eMTe Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 (edytowane) Jak bralismy X3 to byla opcja X3 2.0D 184konie xDrive, dobrze doposazona , ksenon, navi, klima wiadomo, automat 8 biegowy z 2012r do wziecia za 185tyś zł z 5 letnim pakietem servisowym !!! Dla mnie wybor jest prosty... No proste jeśli nie chcesz dopłacać za felgi 18" i sportowy zderzak to Forka na full wypasie z rocznika 2013 masz za jakieś 155.000 PLN (cena nawigacji z subaru.de) Forki z 2012 w klekocie pewnie są duuużo duuuuużo tańsze: tyle ze forek w klekocie z 2012r to moze konkurowac z X3 ale z 2005roku choc i tak nie wiem czy to bmw go nie przerasta technologicznie. Edytowane 8 Marca 2013 przez eMTe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platon Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 Jak bralismy X3 to byla opcja X3 2.0D 184konie xDrive, dobrze doposazona , ksenon, navi, klima wiadomo, automat 8 biegowy z 2012r do wziecia za 185tyś zł z 5 letnim pakietem servisowym !!! Dla mnie wybor jest prosty... Porównywałem X3 2.8i z nowym Forkiem DiT. Bardzo podobne wyposażenie (X3 ma pamięc fotela kierowcy ) i różnica w cenie to .......... około 70k plnów. Pakiet serwisowy to zaledwie robocizna w serwisie czyli 5 razy po 500 plnów powiedzmy czyli niech będzie 3k plnów. Ciągle zostaje 67k plnów w rozliczeniu. Teraz tylko pytanie jak jeździ Forek a jak X3 ? Znaczy wiemy jak jeździ X3, Forek tylko z opowiadań osób które jeździły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amstaff23 Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 Platon, pakiet serwisowy to robocizna po 500zl???? Jestes pewny?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eMTe Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 (edytowane) Jak bralismy X3 to byla opcja X3 2.0D 184konie xDrive, dobrze doposazona , ksenon, navi, klima wiadomo, automat 8 biegowy z 2012r do wziecia za 185tyś zł z 5 letnim pakietem servisowym !!! Dla mnie wybor jest prosty... Porównywałem X3 2.8i z nowym Forkiem DiT. Bardzo podobne wyposażenie (X3 ma pamięc fotela kierowcy ) i różnica w cenie to .......... około 70k plnów. Pakiet serwisowy to zaledwie robocizna w serwisie czyli 5 razy po 500 plnów powiedzmy czyli niech będzie 3k plnów. Ciągle zostaje 67k plnów w rozliczeniu. Teraz tylko pytanie jak jeździ Forek a jak X3 ? Znaczy wiemy jak jeździ X3, Forek tylko z opowiadań osób które jeździły. Pakiet servisowy to tez filtry i oleje , nabijanie klimy, .I jesli liczyc po cenach ASO to na pakiecie servisowym oszczedzasz jakies 8-9k brutto. na x3 2.8i mialem oferte 220tyś brutto. Edytowane 8 Marca 2013 przez eMTe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platon Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 @@Amstaff23, nie jestem pewny, ale tak słyszałem. Zależy co wykupisz, ale ten podstawowy pakiet to tylko robocizna. Za resztę płacisz sam. Możesz wykupić wyższy pakiet ale z tego co pamiętam to koszt takiego pakietu około 12k plnów. Brzmi fajnie, ale chyba był haczyk. na x3 2.8i mialem oferte 220tyś brutto. Też miałem taką ofertę i właśnie o tym piszę. 220k - 150k = 70k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 Naprawdę droga Dyrekcja moim zadaniem przesadziła minimum 30tys.A szkoda.Nawiasem mówiąc,wszystko jest tańsze,a mają wszyscy diesle na 18.6akcyzy -Honda,Toyota,Mazda,Outlander-uwzględniając ich rabaty ,różnice mimo ich diesli 2.2 są wyrazne-najlepszy jest jednak nowy Ford Kuga ,czy też Escape jak kto woli -40tys taniej ,w tym samym wypasie!!!! pkt /5 powtarzanie w kolko tego samego tekstu ... pkt/6 nazywanie Dyrekcji "drogą" cokolwiek by to nie znaczylo.... Cos mi sie wydaje , ze powinieneś pospieszyc sie z tym pisaniem jak jeszcze masz cos do zakomunikowania... albo wybrac watek olejowy ..