soupie2 Opublikowano 30 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2014 (edytowane) Witam, W najbliższym czasie będę wymieniał sobie tarcze i klocki na przód w moim subaru: 2.0 138KM, 2005r,wybór padł na firmę Textar, co o niej sądzicie ?? Kolejne moje pytanie ,mam zegary wiec będę chciał sprawdzić bicie piasty , tarcz hamulcowych po montażu, jakie jest maksymalne wychylenie podczas pomiaru ?? Czy do mycia tarcz nowych można użyć benzyny ekstrakcyjnej?? Czy trzeba używać jakiegoś specjalnego środka? Jak macie jakieś przydatne uwagi to chętnie słucham. Pozdrawiam Edytowane 30 Lipca 2014 przez soupie2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 30 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2014 Jeżdżę na tarczach Brembo i klocki Textar i jest dużo lepiej niż na OEM. Benzyna ekstrakcyjna w zupełności wystarczy. Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soupie2 Opublikowano 30 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2014 a jakieś rady przy wymianie?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 30 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2014 Oczyścić dokładnie powierzchnię piast przed zamontowaniem nowych tarcz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 30 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2014 Witam, W najbliższym czasie będę wymieniał sobie tarcze i klocki na przód w moim subaru: 2.0 138KM, 2005r,wybór padł na firmę Textar, co o niej sądzicie ?? Kolejne moje pytanie ,mam zegary wiec będę chciał sprawdzić bicie piasty , tarcz hamulcowych po montażu, jakie jest maksymalne wychylenie podczas pomiaru ?? Czy do mycia tarcz nowych można użyć benzyny ekstrakcyjnej?? Czy trzeba używać jakiegoś specjalnego środka? Jak macie jakieś przydatne uwagi to chętnie słucham. Pozdrawiam jesli masz czujnik do pomiaru bicia , to po demontazu tarczy i oczyszczeniu bardzo dokładnym piasty zmierz bicie samej piasty w gornym punkcie . nie moze przekraczac 0,03 mm , jesli jest ok zakladasz tarcze , skrecasz nakretkami od koł i robisz pomiar z tarczą rowniez w gornym punkcie , w zaleznosci od producenta i wielkosci tarczy nie powinna przekraczać 0,06-0,08 mm , jesli przekracza , to zdejmujesz tarcze i przekracasz o 90 st. i robisz pomiar . Milej pracy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 30 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2014 i przekracasz o 90 st 72 st Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 30 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2014 i przekracasz o 90 st 72 st Zależy ile siły przyłożysz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 30 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2014 i przekracasz o 90 st 72 st oj tam , nie bądzmi drobiazgowi , wiadomo o co chodzi , nikt z kątomierzem nie bedzie chodził , grunt to przekrecic tarcze w razie W o jedno w lewo czy prawo , lub czasem o wiecej i celowo powiem 180st Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soupie2 Opublikowano 31 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2014 dzięki wielkie Carfit za te informacje, tych informacji mi brakowało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Witam, W najbliższym czasie będę wymieniał sobie tarcze i klocki na przód w moim subaru: 2.0 138KM, 2005r,wybór padł na firmę Textar, co o niej sądzicie ?? Kolejne moje pytanie ,mam zegary wiec będę chciał sprawdzić bicie piasty , tarcz hamulcowych po montażu, jakie jest maksymalne wychylenie podczas pomiaru ?? Czy do mycia tarcz nowych można użyć benzyny ekstrakcyjnej?? Czy trzeba używać jakiegoś specjalnego środka? Jak macie jakieś przydatne uwagi to chętnie słucham. Pozdrawiam jesli masz czujnik do pomiaru bicia , to po demontazu tarczy i oczyszczeniu bardzo dokładnym piasty zmierz bicie samej piasty w gornym punkcie . nie moze przekraczac 0,03 mm , jesli jest ok zakladasz tarcze , skrecasz nakretkami od koł i robisz pomiar z tarczą rowniez w