przemekka Opublikowano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2013 Odnośnie ostatniego pytania, najlepiej będzie je zadać w wątku "Pytania do Dyrekcji". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkow Opublikowano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2013 Z tego co wiem Kuba, to nie ma żadnych zmian pomiędzy 2013 a 2014. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kitewinger Opublikowano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2013 W końcu też przejechałem się nowym FXT i prowadzi się świetnie, tak jak Forki II generacji, jest pomysł na auto jak budowa się zakończy. Nie sądziłem, że to kiedyś napiszę ale nie chcę już manuala Jedyne co jest na minus to trochę jednak mógłby mieć więcej mocy, nie to że brakuje ale jednak 7,5 do 100 nie powala porównując do 6s w II-giej generacji ale na to oczywiście zawsze jest lekarstwo w postaci remapu. Obecnie oferty są na 272 i 390 Nm bo na więcej rzekomo CVT nie pozwoli a wersje japońskie mają ponoć wersję "high torque CVT", która udźwignie więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AllRad Opublikowano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2013 Nowemu XT MY13 bliżej do 7s w odpowiednim trybie SI drive, a w porównaniu z MY06 to jak dla mnie tylko 1s, ale rozumiem że dla kogoś innego to aż 1s. Zadajmy sobie jeszcze pytanie jak sprawnym należy być kierowcą który będzie potrafił zgubić tą 1s w manualu MY06 Poniżej jeden z testów XT MY13 Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krogulec Opublikowano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2014 (edytowane) Czy rzeczywiście kolory tzw perła rysują sie szybciej,sa bardziej nietrwale?czyli czarny biały Śliwka Czy bardziej się rysują? Raczej nie. Natomiast na takim czarnym wszystkie rysy i ryski będzie dużo szybciej widać - szczególnie pod światło. Jeśli zależy Ci na aspektach praktycznych to najsensowniejsze są metaliczne: Dark Grey (grafitowy) lub Ice Silver (srebrny) ew. Burnished Bronze (beżowy) - na takich kolorach (a szczególnie na pierwszym z nich) najmniej widać defekty powłoki lakierniczej, a także brud. Generalnie wszystko zależy jednak od tego jak się dba o lakier. Jeżeli dobrze zabezpieczysz lakier (woskiem, powłoką nano itp.), będziesz korzystać z usług dobrych myjni (tj. takich gdzie nie zatrudniają pryszczatych nastolatków po stawce 3,5 zł za godzinę) lub też będziesz myć sam, ale zgodnie ze sztuką (najpierw dokładne spłukanie nadwozia myjką wysokociśnieniową, a dopiero później mycie gąbką/miękką szczotką przy użyciu dużej ilości wody z dobrym szamponem samochodowym zaczynając od góry, a kończąc na dole) to nawet czarny lakier będzie długo ładnie wyglądał. Edytowane 1 Stycznia 2014 przez Krogulec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba5555 Opublikowano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2014 Troche z innej beczki. Czy,biegi mozna przełączać na kierownicy w trybie innym poza manualem? Z tego co czytam to wirtualne sa tylko w s sharp I dzięki Krogulec za wyczerpującą odpowiedz! Teraz wszystko jasne;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krogulec Opublikowano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2014 (edytowane) Czy,biegi mozna przełączać na kierownicy w trybie innym poza manualem? Możesz zmieniać biegi na kierownicy w trybie automatycznym, ale po pewnym czasie (zwykle po kilkunastu/kilkudziesięciu sekundach od ostatniej zmiany) skrzynia wraca z powrotem do trybu automatycznego (działa to we wszystkich trybach SI-DRIVE - I, S i S#, przy czym w pierwszych dwóch jest 6 wirtualnych biegów, a w S# 8). W praktyce takie rozwiązanie jest idealne - ja przykładowo bardzo często zrzucam po kolei biegi podczas dojeżdżania do świateł, co przekłada się na efekt "hamowania silnikiem". Dzięki temu można oszczędzić hamulce i/lub zwiększyć siłę hamowania, a jednocześnie nie trzeba pamiętać aby przestawiać skrzynię z powrotem w tryb automatyczny gdyż robi to sama. Wszystko to działa naprawdę fantastycznie, przede wszystkim dlatego, że biegi zmieniane są momentalnie (redukcja trwa nawet krócej niż w chwalonych wszem i wobec DSG) - poprzednio jeździłem Outbackiem wyposażonym w klasyczny automat i tam taka