Skocz do zawartości

Subaru Forester [SJ] (MY13=>MY19)


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

Automat na hamowni określonego typu,zawsze wypluje mniejszą moc niż fabryczna.

Carfit pisał już o tym

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/68940-brak-mocy-25gt-us-pomocy/?hl=%2Bautomat+%2Bhamowni#entry1966339

 

 

Bardzo ciężko "dać wystarczającą" ilość powietrza jak auto nie jest w ruchu....

W dobrych hamowniach stosują mocne wentylatory do chłodzenia i nadmuchu powietrza. ;)  

 

Tylko ile jest takich hamowni, by dawały ten wystarczający pęd powietrza....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy posiadacze nowych Turboforków,

Czy byliście w ostatnich tygodniach/ miesiącach na przysługującym Wam kursie jazdy w SJS fundowanym przez SIP?

Od kilku tygodni próbuję coś ustalić z SJS, ale ogólnie jest zlewka z ich strony i nie wiem czy to przez okres urllopowy czy to jakieś ściemy czy może SIP się po cichu wycofał z fundowania tych kursów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Czy w forku na gnojówkę również jest funkcja monitorowania temperatury oleju?

 

Bo cuś nie mogłem tego znaleźć.

Sądzę, że jest. Ustawiasz go w trybie 3 wskaźników. Jest jako jedn ze wskaźników.

 

 

 

A ktoś z dieslem mógłby to sprawdzić? Niby szukam w ustawieniach trybu 3 wskaźników, ale znaleźć nie moge. Swoją drogą tłumaczenie komputera ktoś chyba robił zupełnbie bez brania pod uwagę kontekstu...

 

@ Adaśko

Mam pytanko co do kraty na kangury, jeśli to nie problem możesz przybliżyć koszty? montowałeś u producenta pewnie, czy może u dealera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaszyn,

 

widzialem wczoraj w Białowieży w restauracji parkowej kolesia w koszulce z Twoim awatarem ( czy to byleś Ty ???).

Swoja droga któż to est na tym foto?

Szukałem innego Forka DIT i nic nie odnotowałem ...

 

Tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaszyn,

 

widzialem wczoraj w Białowieży w restauracji parkowej kolesia w koszulce z Twoim awatarem ( czy to byleś Ty ???).

Swoja droga któż to est na tym foto?

Szukałem innego Forka DIT i nic nie odnotowałem ...

 

Tomasz

 

to nie byłem ja,  ale muszę się tam wybrać bo nie byłem nigdy. Na koszulce był Witkacy

Edytowane przez jaszyn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dajcie sobie spokój z hamowianiem Forka XT. Np. przy niedoborze powietrza i tym samym paliwa, sterownik robi wszystko aby skrzynia CVT utrzymywała okresloną prędkość i dawała sobię radę z obciążeniem - mam doświadczenie z wyjazdu do Armenii gdy trzeba było na 2800 m.n.p.m. przy 38 st. C. pokonywać wzniesienia. Stąd tego typu pomiary są bardzo odległe od rzeczywistości. No i sama hamowania też daje błąd: jeśli była chłodzona powietrzem - upały. Niby jest kompensacja tego typu zjawisk ale to znowu kwestia oprogramowania hamowni. Co innego gdyby shamować sam silnik na stanowisku. Ja osobiście wolę pomiary pośrednie i sprawdzenie obciążeń na torze. Ale wynik i tak dobry.

Sama wymiana tłumików/elementów układu wydechowego nie da efektu w postaci podniesienia mocy czy momentu, a może być wręcz przeciwnie. Sterownik jest zbyt "inteligentny" i chroni przed przeładowaniem - łatwiej może się wkręcać turbo - dość szybko i mocno korygując skład mieszanki/zapłon co wpływa na obniżenie mocy/momentu. To już nie jest GjeTek ;)  Poza tym, najszybciej osiągana moc jes tna trybie I.

Edytowane przez Izotom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kooomuuu LEDy Koooomu? :)

 

Witam - tak tylko chciałem się pochwalić, że jest kolejne XT z Ledami....

 

W załączeniu trochę fotek...

 

Ogólnie kosztowały mnie ok 1150,00zł - oryginały z ASO. Świecą tak jak widać na foto - nawet może troszkę lepiej...

 

Z racji na taki montaż w tych skrzelach - świecą pod pewnym kątem zatem ich cała moc niestety nie idzie bezpośrednio na wprost - co dobrze widać na jednym ze zdjęć - pod kątem 20-30 stopni są nawet bardziej wydajne i silniejsze światło - cóż - może to się chociaż przyda przy skręcaniu :-)

 

Jedno ze zdjęć zrobione z odległości ok 25-30 metrów w słoneczny dzień - zatem w mieście pewnie to wystarczy do normalnej jazdy

- zaś na trasie lepiej będzie włączyć światła mijania - aby być bardziej widocznym....

