Skocz do zawartości

Olej


Mumas

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

wiem że temat już był gdzieś wałkowany, ale coś mi szukanie nie wychodzi :huh: więc proszę nie bić ;)

 

Wybieram się na zmianę oleju, nowy Forek (2.0i) oryginalnie zalany Lotosem; w poprzednim Forku lany był castrol i mobil. W sumie wybredny nie jestem, silnika nie zarzynam, to może ten Mobil ?

 

Jakieś dobre rady ?

 

pozdrawiam,

 

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i zgodnie z proroctwem wielu z nas, konsekwencją zamknięcia głównego wątku olejowego jest namnożenie "olejowych rozdrobnionych". :P Aż strach cokolwiek tutaj napisać. :) A jak już pojawiły się nazwy producentów, to moim zdaniem temat do zamknięcia.... :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalałem tym dedykowanym do silnika 5w30... Co mogę powiedzieć? :-) To jest nie wyczuwalne, wszystko pewnie się okaże po 15000 km... Jakiś namacalnych zmian po Castrolu na razie nie czuję... Mam tylko wrażenie, że jest jakby lekko, jakby żwawiej, jakby szybciej się wkręcał w obroty. Po zalaniu jest on prawie przezroczysty, że na bagnecie ledwo widać ślad, jak olejek do kąpieli dla niemowląt. Castrol już przy wlaniu był ciemny... Miałem jakieś odgłosy w silniku, po rozkręceniu wszystkiego, potem skręceniu, zalanie tym olejem i jak ręką odjął :-) Jak będą jakieś objawy to dam znać :-) Zachwalali ten olej to wziąłem chodź jest nie tani. Ponieważ miałem deal z mechanikiem to na to poszedłem :-) Sam z siebie chyba bym nie wymienił bo za drogi ale może wart swej ceny :-)

 

Dokładnie taki: ENEOS PREMIUM HYPER - 5W30 http://www.eneosoil.pl/produkty1/eneos-premium-hyper

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W myśl reklamy japoński olej do japońskiego silnika, zalałem olejem ENEOS.

Oszukali Cię!!! :o Sami piszą, że "jest przeznaczony do wszystkich silników stosowanych w europejskich, amerykańskich i japońskich samochodach osobowych".

 

Do japońskich dopiero na 3 miejscu :biglol: .

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zalany Quazar 5W30 C3 i rozumiem, że na dolewki najlepiej ten sam stosować ale mam problem z kupnem. Czy może ktoś doradzić czy można dolewać coś zastępczego i jeśli tak, to jaki olej jak będzie taka potrzeba ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dokładnie. Zalali mi quazara C3 na ostatnim przeglądzie. Poprzednio miał wlany S. Średnio kumam różnicę :unsure: Ktoś wyjaśni ? ;)

S bardziej chroni silnik, szczegolnie podczas ekstremalnych obciazen, C3 pasuje na dluzsze przebiegi, jest bardziej pro-eko, ale gorzej chroni silnik (obnizony poziom SAPS)

 

http://lotosoil.pl/resource/show/14084.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

S bardziej chroni silnik, szczegolnie podczas ekstremalnych obciazen, C3 pasuje na dluzsze przebiegi, jest bardziej pro-eko, ale gorzej chroni silnik (obnizony poziom SAPS)
To qrcze niedobrze .... Ja robie małe przebiegi i w raczej trudniejszym terenie. Ostatni przegląd miałam w JM Wrocław i oni zalali C3. W tym roku przeniosłam się do MTSu Dzierżoniów i musze przy następnej wymianie pogadać z Panem Markiem w takim razie co on radzi. Dzięki wielkie za rozjaśnienie :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dobrych w dobrych wiem :D Przeniosłam się w sumie dzięki forum. W MTSie się człowiek czuje jak w domu. Pan Marek ma cierpliwość, żeby wytłumaczyć i wyjaśnić wszystko o co się ludzie pytają. Z każdym pogada. Pani Grażyna tak samo. Ostatnio jak zmieniałam tarcze i hamulce to parę godzin trzeba było czekać i nawet się wychodzić w plener nie chciało. A najbardziej mi się podoba, że Pan Marek zawsze sam odbiera auto i zawsze sam oddaje. Jak byłam pierwszy raz to od razu forka objeździł, żeby ocenić stan i to mi się podoba. Czułam się dopieszczona :yahoo: znaczy moje auto i moja psychika ;) Zadzwonie i pogadam o tym oleju, bo mnie nieco zmartwiliście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam forestera z 2010 roku w dieslu. Od początku (2010)są problemy związane ze spalaniem , olejem itp.Mam wrażanie ,że serwisom jak i SIP-owi wcale nie zależy na tym aby rpoblem rozwiązać. Po prostu sprzedają pojazdy które nie są awaryjne a oni chcą zarobić i robia wszystko aby pograc na olejowych emocjach klientów , doborze oleju i wykorzystywać usterki jakie się pojawiają z niewłaściwym doborem środka smarnego. Marze o tym aby ten samochód sprzedać i pozbyć się problemu.Ale nie chce dac satysfakcji serwisom i SIP-owi bo oni tylko na to czekają.Chodzi o to aby handel się kręcił i serwisy , salony SUBARU zarabiały. Olej silnikowy w tym samochodzie to paranoja. Jego dobór to jeszcze wieksza.Albo po prostu silnik jest rozregulowany na kasatorach czy innych elementach aby dobranie oleju było niemożliwe. I tak handlarze jak pijawki przy SIP-ie mogą zarobić na sprowadzaniu różnych marek oleju a serwisy na odtykaniu DPF-u, Wymianie rozwalonego rozrządu itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...