Jump to content

automatycznie ściemniające się lusterka wsteczne


ketivv
 Share

Recommended Posts

kto pyta nie błądzi 

 

W XV wymiana wewnętrznego lusterka wstecznego na automatycznie ściemniające się wydaje się dość prosta i jest opcją producenta auta

http://techinfo.subaru.com/proxy/75200/pdf/075200-h501sfj001.pdf

 

to pytanie nasuwa mi temat wymiany luster lusterek zewnętrznych na automatycznie ściemniające się od Forestera (pod względem wielkości są to takie same wkłady) dodatkowo w lustrach wbudowana jest dioda realizująca oświetlenie zewnętrzne

J201SSG000.jpg

 

jak zdążyłem się zorientować w Forku raczej jest już pociągnięta cała "kabelkologia" pod to rozwiązanie

http://techinfo.subaru.com/proxy/70676/pdf/070676-j201ssg000.pdf

 

to nurtuje mnie pytanie czy w XV także ? 

 

może ktoś już to robił i ma jakieś doświadczenie

 

niestety w PL czy EU żadnego z tych dodatków nie znalazłem więc czeka mnie zakup w USA a wolałbym całość "gratów" do XV wysłać jedna paczka

 

pozdrowienia

 

ketivv

Edited by ketivv
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

A mnie właśnie dopiero co znajomy przywiózł z US automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne + regulowany podłokietnik do XV. Podłokietnik wymieniłem i jest OK.  Z lusterkiem gorsza sprawa bo dostałem go bez kabla (może tak miało być) i bez maskownicy na kabel (a tak już nie powinno być) więc z instalacji na razie nici. No chyba, że jakiś kabel tkwi w światłach podsufitki w co wątpię, ale sprawdzę... :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Za nowy podłokietnik (OEM) zapłaciłem 115 $ (choć były także po 109 $), (+ transport na miejscu czyli w US- 9,95 $). Zakup na ebay'u. W przypadku wysyłki do Polski zaczyna się to mniej opłacać ale dla chcących przeszkoda do pokonania (podają koszt transportu do kraju z opłatami dodatkowymi jakieś 69 $ + VAT). Lusterko ca 180 $.  :)

Link to comment
Share on other sites

Niestety tanio nie jest. Dla pocieszenia mogę dodać, że pewnie sprowadzenie tego gadżetu do serwisu byłoby jeszcze droższe o ile w ogóle możliwe (w powyższej sprawie czekałem na odpowiedź z serwisu od początku października i w końcu dałem sobie spokój, trochę to przykre ale taka jest rzeczywistość).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Powoli kończę temat lusterka. Niestety łatwo nie było  :huh: . Dla zainteresowanych podaję, że wbrew wcześniej wyrażonej opinii

W XV wymiana wewnętrznego lusterka wstecznego na automatycznie ściemniające się wydaje się dość prosta i jest opcją producenta auta http://techinfo.suba...-h501sfj001.pdf

wymiana ta nie jest prosta. Należy zaznaczyć, że instrukcja wymiany lusterka zawarta w linku dotyczy aut w wersji amerykańskiej. W podsufitce mojego XV nie było żadnej wolnej, gotowej do podłączenia złączki ( do dostarczonego do lusterka kabeleka) więc po rozkręceniu puszki ze światłami do czytania skręciłem ją z powrotem i skontaktowałem się z serwisem. Żona auto podstawiła i ... Panowie najpierw się zdziwili, potem trochę nagłowili (oczywiście bez internetu ani rusz), podobno pomogła instrukcja montażu podobnego cuda w Foresterze - aczkolwiek zostałem poinformowany o ryzyku uszkodzenia lusterka jak coś pójdzie nie tak  :o . Ostatecznie po jakichś 2,5 godz. operacja się powiodła :). Wygląda nieźle - poniżej fotki. Niestety procedura w całości dość droga ( wliczając w to jeszcze koszt samego lusterka) więc jej polecić nie mogę - tylko dla wytrwałych  ;) .  Pozostaje jeszcze kodowanie pilotów do bramy garażowej systemu HomeLink ale tego jeszcze nie udało mi się zrobić. 

 

 

post-17756-0-31933100-1417557916_thumb.jpg

 

Pozdrawiam

 

 

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

A udało Ci się znaleźć numer strefy do kalibracji kompasu dla Europy? Wskazania kompasu są w miarę poprawne?

Ja co prawda szukałem pod kątem lusterka do OBK, ale nie znalazłem stref innych niż dla U.S.

 

post-17408-0-01324700-1417698362_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ja na razie rozważałem problem czysto teoretycznie, ale dzięki za strefy.

 

To kompas może nie pokazywać północy na północy? :o

 

Może, bo północe mamy różne (magnetyczną, geograficzną...)

http://pl.wikipedia.org/wiki/Deklinacja_magnetyczna

http://galka.mountlab.net/www/topografia/kierunek_polnocy

Link to comment
Share on other sites

No dobra. Ale z grubsza leżą w tym samym kierunku. A ten kompas też chyba pokazuje kierunek z grubsza. 


A zapomniałem o zmianie magnetyzacji Ziemi. Ale to też nieczęsto się zdarza. ;)

Link to comment
Share on other sites

Wiadomo, że z grubsza (zdaje się, że z dokładnością do 45 stopni), no ale po coś producent przewidział kalibrację, programowanie stref w lusterku i załączył na końcu instrukcji mapkę... ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Powoli zbliżam się do końca delikatnych modyfikacji a raczej indywidualizacji samochodu (wielka szkoda, że nie daje takiej możliwości dealer :( ). Temat dotyczył lusterek ale jakoś tak się złożyło…że, później był regulowany podłokietnik (a raczej kolejność odwrotna), wyciszenie i nagłośnienie, teraz przyszedł czas na oświetlenie. Poruszany w innym miejscu wątek o słabym oświetleniu przednim niestety niczego odkrywczego nie wniósł (rozsądnej alternatywy dla fabrycznych przednich reflektorów nie widać) ja natomiast znalazłem i próbuję opcję LED-ową oświetlenia tylnego. Mimo, że oświetleniu tylnemu nie ma czego zarzucić to poeksperymentować nie zaszkodzi. Światła nieco jaśniejsze choć nie rażą. Czy ładne - kwestia gustu. Na pewno ciekawe. Jak się znudzą zawsze można wrócić do oryginału :) . Dla zainteresowanych fotki nocą.

Pozdrawiam.

post-17756-0-93918200-1425943681_thumb.jpgpost-17756-0-92310600-1425943728_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Próbowałem chyba z 20 razy. W instrukcji obsługi lusterka jest opcja kodowania na kilka sposobów także dla kodów zmiennych (na stronie Home Link chyba ze 100 producentów i kilka razy więcej modeli). Ale zaprogramować tego nie sposób... :(  

Link to comment
Share on other sites

Reflektory - gotowce z Tajwanu. Wymiana prosta. Po zdjęciu oryginalnego reflektora, należało w zastępczy jedynie włożyć oryginalne żarówki kierunkowskazów i cofania, a za żarówkę główną robią LED-y podłączenie proste - jest gotowa wtyczka w miejscu żarówki postoju/mijania. Światła kierunkowskazu i cofania znajdują się w dole reflektora a nie jak w oryginale w środku. Niestety światełka 2 razy droższe od oryginalnych reflektorów - tak, że pod rozwagę  ;) .  

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...