Skocz do zawartości

Subaru Forester [SJ] (MY13=>MY19)


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Należy pamiętać, że zgodnie z prawem gwarantem jest sprzedawca -   oznacza to, że producent nie uznaje gwarancji, gdy sprzedawcą nie jest podmiot do tego upoważniony ( autoryzowany ).
 

 

 

I to koniec porad dla tych, którzy nie zamierzają przyczynić się do utrzymania niniejszego Forum, do istnienia Zlotu Plejad, szkoleń w SJS, zwiększania bezpieczeństwa na drogach ( ISR, "Bezpieczny kierowca)"   itp. itp  

QED ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rękojmia jest podstawowym prawem nabywcy do realizowania roszczeń dotyczących napraw, zwrotu itp. nabytego towaru na podstawie dokumentu zakupu - faktura/paragon. Gwarancja jest elementem, który nie jest obowiązkowym dokumentem ale który może być zawarty jako dodatkowy dokument rozszerzający albo zawężający zakres techniczny napraw zakupionego towaru - dokładnie uściśla zakres techniczny napraw - np. podając co jest i jakie są części eksploatacyjne itp -  oraz może zmieniać okres gwarancji. Gwarancja jest dokumentem - jak umowa - która, najlepiej, powinna być podpisana przez obie strony (kupujący - sprzedawca). To tak w dużym skrócie. Szczegóły w sądach :P;):biglol:


 

 

I to koniec porad dla tych, którzy nie zamierzają przyczynić się do utrzymania niniejszego Forum, do istnienia Zlotu Plejad, szkoleń w SJS, zwiększania bezpieczeństwa na drogach ( ISR, "Bezpieczny kierowca)" itp. itp :biglol:

 

Teraz czuję się sponiewierany: jak to wczoraj usłyszałem w filmie "Zawrócony", ktoś mi chce zrobić z pupy zajezdnię tramwajową ;):biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są różni importerzy w samej Europie, którzy mają różne umowy z dystrybutorem aut w Japonii - w tym przypadku mówię o Subaru. Można spróbować przenieść gwarancję od importera A na importera B ale to wymaga ich wzajemnej zgody i chyba zgody dystrybutora z Japonii.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Obiecałem kiedyś sobie, że w dyskusje o autach z prywatnego importu nie będę się wtrącał, bo po co sobie szukać wrogów? Co mnie to obchodzi? Znowu jednak nie wytrzymałem. 

 

Zacznijmy więc od podstaw. Dystrybutor aut Subaru na Europę jest w Belgii, a nie w Japonii.

http://investing.businessweek.com/research/stocks/private/snapshot.asp?privcapId=23019789  

 

Ponieważ już kolejny raz spodobała mi się rzeczowa wypowiedź Dyrekcji, innych błędów merytorycznych w tej dyskusji nie skomentuję. Mam nadzieję, że otrzymam taką szansę i nikt na mój post nie odpisze..

Edytowane przez ten_Typ_tak_ma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zacznijmy więc od podstaw. Dystrybutor aut Subaru na Europę jest w Belgii, a nie w Japonii.

 

"Subaru Europe NV / SA dystrybucją samochodów Subaru w Europie.Firma oferuje części i akcesoria oraz silnik Diesla dla samochodów osobowych. Jej działalność obejmuje również bezpośrednie funkcje handlowe, szkolenia produktowe i usługi, paneuropejskiego badania marketingowe i PR.Firma została założona w 1990 roku i ma siedzibę w Zaventem, Belgia. Subaru Europe NV / SA działa jako filia Fuji Heavy Industries Ltd."

 

Dobrze, na UE i jest filią FHI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

Subaru Europe NV / SA dystrybucją samochodów Subaru w Europie.Firma oferuje części i akcesoria oraz silnik Diesla dla samochodów osobowych.

Widzę, że jest sporo niejasności odnośnie funkcji SE, szczególnie w zakresie importu samochodów i części ( co opisu funkcji PR i marketingowych na skalę Europy opis jest wystarczająco, moim zdaniem, dokładny ).

