Contor Opublikowano 2 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2014 Witam Mam problem z wibracjami kierownicy, bicie w przedziale prędkości 100-120 km/h, koła zważone , zbieżność ustawiona , wyprostowane felgi, nowe gumy i dalej bije... Proszę o porady co może być przyczyną jeszcze? dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thearchitect Opublikowano 2 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2014 To już chyba zostaje tylko sprawdzenie tarczy hamulcowej i piast kół. Te pierwsze na pewno są proste? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Contor Opublikowano 2 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2014 Tarcze i klocki też są nowe. Czyli dodaje do listy piasty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 2 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2014 (edytowane) Tarcze i klocki też są nowe. Czyli dodaje do listy piasty. Niekoniecznie musi to być uszkodzenie piasty. Wystarczy, że osoba montująca tarcze nie zachowała należytej staranności: powierzchnia piasty powinna być dokładnie oczyszczona przed montażem nowej tarczy. Jeśli ktoś tego nie zrobił, to brud pod tarczą powoduje, że nie przylega ona dokładnie do piasty całą powierzchnią, no i stąd to "bicie". TUTAJ masz więcej o takich problemach: Dobra wymiana tarcz to porządne oczyszczenie powierzchni piasty, bo to z niedbałego montażu wynika często późniejsze "bicie". Tak jest, przetestowalem na sobie. Po zalozeniu nowych tarcz na wymienioną piastę, nie oczyscilem dobrze powierchni. Efekt byl taki ze nie dalo sie praktycznie w ogole hamowac, tarcza szarpała straszliwie. Zdjecie, dokladne oczyszczenie powierzchni, zlozenie z powrotem - w efekcie hamowanie bez zadnego odczuwalnego drgania. Edytowane 2 Czerwca 2014 przez Qba25 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thearchitect Opublikowano 2 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2014 Zawsze można wrzucić na podnośnik, przegonić furę w górze a ktoś może te koła obserwować. Jesli któreś bije to odkręcić, przekrecić o jedną śrubę, dokrecić i ponownić przeganianie do prędkości bicia - chyba tak niweluje się opcję piasty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 2 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2014 Sprawdź dokładanie koła na Hunterze z wyważaniem dynamicznym i pomiarem sił. Ja też kiedyś już miałem wymieniać połowę auta, a winne okazały się w miarę nowe opony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pininfarin01 Opublikowano 2 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2014 sprawdź piasty, następnie wał (podpora wału) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 2 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2014 Dokładnie sprawdziłbym wyważenie kół.W większości przypadków to jest powód. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 2 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2014 Dokładnie sprawdziłbym wyważenie kół.W większości przypadków to jest powód. Podpisuję się pod tym wszelkimi kończynami.... Na Hunterze zostanie ten problem rozstrzygnięty, Jeżeli okaże się wszystko ok, można szukać dalej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilwro Opublikowano 2 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2014 tez mi mocno tłucze, ale moj problem to magiel. Gdzie dobrze zregeneruje magiel krótki do STI 04r?? miejscowosc bez znaczenia, pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Contor Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Odświeżam temat informując że przyczyną są opony, nowe gumy firmy Hankook !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Odświeżam temat informując że przyczyną są opony, nowe gumy firmy Hankook !!! A jednak... To podobno problem wszystkich producentów opon. Przerabiałem temat z Michelinami i Semperitami. Ale przy obu markach zostałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PR7EMEK Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Ja miałem takie coś przy Nokianach made in Russia i 120-140km/h. Wyważały się poprawnie nawet na samochodzie, a biły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikeanonim Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2015 (edytowane) Ja miałem takie coś przy Nokianach made in Russia i 120-140km/h. Wyważały się poprawnie nawet na samochodzie, a biły ja mam taki problem kolejno z oponami: rosyjskie Nokian ( największy ), Bridgestone RE050 ( mniej ), nowe Michelin ( najmniej, ale odczuwalnie ). Niestety, kierownica jak biła, tak bije. Na różnych oponach z różnym natężeniem. Reszta elementów potencjalnie odpowiedzialnych za takie zachowanie wymieniona (tarcze, łożyska, przeguby, drążki z końcówkami) Nie mam pomysłu co dalej z tym robić. Edytowane 28 Kwietnia 2015 przez mikeanonim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Nie mam pomysłu co dalej z tym robić. Poczekaj aż się porządnie ułożą (ok 1000 km) i wyważ na Hunterze z testem drogowym (będziesz wiedział dokładnie czy to opony czy felgi), który wykaże zakres bicia dynamicznego. Następnie doważ na samochodzie przód. W Wawie zrobisz to wszystko kompleksowo w serwisie na Okaryny na Ursynowie. Też się nieraz męczyłem z tym tematem, ale w końcu się udało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikeanonim Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Nie mam pomysłu co dalej z tym robić.Poczekaj aż się porządnie ułożą (ok 1000 km) i wyważ na Hunterze z testem drogowym (będziesz wiedział dokładnie czy to opony czy felgi), który wykaże zakres bicia dynamicznego. Następnie doważ na samochodzie przód. W Wawie zrobisz to wszystko kompleksowo w serwisie na Okaryny na Ursynowie. Też się nieraz męczyłem z tym tematem, ale w końcu się udało. tak też zrobię. Choć dodam, że każdy z zestawów był wyważany na Hunterze z testem drogowym... Nie było tylko doważania na samochodzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się