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eMTe Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 @@Amstaff23, nie jestem pewny, ale tak słyszałem. Zależy co wykupisz, ale ten podstawowy pakiet to tylko robocizna. Za resztę płacisz sam. Możesz wykupić wyższy pakiet ale z tego co pamiętam to koszt takiego pakietu około 12k plnów. Brzmi fajnie, ale chyba był haczyk. na x3 2.8i mialem oferte 220tyś brutto. Też miałem taką ofertę i właśnie o tym piszę. 220k - 150k = 70k Nie , pakiet servisowy zawiera wszystko , razem z olejami, filtrami , zaróweczkami , i nabijaniem klimy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platon Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 (edytowane) Pakiet servisowy to tez filtry i oleje , nabijanie klimy, .I jesli liczyc po cenach ASO to na pakiecie servisowym oszczedzasz jakies 8-9k brutto. czyli ciągle zostaje 61k plnów. + serwis w ASO Subaru co by było fair. Za 5 lat powiedzmy tyle samo co w BMW. mamy zatem 50k (dla równego rachunku) różnicy pomiędzy X3 28i a Forek DiT. Największa różnica w jakości wnętrza + pamieć foteli + ładna antracytowa podsufitka. Za to z tego co pamiętam za 220k nie było nawigacji - za to chcieli następne 5-6k. Edytowane 8 Marca 2013 przez Platon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eMTe Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 w x3 mozna wymontowac navi pro i na allegro za 9klocków puscic , to wtedy juz tylko 52k plnów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bukers80 Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 Witam,czy tylko ja mam takie wrażenie że nowy forester zwłaszcza z przodu wygląda jakby był po wypadku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amstaff23 Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 (edytowane) Ja kocham Subaru, ale naprawdę, nie porównujmy Forka do X3 2.8i, bo mamy już na forum wątek o kopaniu leżącego i służy on do innych celów Edytowane 8 Marca 2013 przez Amstaff23 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platon Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 Ja kocham Subaru, ale naprawdę, nie porównujmy Forka do X3 2.8i, bo mamy już na forum wątek o kopaniu leżącego i służy on do innych celów oczywiście nie będziemy kopać X3 mam rozumieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordynator Opublikowano 8 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 Jaki ma sens porównywanie Forka z Bmw drozszym o min. 50tys??? eMTe Ceyenne tez jest lepszy od Forka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amstaff23 Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 Miedzy innymi o tym mówię. Zejdzmy na ziemię i jeśli sie z kimś porównujemy, to róbmy to z sensem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platon Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 Jaki ma sens porównywanie Forka z Bmw drozszym o min. 50tys??? eMTe Ceyenne tez jest lepszy od Forka. A taki, że moim zdaniem są to porównywalne auta - no może oprócz wykończenia wnętrza i możliwości konfiguracji auta przez kupującego. Reszta jest porównywalna. Pod względem finansowym jednak nie ma co porównywać. Zgadzam się w 100% z Tobą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 Jaki ma sens porównywanie Forka z Bmw drozszym o min. 50tys??? eMTe Ceyenne tez jest lepszy od Forka. W wersji 28i faktycznie sporo droższe to BMW, ale w wesji 2.0D okazuje się że nie dość ze jest mocniejsze i lepeij wyposaźne to jeszcze kosztuje niemalże porównywalnie. Tu nikomu chyba nie chodzi o udowadnianie co jest lepsze - tylko o to że cena nowego Forka diesla jest zdecydowanie przeszacowana w stosunku do tego co to auto sobą reprezentuje i oferuje. Bo to ze promocyjne seny wersji XT są dobre/akceptowalne to już chyba ustaliliśmy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amstaff23 Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 Platon, a ta porównywalna reszta, to znaczy co? P.S. Nie idzmy tą drogą, bo jeszcze trochę i zaczniemy przyznawać rację