Otóż SE występowało jako importer samochodów w przypadku:

- aut produkcji europejskiej  ( np. Subaru Justy wcześniejszej generacji, produkowane na Węgrzech przez Suzuki );

- aut produkcji USA ( Tribeca )

Co do części to obowiązuje ta sama zasada + akcesoria produkcji europejskiej .

 

Części oraz samochody produkowane w Japonii sprowadzamy bezpośrednio z FHI.

 

Mam nadzieję, że tym sposobem wszystko jasne .

 

Pozdrowienia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że podałem wiarygodne źródło. Inne źródła podają to samo. Można zgłupieć.

 

Czegoś tu nie rozumiem. Justyn i Tribec od kilku lat nie produkują, a oni wciąż istnieją? To co robi tam co najmniej kilkanaście a prawdopodobnie kilkadziesiąt osób? CHCĘ TAM PRACOWAĆ !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

(z lektury książki gwarancyjnej  )
Wobec powyższego niniejszym oficjalnie przyznaję Ci tytuł Wzorowego Nabywcy. Jak łatwo się domyślić poza kumoterstwem forumowym (uprawianym zawodowo) nie przysługują Ci z owego tytułu żadne extrasy ;) 

 

A czegoż chcieć więcej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

Uważam, że podałem wiarygodne źródło

Nie mówię, że nie.

 

 

Można zgłupieć

Nie ma powodu. My w KRS też mamy wpisane wiele rodzajów działalności, których de facto nie prowadzimy.

I tak na początku SIP w Krakowie był też detalistą ( dealerem ).

Od dłuższego czasu tej funkcji już nie spełnia...

 

Natomiast co do relacji z nami - naprawdę wiem co mówię ( piszę ), jak i skąd co importujemy :)

 

Pozdrowienia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Subaru Europe NV / SA dystrybucją samochodów Subaru w Europie.Firma oferuje części i akcesoria oraz silnik Diesla dla samochodów osobowych.

Widzę, że jest sporo niejasności odnośnie funkcji SE, szczególnie w zakresie importu samochodów i części ( co opisu funkcji PR i marketingowych na skalę Europy opis jest wystarczająco, moim zdaniem, dokładny ).

Otóż SE występowało jako importer samochodów w przypadku:

- aut produkcji europejskiej  ( np. Subaru Justy wcześniejszej generacji, produkowane na Węgrzech przez Suzuki );

- aut produkcji USA ( Tribeca )

Co do części to obowiązuje ta sama zasada + akcesoria produkcji europejskiej .

 

Części oraz samochody produkowane w Japonii sprowadzamy bezpośrednio z FHI.

 

Mam nadzieję, że tym sposobem wszystko jasne .

 

Pozdrowienia 

 

 

 

Cytowałem to co jest u wujka Google. Wiem, że samochody do UE/Polski jadą, jeśli tak można powiedzieć, bezpośrednio z Japonii i tam jest dział/firma zajmująca się wysyłką samochodów do Europy.

 

 

Uważam, że podałem wiarygodne źródło. Inne źródła podają to samo. Można zgłupieć.

 

Czegoś tu nie rozumiem. Justyn i Tribec od kilku lat nie produkują, a oni wciąż istnieją? To co robi tam co najmniej kilkanaście a prawdopodobnie kilkadziesiąt osób? CHCĘ TAM PRACOWAĆ !!!

Złóż CV ;):biglol: .

Pewnie mają inne ważne i intratne zajęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było już wcześniej w tym wątku. Ktoś kupił i się zepsuły. Nie wszystkie świeciły. Trochę mu zeszło żeby je zwrócić.

 

Tak wyglądają bardzo efektownie - jak wszystko co w Centrum Chińskim - gorzej z trwałością i jakością...

 

Ja przerobiłem to osobiście.... kupiłem - założyłem/zdemontowałem /robota przez ASO/ aby nie stracić gwarancji

- a finalnie i tak oddałem bo nie działały. Proces zwrotu i oddawania kasy trwał ok 3 m-cy.... + strata ok 90zł za zwrotną przesyłkę na koszt kupującego + koszty przeliczenia waluty z kary kredytowej ok 30zł

 

Zatem generalnie ja nie polecam, poza tym brak f-ry i gwarancji na wyrób no i nie wiem co ASO na taką przeróbkę...

