Skocz do zawartości

Gwarancja na nowe samochody Polska vs. Niemcy


Bazyli

Rekomendowane odpowiedzi

Mea culpa - coś mi utkwiło w pamięci że Raju mówi o wersji Platinum z Niemiec - zwracam honor :-) innych krajów nie oglądałem .

 

 

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Edytowane przez MForbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Gwarancja fabryczna ( FHI ) to 3 lata i 100.000 km.

Niektóre kraje ( jak i Subaru Deutschland ) zawarły dodatkowe ubezpieczenia gwarancyjne na 2 dodatkowe lata.

 

 

Ponieważ zapotrzebowanie na przedłużoną gwarancję jest stosunkowo niewielkie nie zdecydowaliśmy się na jej standaryzację.

 

 

tylko, że to zapotrzebowanie na przedłużoną gwarancję być może właśnie dlatego jest tak niskie, bo brak tej "standaryzacji"?, ale jeszcze większy wpływ na to ma fakt, kto zawiera umowę ubezpieczenia importer czy klient, bo to ten potem może być skazany na walkę z towarzystwem ubezpieczeń.

 

Dlaczego w Niemczech Klient ma gwarancję na 4 i 5 rok na takich samych warunkach jak na pierwsze trzy - ma również Subaru Assistance na 5 lat, a u nas oferuje się przedłużoną gwarancję na warunkach ubezpieczyciela, a nie na warunkach gwarancji fabrycznej - co jak wiadomo, jest zupełnie innym produktem (gorszym jeśli chodzi o zakres i wyłączenia od gwarancji fabrycznej) a Subaru Assistance na 4 i 5 rok w ogóle nie jest oferowane?

 

Jeżeli, miało być tak jak Dyrekcja pisze, że lepiej mieć wybór finansowy - "drożej i dłużej - 5 lat", bądź taniej i krócej - "3 lata" to o'k, ale na warunkach gwarancji fabrycznej a nie wg zmieniających się owu, również zmieniających się ubezpieczycieli - nad czym chyba nikt nie panuje - w każdym razie taka jest moja propozycja i moje oczekiwania jako potencjalnego nabywcy trzeciego z rzędu nowego pojazdu z oferty SIP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Screen z subaru.co.uk - wynika z tego że jest to pełne 5 lat , bez wyłaczeń, nie wynika z tego że jest jakiś dodatkowy podmiot - ubezpieczyciel itp.

Warranty For built-in peace of mind, every vehicle (excluding WRX STi) marketed by Subaru (UK) Ltd is covered by a 5 Year/100,000 mile (whichever is sooner) Limited Warranty (excluding clutch driven plate). Bodywork is covered by a 12 Year Anti-Corrosion Warranty. Paintwork is covered by a 3 Year Warranty.

Added reassurance is provided by a comprehensive 3 Year Recovery and Assistance Programme valid in the UK.

Subaru (UK) Ltd reserves the right to make changes at any time, without notice, in colours, materials, design, prices, equipment and specifications and to discontinue models. Customers are advised to consult their Subaru dealer on the precise details of warranties/guarantees and vehicles available for sale.

Models specified are strictly subject to availability. Owing to the limitations of screen capabilities, the colours reproduced may not exactly match product colours.

The contents of this website are the copyright of Subaru (UK) Ltd and may not be copied or displayed for commercial purposes without the express permission of Subaru (UK) Ltd. © Subaru (UK) Ltd. E & O.E.

 

 

W niemieckim jestem kiepski więc tylko kopia , jeśli ktoś mocniejszy przetłumaczy - będzie jasne :)

 

Die einzigartige Subaru Fünffach-Garantie
subaru-5-jahre-neuwagen-garantie-270-su.

Wir kennen unsere Produkte genau und wissen, dass auch Sie sich darauf verlassen können. Und weil wir so sicher sind, geben wir Ihnen unser Wort gleich fünfmal. In Form von einzigartigen Garantien:

  • 5 Jahre Garantie* bis 160.000 km
  • 5 Jahre Schutzbrief bis 160.000 km
  • 12 Jahre Garantie gegen Durchrostung
  • 3 Jahre Garantie gegen Oberflächenkorrosion
  • 2 Jahre Garantie* auf Original-Ersatzteile und Zubehör

Flyer 5-Jahres-Garantie (PDF)

*Die gesetzlichen Rechte des Käufers bleiben daneben uneingeschränkt bestehen.
Die 5-Jahres-Garantie ist gültig für alle Modelle ab dem 1. Januar 2013.  

Der Subaru Schutzbrief Euro-Service "Assistance"
subaru-euro-assistance-su.gif

Mit jedem neuen Subaru Modell erhalten Sie automatisch den Subaru Euro-Service "Assistance". Einen vollwertigen Schutzbrief für Panne und Unfall, der Ihnen unter Telefonnummer 089 / 208 01 6024 während der gesamten 5-Jahres-Garantie 24 Stunden am Tag Sicherheit bietet.

Dieser Schutzbrief begleitet Sie während der gesamten 5-Jahres-Garantie 24 Stunden täglich in ganz Europa. Bei Pannen (technischer Defekt) beinhaltet er:

  • Pannenhilfe / Abschleppen
  • Leihwagenkosten für bis zu 5 Tage
  • Übernachtung und Rücktransport von Fahrzeuginsassen und Fahrzeug
  • Ersatzteillieferung ins Ausland inkl. Versandkostenübernahme
  • Sprachmittlerdienst im Ausland

Bei Unfallschäden beinhaltet er:

  • Unfallbergung
  • Abschleppen des verunfallten Fahrzeuges bis zum nächstgelegenen SUBARU Partner
  • Taxikosten
  • Sprachmittlerdienst im Ausland
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

Screen z subaru.co.uk - wynika z tego że jest to pełne 5 lat , bez wyłaczeń, nie wynika z tego że jest jakiś dodatkowy podmiot - ubezpieczyciel itp.

Dokładnie tak jednak jest - gwarancja fabryczna FHI to ta, jaką oferujemy ( o zdarzeniach goodwill finansowanych przez SIP tutaj nie mówimy - to zupełnie inny temat :) ).

 

 

Jeżeli, miało być tak jak Dyrekcja pisze, że lepiej mieć wybór finansowy - "drożej i dłużej - 5 lat", bądź taniej i krócej - "3 lata" to o'k, ale na warunkach gwarancji fabrycznej

Warunki przedłużonej gwarancji są dopasowane do gwarancji fabrycznej.

 

 

... zmieniających się ubezpieczycieli - nad czym chyba nikt nie panuje -
Cóż, zmiana ubezpieczyciela wystąpiła własnie na skutek relatywnie niewielkiego zainteresowania klientów tym produktem. Natomiast sformułowanie "nad czym chyba nikt nie panuje" kwalifikuję jako niepotrzebny "przytyk" bez jakiegokolwiek znaczenia merytorycznego, a za tym nie wymagający oddzielnej odpowiedzi.

 

W przedłużonej gwarancji zrezygnowaliśmy świadomie z usługi Assistance, gdyż wielu ubezpieczycieli i tak ją oferuje. Oczywiście można to zrobić, lecz byłoby to powiązane z podwyższeniem kosztów.

 

Na koniec zrobiłem małą kalkulację cen bazowego OBK D , ot tak ... :

OBK D Trend w Niemczech: brutto - 37.000 Euro = netto  31.092 Euro

OBK D Trend w Polsce : brutto 33.500 Euro = netto 26.417 Euro

W Niemczech in + 5 lat gwarancji i assistance, in - dopłata za metalik dla większości kolorów, dopłata za koszty transportu (Überführungskosten )

W Polsce in + ISR, szkolenie w SJS "boxer diesel", trochę drobiazgów w wyposażeniu ; in -  .... Forum Subaru  :question:  :biglol:

 

Ale na serio - jak wiadomo prowadzimy otwartą politykę informacyjną. Nawet gdybyśmy się zdecydowali na standaryzację 5-letniej gwarancji nie próbowalibyśmy sugerować klientom, że FHI takową oferuje. Podobnie jak co do assistance, które wszędzie są i tak produktem lokalnym.

Czyli, reasumując, jeżeli będzie więcej osób pragnących oprócz 5-letniej gwarancji mieć także przedłużone assistance, możemy to rozważyć.

Jednocześnie proszę o zrozumienie, że dla kilku chętnych takiego programu niestety nie będziemy w stanie zrealizować ...

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Polsce in + ISR, szkolenie w SJS "boxer diesel", trochę drobiazgów w wyposażeniu

Ja na "in plus" dodałbym jeszcze możliwość zarejestrowania się w pierwszej turze na Plejady... :)

Szczególnie, że 1 kwietnia tuż, tuż ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyrekcja mnie przecenia :-) Mój jest tylko pierwszy cytat :-)

 

 

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Edytowane przez MForbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tiger powiedział ... zmieniających się ubezpieczycieli - nad czym chyba nikt nie panuje - Cóż, zmiana ubezpieczyciela wystąpiła własnie na skutek relatywnie niewielkiego zainteresowania klientów tym produktem. Natomiast sformułowanie "nad czym chyba nikt nie panuje" kwalifikuję jako niepotrzebny "przytyk" bez jakiegokolwiek znaczenia merytorycznego, a za tym nie wymagający oddzielnej odpowiedzi.

 

 

Przeszedłem się do ASO MMCARS w Katowicach dowiedzieć się o warunki przedłużonej gwarancji Subaru, dostałem ofertę z QBE, a na stronie www.subaru.pl jest Lloyds. 

 

 

Warunki przedłużonej gwarancji są dopasowane do gwarancji fabrycznej.

 

 

chyba, że słowo "dopasowane" będziemy sobie interpretowali w bardzo szeroki lub niemal dowolny sposób :)

 

Proszę zobaczyć na listę włączeń z książeczki gwarancyjnej i z tych owu, proszę również zobaczyć, chociażby na:

 

http://www.subaru.pl/docs/pspg/OWU_Subaru_PPG_Uzywane.pdf

 

Proszę zobaczyć co w przypadku awarii za granicą, wtedy trzeba wszystko samodzielnie z własnych środków opłacić i po powrocie do kraju starać się o zwrot kosztów. Nie wiadomo również co z awariami w Norwegii, bo chyba zapomnieli w par. 17.3 o jej istnieniu.

Tego typu kwiatków jest więcej.

Edytowane przez Tiger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Proszę zobaczyć na listę włączeń z książeczki gwarancyjnej i z tych owu

Zapomniałeś dodać jeszcze o sumie ubezpieczenia:

pakiet złoty - do 30000 PLN

pakiet srebrny - do 10000 PLN,

co w przypadku diesla w  wariancie złotym jeszcze starczy na remont silnika, ale w srebrnym co najwyżej na wtryski ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponadto w gwarancji fabrycznej jej przedmiotem jest pojazd, a tu w zależności od wariantu większa lub mniejsza ilość jego wybranych elementów.

 

 

Zapomniałeś dodać jeszcze o sumie ubezpieczenia:

pakiet złoty - do 30000 PLN

pakiet srebrny - do 10000 PLN,

co w przypadku diesla w  wariancie złotym jeszcze starczy na remont silnika, ale w srebrnym co najwyżej na wtryski ;(

 

 

no niestety Kolego, muszę Cię zmartwić, w wariancie srebrnym wtryski nie są objęte ochroną - tylko złoty

 

http://www.subaru.pl/docs/pspg/OWU_Subaru_PPG_Uzywane.pdf

 

zresztą sam zobacz, co masz w srebrnym a co w złotym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
Przeszedłem się do ASO MMCARS w Katowicach dowiedzieć się o warunki przedłużonej gwarancji Subaru, dostałem ofertę z QBE, a na stronie www.subaru.pl jest Lloyds. 

Być może MM Cars ma umowę także z inną firmą . Jeżeli tak, to oprócz oferowanej przez Subaru może mieć także alternatywną ofertę.   

 

 

http://www.subaru.pl...PPG_Uzywane.pdf   Proszę zobaczyć co w przypadku awarii za granicą, wtedy trzeba wszystko samodzielnie z własnych środków opłacić i po powrocie do kraju starać się o zwrot kosztów. Nie wiadomo również co z awariami w Norwegii, bo chyba zapomnieli w par. 17.3 o jej istnieniu.

Ponieważ rozmawiamy generalnie o autach nowych,  nie jest właściwym cytowanie regulacji dotyczących aut używanych...

Zakres terytorialny ujęty jest w punkcie 4.2 i obejmuje Norwegię. Cytowany punkt 17.3 dotyczy li tylko waluty rozliczenia ...

 

 

 

Proszę zobaczyć co w przypadku awarii za granicą, wtedy trzeba wszystko samodzielnie z własnych środków opłacić i po powrocie do kraju starać się o zwrot kosztów

Jak już wspomniałem powyżej - nie wiem, w jaki sposób rozliczane są 5-letnie gwarancje w UK czy Niemczech. Faktem jest, że my jako importer nie otrzymaliśmy z cytowanych krajów żadnych formalnych informacji na ten temat ...

Nie zamierzam tu absolutnie negować wartości 5-letniej gwarancji; zanim jednak zaczniemy krytykować dostępną w Polsce byłoby nieźle wiedzieć, jak faktycznie będzie funkcjonowała ta, którą chwalimy ( jakoś tak przypomniało mi się, jak dostaliśmy wezwanie adwokackie do respektowania bezpłatnych przeglądów w/g umowy zawartej przez obywatela naszego kraju w ... Jordanii; po zapytaniu tamże okazało się, że była to oferta konkretnego delaera na przeglądy u niego wykonywane ...).

 

 

 

Zapomniałeś dodać jeszcze o sumie ubezpieczenia: pakiet złoty - do 30000 PLN pakiet srebrny - do 10000 PLN,

 

niestety Kolego, muszę Cię zmartwić, w wariancie srebrnym wtryski nie są objęte ochroną - tylko złoty

Jestem otwarty na konstruktywną krytykę. 

To co powyżej, to cała Polska, albo radio Erewań, czyli ktoś gdzieś coś przeczytał....

Warunki dla samochodów nowych ( a o takich rozmawiamy w kontekście gwarancji ) są tutaj :

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/70370-gwarancja-na-nowe-samochody-polska-vs-niemcy/page-2#entry1999157

 

Pozdrowienia

Edytowane przez Dyrekcja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jednocześnie proszę o zrozumienie, że dla kilku chętnych takiego programu niestety nie będziemy w stanie zrealizować ...Czyli, reasumując, jeżeli będzie więcej osób pragnących oprócz 5-letniej gwarancji mieć także przedłużone assistance, możemy to rozważyć.

 

 

 

Moim skromnym zdaniem, wprowadzenie przez SIP podobnej jak w DE, 5-letniej gwarancji z assistance jako standardu byłoby bardzo dobrym posunięciem marketingowym (vide Huyndai/KIA), zdecydowanie lepszym niż inwestowanie w ISR czy SJS, zwłaszcza że jak podejrzewam mało kto ISR po pierwszym roku przedłuża na własną rękę, a na SJS właściciele diesli też chyba nie walą drzwiami i oknami  ;) Może warto jakieś badania przeprowadzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ponieważ rozmawiamy generalnie o autach nowych,  nie jest właściwym cytowanie regulacji dotyczących aut używanych... Zakres terytorialny ujęty jest w punkcie 4.2 i obejmuje Norwegię. Cytowany punkt 17.3 dotyczy li tylko waluty rozliczenia ...

 

W owu dotyczących aut nowych jest tak samo - http://www.subaru.pl/docs/pspg/OWU_Subaru_PPG_Nowe.pdf

 

trzeba samemu płacić - więc zarzut cytowania "niewłaściwych" owu nie wiem czemu ma służyć?: odpowiedni par. 16 dolna część c i 17.3, - o Norwegii (Serbii itd) również zapomnieli, a chciałbym wiedzieć jak to wypadku awarii na terytorium tych państw będzie rozliczane (bo często tam jeżdżę) i czy będę musiał tłumaczyć dokumenty, bo ten paragraf również o tym też stanowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

trzeba samemu płacić - więc zarzut cytowania "niewłaściwych" owu nie wiem czemu ma służyć?

Co do konieczności płacenia przed zwrotem już się wypowiedziałem ( także w kontekście gwarancji 5-letnich );

Powyższe służyło skorygowaniu stwierdzenia:

 

Proszę zobaczyć na listę włączeń z książeczki gwarancyjnej
, które to stwierdzenie bazowało na cytowaniu niewłaściwego dokumentu.

