Skocz do zawartości

Subaru Forester [SJ] (MY13=>MY19)


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

Ale to chyba bolączka nie tylko CVT ale każdego automatu z "konwerterem momentu". Czy to samo odczuwasz w SVX-sie?

Masz rację, w każdym automacie, przy czym kontekst dotyczył CVT czy MT, stąd ten wpis :)

A w SVX ... cóż, jest 4EAT, nie ma turbo, ale jest H6 3.3, 220 KM, 309Nm i .... funkcja "power" - nie wiem jak to dokładnie działa (w sensie sterowania), ale po wciśnięciu gazu do dechy w mgnieniu oka redukcja, 4 tys. obrotów i odlatujemy ... Wspaniałe auto :) A tak poza tym to niestety, jeśli się mu nie wymusi "power", to muli strasznie - tak skrzynia, jak i słaby dół :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle, że MT i 4-EAT to poprzednia generacja, a dodatkowo Legacy waży ponad 200kg mniej niż nowy Outback, więc nie jest to porównanie "head to head" ;)

Dlatego też napisałem "w przybliżeniu" B) ... natomiast różnica w masie między M/T oraz CVT to jest około 50 kg, zatem będzie to dotyczyć także Forestera. Ale masz rację, należałoby porównać te same auta, bo tutaj ma wpływ nie tylko całkowita masa pojazdu, ale także opory toczenia (szerokość opon), masa nieresorowana, przełożenia skrzyni itd.

Edytowane przez subleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się,ale coś musi być nie tak z CVT skoro przy 240KM w Forku "robi" setkę w 7,5sek. a taki Tiguan przy 210KM z DSG robi to samo w 7,2 sek.Przynajmniej na papierze

Bo DSG to tak naprawde to zautomatyzowana skrzynia manualna (a dokłądniej to nawet dwie trzybiegowe), więc nie ma konwertera i nie traci tam momentu.

Dodatkowo te 7.2 sek jest pewnie uzyskiwane z funkcja Launch controll, która jest w każdej DSG i naprawde robi to robotę jak na dupowóz - mój brzydal z jej wykorzystaniem na mokrym asfalcie startuje z uslizgiem wszystkich 4 kół i zamiata "dupką" ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety CVT nie tylko przy ruszaniu, ale i przy przyspieszaniu lekko na początku wciśnięcia gazu zwleka.

I myslisz ze ta zwloka jest wieksza od czasu potrzebnego na sprzeglo - redukcja - sprzeglo?

Biore oczywiscie pod uwage srednio wyszkolonego kierowce a nie super revolverowca.

 

Revolver jest szybszy od karabinu maszynowego.... jak ktos nie wierzy niech popatrzy

i tyle w temacie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W testach bodaj Motoru, Forek miał zmierzone przyspieszenie 7,1 s w trybie I, 7,2 w trybie S (albo na odwrót), a 7,5 w trybie S#. Faktem jest, że na tle Tiguana można by oczekiwać lepszych wyników, ale też nie ma co załamywać rąk. BTW, według konfiguratora ze strony VW Tiguan ma 7,3 s do 100 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I myslisz ze ta zwloka jest wieksza od czasu potrzebnego na sprzeglo - redukcja - sprzeglo?

Pewnie nie, tylko nawet przeciętny kierowca nie zmienia biegu rozpoczynając np. wyprzedzanie, tylko przy MT wcześniej przygotowuje odpowiedni bieg i obroty. W automacie ciężko wymusić takie zachowanie skrzyni/silnika. A jeśli chodzi o przyspieszenie, to w codziennym użytkowaniu właśnie przy wyprzedzaniu ten parametr jest istotny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze byłoby porównać oba auta "head to head" gdzieś na długiej prostej i zobaczyć jak to jest z tą elastycznością, bo myślę, że monotonne przyspieszanie i "wycie" CVT może dawać subiektywne wrażenie mułowatości i przy pomiarach obiektywnych lub bezpośrednim porównaniu wyniki mogłyby nas zaskoczyć. :huh:

http://www.adac.de/i...spx?IDTest=4494

http://www.adac.de/i...spx?IDTest=3907

http://www.adac.de/i...spx?IDTest=1075

 

W skrócie 60-100 km/h:

CVT: 8.2 s

4-EAT: 6.9 s

MT: 5.8 s

 

Powyższe porównanie w przybliżeniu można przenieść na Forestera 2.0i CVT/MT.

 

i tyle w temacie :)

I to sie nazywa uczciwe porownanie.

Wolowate CVT wazy 1655kg a szybkie MT 1440kg.

:facepalm:

A moze sie myle, slabo czytam w poganskim jezyku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze byłoby porównać oba auta "head to head" gdzieś na długiej prostej i zobaczyć jak to jest z tą elastycznością, bo myślę, że monotonne przyspieszanie i "wycie" CVT może dawać subiektywne wrażenie mułowatości i przy pomiarach obiektywnych lub bezpośrednim porównaniu wyniki mogłyby nas zaskoczyć. :huh:

http://www.adac.de/i...spx?IDTest=4494

http://www.adac.de/i...spx?IDTest=3907

http://www.adac.de/i...spx?IDTest=1075

 

W skrócie 60-100 km/h:

CVT: 8.2 s

4-EAT: 6.9 s

MT: 5.8 s

 

Powyższe porównanie w przybliżeniu można przenieść na Forestera 2.0i CVT/MT.

