ChudyB Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 Witam. Mam straszny problem z moją Legacy Ostatnio robiłem remont silnika, wymiana rozrządu, uszczelek głowicy, kolektorów, wymiana oleju.Przedwczoraj złożyłem ją do kupy, ładuje akumulator i odpalam- Działa! Banan na twarzy, pochodziła trochę i zgasiłem. Następnego dnia przychodzę do garażu żeby się przejechać, zobaczyć jak się zbiera zregenerowane 2.0, czy jest lepiej czy gorzej. Ku mojemu zdziwieniu zobaczyłem, że tylne lampy świecą się mimo, że kluczyki miałem w ręce a światła były wyłączone. Tak więc ładuję ponownie akumulator,odpalam i nic...Rozrusznik kręci i kręci i odpalić nie może. Próbowałem tak przez ponad godzinę- bez skutku. Czasami wchodziła na ok. 500 obrotów, ale ciągle nie chciała zapalić. Przeczyściłem świecę, posprawdzałem kable i próbuję. Nadal nic- bateria znowu padła. Ładuję (tym razem na kable od innego auta) i odpalam... kręci, kreci, kreci, a odpalić to już nie łaska. Kolejne 100 prób i nadal nie zapala.... I na próbach się skończyło bo auto jak stało uziemione tak stoi. Pytanie do was drodzy forumowicze. Spotkał się ktoś z takim przypadkiem? Macie jakiś pomysł co zrobić by w końcu odpaliła? Najchętniej kupiłbym nowy silnik 2.5 wsadził i jeździł, ale na dzień dzisiejszy nie stać mnie na takie bajery. Legacy 97 silnik ej20 4wd Proszę o pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeslawhornet Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 miałem dokładnie to samo. po zakupie auta przyjechałem do domu... wszystko było ok... potem nie zapalił, czasem coś zaskoczyło ale na krótko, tak jakby na jeden gar... wymiana świec sprawiła że odżył ....a światła postojowe włącza się nak kierownicą... :-) powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 Może jakieś kable z osprzętu silnika nie są podpięte, niestykające przekaźniki w komorze silnika, ewentualnie problem z immobiliserem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ChudyB Opublikowano 23 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 (edytowane) czesławhornet- Świece są nowe, wymieniłem je 2 dni temu, przed chwilą wróciłem z garażu i kombinowałem z kablami masowymi, wyczyscilem wszystkie styki i zeszlifowałem miejsca w których leżą, do gołej blachy, a w szczególności ten koło skrzyni biegów. Podładowałem akumulator, zakreciła i nie odpala. Obstawiam, że może to być wina akumulatora, jest już zmęczony. Znajomy pierwszego dnia po złożeniu użyczył mi swojego aku z diesla i odpaliła. Możliwe, że przyczyną jest za słabe napięcie. PS. Co do tych świateł To ja się zastanawiałem do czego jest ten ,,magiczny'' przycisk nad kierownicą i nawet go wcisnąłem Dziękuję za odpowiedz ! Aflinta- Kable podpięte, dzisiaj posprawdzałem wszystko, czujnik położenia wału, czujnik położenia wału rozrządu, masa, plus w rozruszniku. Wszystko jest. Immobiliser też jest w porządku. Tak jak pisałem wyżej, obstawiam akumulator. Kupię nowy, albo pożyczę ,, na chwilę'' od jakiegoś diesla i sprawdzę czy odpali po raz drugi Edytowane 23 Października 2014 przez ChudyB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 24 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2014 Dawniej gdy auto nie chcialo zapalic, to sprawdzano czy jest iskra na swiecach i czy paliwo dochodzi. Dzis podlacza sie komputer... wybierz metode. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ChudyB Opublikowano 24 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2014 Legacy96 - Moja legacy nie ma jeszcze wejścia na kompa. Sprawdziłem iskrę i paliwo- wszystko jest. Nie mam pojęcia co jest z tym autem, jednego dnia działa, następnego nawet nie zakręci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 24 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2014 Ja kiedyś miałem bardzo podobne objawy w innym samochodzie. Winna okazała się słaba masa - raz dobrze łączyło a za chwilę już nie. Piszesz że sprawdziłeś masę, no to rzeczywiście winny może być sam akumulator (np. zwarcie na celach). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeslawhornet Opublikowano 24 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2014 a pokazuje jakieś błędy? sprawdzałeś autodiagnostykę spinając wtyczki pod kierownicą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ChudyB Opublikowano 24 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2014 (edytowane) Kolejny objaw jaki mnie martwi to klejenie się rozrusznika. wszystko wskazuje na słabe napięcie z akumulatora. dzisiaj wstawię inny akumulator z diesla i zobaczymy czy coś to da. czeslawhornet- jakie wtyczki muszę spiąć razem by odczytać błędy? Edytowane 24 Października 2014 przez ChudyB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czlapus Opublikowano 24 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2014 Mi sie tak dzialo jak padniety byl przeplywomierz i w starszym typie Legara my 94 czasami sie tak dzialo i do samego.konca nie udalo sie tego zdiagnozowac mozna bylo krecic rozrusznikiem do.upadlego i nic wystarczylo zresetowac komp i auto odpalalo od 1 strzalu moze sprobuj odkrecic na godzine obydwie klem akumulatora i podepnij i wtedy ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ChudyB Opublikowano 24 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2014 (edytowane) Czlapus- Aku był odłączony całą noc, ładowałem go. Rana podłączyłem, nadal to samo- auto nie odpala. :/ EDIT: Właśnie idę po lepszy akumulator od diesla. Może to pomoże. Chciałbym wszystkim bardzo podziękować za pomoc przy naprawie auta Podtrzymujecie mnie na duchu. Już wczoraj myślałem o sprzedaży Legacy i kupnie czegoś innego. Kocham to auto, ale nie miałem siły bo pochłonęła mnie całkowicie- za duże koszta na kieszeń 18 latka i gdyby nie wy już dzisiaj byłaby na OLX. Jeszcze raz dziękuję