RoadRunner Opublikowano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2014 Robię małą ankietkę bo korci mnie strasznie Legaś/OBK H6 ale wszystko co jest na rynku ma około 150kkm i zastanawiam się czy mało czy dużo. Skałaniam się bardziej, że to niezbyt dużo bo poza specem były te silniki tylko z automatami, który trochę zabezpiecza silnik a po drugie raczej te auta nie są upalane po torach Tak więc jak macie taki silnik napiszcie jaki przebieg i co się psuło. Zużycie oleju, piston slapy też możecie wspomnieć jak występują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fala Opublikowano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2014 Tylko częściowa odpowiedź na Twoje pytanie: Poprzednim OBK-iem US H6 2004/2005 dojechałem do 69tyś mil (ca. 110tkm) - tylko olej, filtry, klocki i raz tarcze przednie. Standardowa usterka - szybko kończące się łożyska tylne - wystąpiła po jednej stronie. Wymienia się łożysko razem z piastą. Obecnym 3.6 jestem przy 53tkm, więc mam jeszcze fabryczne tarcze i klocki... Wymieniałem tylko olej i filtry oraz płyny w dyfrach i skrzyni (normalnie po 60tkm ale sporo jeżdżone na Krecie i w Rumunii po bezdrożach). To chyba do 300tkm powinno jeździć bez żadnego zająknienia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pegi Opublikowano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2014 Ciut starszej generacji H6, bo EG33, ale 250.000 km przebiegu, bez żadnej gwarancji, że nie kręcone, a zachowuje się jak świeżo dotarty. Drugi podobnie, ale jeszcze 150.000 km nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2014 H6 2001 zbliża mi się do 200k mil (OBK US). Przy jakichś 90k mil założyłem LPG. Poza hamulcami, łącznikami stabilizatora, tulejami w zawieszeniu i napędem osprzętu to za wiele sobie nie przypominam. A nie: w Gruzji jak przejeżdżałem przez potok/rzeczkę to urwałem tłumik i uszkodziłem tylny krzyżak wału napędowego. Piston slapa nie słyszę. Olej wymieniam co jakieś 12kkm/7.5k mil. Dolewam między wymianami max 1 litr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
H4lik Opublikowano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2014 (edytowane) A to nie czasem EZ30D? U mnie, w drugiej generacji (2002r) wymienione dwa napinacze, uszczelniony silnik i jak szwajcarski zegarek cyka. Nawet i dzis po pracy (a wyjatkowo autem pojechalem, ze wzgledu na to, ze do ostatniej chwili sledzilem przebieg Monte Carlo) juz po zatrzymaniu chwile jeszcze postalem sobie, cieszac sie, jak on fajnie chodzi. Ach, na liczniku 240 tysiecy, ale kto to tak naprawde wie... Edytka - w miedzyczasie zly mod mi sie wbil. Zdazylem tez zauwazyc, ze pegi ma SVX, a sugerowalem sie, ze rozmawiamy o Outbacku, stad pytanie o silnik. Edytowane 17 Stycznia 2014 przez H4lik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2014 korci mnie strasznie Legaś/OBK H6 I bardzo dobrze. To chyba najlepszy model Subaru (BL/BP czyli 2003-2009) w historii dla normalnego użytkownika ("nierajdowca") - mocny silnik, niezawodne graty. Silnik lubi wziąć sobie od nic do 2l na 10tkm. Auto ma kilka operacji do wykonania przy przebiegu rzędu 200-300 tys km (uszczelka pod głowicą, skrzynia 5EAT i kompleksowa wymiana tulei tylnego zawieszenia - to ostatnie szybciej w kombiakach, bo ludziska wożą różne nielekkie rzeczy). Generalnie, jeśli chodzi o stopień zużycia wnętrza, to sedany zwykle są niemal jak nowe poza fotelem kierowcy, w kombi jest ciut gorzej a najgorsze są outbacki - ale w końcu to s-utility-v . Czasem potrafi zacząć hałasować rozrząd, przy ok 200tkm, ale to jeśli właściciele pilnowali przeglądów w ASO ( )i wymian olejów na koniecznie zalecany 5W-30. Zużywają się ślizgi. Są to obserwacje z dość dużej ilości takich samochodów, niemal wszystkich ZAGAZOWANYCH . Jakbyś potrzebował więcej info, to proszę pw. Generalnie auto bezobsługowe, ale jak coś trzeba zrobić to szarpnie po kieszeni. Nie tak co prawda jak remont silnika 2,5T czy SBD. W ogólnych rozrachunku, moim zdaniem wychodzi kosztowo na poziomie 2,5 N/A lub ciut niżej. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pegi Opublikowano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2014 To prawda, że w poście RoadRunner pyta o OBK/Legacy, ale w temacie zadał ogólnie o H6, więc pozwoliłem sobie napisać o moich Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 18 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2014 korci mnie strasznie Legaś/OBK H6 Auto ma kilka operacji do wykonania przy przebiegu rzędu 200-300 tys km (uszczelka pod głowicą, skrzynia 5EAT i kompleksowa wymiana tulei tylnego zawieszenia - to ostatnie szybciej w kombiakach, bo ludziska wożą różne nielekkie rzeczy). W skrzyni masz na myśli olej czy część jakaś ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2014 W moim H6 który ma już 380kkm nalatane wymieniane były ....katalizatory przy 235kkm ,wał napedowy 253kkm ,amortyzatory 264kkm tyl ,330kkm przód ,konwerter skrzyni 346kkm ,łańcuch i napinacze 370kkm ,380kkm wąż i chłodnica wody .Do wymiany jest jeszcze pompa wspomagania która wydaje już trochę dziwne dźwięki. zużycie oleju okolo 0,4l na 10000km ,mobil 5/50 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wielki Szu Opublikowano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2014 H6 2001 zbliża mi się do 200k mil (OBK US). Przy jakichś 90k mil założyłem LPG. Poza hamulcami, łącznikami stabilizatora, tulejami w zawieszeniu i napędem osprzętu to za wiele sobie nie przypominam. A nie: w Gruzji jak przejeżdżałem przez potok/rzeczkę to urwałem tłumik i uszkodziłem tylny krzyżak wału napędowego. Piston slapa nie słyszę. Olej wymieniam co jakieś 12kkm/7.5k mil. Dolewam między wymianami max 1 litr. Co ile km wypada regulacja zaworów na LPG? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2014 Zależnie od potrzeb. Nie ma reguły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2014 Obk 3.0 H6 MY09, był wymieniany wał przez poprzedniego właściciela. Ja uzytkuje od 89kkm, teraz mam 107kkm.Przy 105kkm wymieniłem hamulce, bo tarcze miały bicie oraz gumki stabilizatora, bo juz mialy delikatny luz. Zuzycia oleju nie stweirdzilem (w szczegolnosci na tle H4 ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fala Opublikowano 5 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 Jak to jest z tymi - nomen omen - wałami? Już chyba o piątym-szóstym z kolei słyszę na przestrzeni ostatnich 2 lat, dot. modeli 2007-2009. Po 2009 - też dotyczy? Moc za duża? Materiałowa niedoróba? Bezwładność wiskozy odbija się na wale...? Może mi sie konfabulator włączył ale w dziadku przy 306tyś.km nie ma ŻADNEGO luzu na wale. Takie pytanie otwarte stawiam - z ciekawości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lwa Opublikowano 5 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 SpecB kombi 2006 - UPG przy 135tkm. Olej ok. 1l/10tkm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darkstar Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 3.0H AT z ok 140kkm. W zasadzie nic, jedynie reflektory wymagały regeneracji bo strasznie marnie świeciły. Jedyne co radzę to brać MT nie AT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartosz-B Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 Jedyne co radzę to brać MT nie AT. to jedynie spec B a takich szukać ze świecą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