gornym punkcie , w zaleznosci od producenta i wielkosci tarczy nie powinna przekraczać 0,06-0,08 mm , jesli przekracza , to zdejmujesz tarcze i przekracasz o 90 st. i robisz pomiar . Milej pracy A jak nie mamy podnośnika lub 4 "kobyłek", to jak sprawdzamy bicie piasty? Witam, W najbliższym czasie będę wymieniał sobie tarcze i klocki na przód w moim subaru: 2.0 138KM, 2005r,wybór padł na firmę Textar, co o niej sądzicie ?? Kolejne moje pytanie ,mam zegary wiec będę chciał sprawdzić bicie piasty , tarcz hamulcowych po montażu, jakie jest maksymalne wychylenie podczas pomiaru ?? Czy do mycia tarcz nowych można użyć benzyny ekstrakcyjnej?? Czy trzeba używać jakiegoś specjalnego środka? Jak macie jakieś przydatne uwagi to chętnie słucham. Pozdrawiam Osobiście wymieniłem na TRW DF1437 po 121zł/szt + najtańsze klocki (oyodo za 99 zł komplet), jakie znalazłem. Wrażenia przez pierwsze kilometry mieszane - delikatne hamowanie zalecane przez producenta i odgłosy "szurania". Po przejechaniu około 20 km wszystko się ułożyło i dotarło. Po przejechaniu kolejnych 2000 km do Chorwacji, mogę stwierdzić, że zrobiłem dobry zakup - nic nie bije, nic nie ociera, nic nie stuka, nic nie piszczy, hamuje normalnie (kot miał czas uciec z jezdni). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soupie2 Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2014 ja pozostane przy Textarze, w moim wypadku mam do dyspozycji u teścia podnośnik więc wywinduje sobie cały samochód i sprawdzę bicie przy okazji wymiany tarcz i klocków planuję odnowić sobie zaciski hamulcowe+ jarzmo(malowanie) i tak się zastanawiam nad wyborem farby....macie jakieś sugestie?? część osób uważa,że trzeba kupić farbę typu Motip a część uważa ,że tańszy hammerite nie jest gorszy.... dzięki wielkie za odpowiedzi! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2014 A jak nie mamy podnośnika lub 4 "kobyłek", to jak sprawdzamy bicie piasty? W Legacy wystarczy lewarek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 2 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2014 A jak nie mamy podnośnika lub 4 "kobyłek", to jak sprawdzamy bicie piasty? W Legacy wystarczy lewarek. To chyba jakiś nieuświadomiony jestem - jakoś nie chciało jedno koło sie ruszać, jak pozostałe były na ziemi... Chętnie poznam "sposób". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 2 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2014 A jak nie mamy podnośnika lub 4 "kobyłek", to jak sprawdzamy bicie piasty? To jedziemy do kogoś kto umie to zrobić i nie piszemy bezsensownych treści. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2014 (edytowane) A jak nie mamy podnośnika lub 4 "kobyłek", to jak sprawdzamy bicie piasty? To jedziemy do kogoś kto umie to zrobić i nie piszemy bezsensownych treści. Wielce edukacyjna odpowiedź - dziękuję Ci bardzo o wielki, mądry moderatorze. Pytałem nie dlatego, że nie wiem jak działa mechanizm różnicowy. To jest mój pierwszy samochód z napedem 4x4 i dlatego pytam, bo zachowanie było inne od spodziewanego. Mam 4 kobyłki, mam czyjnik zegarowy i ramię magnetyczne - sprawdziłem sobie bicie i na piaście i na tarczy, ale nie znam sposobu na sprawdzenie bicia na jednym kole, gdy pozostałe są oparte na ziemi w samochodzie 4x4. Jeżeli uważasz, że to forum ma za zadanie naganiać klientów do ASO, to proszę bardzo - Twoja wola. Ja pewne rzeczy robię samodzielnie, bo uważam, że zrobię je dokładniej niż zawsze spieszący się mechanicy. Edytowane 3 Sierpnia 2014 przez WOJO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzikus7 Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Ale legacy bez problemu zakreci jednym kołem w powietrzu od tego jest mechanizm różnicowy na osi i centralny z wisko. Jeżeli wisko jest zapieczone to wtedy może być problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Ale legacy bez problemu zakreci jednym kołem w powietrzu od tego jest mechanizm różnicowy na osi i