Madoxowi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zujki Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 (edytowane) Jestem nowym użytkownikiem tego forum i pozdrawiam wszystkich subarowiczów.Od kilku dni śledzę Waszą dyskusję przypominająca debatę w polskim sejmie o wyższości świąt takich nad innymi. Ja po prostu wczoraj odbyłem jazdę próbną nowym xt i rozczarowania nie przeżyłem. Samochód nie jest ideałem, ale prowadzi się jak na subaru przystało.Jesli będzie to tak solidny forek jak ten krórym jeżdżę od ponad 6-u lat to niech tam będzie sobie haldex CVT i inne ustrojstwa. Od czerwca zeszłego roku szukam nowego autka i miałem okazję wypróbować kila autek. Tak świetnie działającego automatu nie było w żadnym. Edytowane 8 Marca 2013 przez Zujki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platon Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 @@Zujki, a gdzie to się odbyło ? W Poznańskim ASO? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zujki Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 (edytowane) Oczywiście w Kocar subaru. Miałem szczęście, podjechałem obejżeć samochód i włśnie wczoraj był dostępny do jazd testowych no i byłem pierwszy. Niestety nie miałem wystarczająco duzo czasu by go trochę ubrudzić poza utwardzoną. To pwiedziało by więcej o napedzie. Edytowane 8 Marca 2013 przez Zujki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platon Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 Platon, a ta porównywalna reszta, to znaczy co? Rozmiar, osiągi, wyposażenie (bez jakości). Na dzień dzisiejszy tylko tyle, bo jeszcze nie jeździłem XT. Za to X3 zrobił na mnie bardzo dobre wrażenie. No może poza koleinami, które bardzo dają się we znaki w tym aucie bez względu na kąt natarcia. @@Zujki, znaczy mają już zarejestrowany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amstaff23 Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 No dobrze, tylko znajdzmy w Foresterze 300-konną benzynę, albo ponad 300-konnego diesla, z prawdziwym 8 biegowym automatem, o osiągach STi, z milionem dodatków i jakością wykonania 3 klasy wyżej - wtedy będziemy mogli pisać o podobiensywach Tak jak mówię, moim zdaniem to zupełnie inny wymiar cenowy i klasowy, także porównywanie trochę nie na miejscu. Jeśli będziemy porównywać na zasadzie rozmiaru, to Dacia pewnie tez wypuści coś w tym segmencie, ale nie będzie to oznaczało, ze ma podejście do Subaru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordynator Opublikowano 8 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 No mi się wydaje że porównanie Forka 2.0DIT i X3 2,8i tylko pod względem technicznym da się przełknąć. Mówimy o osiągach,napędzie odczuciach z jazdy. No ale aby mówić że Forek jest jakimś konkurentem dla tego X3 to już chyba nie. Różnica w cenie jak już pisaliśmy to ~50tys(~30% ceny Forka) robi przepaść. Materiały użyte w BMW i możliwość dowolnej konfiguracji to inny świat do Forka. Ciekawe ile % ludzi co kupują BMW myślało o Forku Ja sam interesowałem się tą X3 ale jak podałem listę wyposażenia Forka to odwrotnie otrzymałem ~240tys.PLN Jak dla mnie to za tyle kasy mogę jeździć autem z gorszymi materiałami wykończeniowymi o 3klasy i przeżyję bez indywidualnej konfiguracji, ale zdaję sobie sprawę że są ludzie dla których sam fakt jeżdżenia BMW jest wart dopłaty "paru" PLN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 nie rozumiem wykazywanej przez niektórych ekscytacji i bicia piany o foresterze dieslu za 170k peelenów, przecież bardzo dobrze wyposażona wersja comfort jest w cenie 135k, a że w cenniku jest droższa wersja z paroma zbędnymi bajerami typu sportowy zderzak... to nie jest właściwy punkt odniesienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 A jakie hamulce ma nowy turboForek ? Wciąż trzeba dokupić opcjonalną kotwicę, czy coś w tym kierunku zrobiono na lepsze ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się