Morgan9 Posted November 6, 2013 Share Posted November 6, 2013 Witam Od zawsze chcialem miec w swoim garazu impreze STI jednak rozsadek nie pozwalal mi na spelnienie marzen. Tydzien temu jezdzilem po raz pierwszy tym autem (sedan 2011) i wiem jedno, musze kupic tego sk........ Samochod bedzie uzywany na codzien tzn jazda po miescie max 150 km/h jakis tetris miedzy autami generalnie wyprzedzanie wszystkiego co sie da jednak wszystko w granicach rozsadku. zadna jazda do odciecia, strzaly ze sprzegla itd Chce zeby samochod mial nie seryjny wydech, zrobiona mape ewentualnie intercooler. W tym momencie zaczyna sie moj dylemat, generalnie interesuja mnie wszystkie STI od 2003r. Z tego co sie dowiedzialem : Silnik 2.0 T niezniszczalny, mozna zakuc dla swietego spokoju ale generalnie bezproblemowy. Silnik 2.5T 2007 wiekszy zapas momentu, elastycznosc ale trzeba zakuc obowiazkowo albo kupic juz po takiej kuracji. Silnik 2.5t 2008 Lanos i tutaj nie wiem nic, czy silnik jest ten sam co w roczniku 2007, trzeba kuc? Jakie ten samochod ma wady poza dyskusyjnym wygladem. Zapewne bylo mnostwo tego typu tematow ale pewnie wielu z was kupuje te auta glownie do zabawy . Ja tak jak napisalem codzienna jazda po miescie a w weekend czasem cruising po podkrakowskich wsiach, roczny przebieg max 20tys km. Nie interesuje mnie ktory jest 20% szybszy w zakrecie itd bo i tak tego nie wyczuje, po prostu chce kupic sti i pojezdzic chociaz dwa lata bez wiekszych problemow. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dottoree Posted November 6, 2013 Share Posted November 6, 2013 jazda po miescie max 150 km/h jakis tetris miedzy autami generalnie wyprzedzanie wszystkiego co sie da To się zaraz zacznie... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubeusz Posted November 6, 2013 Share Posted November 6, 2013 jazda po miescie max 150 km/h jakis tetris miedzy autami generalnie wyprzedzanie wszystkiego co sie da To się zaraz zacznie... i bardzo dobrze 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted November 6, 2013 Share Posted November 6, 2013 Cinquecento do brawurowej jazdy po miescie sobie kup. Tylko nie zapomnij zakuc dla swietego spokoju. 6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
badyl Posted November 6, 2013 Share Posted November 6, 2013 Cinquecento do brawurowej jazdy po miescie sobie kup. Tylko nie zapomnij zakuc dla swietego spokoju. :biglol: Link to comment Share on other sites More sharing options...
eddie_gt4 Posted November 6, 2013 Share Posted November 6, 2013 (...) Samochod bedzie uzywany na codzien tzn jazda po miescie max 150 km/h jakis tetris miedzy autami generalnie wyprzedzanie wszystkiego co sie da (...) po prostu chce kupic sti i pojezdzic chociaz dwa lata bez wiekszych problemow. skoro taki tryb jazdy, to nie patrz na to, ktory silnik trwalszy, patrz na to, w ktorym STI blacharka tansza... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morgan9 Posted November 6, 2013 Author Share Posted November 6, 2013 Panowie nie jestem drogowym debilem, chcialem tylko opisac sytuacje najmocniejszej eksploatacji w moim wykonaniu. Czasem mi sie zdarza tak jezdzic oczywiscie na bezpiecznych szerokich drogach i tyle wiadomo ze nie wsiadam do auta o 7 rano i but w podloge. Zle mnie odebraliscie chociaz przyznaje ze zle to napisalem. Sory Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlos-wrx Posted November 6, 2013 Share Posted November 6, 2013 Panowie nie jestem drogowym debilem, bedzie uzywany na codzien tzn jazda po miescie max 150 km/h jakis tetris miedzy autami generalnie wyprzedzanie wszystkiego co sie da Zle mnie odebraliscie chociaz przyznaje ze zle to napisalem. Sory no i gitara. jak kupisz, nabierzesz pokory, parę razy się porządnie wystraszysz - dojdziesz do tego że "tetris" pomiędzy autami, to nie jest akurat target docelowy dla użytkowania tego auta 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morgan9 Posted November 6, 2013 Author Share Posted November 6, 2013 Ponawiam prosbe o pomoc w wyborze silnika. Z gory dziekuje i przepraszam na zapas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmo Posted November 6, 2013 Share Posted November 6, 2013 Skoro już doszedłeś do wniosku, że chcesz kupić STi to teraz, zgodnie z tradycją forumową, należałoby rzec: "Kup Evo" 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
badyl Posted November 6, 2013 Share Posted November 6, 2013 (edited) parę razy się porządnie wystraszysz nabierzesz pokory, ma poczatek styka ci samo STi i nie ma znaczenia 2,0 czy 2,5 do jazdy po miescie Edited November 6, 2013 by badyl Link to comment Share on other sites More sharing options...
