patsiw Posted November 21, 2013 Share Posted November 21, 2013 Witam forumowiczòw Mam pytanko (laik ze mnie jeśli chodzi o mechanike). Niestety w moim dieselu również odezwała sie wada fabryczna. Silnik został rozebrany no i niestety blok jest uszkodzony. Naprawa totalnie nieopłacalna. Znaleść używany silnik graniczy z cudem a może lepiej wstawić do niego silnik od benzyny? Moze komuś sie to udało? Proszę o solidne opinie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
house_1 Posted November 21, 2013 Share Posted November 21, 2013 (edited) Myślałem o tym, ale z braku diesla , zwłaszcza zepsutego, nie zrealizowałem. Budżet tak czy inaczej potrzebny taki jak na solidny remont silnika. Kupiłbym H6 (najlepiej spec.b ) anglika i przeszczepił całość. Z diesla zostanie buda. Jakbyś chciał pogadać o szczegółach, proszę o PW. Poza tym przy takim przeszczepie pozostanie całkiem sporo klamotów do zbycia, co poprawi wynik finansowy. Ale o wyjściu na przysłowiowe zero nie ma co liczyć. Edited November 21, 2013 by house_1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
piterb1 Posted November 21, 2013 Share Posted November 21, 2013 (edited) ma to sens z anglikiem .jednak lepiej chyba 2,0 lub 2,5 bo h6 drogawy jest. ps .ciekawe jak długo będą tu dealezy twierdzić ze z sbd wszystko jest ok. Edited November 21, 2013 by piterb1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wielki Szu Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 ma to sens z anglikiem .jednak lepiej chyba 2,0 lub 2,5 bo h6 drogawy jest. ps .ciekawe jak długo będą tu dealezy twierdzić ze z sbd wszystko jest ok. Do końca Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henryk82 Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 (edited) do pierwszej przegranej sprawy w sądzie jak trafią na klienta który zna się na swoich prawach i zaskarży ich i sąd przyzna z kilka baniek odszkodowania (ale niestety to Polska i to nie realne , a szkoda - może by ć...i nauczyły się szacunku dla klienta) Edited December 1, 2013 by tzd : obraźliwe / szydercze określenie dealer'a, na forum dealer'skim. Link to comment Share on other sites More sharing options...
patsiw Posted November 22, 2013 Author Share Posted November 22, 2013 Niestety SIP umywa ręce w mojej sprawie i nic się z tym nie da zrobić... Wszystko na własną rękę Jeśli chodzi o koszty naprawy to jest to paranoja - delikatnie mówiąc Link to comment Share on other sites More sharing options...
sputnik Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 Szczerze współczuje, 5 letnie auto i taka kupa. Ja bym go okleił i postawił pod SIP'em jako darmową reklamę. Moze jak TV i pismaki wywęszą skandal to SIP się ugnie. A jak się nie ugnie to przynajmniej część potencjalnych klientów się dowie co to trwałość i bezawaryjność wg Subaru Link to comment Share on other sites More sharing options...
patsiw Posted November 22, 2013 Author Share Posted November 22, 2013 NO niestety. Samochody są zajefajne ale nie w dieslu... Niestety pokarało mnie za próbę oszczędności. Wracam do benzyny a z tym tematem na razie nie wiem co zrobić Link to comment Share on other sites More sharing options...
subleo Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 Niestety SIP umywa ręce w mojej sprawie i nic się z tym nie da zrobić... Wszystko na własną rękę Jeśli chodzi o koszty naprawy to jest to paranoja - delikatnie mówiąc A jak się ma to do deklaracji, którą złożyła @Dyrekcja. Roczniki 2008 już się nie "łapią" na "dobrą wolę" ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
patsiw Posted November 22, 2013 Author Share Posted November 22, 2013 Niestety SIP umywa ręce w mojej sprawie i nic się z tym nie da zrobić... Wszystko na własną rękę Jeśli chodzi o koszty naprawy to jest to paranoja - delikatnie mówiąc A jak się ma to do deklaracji, którą złożyła @Dyrekcja. Roczniki 2008 już się nie "łapią" na "dobrą wolę" ? Mój samochód niestety był sprowadzony ze Szwajcarii i tam serwisowany do końca gwarancji (u nich przeglądy co 20 tys.) - można się kontaktować z Subaru CH Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 (edited) Witam forumowiczòw Mam pytanko (laik ze mnie jeśli chodzi o mechanike). Niestety w moim dieselu również odezwała sie wada fabryczna. Silnik został rozebrany no i niestety blok jest uszkodzony. Naprawa totalnie nieopłacalna. Znaleść używany silnik graniczy z cudem a może lepiej wstawić do niego silnik od benzyny? Moze komuś sie to udało? Proszę o solidne opinie... Szukałeś już innego silnika? Edited November 22, 2013 by WOJO Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 do pierwszej przegranej sprawy w sądzie jak trafią na klienta który zna się na swoich prawach i zaskarży ich i sąd przyzna z kilka baniek odszkodowania (ale niestety to Polska i to nie realne , a szkoda - może by ćwoki nauczyły się szacunku dla klienta) Coś czarno widzę,rozstrzygnięcie takiej sprawy w sądzie na korzyść użytkownika SBD. Na gwarancji wszak ASO naprawia,po gwarancji w poszczególnych wypadkach jest pomoc SIP i ASO. Jak awaria przypadnie już po gwarancji i sporym przebiegu,to ciekawe jak przeprowadzić dowód wady fabrycznej?! Trzeba dysponować szczegółowymi danymi awarii i ich przyczyn,skąd je brać? Link to comment Share on other sites More sharing options...
