Skocz do zawartości

soupie2

Użytkownik
  • Postów

    38
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Kraków
  • Auto
    Subaru Legacy 2.0 137 KM

Ostatnie wizyty

343 wyświetleń profilu

Osiągnięcia soupie2

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

1

Reputacja

  1. Witam, ostatnio wymieniłem silniczek w mechanizmie lewych przednich drzwi. Niestety po złożeniu okazało się,że coś jest nie tak. W momencie zamknięcia drzwi centralnym zamkiem drzwi się otwierają , a gdy otwieram to się zamykają. Wszystkie silniczki są takie same, czy jest możliwość ustawienia tego?
  2. Czasem wyrzuci błąd, czasem nie wyrzuci. Czasem (najczesciej) zapisze sobie błedy w pamieci ale nie wyrzuci CHECK ENGINE. Zresztą Ty masz gaz, gazownicy często wprowadzaja jakies dziwne wirusy które maja powodowac ze CHECK ENGINE sie nie zapali. Pytasz czy praca nie bedzie szarpana - zalezy jak zepsuta jest sonda. Czasem bedzie szarpana, czasem nie. Ostatnio kilka miesiecy jezdziłem Peugeotem z wogole odłączoną sondą lambda (taka sytuacje zastałem po poprzedniku) i samochod pracował całkiem płynnie i moc miał pełną. Palił tylko z litr wiecej na 100 km. Wiele razy w samochodach z gazem spotkałem sie, ze wogole sonda lambda byla odłaczona i porobione były jakies cuda w elektronice zeby CHECK sie nie swiecił. Szczególnie ze jesli samochod przekracza 5-krotnie normy emisji spalin, to wg procedury OBD CHECK powinien sie zapalic. Zaczał bym od porządnej elektronicznej diagnozy komputerowej sond i wszystkich podzespołów mających wpływ na spaliny i ogolnie na działanie silnika. Zrobic regulacje gazu. Na wymiane katalizatora czas jeszcze przyjdzie, ale to wcale nie on moze byc winowajcą. Zresztą tak jak to bywa w starych samochodach - może to byc suma zużytych i zle pracujacych różnych elementów. Jest kluczowe pytanie: Ile czasu masz ten samochod, ile km zrobiłes na gazie, czy Ty zakładałes gaz? Czy instalacja jest dobrze dobrana? Jak wychodziły poprzednie badania spalin? Bo tu mamy wielką niewiadomą. Bo moze to auto nie ma katalizatora juz od kilku lat i sonde lambda ma odłączoną. Cos ewidentnie mocno tu nie domaga i o ekologie najmniej bym sie martwił - bardziej o silnik i jego podzespoły. Tak zły wynik badania moze swiadczyc o wielu istotnych usterkach... Witam, co do pytań to: samochód mam od 2014 ( przebieg: 150 tys km) samochód kupiony z instalacją gazową, która została założona w 2010 roku. Samochód systematycznie przechodzi przeglądy zarówno gazu(regulacja) wymiana filtrów itp. oraz przeglądy w serwisie specjalizującym się w Subaru- Porsche. Samochód nie miał wcześniej żadnych problemów ze spalinami - sprawdzałem go przed kupieniem i później na przeglądach również - nie było żadnego problemu. W serwisie subaru również samochód był po kupieniu sprawdzany i nikt nic nie wspomniał o odłączonej sondzie. No ale kazdy nawet mało profesjonalny diagnosta powinien o tym pamiętac i powiedziec klientowi, ze silnik ma byc rozgrzany. Przy zabitym katalizatorze i zdrowym silniku, nieraz sie zdarza ze normy np weglowodorów sa przekroczone 3-4 krotnie. Druga sprawa - robi sie oddzielne pomiary dla benzyny i gazu. Sprawdz czy na benzynie jest dobrze. Moze na benzynie jest dobrze i gaz szwankuje? Ja mam takie wyniki z ostatniego badania spalin: Wolne obroty: Lambda 0,98 HC - 105 CO - 0,6 3 tys. obrotów: Lambda 0,99 HC - 8 CO - 0,01 HC tez troszke za wysokie, zapewne katalizator nieco zużyty (180 tys km). Jutro pojadę do gazownika to poproszę go diagnostykę spalin, zobaczymy co wyjdzie. Poproszę go również o sprawdzenie działania sondy lambda Co do tego 5 krotnego przekroczenia to może się okazać, że źle zrozumiałem diagnostę ale wątpię... jutro dam znać jak wyniki Planuję w najbliższej przyszłości udać się do Sącza do Carfita bo słyszałem, że nie ma lepszego speca od Subaru w małopolsce. Chyba, że znacie kogoś w Krakowie? Właśnie wróciłem z serwisu gazu..... wyniki spalania: - na gazie, wysokie obroty CO = 0.01 % obj. CO2 = 13.7 % obj HC = 18 Lambda = 1.004 - na gazie, niskie obroty CO = 0.00 % obj. CO2 = 13.7 % obj HC = 15 Lambda = 1.006 - benzyna, wysokie obroty CO = 0.00 % obj. CO2 = 15.1 % obj HC = 11 Lambda = 1.006 - benzyna, niskie obroty CO = 0.05 % obj. CO2 = 15.2 % obj HC = 16 Lambda = 0.998 więc ja już nie wiem o co chodzi...wyniki dobre, sonda lambda sprawdzona - OK działa wygląda na to, że koleś ze stacji diagnostycznej naciągnął mnie na 160 zł co do smrodu spalin z nawiewów to gazownik sprawdził szczelność i nic nie znalazł. Cieszy mnie jednak fakt, że katalizator jest i DZIAŁA jeszcze :)
