patsiw Opublikowano 21 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 Witam forumowiczòw Mam pytanko (laik ze mnie jeśli chodzi o mechanike). Niestety w moim dieselu również odezwała sie wada fabryczna. Silnik został rozebrany no i niestety blok jest uszkodzony. Naprawa totalnie nieopłacalna. Znaleść używany silnik graniczy z cudem a może lepiej wstawić do niego silnik od benzyny? Moze komuś sie to udało? Proszę o solidne opinie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 21 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 (edytowane) Myślałem o tym, ale z braku diesla , zwłaszcza zepsutego, nie zrealizowałem. Budżet tak czy inaczej potrzebny taki jak na solidny remont silnika. Kupiłbym H6 (najlepiej spec.b ) anglika i przeszczepił całość. Z diesla zostanie buda. Jakbyś chciał pogadać o szczegółach, proszę o PW. Poza tym przy takim przeszczepie pozostanie całkiem sporo klamotów do zbycia, co poprawi wynik finansowy. Ale o wyjściu na przysłowiowe zero nie ma co liczyć. Edytowane 21 Listopada 2013 przez house_1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piterb1 Opublikowano 21 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 (edytowane) ma to sens z anglikiem .jednak lepiej chyba 2,0 lub 2,5 bo h6 drogawy jest. ps .ciekawe jak długo będą tu dealezy twierdzić ze z sbd wszystko jest ok. Edytowane 21 Listopada 2013 przez piterb1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wielki Szu Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 ma to sens z anglikiem .jednak lepiej chyba 2,0 lub 2,5 bo h6 drogawy jest. ps .ciekawe jak długo będą tu dealezy twierdzić ze z sbd wszystko jest ok. Do końca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 (edytowane) do pierwszej przegranej sprawy w sądzie jak trafią na klienta który zna się na swoich prawach i zaskarży ich i sąd przyzna z kilka baniek odszkodowania (ale niestety to Polska i to nie realne , a szkoda - może by ć...i nauczyły się szacunku dla klienta) Edytowane 1 Grudnia 2013 przez tzd : obraźliwe / szydercze określenie dealer'a, na forum dealer'skim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patsiw Opublikowano 22 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Niestety SIP umywa ręce w mojej sprawie i nic się z tym nie da zrobić... Wszystko na własną rękę Jeśli chodzi o koszty naprawy to jest to paranoja - delikatnie mówiąc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sputnik Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Szczerze współczuje, 5 letnie auto i taka kupa. Ja bym go okleił i postawił pod SIP'em jako darmową reklamę. Moze jak TV i pismaki wywęszą skandal to SIP się ugnie. A jak się nie ugnie to przynajmniej część potencjalnych klientów się dowie co to trwałość i bezawaryjność wg Subaru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patsiw Opublikowano 22 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 NO niestety. Samochody są zajefajne ale nie w dieslu... Niestety pokarało mnie za próbę oszczędności. Wracam do benzyny a z tym tematem na razie nie wiem co zrobić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Niestety SIP umywa ręce w mojej sprawie i nic się z tym nie da zrobić... Wszystko na własną rękę Jeśli chodzi o koszty naprawy to jest to paranoja - delikatnie mówiąc A jak się ma to do deklaracji, którą złożyła @Dyrekcja. Roczniki 2008 już się nie "łapią" na "dobrą wolę" ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patsiw Opublikowano 22 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Niestety SIP umywa ręce w mojej sprawie i nic się z tym nie da zrobić... Wszystko na własną rękę Jeśli chodzi o koszty naprawy to jest to paranoja - delikatnie mówiąc A jak się ma to do deklaracji, którą złożyła @Dyrekcja. Roczniki 2008 już się nie "łapią" na "dobrą wolę" ? Mój samochód niestety był sprowadzony ze Szwajcarii i tam serwisowany do końca gwarancji (u nich przeglądy co 20 tys.) - można się kontaktować z Subaru CH Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 (edytowane) Witam forumowiczòw Mam pytanko (laik ze mnie jeśli chodzi o mechanike). Niestety w moim dieselu również odezwała sie wada fabryczna. Silnik został rozebrany no i niestety blok jest uszkodzony. Naprawa totalnie nieopłacalna. Znaleść używany silnik graniczy z cudem a może lepiej wstawić do niego silnik od benzyny? Moze komuś sie to udało? Proszę o solidne opinie... Szukałeś już innego silnika? Edytowane 22 Listopada 2013 przez WOJO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 do pierwszej przegranej sprawy w sądzie jak trafią na klienta który zna się na swoich prawach i zaskarży ich i sąd przyzna z kilka baniek odszkodowania (ale niestety to Polska i to nie realne , a szkoda - może by ćwoki nauczyły się szacunku dla klienta) Coś czarno widzę,rozstrzygnięcie takiej sprawy w sądzie na korzyść użytkownika SBD. Na gwarancji wszak ASO naprawia,po gwarancji w poszczególnych wypadkach jest pomoc SIP i ASO. Jak awaria przypadnie już po gwarancji i sporym przebiegu,to ciekawe jak przeprowadzić dowód wady fabrycznej?! Trzeba dysponować szczegółowymi danymi awarii i ich przyczyn,skąd je brać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patsiw