuwalne wcześniej zanim tłok całkowicie popłynął u poprzedniego właściciela ?

Tłoki nie "płyną" tygodniami czy godzinami.Przytopienie,nadpalenie tłoka daje o sobie znać natychmiast,proces ten trwa kilka czy kilkanaście sekund,zrobiła się z jakiegoś powodu uboga mieszanka,wzrosła temperatura i spalanie detonacyjne dokonało reszty.

@@AMI pisał wyżej o możliwych usterkach wtryskiwaczy,zdarzają się,wtedy mogą podawać zbyt mało paliwa.Możliwości usterek jest sporo,do sprawdzenia przy uruchamianiu silnika po remoncie czy wstawieniu innego używanego.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGT na jednej sondzie nie pokaże albo już będzie za późno.AFR na sondzie szerokopasmowej pokaże,ale też może być za późno.Przy braku paliwa na listwie czy awarii wtryskiwacza lub zbyt małej jego wydajności i na wysokich obrotach może być po ptokach.

Dobre paliwo,porządna mapa i zwracanie uwagi na wszelkie niedomagania w pracy silnika,to podstawa,dodatkowe wskaźniki pomogą kierownikowi obeznanemu w w temacie,ale tu nie ma reguł,czasem jedno porządne depnięcie załatwia temat bez uprzedzenia,płyną wtedy nawet kute tłoki. :(  

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szlif można zrobić spokojnie. Czyli robię już szlif na wszystkich tulejach i tłoki nadwymiarowe wszystkie nowe? Bo rozumiem jednego tłoka nowego nie wsadza się po szlifie. Wiem od poprzedniego właściciela, ze 9 lat temu miał identyczny problem co ja i zrobił już szlif wszystkich cylindrów z tlokami na 1 nadwymiar. Są w ogóle tłoki do GT na 2 nadwymiar?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szlif można zrobić spokojnie. Czyli robię już szlif na wszystkich tulejach i tłoki nadwymiarowe wszystkie nowe? Bo rozumiem jednego tłoka nowego nie wsadza się po szlifie. Wiem od poprzedniego właściciela, ze 9 lat temu miał identyczny problem co ja i zrobił już szlif wszystkich cylindrów z tlokami na 1 nadwymiar. Są w ogóle tłoki do GT na 2 nadwymiar?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Coś źle zrozumiałeś. Był robiony szlif tylko 2 cylindra i 2 cylinder jest w nadwymiarze. Natomiast tłoki 1,3,4 były wymienione na nowe i tam jest seryjny wymiar. Szlif w cylindrach 1,3,4 nie był wykonywany bo nie było takiej potrzeby. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Są w ogóle tłoki do GT na 2 nadwymiar?

Są.

 

 

Coś źle zrozumiałeś. Był robiony szlif tylko 2 cylindra i 2 cylinder jest w nadwymiarze. Natomiast tłoki 1,3,4 były wymienione na nowe i tam jest seryjny wymiar. Szlif w cylindrach 1,3,4 nie był wykonywany bo nie było takiej potrzeby.

Ale to trochę zmienia sytuację,bo możliwość szlifu na II nadwymiar będzie można określić po pomiarach bloku. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Szlif można zrobić spokojnie. Czyli robię już szlif na wszystkich tulejach i tłoki nadwymiarowe wszystkie nowe? Bo rozumiem jednego tłoka nowego nie wsadza się po szlifie. Wiem od poprzedniego właściciela, ze 9 lat temu miał identyczny problem co ja i zrobił już szlif wszystkich cylindrów z tlokami na 1 nadwymiar. Są w ogóle tłoki do GT na 2 nadwymiar?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Coś źle zrozumiałeś. Był robiony szlif tylko 2 cylindra i 2 cylinder jest w nadwymiarze. Natomiast tłoki 1,3,4 były wymienione na nowe i tam jest seryjny wymiar. Szlif w cylindrach 1,3,4 nie był wykonywany bo nie było takiej potrzeby. 

 

 

 

A ok źle zrozumiałem...

 

Czy w takim razie jak 2 tłok mi padł i on był w  nadwymiarze a reszta w nowinale to nie zaburzało to pracy silnika?? Myslę tutaj o różnicy w pojemności komór spalania??..Bo jeśli większy tłok to cieńsza tuleja a co za tym idzie większa komora w porównaniu do 3 pozostałych

A to, że ze szlifami było tak zrobione to dowiedziałem się po zakupie auta ( chodzi mi o szczegóły odnośnie co było nominałem a co na I nadwymiar)

Edytowane przez Tuono
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To szlifuj wszystkie i nowe tloki zapodaj. Tylko ciekawe czemu ciągle wypala ten sam tlok dziwna sprawa .

wymienię wtryskiwacz

 

Jestem po rozmowie z mechanikiem:

 

-panewki korbowodowe do wymiany a na wale jest ok ( wyjmę tylko wał aby go pomierzyli czy jest ok ale zdaniem mechanika jest ok )

- pozostałe cylindry trzymają nominał- pomierzone już

-wymiana uszczelniaczy na zaworach

-wymiana simeringów na wałkach i wale

-komplet pierścieni na wszystkie tłoki

- nie wiem czy sprzęgło nie do wymiany....

-tulejowanie jednego cylindra ( czy to się robi w subaru bo pytałem ale nikt nie odpowiedział) i kupno 1 tłoka w nominale czy mam szlifować wszystkie na II nadwymiar??????

- uszczelki na dekle

Mechanik po wysłuchaniu historii napraw zaproponował wymianę wtrysku na 2 garze

ktoś mi to wyceni czy dzwonić do Nowego Sącza??

 

pozdr

Edytowane przez Tuono
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

-tulejowanie jednego cylindra ( czy to się robi w subaru bo pytałem ale nikt nie odpowiedział)

Rzadko ale się robi,problem tkwi w stabilnym i trwałym osadzeniu tulei,która swoją grubość musi mieć a oryginalną trzeba wyszlifować i tym samym osłabić jej ścianki,kłopot jeszcze w doborze tulei i jej materiału,żeby nie zakłócić odprowadzania ciepła itp.

Wymiana wtrysku to rozsądne posunięcie,ale może wcześniejsza sugestia wysłania wtrysków do sprawdzenia,jest do rozważenia? ;)

Co do wyceny części,to zajrzyj na stronkę Carfita,będziesz miał pogląd i orientację w kosztach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...