Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

b4k3 kwestia miejsca zamieszkania była poruszona ze względu na ewentualne namiary na warsztat.

Optymalna według mnie to (niestety też praktycznie najdroższa) instalacja sekwencyjna. Działa przyjemnie, bez problemów (u mnie obecnie 50 tys km), przy dobrej regulacji nie czuć nawet kiedy się przełącza z benzyny na gaz. Koszt na poziomie 3,5 - 3,8 tys. zł. Załóż sobie spalanie w trasie na poziomie 9litrów benzyny, 11 litrów gazu, do miasta 12 litrów benzyny i 14-15 litrów gazu. Ceny paliw znacz, swoje roczne przebiegi też. Policz kiedy Ci się zwróci. Nie zapomnij, że zimą cena gazu idzie do góry (z dwóch powodów, socjalistów oraz tego, ze używany jest też do grzania domów). Przy okazji warto wiedzieć, że przy LPG częściej się zmienia świece (ja robię to co 20 tys km). Dodatkowo dochodzi Ci dodatkowy koszt filtrów gazu (nie pamiętam ceny, ale nie była to zawrotna kwota). No i co jakiś czas musisz też benzynę uzupełniać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aflinta - faktycznie cena sekwencyjnej instalacji jest dość wysoka biorąc pod uwage fakt , iż mój brat założył kilka dni temu , do golfa 3 z pełnym wtryskiem , instalacje za 1800.

Czy w instalacjach tego typu (nie sekwencja) można znaleść jakies rozwiązanie dla mojego autka czy jest nim tylko i wyłącznie sekwencja ?

Ten wątek jest naprawdę długi, polecam przeglądnięcie go na szybkiego, zobaczysz dlaczego ustalono, ze najlepiej by to była sekwencja. Oczywiście, że nie musi być ona, jeżeli dla 1 - 2 tys zł jesteś skłonny zaryzykować wygodę, elegancję rozwiązania i silnik to oczywiście możesz szukać czegoś tańszego. Wszystko zależy ile km rocznie chcesz przejechać (tego nie udało się ustalić jak dotąd).

Instalacja sekwencyjna ma podstawową zaletę: nie wpływa na pracę silnika na benzynie, nie trzeba modyfikować dolotu powietrza, dławić silnika itp. Sama dba o to by się przełączyć z benzyny na gaz i odwrotnie przy właściwych warunkach. Instalację sekwencyjną bardzo przyjemnie się stroi, nie trzeba bawić się w znachora jak w poprzednich generacjach, dzięki temu nie ma problemów ze świecącym się check engine, za autem nie czuć jakby z obory wyjechało. Oczywiście wybór należy do Ciebie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Za kilka dni mogę być posiadaczem Legacy 2.2 GX 4WD z 92r i odrazu mam pytanie gdzie i jaką instalacje LPG załozyć do niego oraz czy jest to dobry model ?

Dodam , że autko ma przejechane 100.000 km jesli jest to komus potrzebne do kalkulacji.

Z góry dziekuje za wszelkie odpowiedzi , podpowiedzi i sugestie.

Pozdrawiam.

 

W moim Subarku założona została sekwencyjna instalacja gazowa BIGAZ przy przebiegu ok. 200 tys. km.

Aktualnie mam przejechane ponad 338 tys. km i wszystko jest nadal OK.

Oczywiście wymiana filtrów i regulacja są niezbędne do prawidłowego działania.

Koszt wymiany filtrów i regulacja to ok. 100 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezapominajcie też o regulacji zaworów. W moim przypadku pływały mi obroty na luzie przy włączonym gazie i klimie. Regulowałem gaz od 3 miesięcy i nic niepomagało , dopiero regulacja zaworów w Serwisie Subaru spowodowała , że obroty trzymaja sie jednego miejsca na skali i nieskaczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ar3k - regulacja zaworów to bardziej chyba normalna czynność serwisowa przewidziana co 100 tys km i LPG nie ma raczej na nią wpływu.
Ale to własnie stanowiło najwiekszy problem dla "fachowców" od gazu , więc jak będą wam obroty pływać to sprawdzcie zawory zanim ktoś zacznie wymieniać części od LPG .

 

W mikołowie poproszono mnie żebym sprawdzał zawory co 20000 bo właśnie mam LPG .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to własnie stanowiło najwiekszy problem dla "fachowców" od gazu

Problem większości fachowców od gazu jest niestety taki, że nie znają się dobrze ani na mechanice, ani na elektryce auta i jedyne co łapią to szybkie przeszkolenie z gazu. Potem jest pełno źle dobranych i wyregulowanych instalacji, niezadowolenie i wielkie narzekanie :(

 

W mikołowie poproszono mnie żebym sprawdzał zawory co 20000 bo właśnie mam LPG .

