Skocz do zawartości

Forester Diesel?


ferster

Rekomendowane odpowiedzi

Na przykład BG 244

Na przykład. Choć ja mam lepsze doświadczenia z AR6400 i AMSOil Diesel Injector Clean (w tej kolejności). No i (jak się komuś chce) AR6200 do każdego tankowania (lub AMSOil profilaktycznie).

 

Pozdr.

Edytowane przez Knurek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SIP poleca i stosuje jeszcze coś innego. ;)

Firma i chemia o nazwie Tunap,zarówno do czyszczenia wtrysków w ASO i jako dodatek do paliwa.

Święte słowa.

Choć jeszcze dwa lata temu SIP polecał lać "czyste" paliwo i na samo wspomnienie o dodatkach dostawało się reprymendę :mrgreen:

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SIP poleca i stosuje jeszcze coś innego. ;)

Firma i chemia o nazwie Tunap,zarówno do czyszczenia wtrysków w ASO i jako dodatek do paliwa.

 

jakiś czas temu mój SBD profilaktycznie przeszedł operację czyszczenia tunapem. Efekt był zaskakująco dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakiś czas temu mój SBD profilaktycznie przeszedł operację czyszczenia tunapem. Efekt był zaskakująco dobry.

Bo dobre dodatki naprawdę działają. Problem w tym, że 90% dodatków dostępnych na rynku to dziadostwo, które co najwyżej nie zaszkodzi.

 

Pozdr.

Edytowane przez Knurek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My tu sobie gwarzymy a samochód już kupiony! Mam nadzieję że, dobry, bo planuję sporo wypraw.

Mile jestem zaskoczony spalaniem oraz ilością miejsca a także miękkim zawieszeniem. Jazda dieslem trochę jak traktorem! :)

Jakość plastików i skór słaba. Klekocze przy wchodzeniu na obroty ale tylko na zimnym silniku - też tak macie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BG 244 zalewalem 3 razy przy przebiegu 100, 102 i 110 tys km, przy przebiegu 115 tys km czyscilem wtryski w ASO i pozniej czyscilem je przy 120 tys km w ASO. Przy obu wizytach w ASO czyscili tzw "pompka" oraz srodek do baku. Troche pomoglo ale 4 wtrysk na zimno na 0,26 po 10min ma 0,22 wiec raczej do wymiany. 2 wtysk odpowiednio 0,17 i 0,12 a pozostale dwa sa ok bo jakos 0,06.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche pomoglo ale 4 wtrysk na zimno na 0,26 po 10min ma 0,22 wiec raczej do wymiany. 2 wtysk odpowiednio 0,17 i 0,12 a pozostale dwa sa ok bo jakos 0,06.

 

maksymalna norma odchylenia to 0.05. Niestety raczej do wymiany.....

 

@najman ale wiesz ile kosztują wtryski do SBD? :huh::(

 

trzeba sprawdzić, która wersja wtrysków ale tanio nie będzie. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....Można próbować lać tzw. paliwa premium i uważać, że problem jest rozwiązany ale... prędzej czy później rzeczywistość Cię dopadnie :rolleyes:

 

Dokładnie odwrotnie.Lejąc paliwa premium zmniejszysz mu żywot. Ten syf z doddatków jak został rozpuszczony tak się może wytrącić i zamulić aparaturę. Najlepszy to były czysty czyściutki diesel ......ale o takiego trudno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie odwrotnie.Lejąc paliwa premium zmniejszysz mu żywot. Ten syf z doddatków jak został rozpuszczony tak się może wytrącić i zamulić aparaturę. Najlepszy to były czysty czyściutki diesel ......ale o takiego trudno.

Trochę mętna teoria, zupełnie pomijająca istnienie dodatków np. poprawiających właściwości smarne ON (a z tym są problemy zwłaszcza w 'czyściutkim dieslu').

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie odwrotnie.Lejąc paliwa premium zmniejszysz mu żywot. Ten syf z doddatków jak został rozpuszczony tak się może wytrącić i zamulić aparaturę. Najlepszy to były czysty czyściutki diesel ......ale o takiego trudno.

Trochę mętna teoria, zupełnie pomijająca istnienie dodatków np. poprawiających właściwości smarne ON (a z tym są problemy zwłaszcza w 'czyściutkim dieslu').

 

Pozdr.

Tzn. co ? zwykłe ON ma niewystarczające własności smarne? Dlaczego więc go produkują i sprzedają jako paliwo zgodne z normami i zaleceniami producentów?

Wg. mnie te dodatki to czysty marketing i wyciąganie pieniędzy klientom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

się zaczyna robić wątek olejowy bis zaraz się kolega Włyszkow wypowie i inni spece od chemii :)

 

ja jako laik, dodam, że mam przejechane SBD 122 kkm i tylko na premium z czego znaczna wiekszość myśle że 99 % na Vpower diesel i na razie mi sie nic się nie wytrąciło, a przynajmniej o tym nie wiem. W ASO przy przeglądzie na 120 powiedzieli że wszystko OK.

Edytowane przez jaszyn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn. co ? zwykłe ON ma niewystarczające własności smarne? Dlaczego więc go produkują i sprzedają jako paliwo zgodne z normami i zaleceniami producentów?

Wg. mnie te dodatki to czysty marketing i wyciąganie pieniędzy klientom.

Przejechałem 75tys km bez żadnych dodatków. Później przejechałem 65kkm z dodatkami i jeżdżę dalej.

Ja już mam wyrobioną opinię a Ty zrobisz jak zechcesz :mrgreen:

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to sie wlasnie dziwie czemu mi w ASO powiedzieli, ze wszystko ok z wtryskami. Pytalem ich dwa razy. Jak dla mnie i wielu innych osob 0,22 to do wymiany, ale producent podobno okresil norme na 0,25. Jak mi sie silnik zatrze, albo cos walnie to im przypomne, ze mowili "jest OK". Teraz bylem w innym serwisie i gosciu sie za glowe zlapal dlaczego mi nie skorygowali wtryskow komputerem, po korekcie mam na jednym max 0,03 :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to korygowanie komputerem,to nic innego jak wymuszenie kalibracji wtrysków na kompie auta,tylko w trybie serwisowym.

Odbywa się trochę inaczej niż normalna kalibracja na wolnych obrotach,jest tam jeszcze kalibrowanie wtrysków przy obrotach silnika, bodaj ok.1200. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...