eddie_gt4 Posted November 6, 2013 Share Posted November 6, 2013 najlepiej jakby sie wypowiedzial ktos, kto osobiscie uzytkowal czy czesto serwisuje STI 2.0 i 2.5... 2.0 tez ma swoje bolaczki - np. pekajace glowice przy swiecach osobiscie chyba szukalbym auta w jak najlepszym stanie technicznym i klarowna historia, a 2.0 czy 2.5 to juz kwestia drugorzedna Link to comment Share on other sites More sharing options...
mavvverick Posted November 6, 2013 Share Posted November 6, 2013 Skoro już doszedłeś do wniosku, że chcesz kupić STi to teraz, zgodnie z tradycją forumową, należałoby rzec: "Kup Evo" właśnie miałem to zaproponować w dodatku my nie jeździmy tak jak EVOKI - jakieś tetrisy czy inne popisy to dla hondziarzy i evoków xD 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
badyl Posted November 6, 2013 Share Posted November 6, 2013 hondziarzy e e e , 5 lat śmigałem type-rem i żadnych tetrisów nie wyczyniałaem. ....byłem miszczem prostej Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morgan9 Posted November 6, 2013 Author Share Posted November 6, 2013 EVO odpada, nie wiem dlaczego. Rozumiem ze silnik 2,5 jest taki sam w roczniku 2007 i 2008...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted November 6, 2013 Share Posted November 6, 2013 Rozumiem ze silnik 2,5 jest taki sam w roczniku 2007 i 2008...? Może nie tak do końca,ale bolączki te same. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ayu Posted November 6, 2013 Share Posted November 6, 2013 ... a prosiak się nie nadaje? Kup po prostu 2.5 T - rocznik od MY2006 wzwyż bez znaczenia. Jak śpiewają "wszystko się może zdarzyć" i zobaczysz orła cień Jeśli masz odpowiedni budżet dasz sobie radę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morgan9 Posted November 6, 2013 Author Share Posted November 6, 2013 http://www.mobile.de/pl/marka/subaru/model/impreza/vhc:car,pgn:2,pgs:10,srt:date,sro:desc,mke:subaru,mdl:impreza,mld:sti,frn:2006-01,frx:2008-12/pg:vipcar/183675631.html Znalazlem takiego hawka, generalnie po wymianie korbowodow, panewek, tlokow, szpilek mysle ze bedzie ok z tego co sie dowiedzialem. Samochod ma byc urozmaiceniem dnia codziennego jednak wole wczesniej wszystko wyremontowac niz pozniej sie z tym bawic. Co myslicie o tym ogloszeniu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
aki001 Posted November 6, 2013 Share Posted November 6, 2013 (edited) ...pierwszy rok użytkowania 2.5 to wydatek od 25 do 50 kPLN - w zależności od tego, na ile poniesie Cię wyobraźnia, ale minimum za kuciznę i robotę trzeba wyłożyć. Standardowa eksploatacja też do najtańszych nie należy (klocki co 10kkm, tarcze co 20, paliwo minimum 15l po mieście), do tego gadżety, ubezpieczenie, opony, wydech, mapa1, doloty, kolektory, mapa2, opony, mapa3, olej co 5kkm itd. Zajrzyj do mojego motostata to zobaczysz jak często się coś "sra" przy normalnej jeździe. Edited November 6, 2013 by aki001 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