Ale do tego trzeba chyba silnik podnosić? Czy udaje się jeszcze jakoś bez?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mikołowie poproszono mnie żebym sprawdzał zawory co 20000 bo właśnie mam LPG .

 

Ale do tego trzeba chyba silnik podnosić? Czy udaje się jeszcze jakoś bez?

 

wyjdzie to po podłączeniu do komputera i po parametrach spalania czy cos tam ..... dobrze wiesz ze ja nienaprawiam sam mojego subaraka wiec niewiem co oni tam wyczytali. ;-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja instalacja lpg (bingos4) odcina gaz jak postoje sobie w upalny dzien w korku. Ostatnio zloslistwo zrobilo mi to pod domem przy powolnej jezdzie. Podpialem sie kabelkiem z notebookiem do komputera lpg i okazalo sie, ze liczba obrotow silnika to 000. Zegar samochodu pokazywal caly czas poprawne obroty. ECU nie wykazuje zadnych bledow. Wystarczy wylaczyc zaplon, wlaczyc i jest ok. Teraz mu sie nasililo i jezeli auto bedzie sie toczyc to po paru kilometrach efekt wroci.

Wyglada to jak przegrzewajaca sie elektronika, bo reset pomaga, ale samo wylaczenie instalacji lpg przyciskiem nic nie daje.

Macie jakies pomysly, co moze nawalac? Jezeli to lpg, to wiadomo, do Jako :D , ale jak sie upewnic?

Pozdrawiam,

Slawo.

 

witam!

mialem ten sam problem ale gazownik zmienil opornik na wiekszy i zmienil jego umiejscowienie. teraz lezy sobie beztrosko kolo przednij lampy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki mały problemik mam.

instalacja IV gen. ładnie działa, nawet lepiej niż na benzynie. czasami po mocniejszym depnięciu przełącza się na benzynę i co gorsze nie chce spowrotem przejść na gaz. nie pomagają żadne zabiegi. dopiero jak całkowicie wystygnie wraca do normy. komp gazowy żadnych błędów nie rejestruje. nie udało się również w tym stanie dojechać do gazownika, ponieważ zbyt późno wracam do domu :-(.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może problem z zaworem (lub jego sterowaniem) w zbiorniku gazu, a być może coś z reduktorem. W sumie to nawet bym reduktor obstawiał i jakieś problemy z jego wydajnością po wzroście temperatury. Może jakaś nieszczelność? Elektrozawory w komorze silnika wszystkie sprawne? Filtry gazu czyste?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

instalka jest nowa, zaledwie 2000km przejechałem. parownik już został wymieniony na większy, bo pierwszy 150HP nie wyrabiał.

wszystkie oczywistości zostały sprawdzone, teraz pora na znachora ;-) . z pewnością to jakaś pierdółka, tylko HGW gdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoją Impezą zrobiłem ponad 15.000,00km na gazie bez żadnych problemów i poleciłbym Bigaz gdyby nie problemy z Serwisem na Śląsku.

Likwidacja niektórych punktów i brak sprzętu w innych postawiło mnie przed problemem wyjazdu do Dąbrowy Górniczej, to zawsze 1,5h jazdy a gwarancja zobowiązuje..

PS.Pytałem tam o alternatywę gla Bigazu i chwalili Tomasetto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nabyłem Forestera 2001 z lpg firmy Koltec. Nieprawidłowo pracuje silnik na benzynie, nie chce się przełączać na gaz. Prawdopodobnie jest uszkodzony sterownik (komputer) benzynowy. Czy może mi ktoś polecić dobry zakład, który zdiagnozowałby co jest grane? Jestem z Białej Podlaskiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to niewesoła sytuacja. Po pierwsze należało by odpiąć elektrykę gazową od auta, zazwyczaj wystarczy rozpiąć odpowiednią wtyczkę i ją zmostkować (chyba, że instalację robił partacz, to będzie większa dłubanina) i doprowadzić auto do poprawnej pracy na benzynie. Może zamiast ECU okaże się to coś prostszego. Jak auto będzie działać poprawnie na benzynie, wtedy można udać się do dobrego warsztatu zajmującego się gazem (najlepiej by znał jeszcze tą instalację) i starać się przywrócić całość do działania. Warsztatu niestety w Twojej okolicy nie jestem w stanie Ci wskazać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ECU - Engine Control Unit - czyli komputer sterujący silnikiem.

Przy okazji by zminimalizować koszta polecam poszukać dobrego warsztatu znającego się na Subaru - najbliżej będziesz miał chyba do Warszawy. Kontakty do magików znajdziesz przy pomocy wyszukiwarki. Odnośnie gazu możesz się też skonsultować z forumowiczem Jako, podawał gdzieś w tym wątku namiary na siebie. Unikaj przypadkowych warsztatów, by nie płacić niepotrzebnie za czyjeś eksperymenty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...