Jump to content

Impreza Sti, które wybrać?


Morgan9
 Share

Recommended Posts

Witam

 

Od zawsze chcialem miec w swoim garazu impreze STI jednak rozsadek nie pozwalal mi na spelnienie marzen.

Tydzien temu jezdzilem po raz pierwszy tym autem (sedan 2011) i wiem jedno, musze kupic tego sk........

Samochod bedzie uzywany na codzien tzn jazda po miescie max 150 km/h jakis tetris miedzy autami generalnie wyprzedzanie wszystkiego co sie da jednak wszystko w granicach rozsadku. zadna jazda do odciecia, strzaly ze sprzegla itd

Chce zeby samochod mial nie seryjny wydech, zrobiona mape ewentualnie intercooler.

W tym momencie zaczyna sie moj dylemat, generalnie interesuja mnie wszystkie STI od 2003r.

 

Z tego co sie dowiedzialem :

Silnik 2.0 T niezniszczalny, mozna zakuc dla swietego spokoju ale generalnie bezproblemowy.

 

Silnik 2.5T 2007 wiekszy zapas momentu, elastycznosc ale trzeba zakuc obowiazkowo albo kupic juz po takiej kuracji.

 

Silnik 2.5t 2008 Lanos i tutaj nie wiem nic, czy silnik jest ten sam co w roczniku 2007, trzeba kuc? Jakie ten samochod ma wady poza dyskusyjnym wygladem.

 

Zapewne bylo mnostwo tego typu tematow ale pewnie wielu z was kupuje te auta glownie do zabawy . Ja tak jak napisalem codzienna jazda po miescie a w weekend czasem cruising po podkrakowskich wsiach, roczny przebieg max 20tys km.

 

Nie interesuje mnie ktory jest 20% szybszy w zakrecie itd bo i tak tego nie wyczuje, po prostu chce kupic sti i pojezdzic chociaz dwa lata bez wiekszych problemow.

Link to comment
Share on other sites

(...) Samochod bedzie uzywany na codzien tzn jazda po miescie max 150 km/h jakis tetris miedzy autami generalnie wyprzedzanie wszystkiego co sie da (...) po prostu chce kupic sti i pojezdzic chociaz dwa lata bez wiekszych problemow.

skoro taki tryb jazdy, to nie patrz na to, ktory silnik trwalszy, patrz na to, w ktorym STI blacharka tansza... ;):OO:

Link to comment
Share on other sites

Panowie nie jestem drogowym debilem, chcialem tylko opisac sytuacje najmocniejszej eksploatacji w moim wykonaniu. Czasem mi sie zdarza tak jezdzic oczywiscie na bezpiecznych szerokich drogach i tyle wiadomo ze nie wsiadam do auta o 7 rano i but w podloge. Zle mnie odebraliscie chociaz przyznaje ze zle to napisalem. Sory

Link to comment
Share on other sites

Panowie nie jestem drogowym debilem,

 

bedzie uzywany na codzien tzn jazda po miescie max 150 km/h jakis tetris miedzy autami generalnie wyprzedzanie wszystkiego co sie da

 

Zle mnie odebraliscie chociaz przyznaje ze zle to napisalem. Sory

 

no i gitara.

 

jak kupisz, nabierzesz pokory, parę razy się porządnie wystraszysz - dojdziesz do tego że "tetris" pomiędzy autami, to nie jest akurat target docelowy dla użytkowania tego auta

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

parę razy się porządnie wystraszysz

 

nabierzesz pokory,

 

ma poczatek styka ci samo STi i nie ma znaczenia 2,0 czy 2,5 do jazdy po miescie

Edited by badyl
Link to comment
Share on other sites

najlepiej jakby sie wypowiedzial ktos, kto osobiscie uzytkowal czy czesto serwisuje STI 2.0 i 2.5... 2.0 tez ma swoje bolaczki - np. pekajace glowice przy swiecach

 

osobiscie chyba szukalbym auta w jak najlepszym stanie technicznym i klarowna historia, a 2.0 czy 2.5 to juz kwestia drugorzedna

Link to comment
Share on other sites

Skoro już doszedłeś do wniosku, że chcesz kupić STi to teraz, zgodnie z tradycją forumową, należałoby rzec: "Kup Evo" :D

 

właśnie miałem to zaproponować :D w dodatku my nie jeździmy tak jak EVOKI - jakieś tetrisy czy inne popisy to dla hondziarzy i evoków xD

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

... a prosiak się nie nadaje? :P

 

Kup po prostu 2.5 T - rocznik od MY2006 wzwyż bez znaczenia. Jak śpiewają "wszystko się może zdarzyć" i zobaczysz orła cień :)

Jeśli masz odpowiedni budżet dasz sobie radę.

