Andrzej Koper Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 Miałem okazję jechać foresterem 2.0i z cvt przy jeździe na trasie zdecydowanie odradzam ... Tylko jakie cierpienia mnie czekaja? proponuje jazde testową.... i własna ocenę...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pegi Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 Ale to chyba bolączka nie tylko CVT ale każdego automatu z "konwerterem momentu". Czy to samo odczuwasz w SVX-sie? Masz rację, w każdym automacie, przy czym kontekst dotyczył CVT czy MT, stąd ten wpis A w SVX ... cóż, jest 4EAT, nie ma turbo, ale jest H6 3.3, 220 KM, 309Nm i .... funkcja "power" - nie wiem jak to dokładnie działa (w sensie sterowania), ale po wciśnięciu gazu do dechy w mgnieniu oka redukcja, 4 tys. obrotów i odlatujemy ... Wspaniałe auto A tak poza tym to niestety, jeśli się mu nie wymusi "power", to muli strasznie - tak skrzynia, jak i słaby dół Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 Nie znam się,ale coś musi być nie tak z CVT skoro przy 240KM w Forku "robi" setkę w 7,5sek. a taki Tiguan przy 210KM z DSG robi to samo w 7,2 sek.Przynajmniej na papierze.Jeśli DSG jest o tyle lepsze to przy tym 2.0 DIT Forek z DSG powinien fruwać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 (edytowane) Tyle, że MT i 4-EAT to poprzednia generacja, a dodatkowo Legacy waży ponad 200kg mniej niż nowy Outback, więc nie jest to porównanie "head to head" Dlatego też napisałem "w przybliżeniu" ... natomiast różnica w masie między M/T oraz CVT to jest około 50 kg, zatem będzie to dotyczyć także Forestera. Ale masz rację, należałoby porównać te same auta, bo tutaj ma wpływ nie tylko całkowita masa pojazdu, ale także opory toczenia (szerokość opon), masa nieresorowana, przełożenia skrzyni itd. Edytowane 11 Listopada 2013 przez subleo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 Nie znam się,ale coś musi być nie tak z CVT skoro przy 240KM w Forku "robi" setkę w 7,5sek. a taki Tiguan przy 210KM z DSG robi to samo w 7,2 sek.Przynajmniej na papierze Bo DSG to tak naprawde to zautomatyzowana skrzynia manualna (a dokłądniej to nawet dwie trzybiegowe), więc nie ma konwertera i nie traci tam momentu. Dodatkowo te 7.2 sek jest pewnie uzyskiwane z funkcja Launch controll, która jest w każdej DSG i naprawde robi to robotę jak na dupowóz - mój brzydal z jej wykorzystaniem na mokrym asfalcie startuje z uslizgiem wszystkich 4 kół i zamiata "dupką" . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 Niestety CVT nie tylko przy ruszaniu, ale i przy przyspieszaniu lekko na początku wciśnięcia gazu zwleka. I myslisz ze ta zwloka jest wieksza od czasu potrzebnego na sprzeglo - redukcja - sprzeglo? Biore oczywiscie pod uwage srednio wyszkolonego kierowce a nie super revolverowca. Revolver jest szybszy od karabinu maszynowego.... jak ktos nie wierzy niech popatrzy i tyle w temacie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krogulec Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 W testach bodaj Motoru, Forek miał zmierzone przyspieszenie 7,1 s w trybie I, 7,2 w trybie S (albo na odwrót), a 7,5 w trybie S#. Faktem jest, że na tle Tiguana można by oczekiwać lepszych wyników, ale też nie ma co załamywać rąk. BTW, według konfiguratora ze strony VW Tiguan ma 7,3 s do 100 km/h. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pegi Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 I myslisz ze ta zwloka jest wieksza od czasu potrzebnego na sprzeglo - redukcja - sprzeglo? Pewnie nie, tylko nawet przeciętny kierowca nie zmienia biegu rozpoczynając np. wyprzedzanie, tylko przy MT wcześniej przygotowuje odpowiedni bieg i obroty. W automacie ciężko wymusić takie zachowanie skrzyni/silnika. A jeśli chodzi o przyspieszenie, to w codziennym użytkowaniu właśnie przy wyprzedzaniu ten parametr jest istotny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 BTW, według konfiguratora ze strony VW Tiguan ma 7,3 s do 100 km/h. Za to Tiguan jest o 55-30kg cięższy PS.faktycznie,pomyliłem się o 0,1s ..pisałem z mojej zawodnej pamięci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 Dobrze byłoby porównać oba auta "head to head" gdzieś na długiej prostej i zobaczyć jak to jest z tą elastycznością, bo myślę, że monotonne przyspieszanie i "wycie" CVT może dawać subiektywne wrażenie mułowatości i przy pomiarach obiektywnych lub bezpośrednim porównaniu wyniki mogłyby nas zaskoczyć. http://www.adac.de/i...spx?IDTest=4494 http://www.adac.de/i...spx?IDTest=3907 http://www.adac.de/i...spx?IDTest=1075 W skrócie 60-100 km/h: CVT: 8.2 s 4-EAT: 6.9 s MT: 5.8 s Powyższe porównanie w przybliżeniu można przenieść na Forestera 2.0i CVT/MT. i tyle w temacie I to sie nazywa uczciwe porownanie. Wolowate CVT wazy 1655kg a szybkie MT 1440kg. A moze sie myle, slabo czytam w poganskim jezyku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krogulec Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 (edytowane) PS.faktycznie,pomyliłem się o 0,1s ..pisałem z mojej zawodnej pamięci 0,1 s w tą 0,1 w tamtą i robią się różnice Edytowane 11 Listopada 2013 przez Krogulec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 W automacie ciężko wymusić takie zachowanie skrzyni/silnika. Dlatego bez łopatek AT jest tragiczne przy dynamicznej jeździe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 Dobrze byłoby porównać oba auta "head to head" gdzieś na długiej prostej i zobaczyć jak to jest z tą elastycznością, bo myślę, że monotonne przyspieszanie i "wycie" CVT może dawać subiektywne wrażenie mułowatości i przy pomiarach obiektywnych lub bezpośrednim porównaniu wyniki mogłyby nas zaskoczyć. http://www.adac.de/i...spx?IDTest=4494 http://www.adac.de/i...spx?IDTest=3907 http://www.adac.de/i...spx?IDTest=1075 W skrócie 60-100 km/h: CVT: 8.2 s 4-EAT: 6.9 s MT: 5.8 s Powyższe porównanie w przybliżeniu można przenieść na Forestera 2.0i CVT/MT. i tyle w temacie I to sie nazywa uczciwe porownanie. Wolowate CVT wazy 1655kg a szybkie MT 1440kg. A moze sie myle, slabo czytam w poganskim jezyku Ha, ha...Outback MY06 ważący 1605 kg z uznawaną za wolną jak australijski żółw, skrzynią 4-EAT, jest szybszy o 1.3 s (15%) od aktualnego Outbacka MY10 ważącego raptem 50 kg więcej, czyli ~3%. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 I myslisz ze ta zwloka jest wieksza od czasu potrzebnego na sprzeglo - redukcja - sprzeglo? Pewnie nie, tylko nawet przeciętny kierowca nie zmienia biegu rozpoczynając np. wyprzedzanie, tylko przy MT wcześniej przygotowuje odpowiedni bieg i obroty. W automacie ciężko wymusić takie zachowanie skrzyni/silnika. A jeśli chodzi o przyspieszenie, to w codziennym użytkowaniu właśnie przy wyprzedzaniu ten parametr jest istotny. Pewnie masz racje. Tylko po co tak pilowac np. 4.5k w oczekiwaniu az sie jakas luka zrobi a potem i tak liczyc na to ze ten z przeciwka "ma obowiazek" umozliwic manewr i zjedzie na pobocze (jak nie bedzie dzieci sprzedajacych konwalie). Dla sportowcow zafasowano lopatki pod kierownica. Owszem, sa, a raczej byly pojazdy (mialem okolocznosc) w ktorych nagle deptanie w gaz powodowalo skok obrotow o 1.5k albo wiecej, bez najmniejszego wplywu na predkosc. I potrafilo to trwac naprawde dlugo. Nawet akrecilem kiedys film w V8 Thunderbird ze stoperem przy blacie. Opinie o dzisiejszych AT przypominaja mi kaca po tamtych czasach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 PS.faktycznie,pomyliłem się o 0,1s ..pisałem z mojej zawodnej pamięci 0,1 s w tą 0,1 w tamtą i robią się różnice Ha,już przypomniałem sobie skąd ta moja pomyłka o te 0,1s Tylko nie wiem czemu w filmie napisali- "7,2 claimed" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 Jak już tak porównujecie z VW. Co prawda, nie ma tutaj pomiarów ze stoperem, ale patrząc na czas filmu, to Forek przyspiesza do 200km/h w około 30s, czyli trochę lepiej niż Tiguan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pegi Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 (edytowane) Pewnie masz racje. Tylko po co tak pilowac np. 4.5k w oczekiwaniu az sie jakas luka zrobi a potem i tak liczyc na to ze ten z przeciwka "ma obowiazek" umozliwic manewr i zjedzie na pobocze (jak nie bedzie dzieci sprzedajacych konwalie). Dla sportowcow zafasowano lopatki pod kierownica. Nie, nie chodzi ani o piłowanie, ani o wymuszanie, ani o rozjeżdzanie dzieci z konwaliami ani babć z rydzami, ani też tym bardziej o robienie sobie oesu z publicznej drogi. Chodzi tylko o to, że w naszych warunkach drogowych wyprzedzanie zawsze jest jakimś ryzykiem i jesli ja się go podejmuję, to choćbym miał 3km pustej prostej przed sobą w piękny słoneczny dzień, to i tak chcę je zakończyć jak najszybciej. Ot co. Po prostu kwestia bezpieczeństwa i tyle. Edytowane 11 Listopada 2013 przez pegi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 Co prawda, nie ma tutaj pomiarów ze stoperem, ale patrząc na czas filmu, to Forek przyspiesza do 200km/h w około 30s, czyli trochę lepiej niż Tiguan Ale od 0-150 górą jest znowu Tiguan o jakieś 0,4 sek i tyle samo 80-120 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 Aż tak tego filmu nie analizowałem Ale i tak zostane przy XT-ku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 Aż tak tego filmu nie analizowałem Ale i tak zostane przy XT-ku Ma się rozumieć 2.0 DIT ma moim zdaniem wielki potencjał.Ciekawe czy w Japonii są wersje w manualu,a jeśli tak to bardzo ciekawy jestem jego osiągów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 12 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2013 Ciekawe czy w Japonii są wersje w manualu,a jeśli tak to bardzo ciekawy jestem jego osiągów Niestety nie ma nawet na JDM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 12 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2013 W skrócie 60-100 km/h: CVT: 8.2 s http://www.1001moteurs.com/performance/view-Subaru-Outback-2-5i+Premium+CVT-30237.html Czy to by znaczylo ze 0-60 robi w 1.1s ? Zrobila sie wojna o wyzszosci Swiat Wielkiej..... przepraszam MT nad AT, albo inaczej o slabosci CVT. Rada wiec dla zapodajacego pytanie. Jak nie chesz byc okrzyczany zawalidroga uniemozliwiajaca innym DYNAMICZNA jazde to tylko MT albo.... CTS (jest kombi) bedziesz osiagal setke w odrobinke ponad 4s. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 12 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2013 Czy to by znaczylo ze 0-60 robi w 1.1s ? Nie to by znaczyło że trzeba pomysleć, a nie tępo tłuc w klawiaturę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian.R Opublikowano 12 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2013 (edytowane) Podpowiem niektorym Auto o tej samej masie, mocy silnika, aerodynamice...moze przyspieszac do 100kmh w roznym czasie z powodu roznych przelozen skrzyni.... (O roznych konstrukcjach skrzyn nawet nie wspominam)... Stad np do kjsow chlopaki wymieniaja pierwsze 4 biegi zeby miec lepsze odejscie. Stad zawsze mowie, zeby autem sie przejechac i dopiero oceniac. Za duzo zmiennych. To nie jest tak ze tiguan ma ta sama mase co forek, moc mniejsza ale szybsze przyspieszenie tzn ze bedzie sie nim przyjemniej jezdzilo. Pojezdzijcie dgs na zywo a nie na papierze... Mam w S3... I wole skrzynie z forka w codziennym uzytkowaniu. W dsg jest wieksze opoznienie przy ruszaniu niz w foresterze... Edytowane 12 Listopada 2013 przez Sebastian.R Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 12 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2013 W dsg jest wieksze opoznienie przy ruszaniu niz w foresterze... A próbowałeś już z launch controll ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się