Skocz do zawartości

Subaru Forester [SJ] (MY13=>MY19)


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Ja się też sie przymierzam do lpg w xt. Koszt instalacji to ok 8tys. Ktoś pewnie powie że to grzech montować gaz w tym silniku ale oszczędności są spore jak ktoś jeździ choćby 20tys rocznie.

Nie radzę zakładać instalacji lpg do XTeka. Będzie płacz :unsure:

A na jakiej podstawie tak sądzisz? Czy widziałeś tą instalację? Chętnie poznam konkretne przyczyny.

 

Widziałem algorytmy wtrysku benzyny w oryginalnym sterowniku. Bardzo skomplikowane i mało mają wspólnego z dotychczas znanymi rozwiązaniami. Np. długofalowe uczenie się auta, znaczne "przelewanie" benzyny. Ryzyko złego wysterowania podawania lpg, inne właściwości tego paliwa znacznie podnoszą ryzyko awaryjności jednostki napędowej.

Osobiście skłaniam się do pytania Carfita: o co Wam chodzi z tym spalaniem? Nam na mieście pali 13,2 do 13,6. Na autobahnie do 11. Podczas jazd po krajówkach do 9 litrów. Ładowanie instalacji lpg za minimum 8 tys zł, częstsze lub droższe przeglądy, ryzyko dodatkowych usterek, komplikowanie obsługi i sobie życia ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzajmy z tą awaryjnością i traktowaniem LPG jak świętokradztwo.

Jak ktoś chce, niech instalację montuje.

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Oczywiście. 

 

 

Ze spalaniem może nic, bo gazu spali więcej. Chodzi tu o koszt przejechania km.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Podobny jak w przypadku diesla. Biorąc pod uwagę obsługę i koszt instalacji dla silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem. Może jednak diesel? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katalogowe dane do obejrzenia na stronie Subaru. Do parametrow spalania dodalbym o 1 litr wiecej niz w katalogu. Ale mnie zaskoczyła - chociaż nie powinna - elastyczność. W subiektywnym odczuciu taka sama, jak nie lepsza, niz w FXT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to dokładnie nie działa ale z braku laku...

Elastyczność bada się na jednym biegu np. 4, jadąc ze stałą niższą prędkością dajemy ful trotyl i mierzymy.

Zresztą przedstawione próby przyspieszeń też są źle mierzone bo start jest ze "strzeleniem" ze sprzęgła. Prawidłowo: stop, puszczamy hamulec i jednocześnie gaz fultrotyl i wio. I pomiar w dwie strony, liczymy średnią bo błąd może sięgać nawet 15%.

 

P.S. Diesla nie mierzyłem. Mierzyłem tylko swojego FXT.

Edytowane przez Izotom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tak to dokładnie nie działa ale z braku laku...
 

 

to nie elastyczność silnika tylko maksymalne przyśpieszenie w zakresie 60-140 km/h

 

 

 

Zresztą przedstawione próby przyspieszeń też są źle mierzone bo start jest ze "strzeleniem" ze sprzęgła.
 

 

gdzie na filmach które używamy do porównania jest "strzał ze sprzęgła" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrz na obroty przy ruszaniu.

 

no to tylko diesla mogło przyśpieszyć w ramach 0-60 ale pewnie za bardzo wpływu nie ma na 60-140 km/h

 

o ile się wspomagał hamulcem przy ruszeniu, bo możliwe że tak jest CVT zaprogramowane

 

 

bez wątpienia nie są to "strzały ze sprzęgła" bo i jak

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...