Skocz do zawartości

Subaru Forester [SJ] (MY13=>MY19)


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

Jak bralismy X3 to byla opcja X3 2.0D 184konie xDrive, dobrze doposazona , ksenon, navi, klima wiadomo, automat 8 biegowy z 2012r do wziecia za 185tyś zł z 5 letnim pakietem servisowym !!! Dla mnie wybor jest prosty...

 

No proste jeśli nie chcesz dopłacać za felgi 18" i sportowy zderzak to Forka na full wypasie z rocznika 2013 masz za jakieś 155.000 PLN (cena nawigacji z subaru.de)

 

Forki z 2012 w klekocie pewnie są duuużo duuuuużo tańsze:

tyle ze forek w klekocie z 2012r to moze konkurowac z X3 ale z 2005roku choc i tak nie wiem czy to bmw go nie przerasta technologicznie. Edytowane przez eMTe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bralismy X3 to byla opcja X3 2.0D 184konie xDrive, dobrze doposazona , ksenon, navi, klima wiadomo, automat 8 biegowy z 2012r do wziecia za 185tyś zł z 5 letnim pakietem servisowym !!! Dla mnie wybor jest prosty...

Porównywałem X3 2.8i z nowym Forkiem DiT. Bardzo podobne wyposażenie (X3 ma pamięc fotela kierowcy :P) i różnica w cenie to .......... około 70k plnów. Pakiet serwisowy to zaledwie robocizna w serwisie czyli 5 razy po 500 plnów powiedzmy czyli niech będzie 3k plnów. Ciągle zostaje 67k plnów w rozliczeniu. Teraz tylko pytanie jak jeździ Forek a jak X3 ? Znaczy wiemy jak jeździ X3, Forek tylko z opowiadań osób które jeździły. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bralismy X3 to byla opcja X3 2.0D 184konie xDrive, dobrze doposazona , ksenon, navi, klima wiadomo, automat 8 biegowy z 2012r do wziecia za 185tyś zł z 5 letnim pakietem servisowym !!! Dla mnie wybor jest prosty...

Porównywałem X3 2.8i z nowym Forkiem DiT. Bardzo podobne wyposażenie (X3 ma pamięc fotela kierowcy :P) i różnica w cenie to .......... około 70k plnów. Pakiet serwisowy to zaledwie robocizna w serwisie czyli 5 razy po 500 plnów powiedzmy czyli niech będzie 3k plnów. Ciągle zostaje 67k plnów w rozliczeniu. Teraz tylko pytanie jak jeździ Forek a jak X3 ? Znaczy wiemy jak jeździ X3, Forek tylko z opowiadań osób które jeździły. ;)

Pakiet servisowy to tez filtry i oleje , nabijanie klimy, .I jesli liczyc po cenach ASO to na pakiecie servisowym oszczedzasz jakies 8-9k brutto.

na x3 2.8i mialem oferte 220tyś brutto.

Edytowane przez eMTe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Amstaff23, nie jestem pewny, ale tak słyszałem. Zależy co wykupisz, ale ten podstawowy pakiet to tylko robocizna. Za resztę płacisz sam. Możesz wykupić wyższy pakiet ale z tego co pamiętam to koszt takiego pakietu około 12k plnów. Brzmi fajnie, ale chyba był haczyk. ;)

 

na x3 2.8i mialem oferte 220tyś brutto.

Też miałem taką ofertę i właśnie o tym piszę.

220k - 150k = 70k :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę droga Dyrekcja moim zadaniem przesadziła minimum 30tys.A szkoda.Nawiasem mówiąc,wszystko jest tańsze,a mają wszyscy diesle na 18.6akcyzy -Honda,Toyota,Mazda,Outlander-uwzględniając ich rabaty ,różnice mimo ich diesli 2.2 są wyrazne-najlepszy jest jednak nowy Ford Kuga ,czy też Escape jak kto woli -40tys taniej ,w tym samym wypasie!!!!

 

pkt /5 powtarzanie w kolko tego samego tekstu ... :rolleyes:

 

pkt/6 nazywanie Dyrekcji "drogą" cokolwiek by to nie znaczylo.... :huh:

 

Cos mi sie wydaje , ze powinieneś pospieszyc sie z tym pisaniem jak jeszcze masz cos do zakomunikowania... :) albo wybrac watek olejowy .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Amstaff23, nie jestem pewny, ale tak słyszałem. Zależy co wykupisz, ale ten podstawowy pakiet to tylko robocizna. Za resztę płacisz sam. Możesz wykupić wyższy pakiet ale z tego co pamiętam to koszt takiego pakietu około 12k plnów. Brzmi fajnie, ale chyba był haczyk. ;)

 

na x3 2.8i mialem oferte 220tyś brutto.

Też miałem taką ofertę i właśnie o tym piszę.

220k - 150k = 70k :(

Nie , pakiet servisowy zawiera wszystko , razem z olejami, filtrami , zaróweczkami , i nabijaniem klimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pakiet servisowy to tez filtry i oleje , nabijanie klimy, .I jesli liczyc po cenach ASO to na pakiecie servisowym oszczedzasz jakies 8-9k brutto.

