Jaro_G Opublikowano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 W końcu udało mi się przebrnąć przez ten cały przydługi temat. Niestety mam teraz więcej wątpliwości niż przkonania dlatego postawię pytanie do "JAKO" Mam na oku OBK H6 MY06, 98 000 km przebiegu - zakładałeś LPG do tego silnika? Jak one sie sprawują przy normalnej (nieekstremalnej) eksploatacji? Co wogóle o tym sądzisz? Bo ja już Qrcze sam nie wiem............. :?: :sad: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 Jaro_G, nie jestem Jako ale coś powiem. Jestem jak najbardziej zwolennikiem LPG w samochodach ale akurat do tego silnika bym gazu nie założył. Główny powód - straszliwie droga regulacja luzów zaworowych, a jak wiadomo luzy trzeba dość często przy LPG regulować. Jest to tak duży koszt, że chyba zje cały zysk z oszczędności wynikającej z taniego paliwa Jeśli chcesz się czegoś dowiedzieć od usera takiej kombinacji czyli H6 + LPG to atakuj na PW użytkownika szczur75. Jeździ takim zestawem. Sam jestem ciekaw jaka jest jego opinia na ten temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 pablonas, jest chyba różnica w szczurowym silniku z 2001/2 a H6 MY06...gniazda zaworowe się szybciej w nowym wypalają? coś kojarzę takiego... a Szczura OBK na gazie jest wymiatacz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro_G Opublikowano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 Jaro_G, nie jestem Jako ale coś powiem.Jestem jak najbardziej zwolennikiem LPG w samochodach ale akurat do tego silnika bym gazu nie założył. Główny powód - straszliwie droga regulacja luzów zaworowych, a jak wiadomo luzy trzeba dość często przy LPG regulować. Jest to tak duży koszt, że chyba zje cały zysk z oszczędności wynikającej z taniego paliwa Qcze, wiele razy w tym temacie widziałem kwote 400 PLN za regulacje zaworów, jeśli nawet robiłbym to co rok to jak dla mnie jest to w zupełności do zaakceptowania, chyba, że sa jeszcze jakieś ale....s Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 Jeszcze nie wiem jaka jest faktycznie wytrzymałość gniazd zaworowych w H6. Mam trzy testowe auta. Dwa starsze między innymi Szczura75 i jeden nowszy model 05. Mają jeszcze za małe przebiegi żeby się wypowiedzieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro_G Opublikowano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 To może kierując się zasadą, że Od dużej pojemności lepsza jest jeszcze większa pojemność, na początek Subarowej drogi poszukam OBK 2.5 a za jakiś czas jak już 3 zagazowane testowane egzemplarze H6 będa mogły wydać miarodajną opinię wówczas być może po raz kolejny skorzystam z mojej ulubionej zasady motoryzacyjnej i wtedy pomyślę o H6 Q2 widzę, że ostatnio ze mną gorzej jak z babą....nawet na auto nie mogę się zdecydować... :mad: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 Co do kosztu regulacji luzów to pozwolę sobie zacytować Azraela. Mam nandzieję, że się nie pogniewa (w końcu jest autorem tego wątku :wink:) Porównanie regulacji luzów w silnikach Subaru 2,0T i H6 2.0T ma 16 szklanek w cenie ok. 100zł za sztukę, przy czym w zagazowanym aucie w którym "usiadły" wszystkie zawory może być konieczność wymiany 8 a nawet 16. Czasem serwis który robi dużo silników może się podeprzeć jakimiś używanymi. Dla H6 mamy tak: 12 "dużych" szklanek po 465PLN i 12 "małych" szklanek po 89PLN i 12 sznkanek na "kalsycznym" wałku (pdobna cena jak w 2.0), brak używek bo 90% firm specjalizujących się w Subaru nie robiła regulacji zaworów w takim silniku albo nie robiła więcej niż 1-2 razy. Dodajmy sobie uszczelki pod dekle, olej którego jest duuużo i koszt serwisu wychodzi...spory. Czyli pesymistyczny wariant przy konieczności wymiany wszystkich płytek mamy cenę mamy ok 8k pln za same części. A gdzie robocizna? Osobiście wątpię aby taka masakra czekała nas co 20k km ale nawet niech to będzie 1/4 tej kwoty to i tak moim zdaniem jest to trochę droga zabawa i nie do końca opłacalna. Ale co kto lubi Ja się cieszę, że mam 2,0T które za jakiś czas pewnie u Jako zawita :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro_G Opublikowano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 No to "żeście" mnie koledzy skutecznie wyleczyli z H6 + LPG :razz: Zmianiam tytuł swojego wątku na Kupię OBK 2.5 :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lotion Opublikowano 9 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 Prośba do kolegi jako możesz dać do siebie jakieś namiary (na priv oczywiście) wiem, że jesteś z W-wy. Potrzebuje pomocy w sprawie instalki LPG w mojej toyotce. pozdrawiam :grin: lotion Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro_G Opublikowano 9 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 No to "żeście" mnie koledzy skutecznie wyleczyli z H6 + LPG :razz: Zmianiam tytuł swojego wątku na Kupię OBK 2.5 :-) A może i nie, w sumie raz kozie śmierć a tylko korwa zdania nie zmienia. Kupię to co mi sie bardziej spodoba :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukaszWRX Opublikowano 10 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2009 