Skocz do zawartości

Bicie kierownicy przy 100 km/h


Contor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z wibracjami kierownicy, bicie w przedziale prędkości 100-120 km/h,  koła zważone , zbieżność ustawiona , wyprostowane felgi, nowe gumy i dalej bije...

 

Proszę o porady co może być przyczyną jeszcze? dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze i klocki też są nowe.   Czyli dodaje do listy piasty.

Niekoniecznie musi to być uszkodzenie piasty. Wystarczy, że osoba montująca tarcze nie zachowała należytej staranności: powierzchnia piasty powinna być dokładnie oczyszczona przed montażem nowej tarczy. Jeśli ktoś tego nie zrobił, to brud pod tarczą powoduje, że nie przylega ona dokładnie do piasty całą powierzchnią, no i stąd to "bicie".

 

TUTAJ masz więcej o takich problemach:

 

 

Dobra wymiana tarcz to porządne oczyszczenie powierzchni piasty, bo to z niedbałego montażu wynika często późniejsze "bicie".

 

 

 

Tak jest, przetestowalem na sobie. Po zalozeniu nowych tarcz na wymienioną piastę, nie oczyscilem dobrze powierchni. Efekt byl taki ze nie dalo sie praktycznie w ogole hamowac, tarcza szarpała straszliwie. Zdjecie, dokladne oczyszczenie powierzchni, zlozenie z powrotem - w efekcie hamowanie bez zadnego odczuwalnego drgania.

 

Edytowane przez Qba25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie sprawdziłbym wyważenie kół.W większości przypadków to jest powód. ;)

Podpisuję się pod tym wszelkimi kończynami.... :) Na Hunterze zostanie ten problem rozstrzygnięty, Jeżeli okaże się wszystko ok, można szukać dalej... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Ja miałem takie coś przy Nokianach made in Russia i 120-140km/h. Wyważały się poprawnie nawet na samochodzie, a biły :P

 

ja mam taki problem kolejno z oponami:

 

rosyjskie Nokian ( największy ), Bridgestone RE050 ( mniej ), nowe Michelin ( najmniej, ale odczuwalnie ).

Niestety, kierownica jak biła, tak bije. Na różnych oponach z różnym natężeniem. Reszta elementów potencjalnie odpowiedzialnych za takie zachowanie wymieniona (tarcze, łożyska, przeguby, drążki z końcówkami)

 

Nie mam pomysłu co dalej z tym robić.

Edytowane przez mikeanonim
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie mam pomysłu co dalej z tym robić.
Poczekaj aż się porządnie ułożą (ok 1000 km) i wyważ na Hunterze z testem drogowym (będziesz wiedział dokładnie czy to opony czy felgi), który wykaże zakres bicia dynamicznego. Następnie doważ na samochodzie przód. W Wawie zrobisz to wszystko kompleksowo w serwisie na Okaryny na Ursynowie. Też się nieraz męczyłem z tym tematem, ale w końcu się udało.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie mam pomysłu co dalej z tym robić.
Poczekaj aż się porządnie ułożą (ok 1000 km) i wyważ na Hunterze z testem drogowym (będziesz wiedział dokładnie czy to opony czy felgi), który wykaże zakres bicia dynamicznego. Następnie doważ na samochodzie przód. W Wawie zrobisz to wszystko kompleksowo w serwisie na Okaryny na Ursynowie. Też się nieraz męczyłem z tym tematem, ale w końcu się udało.

 

 

tak też zrobię. Choć dodam, że każdy z zestawów był wyważany na Hunterze z testem drogowym... Nie było tylko doważania na samochodzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...