Skocz do zawartości

Sonda Lambda z błędu P0030


Wiatrak

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 lata później...
2 godziny temu, yaroz napisał:

Czy przy tym samym błędzie, z tym że Forester SG 2004 125KM sonda będzie miała oznaczenie dox-0307? Bo takie informacje znajduje wszędzie.

 

Wychodzi, że 22641AA280 czyli Denso DOX-0307

Zresztą, sprawdź po kolei: opposedforces > Forester > (tutaj wybieracz wersje silnikową, napęd, skrzynia) > Exhaust system > Exhaust > Exhaust & muffler > (z tego co widzę, symbol 11 na obrazku)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, yaroz napisał:

Czy przy tym samym błędzie, z tym że Forester SG 2004 125KM sonda będzie miała oznaczenie dox-0307? Bo takie informacje znajduje wszędzie.

Tak dox 307

Ten sam motor mam w legacy i taka była tam.

Po wymianie brak checka i mniejsze spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Hej, podpinam się, mam taki odczyt z komputera (załącznik). Potrafi ktoś konkretnie wskazać część do wymiany. Dodam, że błąd wyskakuje kiedy silnik jest na wolnych obrotach podczas postoju, po pewnym czasie znika. Dzięki za informacje.

Błąd Forester.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza sonda do wymiany, ta przed katalizatorem.

 

Ja już jestem po wymianie pierwszej sondy. Sondę odkręcałem po zdjęciu koła. Moim zdaniem lepszy dostęp niż odkręcanie od góry, nie mniej maskę trzeba otworzyć żeby wypiąć kostkę i na sam koniec dociągnąć sondę kluczem. Sonda była zapieczona, trochę ja popsikalen WD 40 jednak nie chciała puścić więc odpaliłem silnik na 20sekund i puściła. Nową wkładałem też od strony koła tylko trzeba uważać aby nie ubrudzić końcówki sondy bo jest ciasno. Po wymianie silnik na LPG nie szarpie podczas dodawania gazu oraz nie jest mułowaty w dolnych partiach obrotów.

 

Sonde kupiłem Denso dox-0307 za 402zł. Na alledrogo można już je kupić za ok 380zł z wysyłką ale nie ma sprzedawcy, który nie miałby negatywnych komentarzy więc wolałem nie ryzykować i kupiłem w sklepie. Stara sonda była firmy Hitachi z żółtym kablem i była owinięta folią aluminiową, czy ktoś wie czemu ten patent miał służyć???

Edytowane przez yaroz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, niebieskiultras napisał:

22

Ja miałem 2 klucze płaskie, jeden normalnej długości do popuszczenia sondy, a drugi krótki do odkręcania bo tym długim trochę mało miejsca było a palcami nie dało się, bo czasem blokowała się sonda, bo trochę syfu na gwincie było, więc żeby oczyścić gwint raz wkręcałem a raz odkręcałem sondę tym krótkim kluczem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sondę zdecydowanie łatwiej od góry tylko nasadka do odkrecania (22 z wyciętym rowkiem). Wymiana zajmuje nie więcej niż 10 min.
Sondom owijalo się kable "zeby na temperaturę były odporne" - mit i bajdurzenie- mają izolację z jakiegoś kryptonitu i to daje radę.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z góry jest spoko dostęp. (Przynajmniej w legacy) u mnie nawet nie trzeba było użyć siły by odkręcić.

 

Dobrze mieć taką nasadke do sond (mniejsze ryzyko uszkodzenia łba sondy przy demontażu )

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie łatwiej było od strony koła bo sonde widać jak na dłoni, od góry tej sondy nawet nie widać bo półoś zasłania. Lubię widzieć czy klucz wszedł dobrze na nakrętkę i czy nie objedzie krawędzi przy odkręcaniu albo łap nie poobdziera jak zeskoczy z nakretki. 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To druga! Pierwsza po zdjęciu dolotu ma trudność wymiany porównywalna z dodaniem płynu do spryskiwaczy

Dla mnie łatwiej było od strony koła bo sonde widać jak na dłoni, od góry tej sondy nawet nie widać bo półoś zasłania. Lubię widzieć czy klucz wszedł dobrze na nakrętkę i czy nie objedzie krawędzi przy odkręcaniu albo łap nie poobdziera jak zeskoczy z nakretki. 


Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka druga?? Pierwsza, stojąc z przodu auta, ta przed katem (dox-0307), chyba wiem co wymieniałem ;). 

 

U mnie tak jak napisałem wcześniej, od strony silnika, z góry, po podniesieniu maski jej nie widać bo jest pod półosią, a dokładnie pod przegubem wewnętrznym przy skrzyni biegów. Łatwiejszy dostęp miałem od strony koła. Forester SG 2.0 125KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dziś wymieniłem sondę o której mowa w Forku 125KM. Pierwsze próbowałem odkręcić od góry po otwarciu maski ale jest ciasno i nie chciało puścić. Zdjąłem koło według waszej podpowiedźi i poszło bez problemu. Jest dostęp aby włożyć płaski klucz 22 i się zaprzeć by puściło. Po poluzowaniu trzeba odpiąć spinkę na środku przewodu i dalej wtyczkę. Jest do nich łatwiejszy dostęp po odpięciu rury idącej do filtra powietrza. Jak odepniemy wtyczkę wtedy w miarę swobodnie odkręcamy sondę. Nowa sonda denso jest trochę na dłuższym przewodzie, ale wszystko raczej pasuje. Błąd skasowałem i powinno wszystko być dobrze. 

Poniżej kilka fotek, może komuś się przyda :-)

 

Różnica długości 

_20181003_185547.JPG

 

Widok od strony zdjętego koła 

_20181003_185904.JPG

 

Widok z góry, odpięta spinka 

_20181003_185732.JPG

 

..i odpięta wtyczka 

_20181003_185627.JPG

 

A tu już założona nowa sonda 

DSC_0627.JPG

DSC_0625.JPG

DSC_0621.JPG

DSC_0620.JPG

Edytowane przez szpilmar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dzień dobry wszystkim, P0030 mi wyskakuje, pierwsza sonda wymieniona jakiś czas temu na DENSO odpowiednią (stara była padnięta, nie dawała pełnego zakresu odczytów), sama sonda sprawna w zakresie napięcia który podaje oraz oporności. Jakie mogą być inne przyczyny P0030 ? Zarówno na LPG jak i benzynie. Nie wiem czy 100% ale wydaje mi się że problem się wzmocnił jak spadły temperatury zewnętrzne (cześciej błąd). Pomysły ?

 

Forester SH 2011 2.5 n/a

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kane66 napisał:
Dzień dobry wszystkim, P0030 mi wyskakuje, pierwsza sonda wymieniona jakiś czas temu na DENSO odpowiednią (stara była padnięta, nie dawała pełnego zakresu odczytów), sama sonda sprawna w zakresie napięcia który podaje oraz oporności. Jakie mogą być inne przyczyny P0030 ? Zarówno na LPG jak i benzynie. Nie wiem czy 100% ale wydaje mi się że problem się wzmocnił jak spadły temperatury zewnętrzne (cześciej błąd). Pomysły ?
 
Forester SH 2011 2.5 n/a
 

Temat niżej w dziale masz całkiem świeże rozważania na ten temat.

 

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...