Skocz do zawartości

Subaru GT 1999 - silnik kaput


Tuono

Rekomendowane odpowiedzi

Loop to mi trochę ulżyło

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

A patrzyłeś jak za ustawione zamki pierścieni wtym wypalonym tłoku były o 180 stopni obrucone czy czasem dwa stały tak samo.

. Nie a czego pytasz??

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowice czekają do planowania a połówka bloku do tulejowania jednego cylindra. Tłok kupuje pod ta tuleje w nominale bo reszta tez jest w nominale w bdb stanie. Na 4 tłoki pójdą nowe pierścienie,panewki korbowodowe są do wymiany a wał z panewkami wyglada dobrze ale tez go sprawdzę w warsztacie co mi maja planować i tulejowac... Sprzęgło niestety tez muszę wymienić bo już prawie po nitach pracuje. Do tego wymiana uszczelniaczy na zaworach,uszczelki pod klawiatura,uszczelki do głowic,uszczelniacze na walkach i na wał,oringi pomiędzy połówkami silnika. Trochę tego jest

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez Tuono
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko dodam, jak będziesz tulejował 1 cyl. nie zapomnij powiedzieć szlifierzowi aby przechonował pozostałe cylindry 2 gradacjami osełek - bo nie dotrzesz potem nigdy nowych pierścieni do cylindra.

I nie zapomnij aby mechanik pomierzył luzy panewek korbowodowych najlepiej patyczkami Plastigauage, i luz na zamkach pierścieni a nie składał na pałę.

Na sam koniec w spasób właściwy ostrożnie dotrzyj silnik tj. bez pałowania najpierw olej mineralny SB lub co najmniej pósyntetyczny 10W40 unikaj jazdy ze stałą prędością obr. i po 700- 1000km zmiana na 5w40 - 10w50 pełny syntetyk PAO lub ester i sinlik Ci się odwdzięczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jeśli wymieniam panewki korbowodowe powinienem wymienić tez panewki na wale, chociaż nie wykazują śladów zużycia? Wał jest sprawdzony i jest ok.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Ja tylko dodam, jak będziesz tulejował 1 cyl. nie zapomnij powiedzieć szlifierzowi aby przechonował pozostałe cylindry 2 gradacjami osełek - bo nie dotrzesz potem nigdy nowych pierścieni do cylindra.

I nie zapomnij aby mechanik pomierzył luzy panewek korbowodowych najlepiej patyczkami Plastigauage, i luz na zamkach pierścieni a nie składał na pałę.

Na sam koniec w spasób właściwy ostrożnie dotrzyj silnik tj. bez pałowania najpierw olej mineralny SB lub co najmniej pósyntetyczny 10W40 unikaj jazdy ze stałą prędością obr. i po 700- 1000km zmiana na 5w40 - 10w50 pełny syntetyk PAO lub ester i sinlik Ci się odwdzięczy.

. Szlifierz powiedział, ze siatka chonowania na 3 sprawnych tulejach jest wręcz idealna. Czy zatem Szlifierz ma je przechonowac?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czy jeśli wymieniam panewki korbowodowe powinienem wymienić tez panewki na wale, chociaż nie wykazują śladów zużycia?

Koszt nie jest duży,więc dla świętego spokoju i pewności,że wszystko zostało zrobione,żeby silnik pracował dłuższy czas bez awarii,wymieniłbym. ;)  

 

 

Szlifierz powiedział, ze siatka chonowania na 3 sprawnych tulejach jest wręcz idealna.

Jeśli faktycznie jest w idealnym stanie,to nie ma potrzeby. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jak ktoś ma sztukę lub komplet to się odzywać

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

http://allegro.pl/show_item.php?item=5251016379 Te bedą pasować ?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Ok wiem juz, ze nie bedą pasować bo moje maja byc żółte z zielonymi plastikami przy końcach wtryskiwaczy. Znalazłem żółte ale bez tych końców zielonych: http://allegro.pl/subaru-impreza-gt-wrx-00-03-wtryskiwacz-wtrysk-i5061510450.html Bedą pasować ???bo mogę kupić sztukę lub : http://allegro.pl/wtryski-440cc-side-feed-subaru-gt-sti-nissan-200sx-i5258868610.html Tylko wtedy zestaw cały

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez Tuono
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem wtryski te od Legacy Twin Turbo co AMI proponowałeś. Jutro zamawiam części do GTka a tulejowanie wraz z planowaniem, sprawdzaniem oraz innymi duperelami się robi. Muszę tylko czekać 2 tyg na nominał tłok HBRa bo płynie z Japonii... W Nowym Saczu nie mieli na miejscu. Będę informował dalej co i jak

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez Tuono
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

post-19734-1428859297,9909_thumb.jpg Wtrysk mam taki a oznaczenie na nim to A46-00 . Czy te siateczki na wtrysku do filtrowania benzyny się czyści raz na jakiś czas?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Ale upewniles sie co do numerow czesci, jak wyzej Ci podpowiedziano? Zeby wtopy nie bylo. Ja sie jednak moge czasem mylic. :). Prawie wszystkie znaki na wtryskiwaczu i listwie się zgadzają z moimi. Te co są inne to myśle ze po prostu liczba porządkowa wyprodukowanych sztuk

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...