zabawa nie miała większego sensu (czas na redukcję był długi, a biegów tylko 5). Edytowane 2 Stycznia 2014 przez Krogulec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FilipBB Opublikowano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2014 (edytowane) Co do nakładek na nadkola w nowym Foresterze jak zawsze najlepiej wejść na stronę Japońską. Koledzy z FHI stworzyli wersję X-BREAK, która ów plastiki zawiera, ponadto klient dostaje: wodoodporną tkaninę na siedzeniach oraz pomarańczowe przyszycia w skórze, kierownica i gałka zmiany biegów obszyte skórą, wodoodporną podłogę bagażnika wraz z systemem szyn, carbonowe wykończenie kabiny, listwy boczne na drzwiach, srebrne relingi dachowe oraz przyciemnione felgi 17'. Dodatkowo pojawiły się nowe listwy do bagażnika oraz nowy kolor w Forku: Deep Sea Blue Pearl To jest chyba Marine Blue Pearl tylko podkoloryzowany. Reszta informacji tutaj: Forester X-BREAK Edytowane 1 Stycznia 2014 przez FilipBB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krogulec Opublikowano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2014 Bardzo fajnie to wygląda (poza jednym detalem - tymi listwami na drzwiach). Szkoda tylko, że nie poszli za ciosem z tym pomarańczem i nie dodali pomarańczowego koloru nadwozia zamiast tego granatowego burego - przydałoby się coś bardziej z jajem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2014 W sumie pewnie ile ludzi,tyle opinii Dla mnie np. bomba - dodatki do nadwozia wg mnie gustowne, pasują do całości i czynią Forka z wyglądu ciekawszym. Podobaja mi się też listwy na drzwiach na zewnątrz - ale pewnie jak będą w ofercie jako oddzielna opcja cena bedzie wysoka, bo te elementy są lakierowane. (pamiętam zestaw oryginalnych listew w Civicu - 4k pln) Wnętrze - dla mnie również super. Co do koloru - dobrze byłoby samochód obejrzeć i to w naturalnym swietle - na matrycy lapa trudno rozstrzygać tę kwestię. Marine blue np. w realu wygląda całkiem inaczej niż w katalogach na stronach Subaru. Tak, zauważyłem, że ten kolor jest dość ciekawy ze względu na różnorodność odcieni barwy w zależności od oświetlenia, jednak żadna nie jest podobna do zdjęcia w katalogu. Jednym słowem - wersja dla mnie bardzo ciekawa. Miejmy nadzieję, że będzie u nas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FilipBB Opublikowano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 (edytowane) Niestety nie byłbym tak pozytywnie nastawiony co do sprzedaży tej wersji w PL i w ogóle po za JDM. Średnio co miesiąc Subaru JPN wypuszcza jakąś specjalną wersję swojego modelu i jak pewnie zauważyliście żadne nie trafiają na Europejski rynek. Niestety taka polityka a szkoda, bo na pewno znaleźli by się na takie cudeńka chętni. Tutaj przykłady innych specjalnych wersji: Outback Grand Master Impreza Sport Legacy GT Spec.B BRZ Premium Sport Package Edytowane 2 Stycznia 2014 przez FilipBB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AllRad Opublikowano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 A czy ktoś z Was będzie zamawiał z Japonii LED'y do "skrzeli"? Według dzisiejszego kursu kosztują 1525 zł + transport. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba5555 Opublikowano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Dzięki krogulec:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FilipBB Opublikowano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 A czy ktoś z Was będzie zamawiał z Japonii LED'y do "skrzeli"? Według dzisiejszego kursu kosztują 1525 zł + transport. Ja wstępnie. Dawno miałbym je już u Siebie "na nielegalu" ale czekam co z dopuszczeniem. Dyrekcja się tym zajmuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AllRad Opublikowano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 W Stanach już od dawna nie czekają na legalizację i wszyscy ściągają je z Japonii na własną rękę. Nie wiem czy SIP nie potrzebuje na uzyskanie certyfikatu kolejnego roku... Poza tym widziałem już w Warszawie nowego Forestera XT z zamontowanymi ledami. Czy powstał już jakiś wątek na ten temat gdzie Dyrekcja zabrała głos? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordynator Opublikowano 2 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Ja mam nadzieje, że do kwietnia będzie już homologacja i zamontują mi przy odbiorze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FilipBB Opublikowano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Czy powstał już jakiś wątek na ten temat gdzie Dyrekcja zabrała głos? Tutaj: Subaru Forester XT SJ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AllRad Opublikowano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Ok, dzięki FilipBB. Jak łatwo zauważyć od października niewiele się zmieniło w tym temacie...Dyrekcja milczy i nie reaguje...zadałem przed chwilą pytanie raz jeszcze...zobaczymy. Jeśli pojawi się homologacja to pytanie ile takie Led'y będą kosztować. Do poprzedniego modelu Forestera w Japonii kosztują po przeliczeniu 1120 zł a na stronie SIP już 1863 zł. To różnica 743 zł! Jeżeli SIP narzuca swoją marżę z tak wysokim procentem (uwzględniającym transport, który przyznam że nie wiem jeszcze ile kosztuje), to LED'y no nowego XT będą kosztować około 2200 - 2300 zł! Czy ktoś się orientuje ile może kosztować przesyłka "pudełeczka" z Japonii?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Do kosztów przesyłki dolicz jeszcze cło i chyba VAT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AllRad Opublikowano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Cło chyba 2% plus vat 23% A jaki jest koszt przesyłki? Chyba wyjdzie na to samo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krogulec Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 Z kosztami przesyłki, cłem i VATem wyjdzie około 2000 zł. Ja się waham - chętnie kupiłbym te LEDy już teraz, ale jeszcze się wstrzymam do czasu jakichś wieści z SIPu - wolę mieć homologację i normalną fakturę VAT żeby można to było wrzucić w koszty. W ASO przebąkiwali, że mają być ponoć homologowane, mam więc nadzieję, że niebawem się doczekamy. Byleby tylko cena nie będzie przegięta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FilipBB Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 Ktoś wcześniej wspominał, że widział nowego Forka z LED-ami w Warszawie. Przypadkiem w sumie, znalazłem tego właściciela. Postuje na SubaruForester.org. Tutaj jest wątek o LED-ach amerykańskiego użytkownika forum na którym ujawnia się polski użytkownik: "Tankadoo". Link do wątku: Lcrazyaznl 2014 Forester XT JDM LED diy/info thread Wklejam zdjęcie samochodu użytkownika Tankadoo (mam nadzieję, że nie będzie miał nic przeciwko) i jeśli ktoś ma konto na SubaruForester.org może jakoś się z nim skontaktuje. Jak się okazuje jest mały drobiazg który Japończycy dołączają do zestawu. Jest on mało praktyczny i jeszcze mniej estetyczny. Mam nadzieję, że da się go jakość obejść i podłączyć do głównego przełącznika świateł albo po prostu przełączyć z obecnych "dziennych". Zdjęcie: lcrazyaznl, www.subaruforester.org Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drozder Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 Pytanie z innej beczki - ktoś z Warszawy lub okolic wybiera się na szkolenie SJS 15 stycznia ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krogulec Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 Jak się okazuje jest mały drobiazg który Japończycy dołączają do zestawu. Jest on mało praktyczny i jeszcze mniej estetyczny. ale tandeta Tak z innej beczki to widzę, że żaróweczki do dziennych też wymienione. Ja z kolei już wcześniej zastanawiałem się czy przy okazji montażu LEDów nie zmienić tych reflektorów dzienno-przeciwmgielnych na żółte przeciwmgielne tak jak to często robią w USA (foto poniżej), ale jeżeli trzeba by montować jakiś wieśniacki kabel do LEDów to mi się już odechciało (no chyba, że na EU coś jednak wymyślą i będzie działać z czujnikiem) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pat Opublikowano 4 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2014 Mysle, ze beda sie zalaczac w automacie jak dotychczas swiatla dzienne, ktore sa obecnie. W sumie aby swiatla zapalaly sie zaraz po wlaczeniu silnika, potrzebne jest male "pudeleczko" ktore mozna kupic za grosze na allegro. Nazywa sie to automatyczny wlacznik swiatel, ktory dziala na zasadzie tego co mamy we forkach i mysle, ze wiekszosc elektrykow to podlaczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się