Skocz do zawartości

Drogowe zdolności Forka


kunu

Rekomendowane odpowiedzi

No własnie, zależy ile trasy i jak często, a ile miasta i jak bardzo zatkanego ;)

btw, wyszło na to ze forek jest autem miejskim :D i co ciekawsze, obserwując ulice Warszawy, teza ta nie jest bezpodstawna :DDD

Mówiąc trasy mam na myśli dystans >500 km

 

 

Sent with Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... wyszło na to ze forek jest autem miejskim :D

No tak, wjazdy na wysokie krawężniki, parkowanie na błotnistych trawnikach, to domena Forka.. :)

 

Ja bym doradzał tak:

- do miasta i na drogi różne, także gruntowe - tylko Forester;

- na autostrady i inne drogi, gdzie jeździ się szybko - pozostałe Subara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z przedmówcami krótkie przełożenia w forku mnie strasznie drażnią latam trochę po trasach i 6mt było by zbawieniem. W cięższym terenie S-turbo nie radzi sobie aż tak dobrze jak wolny ssak z reduktorem. Co do spalania 120-140 + korki przedwczorajsza trasa Łódź -Bielsko 12L LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam gdzie mieszkam (podlaskie) niestety drogi w większości są kiepskie. Zanim je przebudują, to mój Forek pójdzie na zasłużoną emeryturę i wtedy może przyjdzie czas na Legacy ;)

BTW i tak zwykle w trasie szybciej niż 140-150 km/h z rodziną na pokładzie nie jeżdżę, więc nie mam problemów z nadmierną głośnością i spalaniem (średnio 14 lpg/100km).

Forek spełnia wszystkie moje oczekiwania i nie chcę innego auta. Idealny na kiepskie drogi, wysokie krawężniki i nieodśnieżone parkingi itp. a i ostro przyspieszyć jak trzeba też potrafi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Forester 125koni pali u mnie, przy realnych - z GPS - stałych 130km/h (około 140km/h licznikowo), +- 13l-13,5 l lpg. Komfort akustyczny można bardzo znacząco poprawić inwestując około 500zł w porządne maty wraz z ich montażem. Różnica w przyjemności z jazdy po tej inwestycji była dla mnie bardzo duża.

 

A gdzie byś polecił zrobić takie wygłuszenie? Robię głównie długie trasy i nie przekraczam tych 140 własnie z powodu hałasu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komfort akustyczny można bardzo znacząco poprawić inwestując około 500zł w porządne maty

Możesz podpowiedzieć, które części warto wygłuszyć? Póki co mam tylko przednie drzwi ze względu ma głośniki. Co jeszcze?

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam przednie i tylne drzwi, podłogę bagażnika, podłogę pod tylną kanapą, tylne nadkola, niektórzy robią jeszcze klapę bagażnika, przednie nadkola i generalnie całą podłogę (ale to już więcej roboty). Poprawa u mnie jest znaczna, choć pewnie jeszcze można byłoby poprawić - jednak najwięcej hałasu dają szyby a tego się nie wyeliminuje tak więc ja nie jeżdżę dłużej niż 140 km/h bo to nie jest przyjemne.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakieś przykłady materiałów, które się nadają do takiej operacji? Dynamat Xtreme, mam w drzwiach, ale drogi, żeby całe auto robić? Jakieś pianki, albo coś innego?

Edytowane przez sredniaq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie zastosowałem STP GOLD. Tanie specjalnie nie są ale różnica kolosalna w środku. Dynamat świetny jest ale trochę chyba przereklamowany. Drzwi przód podstawa ew nadkola tył i podłoga z przodu po koniec tunelu. To taki kompromis. Wiadomo efekt idealny daje całość dach drzwi tylne podłoga bagażu itp. Ale zależy co będzie grało bo ostatnio wygłuszałem passata cc na dynamat extreme tylko drzwi przód bo facet mówi że kasy nie ma..OK za tydzień dzwoni z focal utopia be i resztą zabawek za 20kpln i pyta czy będzie grało....żenada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie byś polecił zrobić takie wygłuszenie?

W Rzeszowie polecam firmę ESSA. Nie jest tanio, ale za to montaż tapicerki po wygłuszaniu jest lepszy, niż fabryczny.

 

A poza tym to chyba większość firm zajmujących się "nagłaśnianiem" samochodów wykonuje również wygłuszanie - to w sumie jest warunek dobrego brzmienia muzyki.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację; to nie sztuka rozedrzeć pół autka, pourywać zapinki itp. i potem przez trzy tygodnie montować z powrotem. Lepiej dać to fachowcom.

 

Ja nie żałuję (tzn. żałuję, że nie wygłuszyłem jeszcze od razu podłogi :angry: ), komfort jazdy jak w limuzynie z wyższej półki. Dałem wygłuszyć ścianę silnika, słupki, czworo drzwi, bagażnik (boki, podłogę i klapę). Panowie wykleili też przestrzeń po bokach ściany przedniej - są tam takie jakby wnęki, sięgające aż do drzwi przednich. One właśnie odpowiedzialne są za lotniczy szumogwizd w Foresterze III. Warto było. A miny znajomych po przejażdżce - bezcenne.

 

Choć w porównaniu z Tribecą Zięcia to i tak jest głośno...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Dałem wygłuszyć ścianę silnika, słupki, czworo drzwi, bagażnik (boki, podłogę i klapę). Panowie wykleili też przestrzeń po bokach ściany przedniej - są tam takie jakby wnęki, sięgające aż do drzwi przednich. ...

 

Poważny zakres prac - ile Cię to kosztowało - jeśli to nie tajemnica ?

Edytowane przez vonda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja śmigam forkiem turbo. Włożyłem twardsze amortyzatory i w zakrętach trzyma się dużo lepiej niż na seryjnym zawiasie, jedyny mankament teraz jest taki że jest dużo twardziej, co odczuwa się głównie na nierównościach terenu ale generalnie z modu jestem zadowolony. Tak jak koledzy wcześniej powiedzieli minusem jest to że przy dużych prędkościach jest głośno, jednakże nie jest to nic takiego co by skreslalo ten samochód. Mam też założone lpg spalanie wynosi około 13 litrów na 100 kilometrów więc na stacji jest banan.

 

Wysłane z mojego C1905 przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja śmigam forkiem turbo. Włożyłem twardsze amortyzatory i w zakrętach trzyma się dużo lepiej niż na seryjnym zawiasie, jedyny mankament teraz jest taki że jest dużo twardziej, co odczuwa się głównie na nierównościach terenu ale generalnie z modu jestem zadowolony. Tak jak koledzy wcześniej powiedzieli minusem jest to że przy dużych prędkościach jest głośno, jednakże nie jest to nic takiego co by skreslalo ten samochód. Mam też założone lpg spalanie wynosi około 13 litrów na 100 kilometrów więc na stacji jest banan.

 

Wysłane z mojego C1905 przy użyciu Tapatalka

 

to jak pali 13cie LPG tzn że Turbo nie używasz alb masz za mała dawkę gazu ustawioną :)

Edytowane przez kubabb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...