Tuono Opublikowano 19 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2015 (edytowane) Podejrzewam, ze jakby to mial byc problem ogolnej kontroli paliwa to jakies slady pewnie na pozostalych tlokach tez beda. Moze daj wtryskiwacze gdzies do sprawdzenia? . Diagnostyka kompa nie da rady sprawdzić stanu wtrysków ? Mam tylko ta fotkę w tej chwili Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Edytowane 19 Marca 2015 przez Tuono Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 19 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2015 Zrozumialem, ze silnik na razie nie jest na chodzie - wiec nie bardzo jest co diagnozowac. A swiece mechanik ogladal z tego silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tuono Opublikowano 19 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2015 Diagnostykę chce zrobić jak uruchomię znowu silnik po remoncie...a świece były w oleju jak IC czy kolektor z racji dmuchanego ciśnienia do silnika przeć dziurę w stopionym tłoku..olej poszedł wtedy przewodem chyba odma do turbo i stad ten olej. Na początku myślałem ze turbo poszło ale jak widać nie Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 19 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2015 Ja bym wolal wiedziec przed uruchomieniem, czy czesci, ktore planuje uzyc, sa w dobrym stanie. jesli jest jakakolwiek watpliwosc - wymiana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tuono Opublikowano 19 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2015 Jak sprawdzę jeszcze przepływie i sondę lambda? Dasz mi swoje dla podmianek podzespołów? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 19 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2015 Mowa byla o wtryskiwaczach - ale rob jak uwazasz. Powodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tuono Opublikowano 21 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2015 Czy objawy mogły być wyczuwalne wcześniej zanim tłok całkowicie popłynął u poprzedniego właściciela ? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 21 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2015 Czy objawy mogły być wyczuwalne wcześniej zanim tłok całkowicie popłynął u poprzedniego właściciela ? Tłoki nie "płyną" tygodniami czy godzinami.Przytopienie,nadpalenie tłoka daje o sobie znać natychmiast,proces ten trwa kilka czy kilkanaście sekund,zrobiła się z jakiegoś powodu uboga mieszanka,wzrosła temperatura i spalanie detonacyjne dokonało reszty. @@AMI pisał wyżej o możliwych usterkach wtryskiwaczy,zdarzają się,wtedy mogą podawać zbyt mało paliwa.Możliwości usterek jest sporo,do sprawdzenia przy uruchamianiu silnika po remoncie czy wstawieniu innego używanego. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 21 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2015 Z czystej ciekawości, dowiem się od bardziej doświadczonych kolegów: Czy gajgerki EGT i AFR są w stanie wykryć zbyt ubogą mieszankę zanim popłynie tłok? Czy bezwładność robi swoje i nim drgnie wskazówka, piknie warn to już jest po silniku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 21 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2015 EGT na jednej sondzie nie pokaże albo już będzie za późno.AFR na sondzie szerokopasmowej pokaże,ale też może być za późno.Przy braku paliwa na listwie czy awarii wtryskiwacza lub zbyt małej jego wydajności i na wysokich obrotach może być po ptokach. Dobre paliwo,porządna mapa i zwracanie uwagi na wszelkie niedomagania w pracy silnika,to podstawa,dodatkowe wskaźniki pomogą kierownikowi obeznanemu w w temacie,ale tu nie ma reguł,czasem jedno porządne depnięcie załatwia temat bez uprzedzenia,płyną wtedy nawet kute tłoki. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tuono Opublikowano 22 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2015 Mam porysowana tuleje przez poplynietego tłoka. Tulejowac to czy muszę szukać blok? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 22 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2015 Mam porysowana tuleje przez poplynietego tłoka. Są tak głębokie,że szlif jest wykluczony? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tuono Opublikowano 23 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2015 Szlif można zrobić spokojnie. Czyli robię już szlif na wszystkich tulejach i tłoki nadwymiarowe wszystkie nowe? Bo rozumiem jednego tłoka nowego nie wsadza się po szlifie. Wiem od poprzedniego właściciela, ze 9 lat temu miał identyczny problem co ja i zrobił już szlif wszystkich cylindrów z tlokami na 1 nadwymiar. Są w ogóle tłoki do GT na 2 nadwymiar? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek_WAWA Opublikowano 23 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2015 Szlif można zrobić spokojnie. Czyli robię już szlif na wszystkich tulejach i tłoki nadwymiarowe wszystkie nowe? Bo rozumiem jednego tłoka nowego nie wsadza się po szlifie. Wiem od poprzedniego właściciela, ze 9 lat temu miał identyczny problem co ja i zrobił już szlif wszystkich cylindrów z tlokami na 1 nadwymiar. Są w ogóle tłoki do GT na 2 nadwymiar? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Coś źle zrozumiałeś. Był robiony szlif tylko 2 cylindra i 2 cylinder jest w nadwymiarze. Natomiast tłoki 1,3,4 były wymienione na nowe i tam jest seryjny wymiar. Szlif w cylindrach 1,3,4 nie był wykonywany bo nie było takiej potrzeby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 23 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2015 Są w ogóle tłoki do GT na 2 nadwymiar? Są. Coś źle zrozumiałeś. Był robiony szlif tylko 2 cylindra i 2 cylinder jest w nadwymiarze. Natomiast tłoki 1,3,4 były wymienione na nowe i tam jest seryjny wymiar. Szlif w cylindrach 1,3,4 nie był wykonywany bo nie było takiej potrzeby. Ale to trochę zmienia sytuację,bo możliwość szlifu na II nadwymiar będzie można określić po pomiarach bloku. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tuono Opublikowano 23 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2015 (edytowane) Szlif można zrobić spokojnie. Czyli robię już szlif na wszystkich tulejach i tłoki nadwymiarowe wszystkie nowe? Bo rozumiem jednego tłoka nowego nie wsadza się po szlifie. Wiem od poprzedniego właściciela, ze 9 lat temu miał identyczny problem co ja i zrobił już szlif wszystkich cylindrów z tlokami na 1 nadwymiar. Są w ogóle tłoki do GT na 2 nadwymiar? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Coś źle zrozumiałeś. Był robiony szlif tylko 2 cylindra i 2 cylinder jest w nadwymiarze. Natomiast tłoki 1,3,4 były wymienione na nowe i tam jest seryjny wymiar. Szlif w cylindrach 1,3,4 nie był wykonywany bo nie było takiej potrzeby. A ok źle zrozumiałem... Czy w takim razie jak 2 tłok mi padł i on był w nadwymiarze a reszta w nowinale to nie zaburzało to pracy silnika?? Myslę tutaj o różnicy w pojemności komór spalania??..Bo jeśli większy tłok to cieńsza tuleja a co za tym idzie większa komora w porównaniu do 3 pozostałych A to, że ze szlifami było tak zrobione to dowiedziałem się po zakupie auta ( chodzi mi o szczegóły odnośnie co było nominałem a co na I nadwymiar) Edytowane 23 Marca 2015 przez Tuono Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dareckiislandia Opublikowano 23 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2015 To szlifuj wszystkie i nowe tloki zapodaj. Tylko ciekawe czemu ciągle wypala ten sam tlok dziwna sprawa . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tuono Opublikowano 23 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2015 (edytowane) To szlifuj wszystkie i nowe tloki zapodaj. Tylko ciekawe czemu ciągle wypala ten sam tlok dziwna sprawa . wymienię wtryskiwacz Jestem po rozmowie z mechanikiem: -panewki korbowodowe do wymiany a na wale jest ok ( wyjmę tylko wał aby go pomierzyli czy jest ok ale zdaniem mechanika jest ok ) - pozostałe cylindry trzymają nominał- pomierzone już -wymiana uszczelniaczy na zaworach -wymiana simeringów na wałkach i wale -komplet pierścieni na wszystkie tłoki - nie wiem czy sprzęgło nie do wymiany.... -tulejowanie jednego cylindra ( czy to się robi w subaru bo pytałem ale nikt nie odpowiedział) i kupno 1 tłoka w nominale czy mam szlifować wszystkie na II nadwymiar?????? - uszczelki na dekle Mechanik po wysłuchaniu historii napraw zaproponował wymianę wtrysku na 2 garze ktoś mi to wyceni czy dzwonić do Nowego Sącza?? pozdr Edytowane 23 Marca 2015 przez Tuono Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dareckiislandia Opublikowano 23 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2015 Fotek więcej mógł byś zapodać . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tuono Opublikowano 23 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2015 Fotek więcej mógł byś zapodać . jadę dzisiaj wieczorem do niego to porobię i puszcze na forum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 23 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2015 -tulejowanie jednego cylindra ( czy to się robi w subaru bo pytałem ale nikt nie odpowiedział) Rzadko ale się robi,problem tkwi w stabilnym i trwałym osadzeniu tulei,która swoją grubość musi mieć a oryginalną trzeba wyszlifować i tym samym osłabić jej ścianki,kłopot jeszcze w doborze tulei i jej materiału,żeby nie zakłócić odprowadzania ciepła itp. Wymiana wtrysku to rozsądne posunięcie,ale może wcześniejsza sugestia wysłania wtrysków do sprawdzenia,jest do rozważenia? Co do wyceny części,to zajrzyj na stronkę Carfita,będziesz miał pogląd i orientację w kosztach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Helmut Opublikowano 23 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2015 Cybel gdzie można sprawdzić czy wtryski dają radę ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 23 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2015 Sporo jest teraz warsztatów oferujących czyszczenie i regenerację wtryskiwaczy benzynowych,trzeba poszukać. A tu sporo informacji w temacie wtryskiwaczy. http://www.intercars.com.pl/pliki/PLK/37-2010_-_Wtryskiwacze_benzyny.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tuono Opublikowano 23 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2015 (edytowane) Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk. Po obejrzeniu głowic nie wiem czy obie nie maja mikropęknięc miedzy gwintem świecy a zaworem . Zobaczcie sami Edytowane 23 Marca 2015 przez Tuono Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 23 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2015 Te mikropęknięcia są typowe dla głowic 2,0. Jeśli tylko głowice szczelne,to się nimi nie przejmować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się