centralny z wisko. Jeżeli wisko jest zapieczone to wtedy może być problem. I właśnie dlatego mam dylemat. Nie byłem pewien, czy powinno się zakręcić. Próbowałem delikatnie kręcić kołem, ale szło bardzo opornie i dałem sobie spokój. Jakie są inne metody na sprawdzenie mechanizmu różnicowego i sprzęgła wiskotycznego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzikus7 Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Ma się kręcić opornie jak byś miał zapieczone wisko to wcale by się nie zakręciło a jak byś miał rozwalone wisko (chociaż jeszcze o takim przypadku nie słyszałem zazwyczaj się zapiekają na beton) to wtedy by się luźno kręciło. Sprawdzenie najprostsze to przegonić auto najlepiej z prędkościami 90+ żeby się napędy porozgrzewały i wjechać na parking tylko asfalt lub kostka i jazda z maksymalnie skręconymi kołami jak nic auta nie hamuje i auto nie robi kangurków to powinno być ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Ma się kręcić opornie jak byś miał zapieczone wisko to wcale by się nie zakręciło a jak byś miał rozwalone wisko (chociaż jeszcze o takim przypadku nie słyszałem zazwyczaj się zapiekają na beton) to wtedy by się luźno kręciło. Sprawdzenie najprostsze to przegonić auto najlepiej z prędkościami 90+ żeby się napędy porozgrzewały i wjechać na parking tylko asfalt lub kostka i jazda z maksymalnie skręconymi kołami jak nic auta nie hamuje i auto nie robi kangurków to powinno być ok O widzisz. Takiej odpowiedzi oczekiwałem. Innych objawów z wymienionych wyżej nie zaobserwowałem, choć specjalnie ich nie szukałem. Przy okazji się pobawię. Czyli podsumowując, jak nie możemy zakręcić kołem przednim, kiedy samochód stoi na podnośniku z podniesionym jednym kołem, to znaczy, że mamy problem z mechanizmem róznicowym lub sprzęgłem wiskotycznym. Chcąc się dowiedzieć czy to MR, czy SW, podnosimy drugie przednie koło na drugim podnośniku/kobyłce i próbujemy kręcić przednim kołem. Jeżeli nie możemy zakręcić, to znaczy, że SW się zapiekło. Dobrze kombinuję? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soupie2 Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Panowie czy ktoś z was słyszał o tarczach Hella Pagid?? Może ktoś używa?? Jeszcze jedno pytanko, mam klucz dynanometryczny, jaki momentem dokręcić śruby od kół?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Jeszcze jedno pytanko, mam klucz dynanometryczny, jaki momentem dokręcić śruby od kół?? Manual coś wspomina o 90Nm, ale jak przykręcisz 100 czy 108 to też problemu nie będzie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Allfex Opublikowano 24 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2015 Mam pytanko Czy ktoś może podmieniał tarcze + zaciski np z WRX bo OEM to raczej służy do zwalniania niż do hamowania. I najważniejsze czy taki zabieg można wykonać, bez większych przeróbek układu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian32 Opublikowano 25 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2015 Ja wymienilem standartowe 273 mm z przodu na wieksze czyli 294 (chyba) . Konieczna byla wymiana jarzma. Nie robilem testu skutecznosci hamowania ale wyglada to lepiej i samopoczucie tez lepsze. SL MY08. Seb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzybu Opublikowano 26 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2015 Ja wymienilem standartowe 273 mm z przodu na wieksze czyli 294 (chyba) . Konieczna byla wymiana jarzma. Nie robilem testu skutecznosci hamowania ale wyglada to lepiej i samopoczucie tez lepsze. SL MY08. Seb gdzie i czy tanio znalazles jarzma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian32 Opublikowano 26 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2015 Wszystko robilem u carfita przod i tyl.Jarzma nie byly drogie nie pamieram dokladnie i moge sie pomylic ale nowy tyl plus upgradowany przod wyszedl nieco taniej niz standart w aso. Sebastian Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się