witam, ma ktos pojecie o ile redukuje sie ilosc wydzielanej emisjji co2 po zagazowaniu OBKa H6 :?: dodam ze na PB H6 wydziela 231 g/km. z gory dziekuje i pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 10 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2009 o ile redukuje sie ilosc wydzielanej emisjji co2 po zagazowaniu OBKa H6 a co? Jakiś nowy podatek wprowadzają zależny od emisji ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukaszWRX Opublikowano 10 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2009 nie w PL :wink: ale w UK tax road (tzw.podatek drogowy)zalezy przedewszystkim od emisjii CO2 a auta zarejestrowane po 2006 ,ktorych emisja spalin przekracza 226 g/km podlega najwyzszym oplata np.OBK MY06 H6 = Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 10 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2009 podobno spada o 10 %. Ale jako ze samochady maja naped biwalentny to i tak liczony jest tan najgorszy ... tak jest w Niemczech. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misior Opublikowano 11 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2009 Witam Czy ktos moze jakos zebrac, albo ma zebrane wiadomosci z calego wątku? Chodzi mi glownie o to co i jak w tych WRXaxh a glownie: jaka wchodzi butla zeby nie wystawala znad podlogi za bardzo i jak czesto trzeba jezdzic na przeglady? Mam do wawy 350km i tez sie zastanawiam nad gazem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
supersonic Opublikowano 11 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2009 Dzień dobry, Witam wszystkich forumowiczów. Jestem w trakcie przymiarki do OBK na gazie. Wysłałem już zapytanie wstępne do Jako ale w międzyczasie oglądam te OBK dostępne na wtórnym rynku i spotkałem się z niejako fabryczną instalacją TELEFLEX GFI. Czy ktoś na jej temat ma już jakieś doświadczenie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 Ja jezdze juz 70 tkm i nic sie nie dzieje. Podobno nie mozna jej stroic ale tez ze nie potrzeba bo dziala idealnie. Co do czesci zamiennych to moze byc w Polsce problem. W Niemczech jest jak z kazda czescia zemienna do Subaru jedziesz do ASO i ci robia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukaszWRX Opublikowano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 ile spala gazu OBK H6 jezdzony normalnie :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
igor_bb Opublikowano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 Wie ktoś może do jakiej mocy realnie staracza reduktor GENIUS MAX?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
supersonic Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 Dziękuję za informacje. Czy można gdzieś wynająć w Warszawie Outbacka w wersjach 2.5 oraz XT? Chciałbym je przetestować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ptok Opublikowano 18 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2009 Wywalanie LPG podczas jazdy - min. spadek napięcia podczas jazdy. Co jest? Może obecni na forum specjaliści coś podpowiedzą: auto:Forester 2.0 , 2001 instalacja fabryczna Koltec Necam. problem: podczas jazdy nawet przy min, spadku obrotów wywala gaz. Gazownicy najpierw stwierdzili (to co pokazał ich komp) za niskie napięcie czujnika przepustnicy. Została wymieniony (najpierw używka, potem nowy). Problem pozostał. PO wymianie kompa przez 1,5 tygodnia było ok. potem problem wrócił. Przy wymianie czujnik TPS została wyczyszczona przepustnica, mechanik stwierdził że podczas odejmowania pedału gazu (na zgaszonym) zdarza się że napięcie na TPS min spada (do 0,4V). Domyślam się, że te spadki napięcia mogą wywalać LPG. Jak zdiagnozować gdzie leży problem bez wymiany x podzespołów.? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro_G Opublikowano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 Czołem, Czy ktos mógłby mi podesłać na PW namiar na JAKO, kolega potrzebuje zrobic przgląd instalacji w Seacie Cordoba :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil11 Opublikowano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 Jaką instalacje gazową proponujecie założyć do imprezy 2.0 turbo 218 KM 99r. Interesują mnie takie szczegóły jaki komp, reduktor, wtryski itp. i gdzie proponujecie montaż w Małopolsce :wink: Proszę oszczędzić sobie pytań po co, dla czego itp. to już jest decyzja podjęta :!: Nie chciałbym widzieć zbędnego OT pozdrawiam :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 12 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2010 kolejne po podtlenku nietrafione pytanie do DT. masz e technicznym watek gazowy, i tak sie pytaj. Zresztą, nie ma się co pytać, wsiadaj w GT i atakuj Jako w Wawie. to sprawdzona "firma" [ Dodano: Wto Sty 12, 2010 1:48 am ] Nie chciałbym widzieć zbędnego OT rotfl... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil11 Opublikowano 12 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2010 Z twojego posta DNL, zrozumiałem tylko tyle atakuj Jako w Wawie. to sprawdzona "firma" ale warszawa nie jest w Małopolsce no chyba że się myle :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się