kasper Opublikowano 12 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2006 pare dni temu zalozylem mbc ,mniej wiecej doladowanie jakie ustawilem maksymalnie dochodzi do 0.9 bara czy jest to bezpieczne , dodam ze dynamika silnika wzrosla odczywalnie glownie w gornym zakresie obrotow , mbc mam bardzo proste , tylko dziurka regulowana przez dokrecanie sruby , wczesniej zamowilem na allegro mbc ze sprezynka i kulka ale nie niedalo sie tego zestroic albo ladowal 0,5 bara albo 1,2 nie bylo nic po srodku .Mowa jest o subaru wrx 2002 co o tym myslicie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin@klubsubaru.pl Opublikowano 12 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2006 0,9 bara jest bezpieczne jeżeli reszta auta sprawna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kasper Opublikowano 12 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2006 generalnie wszystko powinno byc ok auto jest po przegladzie w aso jedna rzecz ktora mnie niepokoi to to taki dziwny dzwiek porownal bym go do takiego dzwieku jaki auto wydaje na biegu wstecznym u mnie tak jest rownierz jak ruszam do przodu na jednynce dwojce trojce nie wiem czy ma to cos do rzeczy ale auto jest po wymianie sprzegla docisku lozyska i kola zamachowego.jeszcze jedna rzecz bardzo slabo przyspiesza z niskich obrotow np dwojka 2 tys obrotow jedzie pomalo dopiero okolo 4 tys sie budzi . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loucyphre Opublikowano 12 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2006 pare dni temu zalozylem mbc ,mniej wiecej doladowanie jakie ustawilem maksymalnie dochodzi do 0.9 bara czy jest to bezpieczne , A ile miał bez MBC ?! Bo seryjny WRX ładuje jakieś 0,96... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kasper Opublikowano 13 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2006 sprawa wygladala tak , kupilem wrxa auto poszlo na hamowanie i wyszlo 190 koni , wiec szybko serwis wymiana sprzegla nowy przeplywomierz , na serwisie powiedziano mi ze jest lepiej ale ze turbina slabo laduje i ze pewnie trzeba by ja bylo wymienic ale jeszcze nie jest to konieczne (wartosci nie podano , a ja nie pytalem bo ojciec odbieral auto ) , wiec udalem sie do kolejnego mechanika ktory powiedzial ze przy tym przebiegu raczej turbo bedzie dobre ( 85 tys km) podejrzenie padlo na nie wiem jak to sie fachowo nazywa male urzadzonko ktore steruje doladowaniem , mechanik odpiol to i auto zaczelo jechac ,po podlaczeniu zegara turbina ladowala pod 1.5 bara wiec szybko zalozylismy mbc i przyciol mi doladowanie na 0,9 odlanczajac jednoczesnie to standardowe elektroniczne sterowanie, i teraz pytanie ja bylem przekonany ze seryjnie laduje 0,64 wiec ustawilismy na 0,9 ze tak bedzie bezpiecznie , jakie najwieksze doladowanie moge ustawic nie obawiajac sie o silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 13 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2006 jakie najwieksze doladowanie moge ustawic nie obawiajac sie o silnik. ciezko dokladnie okreslic, zbyt wiele czynnikow ma na to wplyw i kazdy samochod jest inny, ale... przede wszystkim trzeba zrobic pomiar AFR i sprawdzic czy jest w tej chwili optymalny, jezeli jest za bogato to mozna go jeszcze podciagnac-wszystko wyjdzie po jezdzie z sonda w "tylku". Natomiast jezeli u Ciebie ladowalo tylko 0,6bar i wlozyles MBC to chyba nie byl zbyt dobry pomysl, dlatego ze z jakiejs przyczyny ladowalo mniej.Moze silnik "stukal"(np kiepskie paliwo) i ECU obcinalo ladowanie poprzez wylacznie solenoida turbo, przeplywke juz wykluczam skoro ja wymieniales.Wg mnie najpier nalezaloby znalezc przyczyne obcinania doladowania a potem dopiero zakladac MBC jak juz wszystko bedzie ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kasper Opublikowano 13 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2006 zapala sie tez check ale powiedziano mi na serwisie ze to przez uklad wydechowy http://www.tanabe-usa.com/exhausts/files/116_img1.jpg i ze blad pokazuje zabogata mieszanke a ze oni sprawdzali i ze wszystko jest oki i ze to napewno przez wydech. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek12 Opublikowano 13 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2006 U mnie w GT tez miałem taki objaw z "obciętym" ładowaniem walnięty jest boost selenoid od turbo .Mi ładowało do 0,5 bara. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kasper Opublikowano 13 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2006 sory za pytanie ale to pierwsze auto z turbo boost selenoid to to urzadzonko ktore steruje doladowaniem i w wrxe jest umieszczone na kielichu (moze nie dokladnie ale blisko niego )od strony pasarzera .Nierozumie jak w aso mogli to przeoczyc i mowic ze turbo jest kiepskie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek12 Opublikowano 13 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2006 U mnie w GT tak to wygląda http://img100.imageshack.us/img100/549/ ... 479vt6.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loucyphre Opublikowano 13 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2006 sory za pytanie ale to pierwsze auto z turbo boost selenoid to to urzadzonko ktore steruje doladowaniem i w wrxe jest umieszczone na kielichu (moze nie dokladnie ale blisko niego )od strony pasarzera .Nierozumie jak w aso mogli to przeoczyc i mowic ze turbo jest kiepskie Tak, stojąc przodem do silnika jest w okolicach kielicha amort. po lewej stronie. Te ustrojstwa czasem się psują, a o kompetencje ASO nawet nie pytaj. Napisz, którzy to tacy mądrzy "fachowcy" orzekli. Co za ludzie, brak mi słów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 13 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2006 Awaria turbny powodująca spadem maks ładowania to jest niezwykła rzadkość i prosto ją zdiagnozować po gigantyczncych chmurach dymu za autem. Jak ktoś twierdzi ze auto nie łąduje bo ma padnięte turbo to w 99% przypadków nie ma zielonego pojęcia o czym mówi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 13 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2006 jakie najwieksze doladowanie moge ustawic nie obawiajac sie o silnik. ciezko dokladnie okreslic, zbyt wiele czynnikow ma na to wplyw i kazdy samochod jest inny, ale... przede wszystkim trzeba zrobic pomiar AFR i sprawdzic czy jest w tej chwili optymalny, jezeli jest za bogato to mozna go jeszcze podciagnac-wszystko wyjdzie po jezdzie z sonda w "tylku". Natomiast jezeli u Ciebie ladowalo tylko 0,6bar i wlozyles MBC to chyba nie byl zbyt dobry pomysl, dlatego ze z jakiejs przyczyny ladowalo mniej.Moze silnik "stukal"(np kiepskie paliwo) i ECU obcinalo ladowanie poprzez wylacznie solenoida turbo, przeplywke juz wykluczam skoro ja wymieniales.Wg mnie najpier nalezaloby znalezc przyczyne obcinania doladowania a potem dopiero zakladac MBC jak juz wszystko bedzie ok. ile ma dmuchac w naszych GT MY95? bo ja zmierzylem prowizorycznie zalozonym wskaznikiem i wyszlo okolo 0,7 bara (na 3 biegu) a auto jezdzi bardzo fajnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek12 Opublikowano 13 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2006 Z tego co wiem seryjnie ~0,85 bara. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 14 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2006 jakie najwieksze doladowanie moge ustawic nie obawiajac sie o silnik. ciezko dokladnie okreslic, zbyt wiele czynnikow ma na to wplyw i kazdy samochod jest inny, ale... przede wszystkim trzeba zrobic pomiar AFR i sprawdzic czy jest w tej chwili optymalny, jezeli jest za bogato to mozna go jeszcze podciagnac-wszystko wyjdzie po jezdzie z sonda w "tylku". Natomiast jezeli u Ciebie ladowalo tylko 0,6bar i wlozyles MBC to chyba nie byl zbyt dobry pomysl, dlatego ze z jakiejs przyczyny ladowalo mniej.Moze silnik "stukal"(np kiepskie paliwo) i ECU obcinalo ladowanie poprzez wylacznie solenoida turbo, przeplywke juz wykluczam skoro ja wymieniales.Wg mnie najpier nalezaloby znalezc przyczyne obcinania doladowania a potem dopiero zakladac MBC jak juz wszystko bedzie ok. ile ma dmuchac w naszych GT MY95? bo ja zmierzylem prowizorycznie zalozonym wskaznikiem i wyszlo okolo 0,7 bara (na 3 biegu) a auto jezdzi bardzo fajnie. na 3 biegu nie robi sie pomiaru.NAjlepiej IV lub V, jedziesz 100km/h i "but" wtedy wychodzi prawdziwe doladowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 14 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2006 na 3 biegu nie robi sie pomiaru.NAjlepiej IV lub V, jedziesz 100km/h i "but" wtedy wychodzi prawdziwe doladowanie. masz racje tyle ze miejsca nie bylo na tyle, a pomiar byl "na szybko" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rozyc Opublikowano 16 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2006 mialem ten sam problem do wczoraj. moj ladowal niewiele ponad 0,5 bara ale po wizycie na Humanistow u Texasa jest wszystko bajka i teraz laduje 0,98 bara. problemem bylo to ze poprzedni wlasciciel mial problem z przewodami od turbiny i je wymienil ale nie wiedzilal ze w tych przewodach sa male dysze ktore prowadza powietrze i w tych nowych juz ich nie wlozyl dlatego turbo nie dmuchalo. powiedziano mi ze WRX w seri ma ladowanie 0,7 ale w miare bezpiecznie mozna doregulowac sama turbine do 1.1 bara. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bryku Opublikowano 22 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2007 mialem ten sam problem do wczoraj. moj ladowal niewiele ponad 0,5 bara ale po wizycie na Humanistow u Texasa jest wszystko bajka i teraz laduje 0,98 bara. Dobry człowieku, a czy możesz podać jakież bliższe namiary na owych Humanistów z tego tam..Texasa? Bo mam podobny problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ImprezaSTi Opublikowano 22 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2007 Tak jak bylo wspomniane wczesniej w wielu przypadkach usuwane sa standardowe przewody i potem wkladane te bez przeplywek i wowaczas doladowanie jest w wyskosci 0,5 bar 7-8 psi najlatwiej sprawdzic jak dotknie sie przewodu od weste gate do turbo powinien byc tam twarty koralik jak nie ma takiego momentu no to kicha nie bedzie ladowalo;) chyba ten koralik powinien byc pomiedzy turbo a trojnikiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saint Opublikowano 22 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2007 Dobry człowieku, a czy możesz podać jakież bliższe namiary na owych Humanistów z tego tam..Texasa? Bo mam podobny problem. Protronic, tel. 022-864-93-98. Texas = Robert Sieredziński. rozyc, u ciebie problemem był tylko brak zwężki w przewodzie czy coś jeszcze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniek MTS Opublikowano 24 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2007 mialem ten sam problem do wczoraj. moj ladowal niewiele ponad 0,5 bara ale po wizycie na Humanistow u Texasa jest wszystko bajka i teraz laduje 0,98 bara. problemem bylo to ze poprzedni wlasciciel mial problem z przewodami od turbiny i je wymienil ale nie wiedzilal ze w tych przewodach sa male dysze ktore prowadza powietrze i w tych nowych juz ich nie wlozyl dlatego turbo nie dmuchalo. powiedziano mi ze WRX w seri ma ladowanie 0,7 ale w miare bezpiecznie mozna doregulowac sama turbine do 1.1 bara. 1 mała dysza a 1.1 bara to już trzeba uwazać "humanisci" dobre Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi