inzynier_mamon Opublikowano 1 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 Witam Może ktoś na podstawie opisu będzie w stanie powiedzieć, co to moga być za dźwięki. Jak jadę samochodem i przyspieszam (na tyle, ile to mogę robić Foresterem) to w okolicy 3,5 tys obrotów przez chwilę słychać coś, co przypomina mi brzęczenie, jakie ostatnio słyszałem w Polonezie i mówiono, że to zawory. Odgłos jest taki "metalowy" Dźwięk ten wystepuje przy stałym, wąskim zakresie obrotów i tylko, gdy silnik jest obciążony (przyspieszanie). Jakiś czas temu zmieniane były świece, filtr paliwa. I co to może być ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 1 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 Blaszane oslony wydechu sie poluzowaly, nalezy je poprostu przyspawac i nic wiecej nie bedzie brzeczec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JuNo Opublikowano 1 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 Miałem coś takiego jakby coś wpadało w rezonans (wąski zakres obrotów) i okazało się, że gdzieś na jakąś metalową osłonę dostały się kamyczki. Odgłos odbierałem jako brzęczenie spod silnika. Chociaż jeżeli to tylko przy przyspieszamiu to może nie być to :-( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
inzynier_mamon Opublikowano 1 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 Tak, też mam nadzieję, że to osłony jakieś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 1 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 Blaszane oslony wydechu sie poluzowaly, nalezy je poprostu przyspawac i nic wiecej nie bedzie brzeczec. spawanie jest wyjsciem na krotka mete - ja odpierniczylem obudowy bo po spawaniu za jakis czas znowu halasowaly Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 1 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 ale wywalenie całkiem osłon też nie jest najlepszym pomysłem... zwłaszcza osłon katalizatorów. chyba, że nie parkujesz w wysokiej trawie ani nie jeździsz po leśnych drogach. w przeciwnym wypadku grozi pożarem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 1 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 ale wywalenie całkiem osłon też nie jest najlepszym pomysłem... zwłaszcza osłon katalizatorów. chyba, że nie parkujesz w wysokiej trawie ani nie jeździsz po leśnych drogach. w przeciwnym wypadku grozi pożarem oslon katow jeszcze nie wywalilem - a niedlugo to cale katy poleca do smietnika - a przod (oslony katow i oslona kolektora tez mi juz halasuja wiec niedlugo dokonam zamachu i na nie - a na trawie nie parkuje miastowe zwierze jestem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 1 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 Ja wywaliłem te wszystkie blaszki z kolektora wydechowego, katalizatorów brak (są tylko tłumiki zamiast nich, jeden tłukł się w osłonie ze starości), nic nie brzęczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarmaj Opublikowano 1 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 Brzęczeć też mogą pourywane bebechy wewnątrz tłumika. Szczególnie środkowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 2 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2006 Brzęczeć też mogą pourywane bebechy wewnątrz tłumika. Szczególnie środkowego. dlatego Ruda niedlugo idzie na wywalenie calej tej niepotrzebnej, ekologocznej smieciarni i dostanie piekny - 2,5" wydeszek przelotowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 2 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2006 U mnie przy 4k obr/min zaczyna się gwizd.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
inzynier_mamon Opublikowano 7 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2006 A tak wracając do tematu - to czy w Subaru nie ma automatycznej (hydraulicznej) regulacji luzów zaworów? Wówczas chyba coś takiego jak brzęczenie zaworów nie będzie miało miejsca :roll: [ Dodano: Czw Wrz 07, 2006 2:50 pm ] No dobrze, to dalej podyskutuję ze sobą. Rosnie liczba postów A jak do takiego dźwięku może się mieć spalanie stukowe? Problemem jest to, że w jednym czasie robiłem przegląd, gdzie było dokręcane coś w układzie wydechowym. Jadąc tam tankowałem na stacji, ale dopiero po przeglądzie zwróciłem uwagę na dziwne dźwięki. Mam pewne podejrzenia, że to mogło byc paliwo, bo jak zatankowałem inne, to owo dźwięczenie się uspokoiło. Czy od marnego paliwa mógł przestawić się zapłon i stąd problemy ze spalaniem? A i jeszcze jedno - od kilku dni mam wrażenie, że odpalając po nocy silnik coś "kicha". Ale jeszcze nie wiem, czy to jakies blachy, czy zapłon? Jutro jadę i może poprzykręcam te osłony, a tymczasem - wciąż nic nie wiem. :roll: [ Dodano: Czw Wrz 07, 2006 3:28 pm ] No - do góry temat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniek MTS Opublikowano 7 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2006 WitamMoże ktoś na podstawie opisu będzie w stanie powiedzieć, co to moga być za dźwięki. Jak jadę samochodem i przyspieszam (na tyle, ile to mogę robić Foresterem) to w okolicy 3,5 tys obrotów przez chwilę słychać coś, co przypomina mi brzęczenie, jakie ostatnio słyszałem w Polonezie i mówiono, że to zawory. Odgłos jest taki "metalowy" Dźwięk ten wystepuje przy stałym, wąskim zakresie obrotów i tylko, gdy silnik jest obciążony (przyspieszanie). Jakiś czas temu zmieniane były świece, filtr paliwa. I co to może być ? ktory rocznik forestera ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 7 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2006 ja juz pozbylem sie oslon - bloga cisza w aucie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
inzynier_mamon Opublikowano 8 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2006 ktory rocznik forestera ?? Model 2003, produkcja 2002. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
inzynier_mamon Opublikowano 11 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2006 Wątek zaczyna przypominać blog, ale może jeszcze czegoś się dowiem ; W piątek byłem u kowala. Poprawił osłony. Zysk - nic nie "strzela" przy uruchamianiu silnika, czyli to nie było to. W trakcie weekendu przyszły mi takie myśli - czy możliwe jest, aby założone zostały złe świece? Np świece o innej długości żarnika, co może powodować ich złe działanie? POmysł wziął się stąd - choć tego nie lubię pomęczyłem trochę silnik, póki się nie rozgrzał. I nie słyszałem żadnych dźwięków. Czyli to coś po rozgrzaniu silnika. Zakładam, że olej jaki wlano ( sam go przywoziłem) był OK. Czyli pozostaje temat świec. Jak nie, to ja juz nic nie wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 11 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2006 Wymien czujnk spalania stukowego na nowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loucyphre Opublikowano 11 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2006 U mnie przy 4k obr/min zaczyna się gwizd.. "Auto gwizda, a kierowca P@%#a" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
inzynier_mamon Opublikowano 14 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2006 Byłem wczoraj u Janka Korneckiego. I rzeczywiście - to spalanie stukowe. Czujnik jest OK. Gdyby padł, wówczas już dawno zobaczyłbym to na wskaźnikach. I podejrzenie padło na świece. Obecnie mam zamontowane nowe NGK BKR5E-11 i takowe są zalecane w książce serwisowej do tego samochodu. Janek natomiast powiedział, że o ile On pamięta, to do wolnossących są montowane świece NGK BKR6E-11, czyli świece zimniejsze. W książce napisano również, że zamiennikiem świec NGK 5E mogą być świece Championa RC Y10C4. Ich odpowiednikiem ( o ile dobrze pamiętam z tego, co widziałem w katalogach) są z kolei świece NGK...6E-11. Fajnie. Nieco to zawiłe, ale ciekawe. Świece cieplejsze rzeczywiście moga po rozgrzaniu nieprawidłowo odprowadzać ciepło i stąd problemy z zapłonem. Prawdopodobnie po weekendzie przystąpię do akcji "zmiana". Ciekawe, czy pomoże. A i co ciekawe - na różnych stronach internetowych podają różne świece, raz 5E, raz 6E. A w Imprezach NA, mających ten sam silnik to tylko 6E. Porażka Kolejne informacje wkrótce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E12 Opublikowano 14 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2006 Proponował bym wyregulować zawory (z tego co się orientuje ten model ma normalnie regulowane ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
