Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

184334, :arrow: viewtopic.php?f=26&t=102284&view=unread#unread :mrgreen:

 

Tak na początek.

 

Z

sekwencyjny wtrysk gazu 4 generacji STAG 4

nie miałem do czynienia.

 

BRC SEQUENT 24 na wtryskiwaczach włoskich BRC

 

Coś takiego montuje mój kolega we wro do subaraków i jakoś nie słyszałem o problemach.

 

PRINS na wtryskiwaczach japońskich KEIHIN

Nieciekawe doświadczenia, może z powodu starego softu (4 lata temu montowana instalacja).

 

 

sekwencyjny wtrysk gazu Tartarini w pełni kompatybilna z systemem OBD

Wydumka sprzedawana m.in. przez Autogaz Śląsk...

Montowana jako fabryczna inst. we Fiatach....i niech tam zostanie.

 

 

Generalnie to zapytaj Jako, wielu forumowiczom (w tym mi) montował junkersa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydumka sprzedawana m.in. przez Autogaz Śląsk...

Fakt, montuje to Autogaz Śląsk w Katowicach. Jak rozumieć słowo wydumka w tym przypadku?

 

Napisałeś na temat BRC, że Coś takiego montuje mój kolega we wro do subaraków i jakoś nie słyszałem o problemach.

Mógłbym dostać do Niego jakiś namiar?

Instalka LPG za kilka tysiaków to nie przelewki i dla portfela i silnika więc wolałbym się dobrze upewnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a czy cos takiego jak MKE Diego bedzie dobre do Outback 2,5 manual wolnossacy?

 

Ja mam, pisalem juz o niej troche w ogolnym. Zakladalem 2,5 roku tamu, zrobilem juz na niej ok 60kkm, obecnie jestem zadowolony. Znam ten innego OBK, ktry jezdzi na KME i uzytkownik jest tez zadowolny.

Poczatkowo mialem jedynie problemy z wywalaniem checka, jezdzilem kilkukrotnie na regulacje, bylem nawet w serwsie centralnym, az sie w koncu sam nauczylem regulowac :mrgreen: . W serwisie KME powiedzili, mi ze duzo Subaru wolnossacych gazowali ta instalacja i w ok 15% zdazaly sie poczatkowo checki, tak jak i umnie bylo ale przeszlo, juz nie wywala :wink:

Bylem tez u Jako, stwierdzil, ze instalacja zla nie jest, jest poprawnie zainstalowana, jedyny problem to dosc prosta i uboga elektronika, wlasnie dlatego jest problem z dobrymi nastawami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

jakie sa Wasze opinie n/t lubryfikatorów? Zamierzam założyc gaz do silnika 2.0 160KM i dochodzą mnie różne głosy co do tego "cuda". Czy jest to potrzebne i rzeczywiście ma znaczenie, czy to tylko pieniądze wyrzucone w błoto. Słyszałem, że dodatkowym minusem jest konieczność uzupełnienia płynu i że wcale nie jest to tania sprawa.

Z góry dzięki za opinie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

jakie sa Wasze opinie n/t lubryfikatorów? Zamierzam założyc gaz do silnika 2.0 160KM i dochodzą mnie różne głosy co do tego "cuda". Czy jest to potrzebne i rzeczywiście ma znaczenie, czy to tylko pieniądze wyrzucone w błoto. Słyszałem, że dodatkowym minusem jest konieczność uzupełnienia płynu i że wcale nie jest to tania sprawa.

Z góry dzięki za opinie!

 

 

Zastanów sie najpierw nad opłacalność założenia gazu w Twojej wersji silnika ;))

 

Regulacje zaworów musisz dokonywac co 30-40tys km. Niestety chyba w Twojej wersji regulacja zaworów wymaga wyjęcia silnika :) Szacowany koszt X tys zł (w miejsce X wstaw odpowiednią kwote :D )

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulacja zaworów nie jest aż tak olbrzymim kosztem, i np. w Foresterze jeżeli gaz jest dobrze założony to regulacja zaworów tak samo jak na benzynie i ewentualnie kontrola co jakiś czas luzów. Lubryfikator sobie odpuść, zadzwoń sobie do Jako to skutecznie z głowy wybije Ci tego typu wynalazki i wytłumaczy dlaczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobry punkt, o tym nie pomyślałem przyznaję :) dzięki za uświadomienie, zawory to faktycznie może byc problem i dodatkowe pieniądze. Orientujesz sie ile to może kosztować?