msi Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 Mój ma ok 107kkm, z nieplanowanych spraw to przewód ssacy do wspomagania ( zasilanie) i o-ring w pompie wsponagania. Z polskiego na nasze 140 PLN :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 Jak to jest z tymi - nomen omen - wałami? Już chyba o piątym-szóstym z kolei słyszę na przestrzeni ostatnich 2 lat, dot. modeli 2007-2009. Po 2009 - też dotyczy? Moc za duża? Materiałowa niedoróba? Bezwładność wiskozy odbija się na wale...? Może mi sie konfabulator włączył ale w dziadku przy 306tyś.km nie ma ŻADNEGO luzu na wale. Takie pytanie otwarte stawiam - z ciekawości. pytałem o to w serwisie i rzeczywiście jest tak, że w H4 to raczej niespotykana usterka, w H6 jak najbardziej. O ile pamiętam tłumaczyli to większym momentem do przeniesienia .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sekator Opublikowano 13 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2014 raczej w H6 usterki wału to chyba jakiś promil jest, wydaje mi się, że to są najżywotniejsze silniki w subaru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamski Opublikowano 14 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2014 raczej w H6 usterki wału to chyba jakiś promil jest, wydaje mi się, że to są najżywotniejsze silniki w subaru Oczywiście po poczciwych 2.2l... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rad66 Opublikowano 26 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2014 Odkopie temat, bo szukam wlasnie lagacy/obk w H6. Znalazlem egzemplarz z 2004 roku, 170 k przebiegu w sedanie, ale niepokoja mnie dwie kwestie: technicznie: maglownica która się poci i lekko cieknie oraz jakies luzy na prawym zaworze wizualnie: auto w srodku mocno wyeksploatowane, tapicerka skorzana w slabym stanie, widac ze mocno uzywana, poza tym plastiki porysowane, widac ze o auto w srodku poprzedni wlasciciel malo dbal W zwiazku z tym mam pytanie techniczne - czy to normalne ze przy takim przebiegu wystepuja takie usterki techniczne? Jaki moze byc koszt naprawy powyzszych? Wazne, info, samochod serwisowany w polskim ASO, doinwestowane, regularne przeglady etc. Dodatkowo, przy jezdzie probnej zauwazylem, ze auto zaczyna sie lepiej zbierac dopiero przy niemalze maksymalnym docisnieciu pedalu gazu, czy to normalne? Jak dociskalem delikatnie przyspieszenie bardzo ospale i dopiero po wdepnieciu poszedl ladnie. Do tej pory w innych autach ktore uzytkowalem, gaz byl bardziej czuly, dlatego pytam. Ostatnia kwestia - zuzytye wnetrze. Dla mnie najwazniejszy jest stan techniczny, ale nie ukrywam, ze wnetrze swiadczy o uzytkowniku i jego niechlujstwie. Czy "katowanie" i nie zwracanie uwagi na sposob uzytkowania takiego silnika moglo wplynac na jego obecna kondycje techniczna Waszym zdaniem? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 27 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 Maglownica konczy sie niemal ksiazkowo , czyli ok 160-200kkm. Mozna ja regenerowac lub wymienic. Zawor to trzeba dokladnie sprawdzic co sie dzieje, w tych silnikach raczej nic nie powinno ciec. Plastiki nie naleza do jakis super i wiekszosc latwo porysowac, niestety ze skora jest podobnie, moja ma 123kkm i widac pekniecia, ale jak sie ja zakonserwuje to ladnie wyglada i na pewno nie jest podarta czy poprzecierana. Moze ktos jak piszesz tak dbal o auto, ze srodek jest zuzyty. Moj poprzedni Obk jak sprzedawalem mial ponad 200kkm i nie wydac bylo w nim zuzytego srodka. Ze zbieraniem sie to raczej powinien ladnie sie zbierac niemal z kazdych obrotow. Tak czy inaczej warto to sprawdzic w serwisie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się