Skocz do zawartości

Samodzielna wymiana tarcz i klocków przód subaru legacy 2005 kombi


soupie2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

W najbliższym czasie będę wymieniał sobie tarcze i klocki na przód w moim subaru: 2.0 138KM, 2005r,wybór padł na firmę Textar, co o niej sądzicie ??

Kolejne moje pytanie ,mam zegary wiec będę chciał sprawdzić bicie piasty , tarcz hamulcowych po montażu, jakie jest maksymalne wychylenie podczas pomiaru ??

Czy do mycia tarcz nowych można użyć benzyny ekstrakcyjnej?? Czy trzeba używać jakiegoś specjalnego środka?

Jak macie jakieś przydatne uwagi to chętnie słucham.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez soupie2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

W najbliższym czasie będę wymieniał sobie tarcze i klocki na przód w moim subaru: 2.0 138KM, 2005r,wybór padł na firmę Textar, co o niej sądzicie ??

Kolejne moje pytanie ,mam zegary wiec będę chciał sprawdzić bicie piasty , tarcz hamulcowych po montażu, jakie jest maksymalne wychylenie podczas pomiaru ??

Czy do mycia tarcz nowych można użyć benzyny ekstrakcyjnej?? Czy trzeba używać jakiegoś specjalnego środka?

Jak macie jakieś przydatne uwagi to chętnie słucham.

 

Pozdrawiam

 

jesli masz czujnik do pomiaru bicia , to po demontazu tarczy i oczyszczeniu bardzo dokładnym piasty zmierz bicie samej piasty w gornym punkcie . nie moze przekraczac 0,03 mm , jesli jest ok zakladasz tarcze , skrecasz nakretkami od koł i robisz pomiar z tarczą rowniez w gornym punkcie , w zaleznosci od producenta i wielkosci tarczy nie powinna przekraczać 0,06-0,08 mm , jesli przekracza , to zdejmujesz tarcze i przekracasz o 90 st. i robisz pomiar . Milej pracy :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

i przekracasz o 90 st

 

72 st :idea:

 

oj tam , nie bądzmi drobiazgowi , wiadomo o co chodzi , nikt z kątomierzem nie bedzie chodził , grunt to przekrecic tarcze w razie W o jedno w lewo czy prawo , lub czasem o wiecej i celowo powiem 180st  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Witam,

W najbliższym czasie będę wymieniał sobie tarcze i klocki na przód w moim subaru: 2.0 138KM, 2005r,wybór padł na firmę Textar, co o niej sądzicie ??

Kolejne moje pytanie ,mam zegary wiec będę chciał sprawdzić bicie piasty , tarcz hamulcowych po montażu, jakie jest maksymalne wychylenie podczas pomiaru ??

Czy do mycia tarcz nowych można użyć benzyny ekstrakcyjnej?? Czy trzeba używać jakiegoś specjalnego środka?

Jak macie jakieś przydatne uwagi to chętnie słucham.

 

Pozdrawiam

 

jesli masz czujnik do pomiaru bicia , to po demontazu tarczy i oczyszczeniu bardzo dokładnym piasty zmierz bicie samej piasty w gornym punkcie . nie moze przekraczac 0,03 mm , jesli jest ok zakladasz tarcze , skrecasz nakretkami od koł i robisz pomiar z tarczą rowniez w gornym punkcie , w zaleznosci od producenta i wielkosci tarczy nie powinna przekraczać 0,06-0,08 mm , jesli przekracza , to zdejmujesz tarcze i przekracasz o 90 st. i robisz pomiar . Milej pracy :)

 

A jak nie mamy podnośnika lub 4 "kobyłek", to jak sprawdzamy bicie piasty? :)

Witam,

W najbliższym czasie będę wymieniał sobie tarcze i klocki na przód w moim subaru: 2.0 138KM, 2005r,wybór padł na firmę Textar, co o niej sądzicie ??

Kolejne moje pytanie ,mam zegary wiec będę chciał sprawdzić bicie piasty , tarcz hamulcowych po montażu, jakie jest maksymalne wychylenie podczas pomiaru ??

Czy do mycia tarcz nowych można użyć benzyny ekstrakcyjnej?? Czy trzeba używać jakiegoś specjalnego środka?

Jak macie jakieś przydatne uwagi to chętnie słucham.

