Wiatrak Posted November 16, 2013 Share Posted November 16, 2013 Hej, wiecie która to sonda z błędu P0030? Chyba wymiana nie jest jakimś problemem w garażu? Z przeszukaniem grupy wychodzi mi, ze to Denso DOX-0308. Może ktoś mi pomóc z wymianą gdzie tego szukać i jak wymienić? Wyskakuje mi od czasu do czasu ten błąd i chciałbym to wymienić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szamann1 Posted November 16, 2013 Share Posted November 16, 2013 Dobrze byłoby podpiąć pod kompa i sprawdzić która sonda nie pracuje, z wymianą nie ma za wiele problemu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted November 16, 2013 Author Share Posted November 16, 2013 Oczywiście, że byłem podpięty pod kompa :-) Zatem cały opis błędu: Kod: P0030; Opis i miejsce problemowe: Obw. podgrz. czuj. O2 Zakres/Działanie (Rząd1 Czujnik 1). Czyli która to lambda, czy się dostanę zwykłymi kluczami nasadowymi? I czy to Denso DOX-0308? Pod maską widzę dwie sondy po lewej stronie stojąc przodem do maski. Czy to któraś z nich? Wygląda na dostęp ginekologiczny... Ciężko będzie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bodzlo Posted November 16, 2013 Share Posted November 16, 2013 Wyraznie napisane ze pierwsza ,zwykłym nasadowym bedzie ciezko bo przewód przeszkadza , do sond sa takie wyciete klucze ale jak nie jest zapieczona to odkręcisz nawet plaskim Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted November 16, 2013 Author Share Posted November 16, 2013 Tak, umiem czytać, że pierwsza... Ale pierwsza w odniesieniu do czego? Od reflektora? Od kabiny? I czy to ta denso? No i jak płaski kluczem? Chyba jakoś od dołu... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cianbo Posted November 16, 2013 Share Posted November 16, 2013 U mnie sonda wyszła bez problemu, tylko że bez gwintu Musiałem otwór oczyścić gwintownikiem by móc wkręcić nową. Także na taką ewentualność też się trzeba przygotować. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cola Posted November 16, 2013 Share Posted November 16, 2013 (edited) Patrząc od góry to jest ta z boku katalizatora po prawej stronie, pierwsza od silnika. Wymieniali mi 2 tygodnie temu i trzeba było zwalać wydech. Wcześniej wyjęli prawą półoś ale nie dało rady odkręcić sondy. Edited November 16, 2013 by cola Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted November 16, 2013 Author Share Posted November 16, 2013 No to dalej nie wiem... One są w takiej samej odległości od silnika... To ta bliżej reflektora??? I jaki jej je oznaczenie? Pasuje denso co pisałem wyżej? Jakie koszty wymiany? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cola Posted November 16, 2013 Share Posted November 16, 2013 (edited) Pierwsza od kolektora wydechowego.Pasuje zamiennik Denso, Za sondę Denso z wymianą zapłaciłem 650 zł.Tylko jak pisałem wyżej był problem z wykręceniem, i przy zdjęciu wydechu pospawali mi lużne osłony katalizatora i rur oraz założyli nowe uszczelki pod kolektory, wszystko w podanej cenie. Edited November 16, 2013 by cola Link to comment Share on other sites More sharing options...
markus22100 Posted November 16, 2013 Share Posted November 16, 2013 Kolego ją wymieniłem 2 tygodnie temu pierwsza sondę czyli ta przed pierwszym katem tak to denso tylko oryginał. W detalu ponad 600 zł ale u zaprzyjaznionego mechanika niecałe 420zł. Musiałem odkręcić osłonę silnika i ta jedną szynek (płoze) i płaskim dało radę odkręcićale trochę gimnastyki było. Powodzenia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted November 16, 2013 Author Share Posted November 16, 2013 Patrzę na nie z góry stojąc z boku samochodu. To ta bliżej reflrktora? Nic mi nie mówi po opisach która to... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kettenhund Posted November 16, 2013 Share Posted November 16, 2013 Wiatrak!...! Chodzi o przebieg układu wydechowego: Jest pierwsza(DOX-0308)-zaraz za kolektorem wydechowym, a dalej w katalizatorze jest druga Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted November 16, 2013 Author Share Posted November 16, 2013 Stojąc od góry widać jak widać, stąd moje głupie pytania... Zatem to pewnie ta bliżej reflektora. Ma większą wtyczkę... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted November 16, 2013 Author Share Posted November 16, 2013 Stojąc od góry widać jak widać, stąd moje głupie pytania... Zatem to pewnie ta bliżej reflektora. Ma większą wtyczkę... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kettenhund Posted November 16, 2013 Share Posted November 16, 2013 Tak. Ta zwiększą wtyczką Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bodzlo Posted November 17, 2013 Share Posted November 17, 2013 Tak, umiem czytać, że pierwsza... Ale pierwsza w odniesieniu do czego? Od reflektora? Od kabiny? I czy to ta denso? No i jak płaski kluczem? Chyba jakoś od dołu... Tak, umiem czytać, że pierwsza... Ale pierwsza w odniesieniu do czego? Od reflektora? Od kabiny? I czy to ta denso? No i jak płaski kluczem? Chyba jakoś od dołu... Zawsze ta bliżej głowicy ,ta która jako pierwsza czuje smak spalin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted November 17, 2013 Author Share Posted November 17, 2013 Dzięki wszystkim. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted November 17, 2013 Share Posted November 17, 2013 może to wyjaśni wątpliwości : Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted November 18, 2013 Author Share Posted November 18, 2013 Więc to element nr 8? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cola Posted November 18, 2013 Share Posted November 18, 2013 Tak to element nr.8. Jak będziesz zamawiał to sprawdż wtyczkę ile ma pinów.( bolcy ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted November 18, 2013 Author Share Posted November 18, 2013 Na razie jeżdżę z tym, nic się negatywnego nie dzieje, wyszło to po prostu przy sprawdzaniu błędów. Na allegro ceny od 300 zł... Mechanik wycenił to na 900 zł... Jak będzie się ten błąd bardziej uskuteczniał to zamówię i albo sam wymienię albo "tańszy" mechanik mi wymieni zamówioną przeze mnie sondę. I pewnie z 500 zł w kieszeni zostanie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bodzlo Posted November 18, 2013 Share Posted November 18, 2013 Bo to błąd grzałki sondy jest i jedyne co odczujesz to możliwe trochę większe spalanie . I lampka na desce :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted November 18, 2013 Author Share Posted November 18, 2013 Lampka jeszcze nigdy się nie zaświeciła, a spalanie na razie w normie... :-) Ależ ja się na tej grupie rzeczy nauczyłem :-) Czyli grzałka podgrzewa sondę zanim zrobią to spaliny by ta dobrze funkcjonowała? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bodzlo Posted November 18, 2013 Share Posted November 18, 2013 Dokładnie tak jak piszesz pytanie czy błąd masz cały czas czy po prostu był w pamięci i spokojnie dał sie skasować Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted November 18, 2013 Author Share Posted November 18, 2013 Był w pamięci, daje się skasować ale pojawia się co kilka miesięcy. Na razie nie wywaliło checka... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now