Edytowane 24 Października 2014 przez ChudyB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeslawhornet Opublikowano 24 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2014 jeśli chodzi o przepływomierz to bez niego auto powinno odpalić (przynajmniej legacy 2.0 1997 - mój odpalał) poniżej link do opisu diagnostyki (conieco o wtyczkach) - odczytywanie kodów ECU http://www.scoobypedia.co.uk/index.php/Knowledge/ReadingECUCodes przetestuj, może coś pokaże jak nie kręci to rozrusznik i inne historie prądowe. wcześniej pisałem o świecach bo to spotkało mnie na początku - i tutaj warto zaznaczyć, że kupiłem autko z padniętym akumulatorem, ale jak zdołał ledwo tylko pokręcić silnikiem to odpalał. czyli wnioskuję, że jeśli jakiś czas kręci i nie odpala to raczej nie aku... a może się mylę 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł951 Opublikowano 24 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2014 Odpalił wreszcie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ChudyB Opublikowano 24 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2014 (edytowane) Nadal nic.Nie pomógł nowy aku, rozrusznik padł do końca... Nie wiem co poradzić :/ To już chyba koniec mojego dziadka...Nie ma już funduszy ani pomysłów na to auto... Pora pomyśleć o sprzedaży na dawce :/ Edytowane 24 Października 2014 przez ChudyB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czlapus Opublikowano 25 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2014 Ale zaraz na poczatku odpalil ? Mi sie to nie.podoba iskra jest paliwo jest i nie pali hmm.. moze jakos zle ustaeione zawory? Moze rozrzad cos przestawiony? Zprawdz. Pompe paliwa odkrec z tyl w bagarznik pokrywe od pompy znajdz druga osobe ktora bedzie startowac i sluchaj czy z pompka czy podaje paliwo bo mialem taki objaw w imprezie 2.0 my97.a poprostu odpia sie kabel pod deska rozdzielcza Skad Ty jestes ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeslawhornet Opublikowano 25 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2014 chyba będzie łatwiej odkręcić przewód paliwowy np za filtrem, podłożyć jakieś naczynie i przekręcić kluczyk - pompka powinna pompować paliwo, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ChudyB Opublikowano 25 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2014 (edytowane) Czlapus - tak, zaraz po złożeniu odpalił na raz. Pochodził pare minut zgasiłem, odpaliłem ponownie tego samego dnia, następnego dnia jak by go c**j strzelił :/ . Paliwo jest na 100%, iskra jest. Zawory są dobrze ustawione (fabrycznie) nie ruszaliśmy ich podczas wymiany uszczelki, a rozrząd sam już nie wiem. Wygląda jak by był ustawiony prawidłowo, kręci bez żadnych stuków. Jestem z okolic Poznania. Edytowane 25 Października 2014 przez ChudyB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeslawhornet Opublikowano 25 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2014 może woda w baku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ChudyB Opublikowano 25 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2014 (edytowane) czeslawhornet- jak to sprawdzic i jak sie tego pozbyc? Wlałem jej 40 litrów troche szkoda wylać całe :/ Edit: Zastanawiam się czy rozsądniej nie będzie sprzedać silnika i kupić 2.5, na części albo w całości. Co sądzicie ? Edytowane 25 Października 2014 przez ChudyB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit87 Opublikowano 25 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2014 (edytowane) Mam pytanko ruszałeś może zawór wolnych obrotów?? sprawdź go czy podpięty , sprawdź bezpieczniki pod kolumną i w komorze silnika. sprawadź dokładnie wtyki lub przeczyść ( zawór wolnych obrotów, czujnik wału, wałka, zapłonu, czujnik temp do ecu, przepływka) i luknij na kody błędów czy wywala. Edytowane 25 Października 2014 przez pit87 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ChudyB Opublikowano 25 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2014 Pit87- zaworu raczej nie ruszałem bo nawet nie wiem gdzie jest :/ Bezpieczników nie sprawdzałem- przyjdę do domu to sprawdzę. Czujnik wału, wałka sprawdzone i przeczyszczone. Wyczyscilem wszystkie kable masowe bo było zaśniedziałe. Dzisiaj wywaliła jakiś błąd, check non stop mrugał ale nie umiem tego odczytać. Czesławhornet wysłał mi link jak podpiąć by odczytać błędy, zrobie to jeszcze dzisiaj i wam napiszę. Wydaje mi się, że to jakieś gówno/błachostka która nie pozwala na odpalenie. Cale życie pod górkę, nie dość, że kupiłem trupa, wyremontowałem go to jeszcze mi się tak odwdzięcza. Czy problem jaki mam może być związany z silniczkiem krokowym? Przed remontem zaczeła mi gasnąć na niskich obrotach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit87 Opublikowano 25 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2014 (edytowane) http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/65698-kilka-malych-problemow-legas-ii-94r-20-awd/ tu masz link miałem małe problemy z tym zzaworem regulacji biegu jałowego a tu jak odczytać błędy ecu Edytowane 25 Października 2014 przez pit87 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 25 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2014 Uzyj jakiegos "samostartu" w spraju, jesli zaplon jest OK, to przynajmniej troche zakreci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ChudyB Opublikowano 25 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2014 Legacy96- ona kreci i czasami nawet wejdzie na te 500 obrotów, ale nie odpali za cholere. Moze krecic do rozładowania aku ale nie odpali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 25 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2014 Mozliwe ze czujnik temperatury silnika padl, sa dwa, do wskaznika i do ECU. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się