 

Pozdrawiam

Osobiście wymieniłem na TRW DF1437 po 121zł/szt + najtańsze klocki (oyodo za 99 zł komplet), jakie znalazłem. Wrażenia przez pierwsze kilometry mieszane - delikatne hamowanie zalecane przez producenta i odgłosy "szurania". Po przejechaniu około 20 km wszystko się ułożyło i dotarło. Po przejechaniu kolejnych 2000 km do Chorwacji, mogę stwierdzić, że zrobiłem dobry zakup - nic nie bije, nic nie ociera, nic nie stuka, nic nie piszczy, hamuje normalnie (kot miał czas uciec z jezdni). :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja pozostane przy Textarze, w moim wypadku mam do dyspozycji u teścia podnośnik więc wywinduje sobie cały samochód i sprawdzę bicie :) przy okazji wymiany tarcz i klocków planuję odnowić sobie zaciski hamulcowe+ jarzmo(malowanie) i tak się zastanawiam nad wyborem farby....macie jakieś sugestie?? część osób uważa,że trzeba kupić farbę typu Motip a część uważa ,że tańszy hammerite nie jest gorszy....

 

dzięki wielkie za odpowiedzi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A jak nie mamy podnośnika lub 4 "kobyłek", to jak sprawdzamy bicie piasty?

W Legacy wystarczy lewarek. ;)  

 

To chyba jakiś nieuświadomiony jestem - jakoś nie chciało jedno koło sie ruszać, jak pozostałe były na ziemi... :) Chętnie poznam "sposób".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A jak nie mamy podnośnika lub 4 "kobyłek", to jak sprawdzamy bicie piasty?

 

To jedziemy do kogoś kto umie to zrobić i nie piszemy bezsensownych treści. ;)

 

Wielce edukacyjna odpowiedź - dziękuję Ci bardzo o wielki, mądry moderatorze. Pytałem nie dlatego, że nie wiem jak działa mechanizm różnicowy. To jest mój pierwszy samochód z napedem 4x4 i dlatego pytam, bo zachowanie było inne od spodziewanego. Mam 4 kobyłki, mam czyjnik zegarowy i ramię magnetyczne - sprawdziłem sobie bicie i na piaście i na tarczy, ale nie znam sposobu na sprawdzenie bicia na jednym kole, gdy pozostałe są oparte na ziemi w samochodzie 4x4. Jeżeli uważasz, że to forum ma za zadanie naganiać klientów do ASO, to proszę bardzo - Twoja wola. Ja pewne rzeczy robię samodzielnie, bo uważam, że zrobię je dokładniej niż zawsze spieszący się mechanicy.

Edytowane przez WOJO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale legacy bez problemu zakreci jednym kołem w powietrzu od tego jest mechanizm różnicowy na osi i centralny z wisko. Jeżeli wisko jest zapieczone to wtedy może być problem.

I właśnie dlatego mam dylemat. Nie byłem pewien, czy powinno się zakręcić. Próbowałem delikatnie kręcić kołem, ale szło bardzo opornie i dałem sobie spokój. Jakie są inne metody na sprawdzenie mechanizmu różnicowego i sprzęgła wiskotycznego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma się kręcić opornie jak byś miał zapieczone wisko to wcale by się nie zakręciło a jak byś miał rozwalone wisko (chociaż jeszcze o takim przypadku nie słyszałem zazwyczaj się zapiekają na beton) to wtedy by się luźno kręciło.

Sprawdzenie najprostsze to przegonić auto najlepiej z prędkościami 90+ żeby się napędy porozgrzewały i wjechać na parking tylko asfalt lub kostka i jazda z maksymalnie skręconymi kołami jak nic auta nie hamuje i auto nie robi kangurków to powinno być ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma się kręcić opornie jak byś miał zapieczone wisko to wcale by się nie zakręciło a jak byś miał rozwalone wisko (chociaż jeszcze o takim przypadku nie słyszałem zazwyczaj się zapiekają na beton) to wtedy by się luźno kręciło.

Sprawdzenie najprostsze to przegonić auto najlepiej z prędkościami 90+ żeby się napędy porozgrzewały i wjechać na parking tylko asfalt lub kostka i jazda z maksymalnie skręconymi kołami jak nic auta nie hamuje i auto nie robi kangurków to powinno być ok

O widzisz. Takiej odpowiedzi oczekiwałem. Innych objawów z wymienionych wyżej nie zaobserwowałem, choć specjalnie ich nie szukałem. Przy okazji się pobawię. Czyli podsumowując, jak nie możemy zakręcić kołem przednim, kiedy samochód stoi na podnośniku z podniesionym jednym kołem, to znaczy, że mamy problem z mechanizmem róznicowym lub sprzęgłem wiskotycznym. Chcąc się dowiedzieć czy to MR, czy SW, podnosimy drugie przednie koło na drugim podnośniku/kobyłce i próbujemy kręcić przednim kołem. Jeżeli nie możemy zakręcić, to znaczy, że SW się zapiekło. Dobrze kombinuję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Ja wymienilem standartowe 273 mm z przodu na wieksze czyli 294 (chyba) . Konieczna byla wymiana jarzma. Nie robilem testu skutecznosci hamowania ale wyglada to lepiej i samopoczucie tez lepsze. SL MY08.

Seb

 

gdzie i czy tanio znalazles jarzma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...