inzynier_mamon Opublikowano 14 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2006 Regulowć zawory zawsze zdążę. I mam nadzieję, że obędzie się bez tego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 14 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2006 Byłem wczoraj u Janka Korneckiego. I rzeczywiście - to spalanie stukowe. Czujnik jest OK. Gdyby padł, wówczas już dawno zobaczyłbym to na wskaźnikach.I podejrzenie padło na świece. Obecnie mam zamontowane nowe NGK BKR5E-11 i takowe są zalecane w książce serwisowej do tego samochodu. Janek natomiast powiedział, że o ile On pamięta, to do wolnossących są montowane świece NGK BKR6E-11, czyli świece zimniejsze. W książce napisano również, że zamiennikiem świec NGK 5E mogą być świece Championa RC Y10C4. Ich odpowiednikiem ( o ile dobrze pamiętam z tego, co widziałem w katalogach) są z kolei świece NGK...6E-11. Fajnie. Nieco to zawiłe, ale ciekawe. Świece cieplejsze rzeczywiście moga po rozgrzaniu nieprawidłowo odprowadzać ciepło i stąd problemy z zapłonem. Prawdopodobnie po weekendzie przystąpię do akcji "zmiana". Ciekawe, czy pomoże. A i co ciekawe - na różnych stronach internetowych podają różne świece, raz 5E, raz 6E. A w Imprezach NA, mających ten sam silnik to tylko 6E. Porażka Kolejne informacje wkrótce Gdyby czujnik byl OK to w momencie wystapienia spalania stukowego opoznialby zaplon az do ustapienia zjawiska. To ze ECU nie pokazuje uszkodzenia czujnika nie oznacza ze sygnal z niego jest prawidlowy. Przetestowac mozna go tylko za pomoca Subaru Select Monitor, gdzie mozna zobaczyc podczas jazdy jakie jest na bierzaco opoznienie zaplonu i jaki sygnal dale czujnik. Ja bym go wymienil profilaktycznie, kosztuje nieco wiecej niz komplet swiec. Co do swiec, to Forester dwulitrowy wolnossacy byl w dwoch wariantach: 1. Silnik EJ20 92 kW swiece BKR5E-11 2. Silnik EJ20J 90 kW swiece BCPR6ES-11 Mysle ze to wyjasni przynajmniej sprawe swiec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
inzynier_mamon Opublikowano 15 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2006 Jak rozumiem ten Subaru Select Monitor to rzecz dostępna w autoryzowanym serwisie? A co do świec - dziękuję Ci za porady, ale sprawa nie jest taka oczywista. http://www.ngkpartfinder.co.uk/car_comm ... engine=2.0 - to świece do zastosowania w tym samochodzie według NGK w UK http://www.ngk.de/index.php?id=403&pd=4 ... m=Forester - to z kolei są świece ze strony niemieckiej NGK. Strona polska wygląda identycznie jak niemiecka, więc nie będę jej przytaczał Niestety nie udało mi się jeszcze znaleźć żadnej strony ze świecami CHAMPIONa Pozdrawiam EDIT: A jesli chodzi o zapłon - to testowaliśmy też kąt wyprzedzenia zapłonu podczas jazdy - wszystko było OK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
inzynier_mamon Opublikowano 15 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2006 A i jeszcze dodając co nieco w temacie świec i zamienników. Na stronie http://www.spark-plugs.co.uk/pages/tech ... ly-z12.htm znalazłem informację, że zamiennikiem świec NGK BKR5E-11 są CHAMPION RC10YCC4, czyli nie jak napisano w instrukcji CHAMPION RC Y10C4, które są z kolei zamiennikiem NGK BCPR6ES-11. Co raz to ciekawsze. Chyba jeszcze trochę i zrobię doktorat ze świec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 15 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2006 Dla mnie w takim przypadku najbardziej wiarygodne sa dane z ksiazki pojazdu. Niektore Subaru maja tabliczki w komorze silnika z typem swiec. A tak ogolnie to chyba najwazniajszy jest typ silnika, ma 90 czy 92 kW ? Rocznik 2002 to juz motor 125 KM, a wiec 92 kW, czyli jednoznacznie odpowiednie sa swiece NGK BKR5E-11 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi