Skocz do zawartości

Gwarancja na nowe samochody Polska vs. Niemcy


Bazyli

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowna Dyrekcjo,

 

W związku z planowaną wymianą starego Subaru OBK MY09 na nowy, mam pewien dylemat. Rzecz sprowadza się do tego, że klient Waszej (naszej) marki w Niemczech otrzymuje gwarancję na 5 lat i 160 tys. km przebiegu a w Polsce jest to odpowiednio tylko 3 lata i 100 tys. km.

 

Z czego wynikają tak drastyczne różnice w podejściu do klienta w obu tych krajach?

Czy przynależność do UE nie powinna obligować do ujednolicenia standardów obsługi posprzedażnej?

Nie chodzi oczywiście o przepisy, bo te można zawsze obejść; chodzi raczej o postrzeganie i świadomość klienta o traktowaniu go w różny sposób w zależności od miejsca zakupu auta w Europie.

Czy planowane jest zwiększenie okresu gwarancji wraz z dostępnością nowych modeli w 2014 roku?

 

Pozdrawiam

Bazyli - Stały Wierny Użytkownik Subaru

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Rzecz sprowadza się do tego, że klient Waszej (naszej) marki w Niemczech otrzymuje gwarancję na 5 lat i 160 tys. km przebiegu

Nie tylko w Niemczech, w UK też.

 

 

Z czego wynikają tak drastyczne różnice w podejściu do klienta w obu tych krajach?

Prawdopodobnie z różnicy w podatku VAT i akcyzie w porównaniu do PL, co daje importerom więcej możliwości jeśli chodzi o oferty, czy ustępstwa w negocjacji cen.

Cóż - nie mieszkamy w bogatym państwie. W UK i Niemczech nie płaci się np. za korzystanie z autostrad.

Ale również jestem ciekawy odpowiedzi ;)  :P

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Rzecz sprowadza się do tego, że klient Waszej (naszej) marki w Niemczech otrzymuje gwarancję na 5 lat i 160 tys. km przebiegu
Nie tylko w Niemczech, w UK też.

 

 

Z czego wynikają tak drastyczne różnice w podejściu do klienta w obu tych krajach?
Prawdopodobnie z różnicy w podatku Vat i akcyzie w porównaniu do PL, co daje importerom więcej możliwości jeśli chodzi o oferty, czy negocjace cenowe.

Cóż - nie mieszkamy w bogatym państwie. W UK i Niemczech nie płaci się np. za korzystanie z autostrad.

Ale również jestem ciekawy odpowiedzi ;)  :P

 

 

 

nie wiem jak w UK,ale w Niemczech zdecydowanie sie placi-podatek drogowy,raz do roku,stawka zalezna od pojemnosci silnika i emisji spalin,placa tylko rezydenci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak to się ma do samochodów zakupionych za granicą które objęte są 5 letnią gwarancją i są serwisowane w Polsce? tzn. czy jeżeli kupię samochód w Niemczech na 5 letniej gw. to czy w PL ten samochód będzie podlegał gwarancji przez 5 lat?

Edytowane przez slavok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, chętnie poznam opinię Dyrekcji w tej sprawie.

Tym bardziej, że jak wiadomo, okres udzielanej w Polsce gwarancji na auta Subaru należy do najkrótszych w porównaniu z samochodami innych marek.

Dla mnie jako klienta okres udzielanej gwarancji jest ważnym kryterium, jakim się kieruję przy zakupie nowego samochodu.

Z jednej strony mogę spać spokojnie przez 5 lat. Z drugiej strony wiem, że sam producent też jest przekonany do jakości i bezawaryjności swojego produktu.

Edytowane przez Bazyli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tym bardziej, że jak wiadomo, okres udzielanej w Polsce gwarancji na auta Subaru należy do najkrótszych w porównaniu z samochodami innych marek.

Dobrze jest przeczytać warunki przedłużonej gwarancji w innych markach. ;)  

Może się okazać,że nie jest to tak do końca gwarancja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

w Niemczech otrzymuje gwarancję na 5 lat i 160 tys. km przebiegu a w Polsce jest to odpowiednio tylko 3 lata i 100 tys. km

U nas też można przedłużyć gwarancję do 5 lat / 150 tys. Szczegóły opisane są tu:

http://www.subaru.pl/ppg.html

 

Wydaje mi się, że różnica pomiędzy ofertą Niemiecką, a Polską (pomijając mniejszy o 10 tys. próg przebiegu) jest chyba tylko taka, że u nich rozszerzona gwarancja jest wliczona w cenę samochodu, a u nas jest opcjonalna. 

 

 

 

Czy przynależność do UE nie powinna obligować do ujednolicenia standardów obsługi posprzedażnej?

Jednakowo to już było i nie było najlepiej ;) 

Polskie rozwiązanie jest moim zdaniem lepsze, kto nie potrzebuje może zrezygnować z rozszerzonej gwarancji i oszczędzić złotych parę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

      

 

okres udzielanej w Polsce gwarancji na auta Subaru należy do najkrótszych w porównaniu z samochodami innych marek.
:blink:   :blink:   :question:  Nie no Nie mogłem pominac milczeniem tego stwierdzenia.

Okres gwarancji Subaru (3lata) nalezy do najkrótszych? :blink: A można wiedzieć do jakich szanowanych marek Kolega @@Bazyli, porównuje SUBARU? Z tego co wiem: VOLVO - 2lata gwarancji, Audi, Mercedes, 2 lata gwarancji. Z porządnych marek spoza Europy (nie tandety) Honda 3 lata, Lexus 3 lata, Toyota 3 lata Mazda 3lata.

No chyba nie masz na myśli tej ściemy w Kia (7lat :facepalm:  praktycznie na nic - wystarczy przeczytać warunki; ztcw swego czasu KIA maiala problemy prawne zwiazane z tą ofertą, ale musieli coś zmienić, bo akcja trwa dalej - nie znam dokładnie tej historii, bo nie darze tej marki zainteresowaniem ;)  :P )

Uważam, że wybierając brand (jakiegokolwiek urządzenia) bardziej kierować się należy renomą, która wynika z faktycznej trwałości produktów, bo to niezawodność, a nie gwarancja sama w sobie jest atutem.

Jako, że nie ma produktu niezawodnego w 100% producent udziela rekojmi. Jednak ostatnio okres udzielanej gwarancji stał się pustym chwytem marketingowym - jednak chyba lepiej mieć rzecz niewymagającą naprawy, niż zawodną ale z długa gwarancją :huh:

Przykłady: Honda 120tys km - żadnej awarii przez 7 lat eksploatacji, gwarancja 3 lata

sąsiad, samochód KIA Sportage, kupiony w listopadzie 2013, naprawiany na gwarancji juz dwukrotnie. gwarancja 7 lat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dla mnie jako klienta okres udzielanej gwarancji jest ważnym kryterium, jakim się kieruję przy zakupie nowego samochodu. Z jednej strony mogę spać spokojnie przez 5 lat.

 

 

doprecyzujmy: czy to jest gwarancja producenta czy forma polisy ubezpieczeniowej zabezpieczająca klienta przed skutkami awarii w zakresie określonym w umowie i na czas w niej określony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dla mnie jako klienta okres udzielanej gwarancji jest ważnym kryterium, jakim się kieruję przy zakupie nowego samochodu. Z jednej strony mogę spać spokojnie przez 5 lat.

 

 

doprecyzujmy: czy to jest gwarancja producenta czy forma polisy ubezpieczeniowej zabezpieczająca klienta przed skutkami awarii w zakresie określonym w umowie i na czas w niej określony.

 

 

no właśnie, wg strony www.subaru.de to wygląda jak gwarancja producenta / importera, bo oprócz 5 lat gwarancji jest też 5 lat Subaru Assistance, a w szczegółach dotyczących gwarancji nie znalazłem, żadnego odnośnika do owu jakiejś firmy ubezpieczeniowej.

To jest dział pytania do Dyrekcji i myślę, że Dyrekcja dokładnie wie jak jest oraz zna odpowiedzi na nasze pytania, więc czekamy na odpowiedź...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ni ukrywam że temat bardzo ciekawy :)

Może sie bowiem okazać że korzystniej jest kupić samochód przez brokera i nie dość że dostać cene lepszą niż na samochód z polskiej sieci dealerskiej, to jeszcze objęty standartowo 5-letnia gwarancją.

Edytowane przez MForbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie, gwarancja mam wrażenie jest "Pan-Europejska" więc będzie musiała byc również realizowana w Polsce. Może chwilke dłużej to potrwa , bo ASO będzie musiało poinformować SIP , SIP skontaktować się z "gwarantem zagranicznym" i uzyskać info że zapłacą za naprawę, i dalej SIP wyśle zgodę do ASO.

Spodziewam się że taka będzie procedura. Pewnie potrwa to dłużej niż w przypadku krajowej gwrancji ale da się załatwić.

Podobnie przecież wygląda sytuacja z naszymi gwarancjami w przypadku awarii za granicą.

Opcja mniej korzystna - trzeba będzie zapłacić za naprawę w ASO a potem rozliczyć sie z "gwarantem zagranicznym" ...

Bardziej kłopotliwa i wymagająca zaangażowania własnych środków.

Jednak wolałbym aby SIP się w tej materii wypowiedziało.

Edytowane przez MForbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo ASO będzie musiało poinformować SIP , SIP skontaktować się z "gwarantem zagranicznym" i uzyskać info że zapłacą za naprawę, i dalej SIP wyśle zgodę do ASO.

 

tak się to odbywa w chwili obecnej w przypadku "normalnej" gwarancji.

Edytowane przez Adam12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli kłopotu nie ma :) Bo jak piszą "przedpiścy" 5 letnia gwarancja w Niemczech jest gwarancja standardową a nie rozszerzoną gdzie płatnikiem jest gwarant.

A różnice w cenach pomiędzy brokerami a naszą siecia dealerska sa duże ...

Kilka tygodni temu przeglądałem oferty na Forestera XT ...

Ceny z "naszego" rynku oscylują w granicach 170 K PLN, oferty brokreów wachają sie od 130K PLN do 140K PLN , za tę samą wersję ...

Jest o co powalczyć ...

Edytowane przez MForbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Kilka tygodni temu przeglądałem oferty na Forestera XT ...

Ceny z "naszego" rynku oscylują w granicach 170 K PLN

To są szczęśliwie :) informacje mocno nieaktualne.

 

Nowy cennik został opublikowany tu:

http://www.subaru.pl/datasheet/2014forester.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ceny z "naszego" rynku oscylują w granicach 170 K PLN, oferty brokreów wachają sie od 130K PLN do 140K PLN , za tę samą wersję ... Jest o co powalczyć ...


Warto wziąc pod uwagę, że wersje Platinum oferowane przez brokerów nie posiadają na wyposażeniu nawigacji!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ceny z "naszego" rynku oscylują w granicach 170 K PLN, oferty brokreów wachają sie od 130K PLN do 140K PLN , za tę samą wersję ... Jest o co powalczyć ...

 

Warto wziąc pod uwagę, że wersje Platinum oferowane przez brokerów nie posiadają na wyposażeniu nawigacji!!!

 

Raju, a to akurat jest plus :)

Nawigacja w której jest permanentny kłopot z aktualnymi mapami jest średnio przydatna :)

A jeśli mogę zaoszczędzic ok 30 tys PLN,potem ewentualnie ten zysk uszczuplić o 600 PLN na nawigację którą sobie dokupię osobno, która będzie miała dobre, aktualne mapy łatwe w przyszłej aktualizacji (np. AutoMapa) to jestem w stanie "przeboleć" taką stratę :) A tak naprawde to uzyję tej którą mam w tej chwili więc i te 600 PLN zostanie mi w kieszeni :)

 

 Kilka tygodni temu przeglądałem oferty na Forestera XT ...

Ceny z "naszego" rynku oscylują w granicach 170 K PLN

To są szczęśliwie :) informacje mocno nieaktualne.

 

Nowy cennik został opublikowany tu:

http://www.subaru.pl/datasheet/2014forester.pdf

 

Tak, faktycznie od kilku dni sytuacja jest nieco inna :)

Myślę jednak że taką samą sytuację z korzystnym kursem Jena do EUR odczuwają również importerzy w innych krajach Europy, można więc przypuszczać że i oni niebawem ceny "zaktualizują" a w konsewkwencji brokerzy uczynią podobnie ...

Poczekamy, zobaczymy, porównamy :) Do listopada mam czas na myślenie :)

Edytowane przez MForbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tak, faktycznie od kilku dni sytuacja jest nieco inna :) Myślę jednak że taką samą sytuację z korzystnym kursem Jena do EUR odczuwają również importerzy w innych krajach Europy, można więc przypuszczać że i oni niebawem ceny "zaktualizują" a w konsewkwencji brokerzy uczynią podobnie ... Poczekamy, zobaczymy, porównamy :) Do listopada mam czas na myślenie :)

90 tys brutto....będzie dobrze.. :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tak, faktycznie od kilku dni sytuacja jest nieco inna :) Myślę jednak że taką samą sytuację z korzystnym kursem Jena do EUR odczuwają również importerzy w innych krajach Europy, można więc przypuszczać że i oni niebawem ceny "zaktualizują" a w konsewkwencji brokerzy uczynią podobnie ... Poczekamy, zobaczymy, porównamy :) Do listopada mam czas na myślenie :)

90 tys brutto....będzie dobrze.. :biglol:

 

Panie Andrzeju, bez "jaj" proszę :)

To było by zbyt piękne aby mogło być prawdziwe :)

Nie wiem czy i o ile "zaktualizują ceny", poczekamy, zobaczymy czy w ogóle.

Dzisiejsza cena SIP jest bardzo OK, i jeśli tylko sie utrzyma do listopada to będę się nad tym samochodem bardzo poważnie zastanawiał. Chyba że pojawią się jakieś potwierdzone, wiarygodne informacje o Levorgu w Europie (w sensie że będzie) , Legacy-m w budzie kombi czy urzeknie mnie nowy OBK :)

Pożyjemy , zobaczymy :)

 

 

Nawigacja w której jest permanentny kłopot z aktualnymi mapami jest średnio przydatna :)

 

 

jak dobrze zapewne wiesz nawigacja jest powiązania z kilkoma innymi gadżetami. :)

 

Raju coś kręci  ;)   Patrzę właśnie na specyfikację Forestera XT Platinium z niemieckiej strony Subaru i jak wół stoi napisane : Audiosystem Harman/Kardon und Navigationssystem mit 8 Lautsprechern - obok duża czarna kropa - czyli że jest :)

Edytowane przez MForbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

Rzecz sprowadza się do tego, że klient Waszej (naszej) marki w Niemczech otrzymuje gwarancję na 5 lat i 160 tys. km przebiegu a w Polsce jest to odpowiednio tylko 3 lata i 100 tys. km.

Gwarancja fabryczna ( FHI ) to 3 lata i 100.000 km.

Niektóre kraje ( jak i Subaru Deutschland ) zawarły dodatkowe ubezpieczenia gwarancyjne na 2 dodatkowe lata.

Oczywiście koszta są wliczone w cenę samochodu.

W Polsce tez rozważaliśmy taką opcję. Stąd m.in. , nota bene również jako reakcja na poruszony na tym Forum temat, wprowadziliśmy ofertę przedłużonej gwarancji. Dyskusja na ten temat miała już miejsce - zostało udokumentowane, że cena samochodu w Polsce + koszt przedłużonej gwarancji jest niższa od cen w Niemczech ( nawet z upustem ).

Ponieważ zapotrzebowanie na przedłużoną gwarancję jest stosunkowo niewielkie nie zdecydowaliśmy się na jej standaryzację.

Przyczyna to to, że w takim przypadku koszt tej gwarancji musieliby pokrywać wszyscy nabywcy, nie tylko ci taką gwarancją zainteresowani.

Przyznaję też, że w dalszym ciągu bardziej priorytetowo traktujemy zdrowie i życie naszych Klientów ( Szkolenia w SJS, ISR , program Bezpieczny Kierowca itp. ) , niż ich portfele. Albowiem w tym pierwszym przypadku kierowcy ( i ich pasażerowie ) mogę bez własnej winy znaleźć się w sytuacjach zagrażających życiu / zdrowiu;  w tym drugim świadoma decyzja może być podjęta w momencie zakupu auta ( a także później ).

 

Co systemu rozliczania pomiędzy dealerem w Polsce a Subaru Deutschland ( nie FHI !) nie mam jeszcze na ten temat wiedzy.

Ponieważ Subaru Deutschland dopiero niedawno tę formę gwarancji zestandaryzowało nie mieliśmy jeszcze takich przypadków.

 

Pozdrowienia  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...