 

 

wprowadzenie przez SIP podobnej jak w DE, 5-letniej gwarancji z assistance jako standardu byłoby bardzo dobrym posunięciem marketingowym (vide Huyndai/KIA), zdecydowanie lepszym niż inwestowanie w ISR czy SJS

Być może. Ani SJS ani ISR nie są jednak pociągnięciami marketingowymi. I jedno i drugie wynika wyłącznie z troski o bezpieczeństwo tych, którzy kupując samochody Subaru nam zaufali. Zarówno w przypadku SJS, jak i ISR znane nam są przypadki wręcz uratowania życia ( oświadczenie kierowcy ). Nawet gdyby to był tylko jeden przypadek, to i tak uważałbym, że były to pieniądze lepiej zainwestowane, niż w jakikolwiek marketing...

 

Pozdrowienia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

zwłaszcza że jak podejrzewam mało kto ISR po pierwszym roku przedłuża na własną rękę

 

obawiam się, że jest inaczej. Większość ubezpieczycieli wymaga drugiego lub nawet trzech systemów zabezpieczeń w zależności od wartości auta. W tej sytuacji masz dwie opcje albo płacisz za instalacje alarmu ( nie mam pojęcie ile to teraz kosztuje ale podejrzewam, że w zależności od producenta 1k -2k pln ) oraz robisz jakieś dodatkowe zabezpieczenie albo szukasz innego ubezpieczyciela.

W przypadku Subaru płacisz 380 pln netto rocznie i masz 3 zabezpieczenia ( immo, ISR, DNA ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W tej sytuacji masz dwie opcje albo płacisz za instalacje alarmu ( nie mam pojęcie ile to teraz kosztuje ale podejrzewam, że w zależności od producenta 1k -2k pln )
Ja zainstalowałem alarm przy zakupie, aby módz ewentualnie zrezygnować z ISR. Dziś jednak jeszcze nie jestem zdecydowany co zrobię. Kupujac auto obawiałem się czy akumulator wydoli dodatkowe obciażenie (sa o tym wątki). Okazuje się,że wszystko jest OK pomimo postoju w hali pod ziemią. Mysle, że przedłużę umowę z Keratronkiem - przyznaję, że ISR daje mi pewne poczucie bezpieczeństwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ja zainstalowałem alarm przy zakupie,

 

pamiętaj proszę żeby dokładnie opisać to przy podpisywaniu polisy ubezpieczeniowej. Mój kolega wpisał "fabryczny alarm" auto zniknęło a ubezpieczalnia powiedziała sorry Pan nas okłamał. XXXX nie ma fabrycznych alarmów tylko montowane lokalnie w Polsce przez firmę zewnętrzną. Sprawa jest w sądzie....

Sorry za OT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GREGG : ja mam  odwrotne wrażenia ...
ISR - osobiście przedłużyłem umowy na oba samochody, czynię to regularnie. Pierwszy powód - ubezpieczeniowy, drugi - poczucie bezpieczeństwa.

I praktycznie wszyscy moi znajomi posiadający ISR również przedłużaja umowy.

 

Szkolenia dla posiadaczy SBD - kiedy ja sie tam wybierałem, grupa była skompletowana szybciutko, do tego stopnia że część chętnych przepisywano na inny termin.

Warte podkreślenia jest że po ukończeniu takiego szkolenia SIP obejmuje gwarancją sprzęgło do przebiegu 40 tys. km.  Dla niewprawionego kierowcy może to być duży plus. Warto też podkreślić że program szkolenia to nie tylko sprzęgło - ale pełen kurs - począwszy od prawidłowego ustawienia fotela i pracy rąk na kierownicy poprzez technikę jazdy , np. hamowanie awaryjne w zakrętach , na śliskim (mata poślizgowa), omijanie przeszkód przy różnych prędkościach i nawierzchniach, kontrola poślizgu itp.

Warto sprawdzić czego sie nie umie :) Moim zdaniem - bardzo potrzebne szkolenie i wileki ukłon dla SIP że umożliwia bezpłatne skorzystanie z takiego treningu.