 

Teraz mam oryginalne LED-y - sprzedawane przez ASO kosztują zdecydowanie 100% więcej ale mam 2 lata gwarancji na nie

oraz pełną na elektrykę w samochodzie... i jeszcze fakturkę na całość....

 

Fakt - też niestety nie są idealne - mogły by świecić mocniej i bardziej wprost - patrz galeria:

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/gallery/album/481-fxt-led-y/

 

- ale cóż i tak mi się podoba - XT wydaje się być nieco bardziej "zadziorny" niż przy fabrycznych:

 

Chociaż gdyby zrobili wreszcie takie jak te chińskie - tylko fabryczne z homologacja etc - to też bym się na nie pisał....

 

Cóż może wersja po FL - będzie miała wreszcie taki szokowy bajer :P

 

 

PS. Swoją drogą myślę że warto już założyć wątek o Foresterze XT po FL - gdzie wpisywalibyśmy całą listę pomysłów co można by ulepszyć w wersji  liftingowej - a będzie pewnie już na przełomie 2015/2016.

 

Ja na początek proponuję temat wałkowany:

- fotele + ich wysokość montażu!!!!

- światła ksenony soczewkowe + Ledy zintegrowane...

myślę że lista życzeń zdecydowanie mogła by się wydłużyć....

 

Później Dyrekcja SIP - przedłoży te wszystkie nasze prośby błagalne do FHI i powstanie wreszcie Forester Idealny :lol:

Edytowane przez jozef1972
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre. Podoba mi się ale trochę za bardzo awaryjne mogłoby się okazać :rolleyes: Jakby tak podczas przejazdu przez kamyczki uległo awarii i nagle Imprezą trzeba byłoby się z taaakich kamyczków zwlec ... Ciężko to widzę.

Edytowane przez Izotom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę za bardzo awaryjne mogłoby się okazać

Ale jaka frajda za to... niezły w terenie, oszczędny na autostradzie i większe szanse na Plejadach na szosowej ;)

 

 

XT to jakis Polski ewnement na zachodzie nie jest to schlagier

Może tam na zachodzie chcą bardziej się przemieszczać niż jeździć?  :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym chciał regulowaną podłogę w bagażniku zamiast stu litrów styropianu, realną osłonę pod silnik, regulację poparcia pod plecy, ledy do jazdy dziennej, a co za tu idzie przeciwmgielne, które świecą i wpływ wyboru trybu jazdy na układ kierowniczy. Denerwująca jest też procedura przełączanie BT miedzy telefonami a dwóch na raz nie łączy. No i oczywiście upgrade czarnej szmatki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

trochę za bardzo awaryjne mogłoby się okazać

Ale jaka frajda za to... niezły w terenie, oszczędny na autostradzie i większe szanse na Plejadach na szosowej ;)

 

 

XT to jakis Polski ewnement na zachodzie nie jest to schlagier

Może tam na zachodzie chcą bardziej się przemieszczać niż jeździć?  :mrgreen:

 

na zachodzie do szybkiego przemieszczania sluza autostrady a Ile Pali XT przy 190 km/h a ile SBD ? Do tego silne jednoski sa kupowane u rodzinnych producentow. Ja ostatno zrobilem Stuttgart - Wolkenstein- Stuttgart okolo 1030 km na jednym tankowaniu. Mlodzi gniewni nie kupuja Forestera :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

XT to jakis Polski ewnement na zachodzie nie jest to schlagier

Może tam na zachodzie chcą bardziej się przemieszczać niż jeździć?  :mrgreen:

 

A może maja lepsze drogi ? ;)

 

A może mają po kilka różnych samochodów i nie potrzebują jednego do wszystkiego ? ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

XT to jakis Polski ewnement na zachodzie nie jest to schlagier

Może tam na zachodzie chcą bardziej się przemieszczać niż jeździć?  :mrgreen:

 

A może maja lepsze drogi ? ;)

 

A może mają po kilka różnych samochodów i nie potrzebują jednego do wszystkiego ? ;)

 

7 na 7 dni tygodnia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...