Link to comment
Share on other sites

http://www.mobile.de/pl/marka/subaru/model/impreza/vhc:car,pgn:2,pgs:10,srt:date,sro:desc,mke:subaru,mdl:impreza,mld:sti,frn:2006-01,frx:2008-12/pg:vipcar/183675631.html

 

Znalazlem takiego hawka, generalnie po wymianie korbowodow, panewek, tlokow, szpilek mysle ze bedzie ok z tego co sie dowiedzialem.

 

Samochod ma byc urozmaiceniem dnia codziennego jednak wole wczesniej wszystko wyremontowac niz pozniej sie z tym bawic.

 

Co myslicie o tym ogloszeniu?

Link to comment
Share on other sites

...pierwszy rok użytkowania 2.5 to wydatek od 25 do 50 kPLN - w zależności od tego, na ile poniesie Cię wyobraźnia, ale minimum za kuciznę i robotę trzeba wyłożyć. Standardowa eksploatacja też do najtańszych nie należy (klocki co 10kkm, tarcze co 20, paliwo minimum 15l po mieście), do tego gadżety, ubezpieczenie, opony, wydech, mapa1, doloty, kolektory, mapa2, opony, mapa3, olej co 5kkm itd. ;) Zajrzyj do mojego motostata to zobaczysz jak często się coś "sra" przy normalnej jeździe.

Edited by aki001
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

A gdzie masz tam napisane że wymienili korbowody,panewki, itd?

Ja mam zamiar to zrobic.

 

...pierwszy rok użytkowania 2.5 to wydatek od 25 do 50 kPLN - w zależności od tego, na ile poniesie Cię wyobraźnia, ale minimum za kuciznę i robotę trzeba wyłożyć. Standardowa eksploatacja też do najtańszych nie należy (klocki co 10kkm, tarcze co 20, paliwo minimum 15l po mieście), do tego gadżety, ubezpieczenie, opony, wydech, mapa1, doloty, kolektory, mapa2, opony, mapa3, olej co 5kkm itd. ;) Zajrzyj do mojego motostata to zobaczysz jak często się coś "sra" przy normalnej jeździe.

Do czestych wymian tarcz i klockow juz sie przyzwyczailem ale mysle ze troche przesadziles z tym rocznym wydatkiem. Co rozumiesz przez stwierdzenie ze to zalezy od tego na ile mnie poniesie wyobraznia? Ja chce tylko zeby silnik sie nie grzal i dzialal tak jak powinien. 50kpln to chyba jednak przesada, z tego co wiem w 15kpln mozna sie zmiescic.
Link to comment
Share on other sites

z tego co wiem w 15kpln mozna sie zmiescic

na forum znajdziesz dużo dobrych rad. A prawda jest taka, że subaru pożre wszystko, co masz, więc trzeba się hamować. Porządne zrobienie samego dołu silnika to cała kwota - a gdzie mapa, gdzie ubezpieczenie (silnik 2.5 - akcyza), gdzie paliwo, opony? ;) Po zakuciu silnika będzie swędziało, żeby większe turbo, później wtryski, FMIC, pompa, znów mapa... W ogóle najfajniej jak masz warsztat w domu, gdzie możesz niektóre rzeczy samemu zrobić. W przeciwnym razie musisz polegać na innych, a to nie zawsze do najtańszych należy...

 

Link to comment
Share on other sites

Aki001 Nie chce robic z tego auta rakiety, takze zadne wieksze turbo, wtryskiwacze itd

Tak jak napisalem wczesniej mapa, wydech, jak z 280koni osiagne 330 to bede zadowolony.

Obecnie jezdze duzo mocniejszym autem seryjnym i mi to w zupelnosci wystarczy a subaru chce dlubnac dla zasady i dzwieku. Przy zmianie turbo, wtryskiwaczy, map itd jestem w stanie w te 50kpln uwierzyc ale takie mody to juz nie moja bajka, nie wierze takim wynalazkom.

Edited by Morgan9
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...