Skocz do zawartości

Outback 2015 i lpg


Pietrek

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

w Czechach Subaru montuje LPG do nowych aut :)

Nie to jest inny silnik, różni się od poprzedniego tym że ma 2 wałki rozrządu i zmienne fazy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Cześć, przepraszam za odkopywanie starego wątku.

Z tego co widzę, (http://www.subaru.cz/lpg_technika.html) do Outbacka w miejsce koła montują butlę 61 l. Czy ktoś kojarzy, czy to maksymalna wielkość butli, która się tam zmieści?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, przepraszam za odkopywanie starego wątku.

Z tego co widzę, (http://www.subaru.cz/lpg_technika.html) do Outbacka w miejsce koła montują butlę 61 l. Czy ktoś kojarzy, czy to maksymalna wielkość butli, która się tam zmieści?

 

Coś mało, ja mam coś pod 70l, wchodzi 59l. U mnie jest wnęka na 225/55R17, więc duuuża, ale w MY15 powinna być jeszcze większa, bo są 18".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

U mnie jest wnęka na 225/55R17, więc duuuża, ale w MY15 powinna być jeszcze większa, bo są 18".

 

225/55/17 to nie jest rozmiar homologowany do OBK. Powinno być 225/60/17 a takie koło się nie mieści. Dokładnie rzecz ujmując mieści się a podłoga lekko idzie do góry.

Po za tym nie ma już zapasu tylko zestawy naprawcze i wnęka jest podobnej wielkości


 

 

Z tego co widzę, (http://www.subaru.cz/lpg_technika.html) do Outbacka w miejsce koła montują butlę 61 l

 

to pewnie jest regionalna akcja Subaru CZ i na ich odpowiedzialność. To może znacznie ograniczyć załatwianie nieodpłatne ewentualnych awarii w innych krajach niż CZ.

Jakiś czas temu Subaru DE robiło podobnie i po dwóch latach wycofało się z LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

U mnie jest wnęka na 225/55R17, więc duuuża, ale w MY15 powinna być jeszcze większa, bo są 18".

 

225/55/17 to nie jest rozmiar homologowany do OBK. Powinno być 225/60/17 a takie koło się nie mieści. Dokładnie rzecz ujmując mieści się a podłoga lekko idzie do góry.

Po za tym nie ma już zapasu tylko zestawy naprawcze i wnęka jest podobnej wielkości

 

 

Z tego co widzę, (http://www.subaru.cz/lpg_technika.html) do Outbacka w miejsce koła montują butlę 61 l

 

to pewnie jest regionalna akcja Subaru CZ i na ich odpowiedzialność. To może znacznie ograniczyć załatwianie nieodpłatne ewentualnych awarii w innych krajach niż CZ.

Jakiś czas temu Subaru DE robiło podobnie i po dwóch latach wycofało się z LPG.

 

 

W moim modelu homologowane były dwa 215/55 R17 i 215/60 R16, w US były 225, w moim też jest deko luzu na szerszą opone, podejżewam, żę US i EU mają takie same wnęki. W MY15 wnęka nie wyglądała na mniejszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W moim modelu homologowane były dwa 215/55 R17 i 215/60 R16, w US

 

według opisu masz OBK z poprzedniej generacji a tam były 225/60/17. Przynajmniej w PL i przynajmniej w moim MY10 :)

 

 

Takie były w nowszym modelu. W MY2007-2009, jak i o ile pamiętam przed FL th My04-06 były takiej napisałem. 225 miały USDM.

MY15 ma większą wnękę niż poprzedni model. W poprzednim na styk wchodziło koło 225/60/17, w nowym wchodzi 225/60/18.

 

czyli powinno wejść więcje niż 70l. Trzeba tylko zmusić gazownika to rzetelnego pomiaru i zamówienia zbiornika. Producentów jest kilku a produktów mnóstwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz są zbiorniki kołowe -jak toroidalne, ale pełne, z wielozaworem na zewnątrz. W tym samym rozmiarze mają większą pojemność, a wielolzawór przy przemyślanym montażu zmieści się w narożniku wnęki na zapas. Np.: http://www.stako.pl/index.php?id=product∏=6&kat=1&alias=F11L〈=pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Proszę podzielić się uwagami na temat LPG w silniku H6 Outbacka IV. Mam na oku US spec. 

 

Ja w swoim OBKu 3.6R 2011 (EU spec) pół roku i 8 kkm temu założyłem instalację LPG u jako (na jego profilu jest telefon, jeśli chciałbyś się z nim skontaktować). Na razie wszystko działa idealnie, instalacja powinna mi się zwrócić się do końca roku i nawet w przypadku konieczności drogiej regulacji luzów zaworowych (po 50-100 kkm) oszczędności będą spore. Mój zestaw to komputer AEB, wtryski Hana, reduktor Twin i butla 75 l (więc wchodzi ok. 60 l). Po zakupie auta, przed założeniem LPG, przejechałem nim ok. 3 kkm, żeby mieć porównanie: spalanie jest nieco większe, niż na benzynie (w mieście o ok. 1-2 l), spadku mocy/dynamiki nie zauważyłem.

 

Jeśli więcej pytań, to pisz na priv albo przesiądźmy się do bardziej właściwego wątku (bo ten dotyczy OBKa 2015): http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/68228-lpg-w-subaru/

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

60 kkm później... jestem dalej bardzo zadowolony. :) Miałem jedynie drobne problemy, padł mi dwukrotnie map sensor (koszt części to ok. 100-120 zł). Poza tym wszystko chodzi jak 5 lat temu, czyli świetnie. :D

"Niestety" mam OBKa 3.6, więc na 2.5 się to pewnie nie przekłada, ale bazując na moim doświadczeniu dalej polecam jako jako instalatora. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...