ppmarian Opublikowano 4 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 Przywrócenie fabryki, żadne mody... Najlepiej ceny z wawy i okolice Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 4 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 To nie jest takie proste - wszystko zależy na jakich częściach i ile za robociznę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 4 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 Z tego co wiem, to minimum ok. 15k. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 4 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 To nie jest takie proste - wszystko zależy na jakich częściach i ile za robociznę.Calosc. Części dobreZ tego co wiem, to minimum ok. 15k.Ile z tego sama robota? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 4 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 Z tego co wiem, to minimum ok. 15k. Zalezy tez ile ze starego silnika zostanie. Zakladajac, ze blok nadaje sie do uzytku - to samo zrobienie short-block'a pewnie nadal sie da zamknac spokojnie w okolicach 7tys. na czesciach do WRX'a. Oczywiscie dochodza uszczelki potem, troche osprzetu moze byc tez do wymiany przy okazji (pompa oleju? rozrzad? jakies inne przyleglosci - zaleznie od sytuacji). Plus robocizna - zaleznie pewnie od warsztatu. Nie tylko za sam remont silnika, ale i wlozenie go do auta, z osprzetem itp. Tak czy inaczej niewatpliwie troche kasy jest do wydania, ale nie przesadzalbym z tym "minimum 15tys." (o ile nie zaczynamy jakichs kombinacji wiekszych) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kosmit Opublikowano 4 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 Z tego co wiem, to minimum ok. 15k. z nowym short-block'iem to tak. Robiłem jakiś czas temu, lecz niestety dalej od Warszawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiterOKL Opublikowano 4 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 to z ciekawosci troche podlacze sie pod temat? ile powinna kosztowac sama usluga wymiany silnika w wrx? zdemontowac osprzet, wyrzucic stary motor, wlozyc nowy (uzywany) i podlaczyc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORDSEQ Opublikowano 4 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 (edytowane) 1-1,5kpln max. Edytowane 4 Lutego 2015 przez LORDSEQ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1986 Opublikowano 4 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 Co prawda ten sam ale kiedyś za wyjęcie i włożenie płaciłem 300 i nie w "stodole" ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilwro Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 Witaj ppmarian!, widzę, ze przechodzimy dokładne to samo. Na ostatnim spocie nie wiem czy słyszałes (bo juz grzałes forka ) jak u mnie grają panewki? Postanowiłem coś z tym zadziałać powiem tak: ja robie to w ten sposób, ze rozbieram cały silnik, szacuje co jest dobre a co na bok i zabieram sie za zamawianie części, oczywiście górna półka tj: nowy wał (juz mam) panewki (jeszcze nie wiem jakie) różnie piszą. korby STI (używane, ale igły) zadne kute! moc seryjna lub delikatnie wyżej! Pierścienie nowe, oem tłoki zostawiam te same z silnika WRX 04r HBR (wcześniejsze tłoki seryjne były słabsze, oznaczenie HB) tłoki dokładnie sprawdzam czy sie nadają pod względem pierścieni i albo zostawiam albo kupuje nowy komplet za 1000zł (moje sie nadają). blok mierze srednicówką, oceniam i oddaje do honowania do szlifierzy za przysłowiowe piwo . szpilek zadnych ARP nie kupuje, nie planuje mocy 1000KM a główek mi raczej nie podniesie przy tym co chce osiągnąć (1,2bara max) uszczelki pod głowice dokładnie pomierze co chce, ale raczej OEM lub niższe, po to, by podniesc stopien sprężania ale bez wygłupów oczywiście najlepiej kupic komplet/zestaw wszystkich nowych uszczelek ale to wydatek ponad 1600zł!!!!! masakra jakaś!, lepiej pojedyńczo dobierać niektóre uszczelki. głowice będę samemu obrabiał (czyli porting kanałów + wymiana prowadnic, uszczelniaczy i wszystkich zaworów na nowe oraz docieranie gniazd oczywiscie) większość roboty ogarnę samemu, wiec duzo kasy zostaje na inne zabawki, ale tez nie zamierzam oszczedzac na czym sie da i po drugie robię to z zamiłowania a w szczególności dla siebie a nie na handel czy sprzedawac sie jako usługe, której bym się nie odważył J, poniewaz jest to mój pierwszy silnik jesli chodzi o boxera i jego kapitalny remont ))) duzo sie juz naczytałem i słyszałem o kosmicznych cenach za remonty tych silników, które pozniej i tak wybuchają a gwarancji na robote i tak nikt nie daje wiec po co przepłacać! kute, nie kute i tak wczesniej czy pozniej szlak trafi a wina bedzie jedynie użytkownika takie realia niestety wiem, słyszałem i mogę współczuć jedynie włascicielom, których to dotknęło regulacją zaworów również sam się zajmę, bo kto ci zrobi to lepiej i staranniej niz ty sam? złożenie wszystkiego w jedną całość to jedynie kwestia czasu i duża cierpliwość a na pewno wszystko się uda rozrząd- szkoda pisać, bo to najprostsze co może być jesli chodzi o jego ustawienie, na nowym pasku wszedzie masz kreski, na kołkach i na wale równiez, napinacz jest hydrauliczny- wyciągasz zawleczke i finito rozrzad złozony. Obracasz wałem 720 st i sprawdzasz czy wszystko sie zgadza, jesli ok to zakładasz plastiki hmm, co by tu jeszcze napisać?, boxer to w zasadzie prosty, ale i tez delikatny silnik, do ktorego trzeba podejsc z respektem i poswiecic chwile uwagi na dokładne ogledziny i nieco czasu na staranne poskładanie uwzgledniajac wszystkie szczeguły, jesli wszystko poskładasz mądrze i z głową to nie ma prawa nie chodzić!!!!! nie bede pisał o rzeczach oczywistych takich jak swiezy olej i filtry na sam koniec roboty bo to wiadome, tak samo jak czyszczenie elementów odmy, mycia weży dolotowych, icka, etc. pompe oleju nalezy rozkrecic i obejrzec dokładnie, jesli trzeba-wymienic na nową (niekoniecznie mocniejsza 11 czy 12mm), ori pompa działa ok jesli zmienia sie olej na biezaco i co 7tys km (dobry olej np Midland, Millers) smok oczywiscie wyczyscic albo kupic nowy! przegroda w misce dosyc wazna ale niekonieczna do codziennej jazdy po ulicach, to tylko niektóre wazne i istotne rzeczy, ktore nalezy pamietac przy remoncie owego silnika, reszty mogłem niedopisac ale wiem ze powinno sie udac jesli ktos ma odrobine wiedzy na temat motoryzacji i nie boi sie pobrudzić rąk tyle w temacie J p.s. czekam oczywiście na odpowiedzi i liczną krytykę, której i tak się nie obawiam J, ponieważ wiem co piszę, pozdrawiam wszystkich miłośników Subaru! J Kamil. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 5 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 Kamil dokladnie o takiej robocie mowie. Uczciwie co trzeba nowo to nowe co dobre i nie odbieba od nominalu to zostawic. Nie dziwie sie ze przy slepym podejciu "wszysko nowe" wyskakuje" kwota 15kPLN. Tylko po co wymieniac dobre na dobre A pytam w kontekscie czy czasem nie watro kupic np wrx z padnietym moterem jak i tak ma pasc... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
l3wy Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 http://www.tomson.com.pl/product-pol-2049-Blok-silnika-Cosworth-SB8005-Subaru-Impreza-STi-EJ25-seryjny-wal-8-2-1.html http://allegro.pl/listing/user/listing.php?id=50850&us_id=15635126 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 uszczelki pod głowice dokładnie pomierze co chce, ale raczej OEM lub niższe, po to, by podniesc stopien sprężania ale bez wygłupów oczywiście Coś mi świta, że zwiększone doładowanie i zwiększona kompresja = kabooom (pęknięty tłok na ten przykład). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
