Jump to content

Subaru GT 1999 - silnik kaput


Tuono
 Share

Recommended Posts

cześć

 

Po 10 minutowym upalaniu pod czerwoną kraskę od 1 do 4 biegu auto straciło moc. Po zatrzymaniu się silnik mocno telepał i w miarę wzrostu obrotów silnika kopcić na niebiesko. Silnik też zaczął pracować nierówno i ,,cykać'' w okolicy prawej głowicy. Raz nawet mocno metalicznie zastukał tak w środku silnika. Powoli się dotoczyłem do domu, dobrze, że miałem blisko. Po zdjęciu świec okazało się, że 2 świece na prawej głowicy są mocno zaolejone. Olej zaczął nawet wyciekać w miejscu łączenia się kolektorów wydechowych. I oczywiście jak miałem maxa na bagnecie po krótkiej przejażdżce mam min. Oleju nie mam w płynie ani odwrotnie. Diagnoza to pewnie pęknięte tłoki. Reszta czyli turbo ok bo dobrze obejrzałem Turbo i IC przy montażu nowej gumy-rury na turbo od strony filtra razem z wymianą wszystkich wężyków podciśnienia na silikonowe.

Dodam, że zlałem olej z silnika. W oleju nie było niczego niepokojącego ani na korku spustowym. Teraz pytanko. Wiem, że tak czy siak muszę wyjąć silnik i go rozebrać aby ustalić co się stało. I teraz pytanie czy naprawiać czy szukać [link do allegro]

Edited by tzd
Link to comment
Share on other sites

To są chłopaki z [...].

Ci z Wawy rozumiem?

 

Z Wawy wziąłem to auto i też miało być ok :)

Zalezy, czy lubisz gry losowe.

Gry niekoniecznie choć ryzykownie na życie zarabiam :P

A tak serio to chodzi Ci pewnie o kota w worku..

 

Dlatego rozbiorę najpierw silnik i zobaczę, czy rozpadające sie tłoki nie zrobily sieczki  z silnika

 

Ale dodam, że dla wygody bym wsadził 2 silnik. Miałem w życiu kilka aut a niektóre nawet i były fajne i jak mi klękał silnik to robiłem wymianę-czasami nawet sam - i jeździłem...

Edited by tzd
Link to comment
Share on other sites

Tak ci z wawy [...]. Oczywiście najlepiej zrobić remont ale to koszta ale analizując różnych handlarzy gratami do Subaru ja do [...] mam największe zaufanie.

Edited by tzd
promowanie nie-ASO
Link to comment
Share on other sites

AMI, o 15 Feb 2015 - 20:52, powiedział: Zalezy, czy lubisz gry losowe. Gry niekoniecznie choć ryzykownie na życie zarabiam :P A tak serio to chodzi Ci pewnie o kota w worku.. Dlatego rozbiorę najpierw silnik i zobaczę, czy rozpadające sie tłoki nie zrobily sieczki z silnika

 

Dokladnie o to chodzi.

 

Oczywiscie - moze byc tak, ze wstawisz uzywany silnik i bedzie wszystko OK.

Ale jesli chcesz miec pewnosc, to raczej remont.

 

Tak jak piszesz - najlepiej poczekaj do rozbiorki, zobaczysz co konkretnie sie stalo, jakie sa zniszczenia. Moze byc tak, oczywiscie, ze blok tez bedzie na smietnik.

Ale nawet wtedy moze byc lepiej poszukac nowy blok i zrobic od podstaw.

 

Chyba, ze nie przeszkadza Ci jakies tam ryzyko i liczysz sie z tym, ze kolejny silnik tez moze pasc za 5km, 5000 albo 50000 - nie wiadomo.

Wtedy w razie wtopy najwyzej znow robisz/wymieniasz i jedziesz dalej.

 

Duzo zalezy tez od tego, czy znasz silnik wstawiany na wymiane i jaka jest w ogole gwarancja na taka opcje. Ale na uzywany silnik szczerze mowiac ciezko dac i oczekiwac gwarancji. Nawet jesli sprzedajacy jest pewny silnika, a potem sie cos wydarzy - to nadal zawsze po ktorejs stronei zostaje niesmak.

