Jump to content
ketivv

automatycznie ściemniające się lusterka wsteczne

Recommended Posts

kto pyta nie błądzi 

 

W XV wymiana wewnętrznego lusterka wstecznego na automatycznie ściemniające się wydaje się dość prosta i jest opcją producenta auta

http://techinfo.subaru.com/proxy/75200/pdf/075200-h501sfj001.pdf

 

to pytanie nasuwa mi temat wymiany luster lusterek zewnętrznych na automatycznie ściemniające się od Forestera (pod względem wielkości są to takie same wkłady) dodatkowo w lustrach wbudowana jest dioda realizująca oświetlenie zewnętrzne

J201SSG000.jpg

 

jak zdążyłem się zorientować w Forku raczej jest już pociągnięta cała "kabelkologia" pod to rozwiązanie

http://techinfo.subaru.com/proxy/70676/pdf/070676-j201ssg000.pdf

 

to nurtuje mnie pytanie czy w XV także ? 

 

może ktoś już to robił i ma jakieś doświadczenie

 

niestety w PL czy EU żadnego z tych dodatków nie znalazłem więc czeka mnie zakup w USA a wolałbym całość "gratów" do XV wysłać jedna paczka

 

pozdrowienia

 

ketivv

Edited by ketivv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raczej nie pomogę ale jestem zainteresowany tematem i zastosowaniem do obk2014 - lusterko wewnętrzne i zewnętrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a co bedziesz jeszcze sciagal??? moze jakiegos malego grupowca bysmy zrobili :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też mnie to interesuje - samościemniające lustra miałem w kilku ostatnich autach poza najdroższym - czyli foresterem :), ale bez pośpiechu - cena za tę przyjemność ma znaczenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mnie właśnie dopiero co znajomy przywiózł z US automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne + regulowany podłokietnik do XV. Podłokietnik wymieniłem i jest OK.  Z lusterkiem gorsza sprawa bo dostałem go bez kabla (może tak miało być) i bez maskownicy na kabel (a tak już nie powinno być) więc z instalacji na razie nici. No chyba, że jakiś kabel tkwi w światłach podsufitki w co wątpię, ale sprawdzę... :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regulowany podłokietnik to jest to!!. Może wiecie gdzie w PL można taki nabyć? "Goashi" jeśli możesz to zdradź:  ile wyniosła Cię cena za taki podłokietnik?

Share this post


Link to post
Share on other sites

moim nastepnym must have jest regulowny poklokietnik zeby wkoncu zaczal spelniac swoja funkcje. Moze jakiegos grupowca  na podlokietniki zrobimy ?:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za nowy podłokietnik (OEM) zapłaciłem 115 $ (choć były także po 109 $), (+ transport na miejscu czyli w US- 9,95 $). Zakup na ebay'u. W przypadku wysyłki do Polski zaczyna się to mniej opłacać ale dla chcących przeszkoda do pokonania (podają koszt transportu do kraju z opłatami dodatkowymi jakieś 69 $ + VAT). Lusterko ca 180 $.  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To za taki podłokietnik może nawet wynieść 500zł, troszku drogo :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety tanio nie jest. Dla pocieszenia mogę dodać, że pewnie sprowadzenie tego gadżetu do serwisu byłoby jeszcze droższe o ile w ogóle możliwe (w powyższej sprawie czekałem na odpowiedź z serwisu od początku października i w końcu dałem sobie spokój, trochę to przykre ale taka jest rzeczywistość).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powoli kończę temat lusterka. Niestety łatwo nie było  :huh: . Dla zainteresowanych podaję, że wbrew wcześniej wyrażonej opinii

W XV wymiana wewnętrznego lusterka wstecznego na automatycznie ściemniające się wydaje się dość prosta i jest opcją producenta auta http://techinfo.suba...-h501sfj001.pdf

wymiana ta nie jest prosta. Należy zaznaczyć, że instrukcja wymiany lusterka zawarta w linku dotyczy aut w wersji amerykańskiej. W podsufitce mojego XV nie było żadnej wolnej, gotowej do podłączenia złączki ( do dostarczonego do lusterka kabeleka) więc po rozkręceniu puszki ze światłami do czytania skręciłem ją z powrotem i skontaktowałem się z serwisem. Żona auto podstawiła i ... Panowie najpierw się zdziwili, potem trochę nagłowili (oczywiście bez internetu ani rusz), podobno pomogła instrukcja montażu podobnego cuda w Foresterze - aczkolwiek zostałem poinformowany o ryzyku uszkodzenia lusterka jak coś pójdzie nie tak  :o . Ostatecznie po jakichś 2,5 godz. operacja się powiodła :). Wygląda nieźle - poniżej fotki. Niestety procedura w całości dość droga ( wliczając w to jeszcze koszt samego lusterka) więc jej polecić nie mogę - tylko dla wytrwałych  ;) .  Pozostaje jeszcze kodowanie pilotów do bramy garażowej systemu HomeLink ale tego jeszcze nie udało mi się zrobić. 

 

 

post-17756-0-31933100-1417557916_thumb.jpg

 

Pozdrawiam

 

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

A udało Ci się znaleźć numer strefy do kalibracji kompasu dla Europy? Wskazania kompasu są w miarę poprawne?

Ja co prawda szukałem pod kątem lusterka do OBK, ale nie znalazłem stref innych niż dla U.S.

 

post-17408-0-01324700-1417698362_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

To kompas może nie pokazywać północy na północy?  :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja na razie rozważałem problem czysto teoretycznie, ale dzięki za strefy.

 

To kompas może nie pokazywać północy na północy? :o

 

Może, bo północe mamy różne (magnetyczną, geograficzną...)

http://pl.wikipedia.org/wiki/Deklinacja_magnetyczna

http://galka.mountlab.net/www/topografia/kierunek_polnocy

Share this post


Link to post
Share on other sites

No dobra. Ale z grubsza leżą w tym samym kierunku. A ten kompas też chyba pokazuje kierunek z grubsza. 


A zapomniałem o zmianie magnetyzacji Ziemi. Ale to też nieczęsto się zdarza. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiadomo, że z grubsza (zdaje się, że z dokładnością do 45 stopni), no ale po coś producent przewidział kalibrację, programowanie stref w lusterku i załączył na końcu instrukcji mapkę... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powoli zbliżam się do końca delikatnych modyfikacji a raczej indywidualizacji samochodu (wielka szkoda, że nie daje takiej możliwości dealer :( ). Temat dotyczył lusterek ale jakoś tak się złożyło…że, później był regulowany podłokietnik (a raczej kolejność odwrotna), wyciszenie i nagłośnienie, teraz przyszedł czas na oświetlenie. Poruszany w innym miejscu wątek o słabym oświetleniu przednim niestety niczego odkrywczego nie wniósł (rozsądnej alternatywy dla fabrycznych przednich reflektorów nie widać) ja natomiast znalazłem i próbuję opcję LED-ową oświetlenia tylnego. Mimo, że oświetleniu tylnemu nie ma czego zarzucić to poeksperymentować nie zaszkodzi. Światła nieco jaśniejsze choć nie rażą. Czy ładne - kwestia gustu. Na pewno ciekawe. Jak się znudzą zawsze można wrócić do oryginału :) . Dla zainteresowanych fotki nocą.

Pozdrawiam.

post-17756-0-93918200-1425943681_thumb.jpgpost-17756-0-92310600-1425943728_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Home Link to chyba nie zadziała bo ten w tym lusterku obsluguje kody stale systemy z ktorych korzytamy w wiekszosci kody zmienne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Próbowałem chyba z 20 razy. W instrukcji obsługi lusterka jest opcja kodowania na kilka sposobów także dla kodów zmiennych (na stronie Home Link chyba ze 100 producentów i kilka razy więcej modeli). Ale zaprogramować tego nie sposób... :(  

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

ja natomiast znalazłem i próbuję opcję LED-ową oświetlenia tylnego

 

fajnie to wyglada jak i co tam zastosowałes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reflektory - gotowce z Tajwanu. Wymiana prosta. Po zdjęciu oryginalnego reflektora, należało w zastępczy jedynie włożyć oryginalne żarówki kierunkowskazów i cofania, a za żarówkę główną robią LED-y podłączenie proste - jest gotowa wtyczka w miejscu żarówki postoju/mijania. Światła kierunkowskazu i cofania znajdują się w dole reflektora a nie jak w oryginale w środku. Niestety światełka 2 razy droższe od oryginalnych reflektorów - tak, że pod rozwagę  ;) .  

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

rozsądnej alternatywy dla fabrycznych przednich
 

 

tego trzeba szukać  ;)

bo to co jest to dramat 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

bo to co jest to dramat

ja bym to nazwal katastrofa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...