Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

Jeden z przewodów gazowych po roku od montażu nadaje się do wymiany - gołym okiem widać mikropęknięcia

 

To tylko wierzchnia część węża . No ale nie zaszkodzi wymienić

Oby tylko tyle, bo wcale nie była to wizyta przeglądowa :twisted: Jak można instalować wąż dobry na rok uzytkowania?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

przeczytalem wszystkie posty dotyczące LPG i tak jak juz ktoś pisal , mam dylemat co dalej. Proszę o Waszą opinię; oczywiscie wiem, że najlepiej konsultować się z JAKO i może nawet do niego jechać, ale to nie w miejscu gdzie jestem (okolice Lublina), potem serwis itp.

Posiadam Forester 2.0, 158KM, 2006, bez turbo. Ponieważ najcześciej uzywany jest przez moją "drugą połowę" jako dojazd do pracy, trochę po mieście i jeden, dwa wypady lato/zima, gdzieś w trasę - to ten samochod naprawdę pije. Chcę zamontować LPG i po przeczytaniu postów mam same pytania...

Czy np zaoferowany w serwisie (Auto -Gaz Serwis, Lublin, Spółdzielczosci Pracy) zestaw BRC SEQUENT 24 będzie wystarczający? Samochód nie jest wysilany, ma przejechane tylko 44kkm, służy do normalnego przemieszczania z podlubelskich pagórków. Piszecie Panowie o wtryskiwaczach, że BRC są "za wolne", ale to chyba w kontekscie mocniejszych silnikow..?

W ASO oczywiście powiedzieli, że nie ma takiej opcji, bo np. gniazda zaworów są "miękkie" na gaz i że raczej do tych silników LPG nie pasuje itp.

Będę wdzięczny za opinię na temat zestawu i ewentualnie serwisu -jeśli ktoś zna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie do "wyjadaczy" LPG jakiego spalania mozna oczekiwac po zagazowaniu 98/99 2.5 A/T Legacy/OBK oraz jaki najwiekszy zbiornik mozna wzucic w miejsce kola zapasowego a i jaka cena mniej wiecej instalki :wink:

dzieki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiek_67, czyli spodziewac sie trzeba spalania na poziomie powiedzmy 15l w miescie i ok.12l w trasie :razz: a jaki najwiekszy zbiornik mozna zalozyc??weszlo by cos o pojemnosci powiedzmy 52-53l??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiek_67, czyli spodziewac sie trzeba spalania na poziomie powiedzmy 15l w miescie i ok.12l w trasie :razz: a jaki najwiekszy zbiornik mozna zalozyc??weszlo by cos o pojemnosci powiedzmy 52-53l??
co prawda nie OBK, ale w Forysiu we wnękę zapasu (pełne koło 16") wchodzi zbiornik 48 l
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiek_67, czyli spodziewac sie trzeba spalania na poziomie powiedzmy 15l w miescie i ok.12l w trasie :razz: a jaki najwiekszy zbiornik mozna zalozyc??weszlo by cos o pojemnosci powiedzmy 52-53l??
co prawda nie OBK, ale w Forysiu we wnękę zapasu (pełne koło 16") wchodzi zbiornik 48 l

 

w moich dwoch foresterach sa zbiorniki 53L w meijscu kola zapasowego - do zatankowania "po tuningu" 48L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

przeczytalem wszystkie posty dotyczące LPG i tak jak juz ktoś pisal , mam dylemat co dalej. Proszę o Waszą opinię; oczywiscie wiem, że najlepiej konsultować się z JAKO i może nawet do niego jechać, ale to nie w miejscu gdzie jestem (okolice Lublina), potem serwis itp.

Posiadam Forester 2.0, 158KM, 2006, bez turbo. Ponieważ najcześciej uzywany jest przez moją "drugą połowę" jako dojazd do pracy, trochę po mieście i jeden, dwa wypady lato/zima, gdzieś w trasę - to ten samochod naprawdę pije. Chcę zamontować LPG i po przeczytaniu postów mam same pytania...

Czy np zaoferowany w serwisie (Auto -Gaz Serwis, Lublin, Spółdzielczosci Pracy) zestaw BRC SEQUENT 24 będzie wystarczający? Samochód nie jest wysilany, ma przejechane tylko 44kkm, służy do normalnego przemieszczania z podlubelskich pagórków. Piszecie Panowie o wtryskiwaczach, że BRC są "za wolne", ale to chyba w kontekscie mocniejszych silnikow..?

W ASO oczywiście powiedzieli, że nie ma takiej opcji, bo np. gniazda zaworów są "miękkie" na gaz i że raczej do tych silników LPG nie pasuje itp.

Będę wdzięczny za opinię na temat zestawu i ewentualnie serwisu -jeśli ktoś zna.

 

Na Twoim miejscu rozejrzalbym sie za innym zakladem i inna instalacja

 

[ Dodano: Czw Kwi 01, 2010 9:07 am ]

w moich dwoch foresterach sa zbiorniki 53L w meijscu kola zapasowego - do zatankowania "po tuningu" 48L
??? 48 w 53? masz zbiorniki z gumy?