Edited by AMI
Link to comment
Share on other sites

To ile w ASO zapłacę za silnik bez osprzętu?........

zadzwoń do ASO, dowiedz się, i podejmij właściwą sobie decyzję, czy chcesz kupić z ASO, czy nie - jeśli nie, to też dobrze, na swoją odpowiedzialność, ale powinieneś wówczas to zrobić z pominięciem pytania się na forum SIP o znajomość i opinię nt. handlarzy z allegro czy olx.

 

Nie twierdzę, że zawsze ASO będzie preferowaną przez właściciela auta deską ratunku, ale na tym forum nie tolerujemy promowania czy opiniowania warsztatów/handlarzy alternatywnych.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli ci pękły tłoki, to nie bez przyczyny. Albo jest coś nie tak z paliwem (albo było go za mało w baku), albo seryjny silnik może nie nadawać się do takich zabaw.

Tłoki nie pękają tak sobie i już. Zastanów się co dokładnie miało wpływ, żeby uniknąć powtórki z rozrywki...

Generalnie jak jest za dużo boostu lub za mało paliwa, tłoki w subaru pękają w kolejności 4 cyl, potem 2 cyl i już nie da się normalnie jechać....

Link to comment
Share on other sites

 

 

zadzwoń do ASO, dowiedz się, i podejmij właściwą sobie decyzję, czy chcesz kupić z ASO, czy nie - jeśli nie, to też dobrze, na swoją odpowiedzialność, ale powinieneś wówczas to zrobić z pominięciem pytania się na forum SIP o znajomość i opinię nt. handlarzy z allegro czy olx.

Też pytałem w ASO, ale do auta za 15tys zaproponowali mi nowy silnik za 25tys.

Które ASO ma w ofercie używane motory, bo jakos wszyscy mówią, że nie mają i mieć nie bedą.

Link to comment
Share on other sites

 

To ile w ASO zapłacę za silnik bez osprzętu?........

zadzwoń do ASO, dowiedz się, i podejmij właściwą sobie decyzję, czy chcesz kupić z ASO, czy nie - jeśli nie, to też dobrze, na swoją odpowiedzialność, ale powinieneś wówczas to zrobić z pominięciem pytania się na forum SIP o znajomość i opinię nt. handlarzy z allegro czy olx.

 

Nie twierdzę, że zawsze ASO będzie preferowaną przez właściciela auta deską ratunku, ale na tym forum nie tolerujemy promowania czy opiniowania warsztatów/handlarzy alternatywnych.

 

Ok rozumiem, nie mam z tym problemu odnośnie zasad forum

pozdr

Jeśli ci pękły tłoki, to nie bez przyczyny. Albo jest coś nie tak z paliwem (albo było go za mało w baku), albo seryjny silnik może nie nadawać się do takich zabaw.

Tłoki nie pękają tak sobie i już. Zastanów się co dokładnie miało wpływ, żeby uniknąć powtórki z rozrywki...

Generalnie jak jest za dużo boostu lub za mało paliwa, tłoki w subaru pękają w kolejności 4 cyl, potem 2 cyl i już nie da się normalnie jechać....

Co rozumiesz przez pojęcie za mało paliwa w baku? Ile min. powinienem mieć aby spokojnie jeździć?

Link to comment
Share on other sites

 

 

To ile w ASO zapłacę za silnik bez osprzętu?........

zadzwoń do ASO, dowiedz się, i podejmij właściwą sobie decyzję, czy chcesz kupić z ASO, czy nie - jeśli nie, to też dobrze, na swoją odpowiedzialność, ale powinieneś wówczas to zrobić z pominięciem pytania się na forum SIP o znajomość i opinię nt. handlarzy z allegro czy olx.

 

Nie twierdzę, że zawsze ASO będzie preferowaną przez właściciela auta deską ratunku, ale na tym forum nie tolerujemy promowania czy opiniowania warsztatów/handlarzy alternatywnych.

 

Ok rozumiem, nie mam z tym problemu odnośnie zasad forum

pozdr

Jeśli ci pękły tłoki, to nie bez przyczyny. Albo jest coś nie tak z paliwem (albo było go za mało w baku), albo seryjny silnik może nie nadawać się do takich zabaw.