  3. a czy przy padniętej sondzie komputer nie powinien wywalić błędu? Czy praca silnika nie powinna być szarpana? Jak można sprawdzić czy sonda działa poprawnie?
  4. No właśnie sęk w tym, że wyników z przeglądu nie mam.
  5. To co jest jeszcze odpowiedzialne za filtrowanie spalin? Dlaczego po przeglądzie technicznym wynik spalin wyszedł tak tragiczny?
  6. Nie mówie, że problem z katalizatorem jest powiązane ze spalinami przenikającymi do środka, jednak wcześniej nie miałem tego problem a obecnie na światłach czy w korku nie da się wytrzymać z nawiewem gdyż tak czuć spaliny. Dlatego też wrzuciłem to również do tego tematu....liczę,że uda się znaleźć kogoś kto miał podobny problem i pomoże mi go rozwiązać. Czy jest ktoś w stanie podać wymiary katalizatora do tego silnika? Dzwoniłem do kilku sklepów/serwisów i nikt bez pomiarów nie dopasuję mi uniwersalnego katalizatora.
  7. 175 tys km, ostatnio też robiłem regulację zaworów ( 174tys km) i mechanik dokładnie sprawdził wszystko i jest OK. Regulację gazu robię też dość często, co ok.10 tys. km Ostatnio jedynie zmniejszył mi temperaturę załączenia gazu do 35 C gdyż samochód zbyt dużo paliwa zaczął pożerać przy jeździe na gazie.
  8. Witam, mam następujący problem, po ostatniej mojej wizycie w serwisie wyszło, iż samochód nie spełnia norm emisji spalin...przekracza 5-krotnie:( Jestem o tyle zdziwiony, że żadnych objaw wcześniej nie miałem, silnik równo pracuję, spalanie na tym samym poziomie , brak błędów w komputerze. Mechanik stwierdził ,że do przeglądu technicznego mogę tak jeździć jednak ja chciałbym jak najszybciej ten problem rozwiązać. Ostatnio doszło do tego, że jak stoję na światłach lub w korku i mam włączony nawiew to czuć strasznie spaliny. Czy może to być związane z katalizatorem? Znalazłem używany katalizator z wydechem na internecie....samochód ponoć po 100 tys. km Czy w ogóle jest sens wymiany na używany? Na nowy nie ma opcji bo koszt przekracza 4tys. zł a samochód już 10 latek ma. Może regeneracja katalizatora by pomogła? Co wybrać koszt używanego to ok 500 zł, jednak gwarancji ,że to pomoże nie ma:( Mam nadzieję, że pomożecie znaleźć najlepsze rozwiązanie
  9. Witam, Planuje samodzielnie wymienić olej ,filtr oleju, filtr powietrza w swoim samochodzie po 15 tys km. Niestety nie mam zadnych informacji jaki olej był wcześniej wlany, chciałbym wiedzieć jaki olej polecacie i ile tego oleju potrzebuje?Co sądzicie o oleju Valvoline maxlife 10w40? Będzie to moja pierwsza wymiana oleju czy cos jeszcze powinienem wymienić przy takim przeglądzie? Samochód ma juz przejechane 161 tys km Przy 130 tys był wymieniony olej w skrzyni biegów oraz w dyfrach. Pozdrawiam Wojtek
  10. Dzięki, trochę mi wstyd no ale cóż człowiek uczy się całe życie a żonę trzeba sprawdzać 10 razy Pozdrawiam Wojtek
  11. Witam, mam następujący problem, rozładował mi się akumulator w moim subaru Legacy 2005 2.0 , przez zapalone w środku światełko sufitowe od kierowcy, udało mi się jednak odpalić samochodu przy pomocy kabli rozruchowych. Wszystko byłoby pięknie gdyby nie problem z światłami pozycyjnymi- nie chcą zgasnąć po wyłączeniu samochodu. Ma ktoś jakiś pomysł?? Pozdrawiam Wojtek
  12. Panowie czy ktoś z was słyszał o tarczach Hella Pagid?? Może ktoś używa?? Jeszcze jedno pytanko, mam klucz dynanometryczny, jaki momentem dokręcić śruby od kół??
  13. ja pozostane przy Textarze, w moim wypadku mam do dyspozycji u teścia podnośnik więc wywinduje sobie cały samochód i sprawdzę bicie przy okazji wymiany tarcz i klocków planuję odnowić sobie zaciski hamulcowe+ jarzmo(malowanie) i tak się zastanawiam nad wyborem farby....macie jakieś sugestie?? część osób uważa,że trzeba kupić farbę typu Motip a część uważa ,że tańszy hammerite nie jest gorszy.... dzięki wielkie za odpowiedzi!
  14. dzięki wielkie Carfit za te informacje, tych informacji mi brakowało.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...