 

i tyle w temacie :)

I to sie nazywa uczciwe porownanie.

Wolowate CVT wazy 1655kg a szybkie MT 1440kg.

:facepalm:

A moze sie myle, slabo czytam w poganskim jezyku ;)

Ha, ha...Outback MY06 ważący 1605 kg z uznawaną za wolną jak australijski żółw, skrzynią 4-EAT, jest szybszy o 1.3 s (15%) od aktualnego Outbacka MY10 ważącego raptem 50 kg więcej, czyli ~3%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I myslisz ze ta zwloka jest wieksza od czasu potrzebnego na sprzeglo - redukcja - sprzeglo?

Pewnie nie, tylko nawet przeciętny kierowca nie zmienia biegu rozpoczynając np. wyprzedzanie, tylko przy MT wcześniej przygotowuje odpowiedni bieg i obroty. W automacie ciężko wymusić takie zachowanie skrzyni/silnika. A jeśli chodzi o przyspieszenie, to w codziennym użytkowaniu właśnie przy wyprzedzaniu ten parametr jest istotny.

Pewnie masz racje.

Tylko po co tak pilowac np. 4.5k w oczekiwaniu az sie jakas luka zrobi a potem i tak liczyc na to ze ten z przeciwka "ma obowiazek" umozliwic manewr i zjedzie na pobocze (jak nie bedzie dzieci sprzedajacych konwalie).

Dla sportowcow zafasowano lopatki pod kierownica.

 

Owszem, sa, a raczej byly pojazdy (mialem okolocznosc) w ktorych nagle deptanie w gaz powodowalo skok obrotow o 1.5k albo wiecej, bez najmniejszego wplywu na predkosc. I potrafilo to trwac naprawde dlugo. Nawet akrecilem kiedys film w V8 Thunderbird ze stoperem przy blacie.

Opinie o dzisiejszych AT przypominaja mi kaca po tamtych czasach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już tak porównujecie z VW.

 

 

Co prawda, nie ma tutaj pomiarów ze stoperem, ale patrząc na czas filmu, to Forek przyspiesza do 200km/h w około 30s, czyli trochę lepiej niż Tiguan :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie masz racje. Tylko po co tak pilowac np. 4.5k w oczekiwaniu az sie jakas luka zrobi a potem i tak liczyc na to ze ten z przeciwka "ma obowiazek" umozliwic manewr i zjedzie na pobocze (jak nie bedzie dzieci sprzedajacych konwalie). Dla sportowcow zafasowano lopatki pod kierownica.

Nie, nie chodzi ani o piłowanie, ani o wymuszanie, ani o rozjeżdzanie dzieci z konwaliami ani babć z rydzami, ani też tym bardziej o robienie sobie oesu z publicznej drogi. Chodzi tylko o to, że w naszych warunkach drogowych wyprzedzanie zawsze jest jakimś ryzykiem i jesli ja się go podejmuję, to choćbym miał 3km pustej prostej przed sobą w piękny słoneczny dzień, to i tak chcę je zakończyć jak najszybciej. Ot co. Po prostu kwestia bezpieczeństwa i tyle.

Edytowane przez pegi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W skrócie 60-100 km/h:

CVT: 8.2 s

 

http://www.1001moteurs.com/performance/view-Subaru-Outback-2-5i+Premium+CVT-30237.html

 

Czy to by znaczylo ze 0-60 robi w 1.1s ?

 

Zrobila sie wojna o wyzszosci Swiat Wielkiej..... przepraszam MT nad AT, albo inaczej o slabosci CVT.

 

Rada wiec dla zapodajacego pytanie.

Jak nie chesz byc okrzyczany zawalidroga uniemozliwiajaca innym DYNAMICZNA jazde to tylko MT albo.... CTS (jest kombi) bedziesz osiagal setke w odrobinke ponad 4s. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpowiem niektorym :P Auto o tej samej masie, mocy silnika, aerodynamice...moze przyspieszac do 100kmh w roznym czasie z powodu roznych przelozen skrzyni.... (O roznych konstrukcjach skrzyn nawet nie wspominam)...

Stad np do kjsow chlopaki wymieniaja pierwsze 4 biegi zeby miec lepsze odejscie.

 

Stad zawsze mowie, zeby autem sie przejechac i dopiero oceniac. Za duzo zmiennych. To nie jest tak ze tiguan ma ta sama mase co forek, moc mniejsza ale szybsze przyspieszenie tzn ze bedzie sie nim przyjemniej jezdzilo.

 

Pojezdzijcie dgs na zywo a nie na papierze... Mam w S3... I wole skrzynie z forka w codziennym uzytkowaniu.

W dsg jest wieksze opoznienie przy ruszaniu niz w foresterze...

Edytowane przez Sebastian.R
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...