Tłoki nie pękają tak sobie i już. Zastanów się co dokładnie miało wpływ, żeby uniknąć powtórki z rozrywki...

Generalnie jak jest za dużo boostu lub za mało paliwa, tłoki w subaru pękają w kolejności 4 cyl, potem 2 cyl i już nie da się normalnie jechać....

Co rozumiesz przez pojęcie za mało paliwa w baku? Ile min. powinienem mieć aby spokojnie jeździć?

 

 

Zapewne chodziło o zbyt małej ilości paliwa w podawanego przez wtryski. Ja bym przy okazji sprawdził pompe paliwa, bo być może jest już usyfiona i jej stan prosi o pomstę z nieba. Pamietam jak u siebie wymieniłem pompe to samochod jakby dostal dodatkowego kopa.

 

A co do remontu silnika to, chcesz miec na zicher i gwarancję że będzie długo służyło (chociaż to jest mocno ograniczone przez fantazję użytkownika) to rób remont. Jak na sztukę to wsadzaj silnik używkę. Dobry remont to kolo 10 tys pln. Za tę kasę kupisz 3 używane silniki.  I tak jak pisał AMI, wszystko zależy od kondycji tej używki.

Edited by Tranquilizer
Link to comment
Share on other sites

Jak tam postępy prac, bo jestem ciekaw. Jak coś mam głowicę, tłoki i inne graty

poszło PW

 

 

 

To ile w ASO zapłacę za silnik bez osprzętu?........

zadzwoń do ASO, dowiedz się, i podejmij właściwą sobie decyzję, czy chcesz kupić z ASO, czy nie - jeśli nie, to też dobrze, na swoją odpowiedzialność, ale powinieneś wówczas to zrobić z pominięciem pytania się na forum SIP o znajomość i opinię nt. handlarzy z allegro czy olx.

 

Nie twierdzę, że zawsze ASO będzie preferowaną przez właściciela auta deską ratunku, ale na tym forum nie tolerujemy promowania czy opiniowania warsztatów/handlarzy alternatywnych.

 

Ok rozumiem, nie mam z tym problemu odnośnie zasad forum

pozdr

Jeśli ci pękły tłoki, to nie bez przyczyny. Albo jest coś nie tak z paliwem (albo było go za mało w baku), albo seryjny silnik może nie nadawać się do takich zabaw.

Tłoki nie pękają tak sobie i już. Zastanów się co dokładnie miało wpływ, żeby uniknąć powtórki z rozrywki...

Generalnie jak jest za dużo boostu lub za mało paliwa, tłoki w subaru pękają w kolejności 4 cyl, potem 2 cyl i już nie da się normalnie jechać....

Co rozumiesz przez pojęcie za mało paliwa w baku? Ile min. powinienem mieć aby spokojnie jeździć?

 

 

Zapewne chodziło o zbyt małej ilości paliwa w podawanego przez wtryski. Ja bym przy okazji sprawdził pompe paliwa, bo być może jest już usyfiona i jej stan prosi o pomstę z nieba. Pamietam jak u siebie wymieniłem pompe to samochod jakby dostal dodatkowego kopa.

 

A co do remontu silnika to, chcesz miec na zicher i gwarancję że będzie długo służyło (chociaż to jest mocno ograniczone przez fantazję użytkownika) to rób remont. Jak na sztukę to wsadzaj silnik używkę. Dobry remont to kolo 10 tys pln. Za tę kasę kupisz 3 używane silniki.  I tak jak pisał AMI, wszystko zależy od kondycji tej używki.

 

Wyjąć pompę i sprawdzić czy nie ma syfu w baku?

A i jeszcze czy przy takiej awarii nie powinien mi się zapalić CE??? Dzwoniłem też w tej sprawie do byłego właściciela ale nie odbiera już telefonów po moim smsie, że silnik się rozleciał.....