 

 

Ostatnio poruszyłem temat regulacji zaworów ooooooo tutaj:

 

http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=23&t=135995&view=unread#unread

 

 

Koszty są różne w zależnosci od slnika zamontowanego w Twoim aucie. Jeśli masz DOHC 2.0 165HP to pewnie masz szklanki a jedna szklanka to koszt 100zł + wyjęcia i włożenie silnika i takiem tam bajery

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

jakie sa Wasze opinie n/t lubryfikatorów? Zamierzam założyc gaz do silnika 2.0 160KM i dochodzą mnie różne głosy co do tego "cuda". Czy jest to potrzebne i rzeczywiście ma znaczenie, czy to tylko pieniądze wyrzucone w błoto. Słyszałem, że dodatkowym minusem jest konieczność uzupełnienia płynu i że wcale nie jest to tania sprawa.

Z góry dzięki za opinie!

 

 

Zastanów sie najpierw nad opłacalność założenia gazu w Twojej wersji silnika ;))

 

Regulacje zaworów musisz dokonywac co 30-40tys km. Niestety chyba w Twojej wersji regulacja zaworów wymaga wyjęcia silnika :) Szacowany koszt X tys zł (w miejsce X wstaw odpowiednią kwote :D )

 

Pozdrawiam

 

Zapytaj kolegi Bzyk-a, ile przejechał kilometrów legacy 165KM 4 wałki, chyba rocznik 06.

Ze dwa miesiące temu był na przeglądzie instalacji z przebiegiem ok 200tys km.

Nigdy nie były regulowane luzy zaworowe w jego silniku i dalej brak objawów zmuszających do ich regulacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako,

uspokoiłeś mnie trochę :) przy okazji może znasz jakiś godny polecenia zakład we Wrocku zajmujący siś instalacja gazu. Polecono mi Sparko, ale pytam, bom słyszał, że jestes guru w tym temacie, tyle że do Wawy mi troche za daleko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy temat!

Przymierzam się od roku, ale sprawy losowe nie pozwoliły na instalację. A z tego co wyczytałem to:

 

OBK należy do samochodów, które z założenia źle znoszą instalację LPG - problemy z wywalaniem Check engine !!!

a jeśli już do OBK to:

1.Landi Renzo Omegaz - największe możliwości regulacji

2.......................

3. BRC SEQUENT

4.............

5. ...........

6.............

7. Bigas

 

Kme Diego podobno same kłopoty j.w.

 

A najważniejsze, kto zakłada i tu jest najtrudniejszy i najważniejszy wybór/

 

Ja się właściwie zdecydowałem w moim OBK 2006 USA na Landri Renzo - bo czytałem pozytywne opinie subaraków. Ale gdyby coś to się jeszcze zastanowię!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile pali twoj Outback na tej instalce?

 

Od ok 9 do 14l LPG/ 100km, w trasie mozna zejsc do 9, ale w korkach czy na austostradzie spalanie dochodzi do 13-14l. Kiedys liczylem srednia z kilku kkm to mi wyszlo 12,6l gdzie bylo ok 50-60% miasto (i to korki - dojazdy do pracy)

 

-- 7 wrz 2010, o 19:06 --

 

OBK należy do samochodów, które z założenia źle znoszą instalację LPG - problemy z wywalaniem Check engine !!!

 