l3wy Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 (edytowane) po to sie robi stokera, a kompresja musi byc odpowiednia, do tego sa rozne uszczelki obnizajace stopien sprezania,. pewnie tloki i korby tez sa... jestem czystym teoretykiem ale sa od tego fachowcy. Edytowane 5 Lutego 2015 przez l3wy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 po to sie robi stokera Z tego co zrozumiałem, to Kamil robi remont a nie buduje strokera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
l3wy Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 nie ma podobno nic lepszego a jak mowicie o kosztach rzedu 15k to podrzucilem to co znalazlem kiedys. pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 No tak - tylko, ze to generuje dodatkowe koszta/klopoty w postaci remapu, ew. zakupu nowego ecu/modulu do ecu itp. itd. A niektorzy chca tylko wyremontowac silnik, a nie od razu prom kosmiczny budowac 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 a główek mi raczej nie podniesie przy tym co chce osiągnąć (1,2bara max) uszczelki pod głowice dokładnie pomierze co chce, ale raczej OEM lub niższe, po to, by podniesc stopien sprężania ale bez wygłupów oczywiście Coś mi świta, że zwiększone doładowanie i zwiększona kompresja = kabooom (pęknięty tłok na ten przykład). Bardzo prawdopodobny scenariusz.A co najmniej duże kłopoty w górnym zakresie obrotów,stuki,denotacje i nadtopiony tłok nie będzie niespodzianką.Głowice też pewnie będą zabielane,czyli zejdzie kilka setek. Tutaj raczej poszedłbym w druga stronę i założył ciut grubszą uszczelkę niż seria,będzie bezpieczniej dla silnika i łatwiej przyjmie zwiększone doładowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 nie przesadzalbym z tym "minimum 15tys." shortblock ej205 kosztuje w aso 9760 zł brutto.....( 2 lata gwarancji ).... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 (edytowane) Bardzo mozliwe... Tylko wcale nie musi byc konieczny zakup calego nowego shortblocka. Oczywiscie ceny mogly sie zmienic nieco przez ostatnie pare lat - ale pamietam ile zaplacilem za zrobienie short-block'a u Carfita ok. 4 lat temu - do 15tys. to jeszcze troche grubo tam brakowalo wtedy. No ale to nie byla nowka z gwarancja na 2 lata - fakt. Z "resztek" zostaly tylko sam blok i wal, o ile mnie pamiec nie myli. A moze byc, ze pytajacy bedzie wiekszym szczesciarzem. O ile nie przytrafila mu sie jakas totalna masakra, to mysle, ze owo "_minimum_ 15tys". nadal jest nieco przesadzone (choc oczywiscie mozliwe, ale raczej z montazem). Edytowane 5 Lutego 2015 przez AMI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 nie przesadzalbym z tym "minimum 15tys." shortblock ej205 kosztuje w aso 9760 zł brutto.....( 2 lata gwarancji ).... Panie Andrzeju a ten blok jak rozumiem pasuje do WRX a czy taki sam blok był w Forkach XT? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 Panie Andrzeju a ten blok jak rozumiem pasuje do WRX a czy taki sam blok był w Forkach XT? to cena za blok do wrx 2.0 , być może też do xt i gt ...ale konkretnie to potrzebny nr. VIN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 6 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2015 Ja bym to ujął tak - w zależności od stanu bloku, rodzaju wsadzanych gratów oraz kosztów robocizny trzeba się liczyć z kosztami od 10 do 15 tysi zł.. Przy bloku do wykorzystania i własnej robociźnie myślę, że ok 7 wystarczy, ale przecież nikt nikomu nie broni zacząć remont od wału z 5-kę 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aki001 Opublikowano 6 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2015 ...a jak ktoś ma w sercu plejady, spory garaż i nie ma dwóch lewych rąk, to uważam, że powinien sam siąść do tematu -> ot tak celem zdobycia certyfikatu prawdziwego faceta - wiecie: "dom, syn, drzewo i 1x w całości samodzielnie złożony shorblock EJ2x7) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 6 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2015 @@aki001, tylko że silnik to nie klocki lego. Trzeba mieć urządzenia do pomiarów tego i owego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się