Wielu kierowców na pewno nieco ochłonie kiedy zda sobie sprawę z własnych braków i być może solidniej weźmie sie za podnoszenie umiejętności.

Edytowane przez MForbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na koniec zrobiłem małą kalkulację cen bazowego OBK D , ot tak ... :

OBK D Trend w Niemczech: brutto - 37.000 Euro = netto  31.092 Euro

OBK D Trend w Polsce : brutto 33.500 Euro = netto 26.417 Euro

Tylko warto jeszcze zrobić taką kalkulację: :unsure:

Średnie wynagrodzenie w Niemczech (brutto): ok. 3 500 euro

Średnie wynagrodzenie w Polsce (brutto): ok. 3 500 złotych, czyli jakieś 840 euro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

Tylko warto jeszcze zrobić taką kalkulację: Średnie wynagrodzenie w Niemczech (brutto): ok. 3 500 euro Średnie wynagrodzenie w Polsce (brutto): ok. 3 500 złotych, czyli jakieś 840 euro

Obawiam się, że przecenia Pan dramatycznie moje możliwości - nie mam wpływu na średni poziom zarobków w Polsce.

Ten poziom  zarobków nie ma też żadnego wpływu na koszt produkcji samochodu w ... Japonii. 

Tak więc dokonywanie takiej kalkulacji niestety nie prowadzi w naszym przypadku do żadnych konstruktywnych wniosków ...

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

a na SJS właściciele diesli też chyba nie walą drzwiami i oknami

 

Jeśli tak faktycznie jest, to nie wiedzą co tracą. :facepalm::toobad:

 

No ale jeśli się kupuje Subaru, to umiejętności jazdy są przecież w pakiecie. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, że przecenia Pan dramatycznie moje możliwości - nie mam wpływu na średni poziom zarobków w Polsce.

(...)

dokonywanie takiej kalkulacji niestety nie prowadzi w naszym przypadku do żadnych konstruktywnych wniosków

To jest jasne i nie napisałem tego w oczekiwaniu na wywarcie wpływu na nasze zarobki (choć osobiście uważam, że gdyby Dyrekcja znalazła się u steru naszego pięknego kraju, mogłoby być inaczej). :)

 

Jednak trzeba uwzględniać takie kalkulacje, jak moja, gdyż wyjaśniają one np. przyczyny naszej frustracji. Inaczej jest, gdy wydaje się na samochód oszczędności z 1 roku, a inaczej, gdy trzeba wydać dochód z 5 czy więcej lat. Inaczej jest, gdy za okresowy serwis trzeba wydać 1/4 miesięcznych zarobków, a inaczej, gdy 1 i 1/4. Tak też jest z gwarancją - dla nas takie autko kosztuje fortunę, stąd też i nasze oczekiwania na świadczenia na miarę owej fortuny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

zwłaszcza że jak podejrzewam mało kto ISR po pierwszym roku przedłuża na własną rękę

 

obawiam się, że jest inaczej. Większość ubezpieczycieli wymaga drugiego lub nawet trzech systemów zabezpieczeń w zależności od wartości auta. W tej sytuacji masz dwie opcje albo płacisz za instalacje alarmu ( nie mam pojęcie ile to teraz kosztuje ale podejrzewam, że w zależności od producenta 1k -2k pln ) oraz robisz jakieś dodatkowe zabezpieczenie albo szukasz innego ubezpieczyciela.

W przypadku Subaru płacisz 380 pln netto rocznie i masz 3 zabezpieczenia ( immo, ISR, DNA ).

 

Czy moje wnioski dotyczące ISR są słuszne, to jest oczywiście pytanie, dlatego napisałem, że warto by sprawdzić, ile osób przedłuża po 1 roku (ale to już tylko Keratronik pewnie wie). Ja się nie zdecydowałem na przedłużenie m.in. z obawy o akumulator (w dłuższej perspektywie) oraz ogólnie rzecz biorąc, z własnego doświadczenia i lektury forum mam pewne wątpliwości co do jakości działania tego systemu. Co do alarmu, to praktycznie każdy znajomy, który kupuje nowe auto, bierze alarm więc do ubezpieczenia ISR już jest niepotrzebny. Nota bene DNA już niestety w standardzie od jakiegoś czasu nie ma 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...