tzn o jakie zalozenie Ci chodzi ? bo wg mnie te silniki wlasnie dobrze znosza gaz, oczym swiadcza opinie zarowno serwisow (nieASO :mrgreen: ) jak i uzytkownikow. To ze wywala checka to wina dosc czulej elektroniki, zauwaz, ze posty pojawia sie ze wywala checka nawet bez LPG, przy lpg wazna tez jest prawidlowa regulacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to prawda check jest bardzo czuły i zdarza się, że świeci. Ale czytałem inne opinie np http://www.autocentrum.pl/go/525__Oceny_instalacji_LPG_-_Subaru_Legacy_Outback_III_2.5__1713417940.html. Byłem już bliski założenia KME Diego na miejscu gdzie mieszkam - ale Twoje posty mnie zniechęciły. Do dobrego warsztatu mam ok. 100 km nie mówiąc do Jako 450 - i nie uśmiecha się mi jeżdzić na ciągłe regulacje. Natomiast usłyszałem, Landi ma znacznie lepszą elektronikę - i większy zakres regulacji (opinia neksperta Gazeo) Dlatego tak kombinuję. Poz \a tym słyszałem opinie o miekkich gniazdach zaworowych w wer.USA - podobno i wynikających z tego powodu ciągłych regulacjach zaworów co 15 20kkm? Tak czy inaczej OBK mi pali dużo tak ,że wcześnij czy później będzie LPG 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Check Engine zaświeci się niezależnie od typu instalacji. Jeśli ktoś nie umie/nie chce dobrze instalacji wyregulować to problemy będą.

 

Osobiście miałem do czynienia z BRC Sequent 24 w Imprezie N/A która nadal jest na forum. Dobija 80k km na tej instalce i problemów brak.

 

Koniec prywaty, czas na obowiązki :twisted:

 

Panowie, wątek przenoszę do wątku gazowego - zalinkowanego przez kolegę Szczura :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do Jako 450 - i nie uśmiecha się mi jeżdzić na ciągłe regulacje.

Ja mam do Jako 350 km, instalacja ma już kilka lat, przejąłem ją z autem od poprzedniego właściciela, od zakupu (4 mc temu) byłem na 1 sprawdzeniu profilaktycznym u Jako, generalnie z instalacją nie ma problemów, nie demonizowałbym odległości do Jako i konieczności częstych "ciągłych" regulacji. Ale decyzja każdego jest indywidualna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to prawda check jest bardzo czuły i zdarza się, że świeci. Ale czytałem inne opinie np http://www.autocentrum.pl/go/525__Oceny ... 17940.html. Byłem już bliski założenia KME Diego na miejscu gdzie mieszkam - ale Twoje posty mnie zniechęciły. Do dobrego warsztatu mam ok. 100 km nie mówiąc do Jako 450 - i nie uśmiecha się mi jeżdzić na ciągłe regulacje. Natomiast usłyszałem, Landi ma znacznie lepszą elektronikę - i większy zakres regulacji (opinia neksperta Gazeo) Dlatego tak kombinuję. Poz \a tym słyszałem opinie o miekkich gniazdach zaworowych w wer.USA - podobno i wynikających z tego powodu ciągłych regulacjach zaworów co 15 20kkm? Tak czy inaczej OBK mi pali dużo tak ,że wcześnij czy później będzie LPG 8)

 

Diego moze wyregulowac sobie sam, sprawa jest prosta. Aczkolwiek ja od 2 lat jezdze co ok 8miesiecy na przeglad LPG i zazwyczaj jest tak, ze wymieniane se filterki, podlaczany kabelek i opinia jest dobrze nie trzeb nic zmieniac, a checkow nie wywala, wiec na 100% nie wiem co bylo przycyzna wywalania, bo w sumie wtedy bylo dobrze wyregulowane (opinia 3 niezaleznych warsztatow) i teraz jest dobrze. Tak jak by elektronika sie przystosowala do LPG, nawet powiedzilei mi podobnie w Zgierzu w KME, ze wiekszosc chcekow znika po kilku miesiacach, i rzeczywiscie u mnie tak samo sie stalo.

 

Co do doboru instalacji to jest jak z innym rzeczami, KME jest prod polskiej, jest dosc proste ale tanie, inne instalki drozsze zapewniaja regulacje bazujac na wiekszej ilosci parametrow. Ja osobiscie znam 2 inne OBK z KME i problemu z checkiem nigdy nie bylo.

 

Jezeli juz zdecydowalbys sie na Diego, to koniecznie zainstaluje lepszy reduktor niz silver (niby do 200KM), ja mam taki i niby daje rade, ale na forach gazowych napisali mi kiedys, ze to niemozliwe, bo juz przy 2.0 nie wyrabia. Warto wiec dolozyc do lepszego modelu lub kupic parownik innej firmy. Z wtryskami tez warto poczytac, ja mam akurat MagicJety, ktory niby sa tanie i malo awaryjne, co w sumie moge potwierdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...