patsiw Posted November 22, 2013 Author Share Posted November 22, 2013 Witam forumowiczòw Mam pytanko (laik ze mnie jeśli chodzi o mechanike). Niestety w moim dieselu również odezwała sie wada fabryczna. Silnik został rozebrany no i niestety blok jest uszkodzony. Naprawa totalnie nieopłacalna. Znaleść używany silnik graniczy z cudem a może lepiej wstawić do niego silnik od benzyny? Moze komuś sie to udało? Proszę o solidne opinie... Szukałeś już innego silnika? Szukam. Na razie nie ma co kupować... Pchać się w kolejną bombę zegarową?? Nie w moim stylu. Szukam anglika w dieslu bez tyłu albo benzyniaka Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaszyn Posted November 26, 2013 Share Posted November 26, 2013 Szukam. Na razie nie ma co kupować... Pchać się w kolejną bombę zegarową?? Nie w moim stylu. Szukam anglika w dieslu bez tyłu albo benzyniaka wiesz może czy da sie insatlowac młodsze silniki SBD np takie z 2011-2012 roku produkcji ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
car1961 Posted November 28, 2013 Share Posted November 28, 2013 Pasują bez problemu Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted November 30, 2013 Share Posted November 30, 2013 Pasują bez problemu Mechanicznie tak , elektronicznie nie ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted November 30, 2013 Share Posted November 30, 2013 Pasują bez problemu Mechanicznie tak , elektronicznie nie ! To chyba zrozumiałe... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted November 30, 2013 Share Posted November 30, 2013 Pasują bez problemu Mechanicznie tak , elektronicznie nie ! To chyba zrozumiałe... No mam wrażenie ze nie dla wszystkich , ale moze sie mylę Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaszyn Posted November 30, 2013 Share Posted November 30, 2013 Pasują bez problemu Mechanicznie tak , elektronicznie nie ! To chyba zrozumiałe... dla mnie nie iest zrozumiałe No mam wrażenie ze nie dla wszystkich , ale moze sie mylę nie mylisz się , chodziło mi o to nie czy sie da tylko czy jak mi padnie sbd w legacy 2008 to jest sensowna instalacja silnika np z 2011 r ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted November 30, 2013 Share Posted November 30, 2013 Pasują bez problemu Mechanicznie tak , elektronicznie nie ! To chyba zrozumiałe... dla mnie nie iest zrozumiałe No mam wrażenie ze nie dla wszystkich , ale moze sie mylę nie mylisz się , chodziło mi o to nie czy sie da tylko czy jak mi padnie sbd w legacy 2008 to jest sensowna instalacja silnika np z 2011 r ? A masz pewność, że omawiane problemy tego rodzaju silnika się skończyły w roku 2010? A co do podmiany silników, to chyba zrozumiałe, że benzyna będzie miała inne sterowanie, a diesel inne, więc razem z silnikiem wymieniasz połowę elektroniki i osprzętu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
house_1 Posted December 1, 2013 Share Posted December 1, 2013 Czytając to forum, mam pewność. NIE skończyły się. Po prostu młodsze auta mają niższe przebiegi i problem nie występuje JESZCZE na taką skalę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted December 1, 2013 Share Posted December 1, 2013 Pasują bez problemu Mechanicznie tak , elektronicznie nie ! To chyba zrozumiałe... dla mnie nie iest zrozumiałe No mam wrażenie ze nie dla wszystkich , ale moze sie mylę nie mylisz się , chodziło mi o to nie czy sie da tylko czy jak mi padnie sbd w legacy 2008 to jest sensowna instalacja silnika np z 2011 r ? Akurat mi chodziło o kolegę car1961 . napisze jeszcze raz zeby było zrozumiane. Owszem da sie przeszczepic silnik diesla z lat 2010- 2013 do modelu 2008-9. Mechanicznie jest prawie to samo , ale osprzęt ciut inny , sterownik inny , oprogramowanie inne , dpf , kolektor ss. i owszem silnik odpali , ale jest sporo innych niuansów Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaszyn Posted December 1, 2013 Share Posted December 1, 2013 Akurat mi chodziło o kolegę car1961 . napisze jeszcze raz zeby było zrozumiane. Owszem da sie przeszczepic silnik diesla z lat 2010- 2013 do modelu 2008-9. Mechanicznie jest prawie to samo , ale osprzęt ciut inny , sterownik inny , oprogramowanie inne , dpf , kolektor ss. i owszem silnik odpali , ale jest sporo innych niuansów dzieki carfit, czyli nie bardzo jest sens bo poza silnikiem trzeba wymienic jeszcze sporo innych rzeczy - osprzęt, dpf ..., jeśli dobrze zrozumiałem. a przy wymianie na nowy shortblock to sie dostaje ten nowy poprawiony, czy dokładnie taki sam jaki był instalowany nominalnie ? A masz pewność, że omawiane problemy tego rodzaju silnika się skończyły w roku 2010? A co do podmiany silników, to chyba zrozumiałe, że benzyna będzie miała inne sterowanie, a diesel inne, więc razem z silnikiem wymieniasz połowę elektroniki i osprzętu. tego nie wiem, podobno coś poprawiali. Z ta benzyna to nieporozumienie bo ja pytalem o zamianię SBD na SBD, a nie jak w temacie SBD na benzyne Link to comment Share on other sites More sharing options...
kugi Posted December 1, 2013 Share Posted December 1, 2013 Co mozna zrobic, zeby potencjalnie zapobiec takiej awarii? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted December 1, 2013 Share Posted December 1, 2013 Co mozna zrobic, zeby potencjalnie zapobiec takiej awarii? Przeprojektować silnik. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now