 

Szkoda tylko, że jest to taka trochę samoróbka SIP-u i nie ma w pełni oryginalnych LED-ów - z odbłyśnikami i większą mocą....

 

Ps. Podziękowania dla P. Grzegorza za pomoc w doinformowania mojego regionalnego ASO o tym produkcie!

post-15606-0-19883500-1407146001_thumb.jpgpost-15606-0-36133500-1407146002_thumb.jpgpost-15606-0-30161200-1407146004_thumb.jpgpost-15606-0-66130700-1407146005_thumb.jpgpost-15606-0-04930600-1407146007_thumb.jpgpost-15606-0-04930600-1407146007_thumb.jpgpost-15606-0-17064400-1407146008_thumb.jpg

Edytowane przez jozef1972
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja wgrałem nowy soft, nie widze różnicy jak na razie, ale  jakby ustapiły te lekkie drgania na postoju o których była juz mowa kilka stron wcześniej,bo teraz wcale nie wystepują..

Edytowane przez jaszyn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dajcie sobie spokój z hamowianiem Forka XT. Np. przy niedoborze powietrza i tym samym paliwa, sterownik robi wszystko aby skrzynia CVT utrzymywała okresloną prędkość i dawała sobię radę z obciążeniem - mam doświadczenie z wyjazdu do Armenii gdy trzeba było na 2800 m.n.p.m. przy 38 st. C. pokonywać wzniesienia. Stąd tego typu pomiary są bardzo odległe od rzeczywistości.

 

A co to jest "rzeczywistosc"? Rzeczywistosc to chyba to co nas otacza, to w jakich warunkach samochod jest uzywany, a nie scisle izolowane warunki laboratoryjne. Test to test - oczywiscie ze przy wynikach trzeba opisac warunki, ale to nie dyskwalifikuje wynikow. Wiadomo - na Ksiezycu by nie pojechal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyniki nie będą obiektywne. Samochód ma dość skomplikowany układ sterowania. Nawet przy ustawieniach manualnych skrzyni, skrzynia ciągle "szuka" optymalnych warunków pracy dla danych obciążeń silnika. Np. potrafi przy dużych obciążeniach, "obciąć" na chwilę napęd: czuć delikatne szarpnięcie ale dłuższe "trykanie" napędu. Oczywiście można przyjąć dane porównawcze ale nie pisałbym o bezwględnych wartościach. Raczej szukałbym danych pośrednich czyli ilość powietrza, zapłon, ciśnienie doładowania jako warunki lepszej pracy i to też przez porównanie do serii na tej samej hamowni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Jakiś czas temu było w tym wątku o zawieszajacej się nawigacji,skutkującej samoczynnym restartem(lub kilkoma restartami) całego systemu, po czym nawigacja resetuje się do ustawień fabrycznych. Ja również doświadczyłem tego problemu dwa razy. Będąc w zeszłym tygodniu na pierwszym przeglądzie (pękło pierwsze 15 tyś km) zgłosiłem ten problem. Dzisiaj byłem ponownie w ASO zaproszony na wgranie aktualizacji do oprogramowania navi. Podobno problem ten był już zglaszany i stąd stosowna aktualizacja. Zobaczymy za jakiś czas czy to załatwi sprawę ale myślę, że warto sobie zrobić ten update.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Jakiś czas temu było w tym wątku o zawieszajacej się nawigacji,skutkującej samoczynnym restartem(lub kilkoma restartami) całego systemu, po czym nawigacja resetuje się do ustawień fabrycznych. Ja również doświadczyłem tego problemu dwa razy. Będąc w zeszłym tygodniu na pierwszym przeglądzie (pękło pierwsze 15 tyś km) zgłosiłem ten problem. Dzisiaj byłem ponownie w ASO zaproszony na wgranie aktualizacji do oprogramowania navi. Podobno problem ten był już zglaszany i stąd stosowna aktualizacja. Zobaczymy za jakiś czas czy to załatwi sprawę ale myślę, że warto sobie zrobić ten update.

 

Czy przy tej okazji wgrali też nowsze mapy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja nie wiem co robi ten "nowy soft" ale chyba nic :P Dzisiaj znowu dopadło mnie zjawisko "długiego odpalania". Kręcił chyba z 10s zanim załapał. Jak miałem "stary soft" też raz mnie to dopadło, więc tego na pewno nie poprawia :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

No to ja nie wiem co robi ten "nowy soft" ale chyba nic :P Dzisiaj znowu dopadło mnie zjawisko "długiego odpalania". Kręcił chyba z 10s zanim załapał. Jak miałem "stary soft" też raz mnie to dopadło, więc tego na pewno nie poprawia :D

 

Poprawia jakość spalania: eliminuje spalanie stukowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...