 

czyli ciągle zostaje 61k plnów. :D + serwis w ASO Subaru co by było fair. Za 5 lat powiedzmy tyle samo co w BMW.

 

mamy zatem 50k (dla równego rachunku) różnicy pomiędzy X3 28i a Forek DiT. Największa różnica w jakości wnętrza + pamieć foteli + ładna antracytowa podsufitka. :biglol: Za to z tego co pamiętam za 220k nie było nawigacji - za to chcieli następne 5-6k.

Edytowane przez Platon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki ma sens porównywanie Forka z Bmw drozszym o min. 50tys??? eMTe Ceyenne tez jest lepszy od Forka.

A taki, że moim zdaniem są to porównywalne auta - no może oprócz wykończenia wnętrza i możliwości konfiguracji auta przez kupującego. Reszta jest porównywalna. :P

Pod względem finansowym jednak nie ma co porównywać. Zgadzam się w 100% z Tobą. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki ma sens porównywanie Forka z Bmw drozszym o min. 50tys??? eMTe Ceyenne tez jest lepszy od Forka.

W wersji 28i faktycznie sporo droższe to BMW, ale w wesji 2.0D okazuje się że nie dość ze jest mocniejsze i lepeij wyposaźne to jeszcze kosztuje niemalże porównywalnie. Tu nikomu chyba nie chodzi o udowadnianie co jest lepsze - tylko o to że cena nowego Forka diesla jest zdecydowanie przeszacowana w stosunku do tego co to auto sobą reprezentuje i oferuje. Bo to ze promocyjne seny wersji XT są dobre/akceptowalne to już chyba ustaliliśmy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem nowym użytkownikiem tego forum i pozdrawiam wszystkich subarowiczów.Od kilku dni śledzę Waszą dyskusję przypominająca debatę w polskim sejmie o wyższości świąt takich nad innymi. Ja po prostu wczoraj odbyłem jazdę próbną nowym xt i rozczarowania nie przeżyłem. Samochód nie jest ideałem, ale prowadzi się jak na subaru przystało.Jesli będzie to tak solidny forek jak ten krórym jeżdżę od ponad 6-u lat to niech tam będzie sobie haldex CVT i inne ustrojstwa. Od czerwca zeszłego roku szukam nowego autka i miałem okazję wypróbować kila autek. Tak świetnie działającego automatu nie było w żadnym.

Edytowane przez Zujki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście w Kocar subaru. Miałem szczęście, podjechałem obejżeć samochód i włśnie wczoraj był dostępny do jazd testowych no i byłem pierwszy. Niestety nie miałem wystarczająco duzo czasu by go trochę ubrudzić poza utwardzoną. To pwiedziało by więcej o napedzie.

Edytowane przez Zujki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Platon, a ta porównywalna reszta, to znaczy co?

 

Rozmiar, osiągi, wyposażenie (bez jakości). Na dzień dzisiejszy tylko tyle, bo jeszcze nie jeździłem XT. Za to X3 zrobił na mnie bardzo dobre wrażenie. No może poza koleinami, które bardzo dają się we znaki w tym aucie bez względu na kąt natarcia. :P

 

@@Zujki, znaczy mają już zarejestrowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, tylko znajdzmy w Foresterze 300-konną benzynę, albo ponad 300-konnego diesla, z prawdziwym 8 biegowym automatem, o osiągach STi, z milionem dodatków i jakością wykonania 3 klasy wyżej - wtedy będziemy mogli pisać o podobiensywach :)

Tak jak mówię, moim zdaniem to zupełnie inny wymiar cenowy i klasowy, także porównywanie trochę nie na miejscu. Jeśli będziemy porównywać na zasadzie rozmiaru, to Dacia pewnie tez wypuści coś w tym segmencie, ale nie będzie to oznaczało, ze ma podejście do Subaru :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mi się wydaje że porównanie Forka 2.0DIT i X3 2,8i tylko pod względem technicznym da się przełknąć. Mówimy o osiągach,napędzie odczuciach z jazdy. No ale aby mówić że Forek jest jakimś konkurentem dla tego X3 to już chyba nie. Różnica w cenie jak już pisaliśmy to ~50tys(~30% ceny Forka) robi przepaść. Materiały użyte w BMW i możliwość dowolnej konfiguracji to inny świat do Forka. Ciekawe ile % ludzi co kupują BMW myślało o Forku :) Ja sam interesowałem się tą X3 ale jak podałem listę wyposażenia Forka to odwrotnie otrzymałem ~240tys.PLN :) Jak dla mnie to za tyle kasy mogę jeździć autem z gorszymi materiałami wykończeniowymi o 3klasy i przeżyję bez indywidualnej konfiguracji, ale zdaję sobie sprawę że są ludzie dla których sam fakt jeżdżenia BMW jest wart dopłaty "paru" PLN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rozumiem wykazywanej przez niektórych ekscytacji i bicia piany o foresterze dieslu za 170k peelenów, przecież bardzo dobrze wyposażona wersja comfort jest w cenie 135k, a że w cenniku jest droższa wersja z paroma zbędnymi bajerami typu sportowy zderzak... to nie jest właściwy punkt odniesienia :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...