Link to comment
Share on other sites

Cześć,

 

Ponieważ prawdopodobnie chodzi o moje ex Subaru, pragnę wyjaśnić kilka kwestii:

1. Nie wiem co było robione i przez kogo przy samochodzie od momentu sprzedaży samochodu.
2. Silnik był w stanie dobrym, nie brał oleju. Turbina była w stanie dobrym, pracowała prawidłowo w całym zakresie obrotów.
Ciśnienie oleju na zimnym silniku było na poziomie 6,3 - 6,7 bara, przy temperaturze oleju 85-95 st C na biegu jałowym utrzymywało się ciśnienie 2 - 2,5 bar. Przy 95-105 st C ciśnienie było 1,8 - 2 bary. Podczas jazdy przedziale 3000 - 6500obr mam ciśnienie ~5,5 - 6 barów. Czujnik ciśnienia oleju wkręcony był w magistralę. Wskaźniki STRI DSD. Warning ustawiony na 1 bar. Bo wiadomo że jest to wartość krytyczna, w szczególności dla silników Boxer. Samochód był regularnie serwisowany przez jednego mechanika od początku jak był w moich rękach.
3. Samochód bedąc u mnie był tankowany tylko paliwem V-Power Racing (Nitro+) oraz Verva 98. Nigdy nie był tankowany paliwem 95 oraz na stacjach bez firmowych.
4. Napisałeś, że "Po 10 minutowym upalaniu pod czerwoną kraskę od 1 do 4 biegu auto straciło moc. Po zatrzymaniu się silnik mocno telepał i w miarę wzrostu obrotów silnika kopcić na niebiesko.", więc zadam kilka pytań:
- Czy wkręciłeś przed upalaniem nowy czujnik termopary (który otrzymałeś w gratisie) w kolektor wydechowy 4 cylindra przed upalaniem? Jaka była temperatura spalin? (Warning na wskaźniku był ustawiony na 920 st C)
- Jaka była temperatura i ciśnienie oleju przed upalaniem? A jakie były wartości po upalaniu?
- Jakie było ciśnienie doładowania? (Warning ustawiony na 1 bar)
- Ile było paliwa w zbiorniku paliwa przed upalaniem i po?
- Czy zawsze po jeździe czekałeś, aż wystudzi się turbina i sam się samochód wyłączy czy sam wyłączałeś samochód przy pomocy turbo timera?
5. Czy coś było robione przy silniku od czasu kupienia pojazdu? Napisałeś w pierwszym poście, że wymieniłeś przewody na silikonowe?

Czy przy tej wymianie, odłączany był akumulator? Jeśli tak, to czy programowałeś ponownie TurboTimer Apexi z instrukcją obsługi oraz rozpiską otrzymaną AFR / wartość V z Sondy Lambda.

 

 

6. Jeśli były wykonywane jakieś prace przy silniku, to czy prace były wykonywane w serwisie, który zna się na doładowanych silnikach Boxer?
6. Czy wymieniałeś olej w silniku, jeśli tak to na jaki? Samochód jeździł na oleju Shell Helix 5W40?
7. Czy po awarii, o której pisałeś w SMS 22 stycznia dotyczącą spadku ciśnienia doładowania spowodowaną pęknięciem przewodu dolotu do turbiny, podłączyłeś samochód pod komputer, aby sprawdzić czy nie ma żadnych innych błędów?
8. Odnośnie Check Engine, jeśli zostały uszkodzone pierścienie tłokowe w wyniku zbyt wysokiej temperatury w komorze spalania, nie zapali się check engine. CE, zapalił by się dopiero w momencie np. awarii konkretnego czujnika.

Edited by Krzysiek_WAWA
Link to comment
Share on other sites

w tłoku nie robi sie dziura po 10 min upalania.

A ile czasu potrzeba,żeby wypalić dziurę w tłoku albo go przytopić? :mrgreen:

Nie odnoszę się w żaden sposób do sytuacji opisanych w tym wątku.

Link to comment
Share on other sites

To z tym autem należało delikatniej się opiekować niż dzieckiem "szczególnej troski"

Po 10 minutach tłok?

Ponawiam pytanie. :P A ile czasu trzeba na uszkodzenie tłoka przez jego nadtopienie czy wypalenie dziury? :mrgreen:

A założyciel wątku,chyba jeszcze nie rozebrał silnika i nie wiadomo co poległo. ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...