Opublikowano 22 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Witam forumowiczòw Mam pytanko (laik ze mnie jeśli chodzi o mechanike). Niestety w moim dieselu również odezwała sie wada fabryczna. Silnik został rozebrany no i niestety blok jest uszkodzony. Naprawa totalnie nieopłacalna. Znaleść używany silnik graniczy z cudem a może lepiej wstawić do niego silnik od benzyny? Moze komuś sie to udało? Proszę o solidne opinie... Szukałeś już innego silnika? Szukam. Na razie nie ma co kupować... Pchać się w kolejną bombę zegarową?? Nie w moim stylu. Szukam anglika w dieslu bez tyłu albo benzyniaka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 26 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 Szukam. Na razie nie ma co kupować... Pchać się w kolejną bombę zegarową?? Nie w moim stylu. Szukam anglika w dieslu bez tyłu albo benzyniaka wiesz może czy da sie insatlowac młodsze silniki SBD np takie z 2011-2012 roku produkcji ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
car1961 Opublikowano 28 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 Pasują bez problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 30 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 Pasują bez problemu Mechanicznie tak , elektronicznie nie ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 30 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 Pasują bez problemu Mechanicznie tak , elektronicznie nie ! To chyba zrozumiałe... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 30 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 Pasują bez problemu Mechanicznie tak , elektronicznie nie ! To chyba zrozumiałe... No mam wrażenie ze nie dla wszystkich , ale moze sie mylę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 30 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 Pasują bez problemu Mechanicznie tak , elektronicznie nie ! To chyba zrozumiałe... dla mnie nie iest zrozumiałe No mam wrażenie ze nie dla wszystkich , ale moze sie mylę nie mylisz się , chodziło mi o to nie czy sie da tylko czy jak mi padnie sbd w legacy 2008 to jest sensowna instalacja silnika np z 2011 r ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 30 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 Pasują bez problemu Mechanicznie tak , elektronicznie nie ! To chyba zrozumiałe... dla mnie nie iest zrozumiałe No mam wrażenie ze nie dla wszystkich , ale moze sie mylę nie mylisz się , chodziło mi o to nie czy sie da tylko czy jak mi padnie sbd w legacy 2008 to jest sensowna instalacja silnika np z 2011 r ? A masz pewność, że omawiane problemy tego rodzaju silnika się skończyły w roku 2010? A co do podmiany silników, to chyba zrozumiałe, że benzyna będzie miała inne sterowanie, a diesel inne, więc razem z silnikiem wymieniasz połowę elektroniki i osprzętu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 Czytając to forum, mam pewność. NIE skończyły się. Po prostu młodsze auta mają niższe przebiegi i problem nie występuje JESZCZE na taką skalę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 Pasują bez problemu Mechanicznie tak , elektronicznie nie ! To chyba zrozumiałe... dla mnie nie iest zrozumiałe No mam wrażenie ze nie dla wszystkich , ale moze sie mylę nie mylisz się , chodziło mi o to nie czy sie da tylko czy jak mi padnie sbd w legacy 2008 to jest sensowna instalacja silnika np z 2011 r ? Akurat mi chodziło o kolegę car1961 . napisze jeszcze raz zeby było zrozumiane. Owszem da sie przeszczepic silnik diesla z lat 2010- 2013 do modelu 2008-9. Mechanicznie jest prawie to samo , ale osprzęt ciut inny , sterownik inny , oprogramowanie inne , dpf , kolektor ss. i owszem silnik odpali , ale jest sporo innych niuansów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 Akurat mi chodziło o kolegę car1961 . napisze jeszcze raz zeby było zrozumiane. Owszem da sie przeszczepic silnik diesla z lat 2010- 2013 do modelu 2008-9. Mechanicznie jest prawie to samo , ale osprzęt ciut inny , sterownik inny , oprogramowanie inne , dpf , kolektor ss. i owszem silnik odpali , ale jest sporo innych niuansów dzieki carfit, czyli nie bardzo jest sens bo poza silnikiem trzeba wymienic jeszcze sporo innych rzeczy - osprzęt, dpf ..., jeśli dobrze zrozumiałem. a przy wymianie na nowy shortblock to sie dostaje ten nowy poprawiony, czy dokładnie taki sam jaki był instalowany nominalnie ? A masz pewność, że omawiane problemy tego rodzaju silnika się skończyły w roku 2010? A co do podmiany silników, to chyba zrozumiałe, że benzyna będzie miała inne sterowanie, a diesel inne, więc razem z silnikiem wymieniasz połowę elektroniki i osprzętu. tego nie wiem, podobno coś poprawiali. Z ta benzyna to nieporozumienie bo ja pytalem o zamianię SBD na SBD, a nie jak w temacie SBD na benzyne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kugi Opublikowano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 Co mozna zrobic, zeby potencjalnie zapobiec takiej awarii? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 Co mozna zrobic, zeby potencjalnie zapobiec takiej awarii? Przeprojektować silnik. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się