 

Podgiety lekko plywak pewnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to dziwne, bo sam mam autobus zgazowany, o czym już pisałem, ale ... ostatnio wracając z Hanno'veru :wink: zatrzymaliśmy się na stacji, gdzie podjechał kolo pięknym skąd inąd mustangiem gt (w nowej kaście oczywiście) i zaczyna gaz lać :shock: trochę mię to jednak zabolało... :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiek_67

Nie w tym rzecz, jak dla mnie to kolo mógłby szczać do baku, mnie to ryba... tylko że trzeba było widzieć i słyszeć to auto, jakoś mi to nie pasowało, ale nie w sensie, że mógłbym mieć coś przeciw tylko w mojej główce :mrgreen: kłóciło mi się to z ogólną wizją sportowej kultfury... :wink: :razz:

 

A to na dole to tylko tak... :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Rzeszy chyba generalnie ostatnio postawili na LPG. Jeszcze parę lat temu ciężko było znaleźć stację z LPG a teraz nie ma z tym najmniejszego problemu.

Ponadto, z tego co zrozumiałem jednego z niemickich znajomych to ich rząd wprowadził jakieś regulacje podatkowe, które faworyzują LPG jako bardziej ekologiczne paliwo :idea:

 

A z ciekawostek to całkiem niedawno przy dystrybutorze spotkałem się z Nissanem Z350 :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Ponadto, z tego co zrozumiałem jednego z niemickich znajomych to ich rząd wprowadził jakieś regulacje podatkowe, które faworyzują LPG jako bardziej ekologiczne paliwo :idea:

To oni jeszcze w to wierzą? :twisted:

 

A z ciekawostek to całkiem niedawno przy dystrybutorze spotkałem się z Nissanem Z350 :wink:

Ideał sięgnął brooku... :cry: :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ponownie odświeże nieco moje zapytania dotyczące LPG w WRX 02 ok 240 KM, kolejny gazownik proponuje mi instalację opartą na STAG 300 PREMIUM, wtryski (i tu moje zdziwienie) 2 listwy po 4szt VALTEK TYP 34 (po 2 wtryski na 1 cylinder) -jest aż taka potrzeba?? i do tego 2 reduktory np ZAVOLI SE albo 2x KME GOLD. Dadzą rade te reduktory? Czy np 1 szt SCORPION GT nie da rady? Dodam że gazownik zyczy sobie ok 3400 PLN za to a w podobnej cenie (3200 PLN) oferowano mi kompletną instalacje LANDI RENZO OMEGAS dedykowaną do turbo na wtryskach MEDa. Co wybrać? A może ktoś poleci zakład na podkarpaciu, który da sobie bez problemu radę??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

But is it SAFE? :mrgreen:

 

Po 30000km na kuchenkowym paliwie chyba mogę domniemywać, że tak :mrgreen:

A po tym, jak Jako zajrzał do mojej gazowni i jakieś czary z nią zrobił (Ze starej instalacji od tej magii został zbiornik i komputer :roll: ) zrobiło się nie dość, że safe, to jeszcze całkiem quick :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwidon

Ja wiem, to był taki joke słowny... :wink: :razz:

Szczerze, to choć sam mam zagazowany autobus (co wspominam już chyba 3. raz :mrgreen: ) to moje podejście do gazu jest mocno ambiwalentne. Mimo wszystko wierzę w tezę, że samochód powienien jeździć na paliwie do, którego został zaprojektowany, a że życie czasami zmusza nas do innego poczynania, trudno. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w Niemczech jest obnizony podatek na LPG do 2018 roku. Obecna cena 1 L LPG 0,65 € Benzyny 1,45 €.

Jeszcze nie slyszalem o Aucie z LPG, ktore by wybuchlo o benzynowych ktore wybuchaja slysze czesto. LPG jest wypuszczany przez zawor bezpieczenswa i spala sie kontrolowanie czego nie mozna o benzynie powiedziec tam jest wielki bummm.

Ja woze z 10 l benzyny ... do rozpalki :smile:

Kolega BartZ moze poda zrodlo tych informacji. ADAC zbadalo auta na LPG i nie wynika ze sa niebezpieczne. Wrecz przeciwnie.

Ale jedno podejscie podzielam .... powinni konskwentnie zaprojektowac silnik na LPG przy 110 Oktanow mozna by niezle taki silniczek podrasowac ale niestety musi on rowniez dzialac na gorsze paliwo czyli benzyne :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

haubi65

wszystko co piszesz to ... prawda :grin: co więcej nawet zbiornik lpg przestrzelony kulą ze sztucera NIE WYBUCHA, nawet się nie zapala...

nowoczesne instalacje są BARDZO bezpieczne, a mnie kolego haubi65 chodziło tylko o motor sam w sobie, tzn. że jednak istnieje prawdopodobieństwo, iż silnik zużywa się szybciej/bardziej na gazie niźli na zupie.

ps. ja wożę dyszkę do mojej 6,5KM hondy RWD :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...