gryka Posted November 6, 2013 Share Posted November 6, 2013 A gdzie masz tam napisane że wymienili korbowody,panewki, itd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morgan9 Posted November 6, 2013 Author Share Posted November 6, 2013 A gdzie masz tam napisane że wymienili korbowody,panewki, itd? Ja mam zamiar to zrobic. ...pierwszy rok użytkowania 2.5 to wydatek od 25 do 50 kPLN - w zależności od tego, na ile poniesie Cię wyobraźnia, ale minimum za kuciznę i robotę trzeba wyłożyć. Standardowa eksploatacja też do najtańszych nie należy (klocki co 10kkm, tarcze co 20, paliwo minimum 15l po mieście), do tego gadżety, ubezpieczenie, opony, wydech, mapa1, doloty, kolektory, mapa2, opony, mapa3, olej co 5kkm itd. Zajrzyj do mojego motostata to zobaczysz jak często się coś "sra" przy normalnej jeździe. Do czestych wymian tarcz i klockow juz sie przyzwyczailem ale mysle ze troche przesadziles z tym rocznym wydatkiem. Co rozumiesz przez stwierdzenie ze to zalezy od tego na ile mnie poniesie wyobraznia? Ja chce tylko zeby silnik sie nie grzal i dzialal tak jak powinien. 50kpln to chyba jednak przesada, z tego co wiem w 15kpln mozna sie zmiescic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dottoree Posted November 6, 2013 Share Posted November 6, 2013 w 15kpln mozna sie zmiescic Na początek myślę, że da się zmieścić, szczególnie nie przesadzając z oczekiwaniami mocowo-momentowymi... Link to comment Share on other sites More sharing options...
aki001 Posted November 6, 2013 Share Posted November 6, 2013 z tego co wiem w 15kpln mozna sie zmiescic na forum znajdziesz dużo dobrych rad. A prawda jest taka, że subaru pożre wszystko, co masz, więc trzeba się hamować. Porządne zrobienie samego dołu silnika to cała kwota - a gdzie mapa, gdzie ubezpieczenie (silnik 2.5 - akcyza), gdzie paliwo, opony? Po zakuciu silnika będzie swędziało, żeby większe turbo, później wtryski, FMIC, pompa, znów mapa... W ogóle najfajniej jak masz warsztat w domu, gdzie możesz niektóre rzeczy samemu zrobić. W przeciwnym razie musisz polegać na innych, a to nie zawsze do najtańszych należy... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morgan9 Posted November 6, 2013 Author Share Posted November 6, 2013 (edited) Aki001 Nie chce robic z tego auta rakiety, takze zadne wieksze turbo, wtryskiwacze itd Tak jak napisalem wczesniej mapa, wydech, jak z 280koni osiagne 330 to bede zadowolony. Obecnie jezdze duzo mocniejszym autem seryjnym i mi to w zupelnosci wystarczy a subaru chce dlubnac dla zasady i dzwieku. Przy zmianie turbo, wtryskiwaczy, map itd jestem w stanie w te 50kpln uwierzyc ale takie mody to juz nie moja bajka, nie wierze takim wynalazkom. Edited November 6, 2013 by Morgan9 Link to comment Share on other sites More sharing options...
badyl Posted November 6, 2013 Share Posted November 6, 2013 Tak jak napisalem wczesniej mapa, wydech, jak z 280koni osiagne 330 to bede zadowolony. jeżdze 2 miechy i juz mi mało....... mor power Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now