Herostrates Posted November 5, 2013 Posted November 5, 2013 Jak w temacie, problem pojawił się po wymianie sprzęgła na zamiennik OEM Exedy. Otóż na 3 biegu w okolicach 2-2,3 tyś obrotów, przy przyspieszaniu pojawia się tak jakby ciche, acz wyraźne szorowanie dochodzące ze sprzęgła/skrzyni biegów, potem znika. Na innych biegach problem się nie pojawia. Dzisiaj zauważyłem, że przy hamowaniu silnikiem na 3 biegu szorowanie pojawia się ponownie w przedziale 2,3-2tyś obrotów. Poza tym problemem sprzęgło działa bardzo dobrze, nie szarpie, nie drga, może tylko zbyt ciężko chodzi wobec moich oczekiwań. Wczoraj jeździłem z mechanikiem, który zakładał sprzęgło i on potwierdził, że pojawiają się hałasy, ale nie ma pojęcia z czego wynikają. Szorowanie wyraźnie pojawiło się po wymianie sprzęgła, z początku myślałem że sprzęgło się ułoży i to zniknie, ale po 2 tygodniach niewiele się zmieniło. Pytanie do bardziej doświadczonych co to może być, czy przy wymianie sprzęgła można było coś zrobić nie tak? Pytanie czy można uszkodzić skrzynię biegów tak jeżdżąc? Ktoś może ma pojęcie o co chodzi, zanim poproszę mechanika o rozebranie z powrotem i sprawdzenie sprzęgła?
tedimy99 Posted November 5, 2013 Posted November 5, 2013 Ja bym obstawiał któreś z łożysk skrzyni. Sprzęgło jak "złapie" pracuje jako całość z kołem nie zależnie od biegu i obrotów. Moc i moment wyższe niż seria więc i skrzynia o rewizję może się prosić.
Herostrates Posted November 5, 2013 Author Posted November 5, 2013 Tylko teraz po wymianie biegi wchodzą znacznie lepiej, a przed wymianą sprzęgła nic takiego nie było, na 3 lubię jeździć bo to najbardziej elastyczny bieg i od razu bym zidentyfikował, a to szorowanie to od razu po pierwszym przejeździe zidentyfikowałem.
Knurek1111 Posted November 5, 2013 Posted November 5, 2013 Pewnie powinieneś przeczytać to: http://www.forum.sub...6/#entry1919861 Ogólnie widać, że wymiana sprzęgła 'wyciąga' wszystkie luzy w skrzyni. U mnie np. zaczęło się chrobotanie / trzepotanie przy schodzeniu z obrotów (właśnie w okolicach 2500rpm) ale tylko przy zmianie I - II i II - III. Pozdr.
Dottoree Posted November 5, 2013 Posted November 5, 2013 Ehhhhh, Exedy... Najpewniej wina sprzęgła, często się to zdarza w zamiennikach Exedy, m.in. ja tak miałem, Carfit mówił że już wielokrotnie były problemy właśnie z tymi sprzęgłami. Chodzi tylko o doznania dźwiękowe, bo poza tym działają prawidłowo. Pzdr!
Herostrates Posted November 6, 2013 Author Posted November 6, 2013 Tak jak pisałem sprzęgło chodzi świetnie, choć słyszałem faktycznie że OEM nieco inne i chyba lepszy docisk ma. Nic to, auto zgodnie z sugestiami wjedzie na podnośnik, stetoskop i osłuchiwanie auta. Mam nadzieję, że to jakaś osłona hałasuje, bo dp był demontowany i może to coś z tym związane. Ostatnio też myślałem, że nie wiadomo co, a okazało się, że nieszczelność na kolektorze/uppipie
Strawsome Posted November 6, 2013 Posted November 6, 2013 Nie czepiałbym się EXEDY, bo przecież to samo kupisz w serwisie. Byłbym raczej przychylny ku rewizji skrzyni, jak kolega wcześniej wspomniał...
Dottoree Posted November 6, 2013 Posted November 6, 2013 Ale Exedy zamiennik, a Subaru OEM (również robione przez Exedy) to dwie różne rzeczy... Trust me
cybel Posted November 6, 2013 Posted November 6, 2013 Nie czepiałbym się EXEDY, bo przecież to samo kupisz w serwisie. Raczej nie to samo. http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/53461-jak-powino-dzialac-sprzeglo-exedy-oem-replacement-w-20-na/#entry1538960 Tutaj akurat dotyczy wolnego ssaka,ale tak jest we wszystkich modelach.Carfit powtarza to już od dłuższego czasu,chyba nie bez podstaw.
Herostrates Posted November 20, 2013 Author Posted November 20, 2013 Dzisiaj niestety dopiero wjechało auto na podnośnik i wychodzi, że albo sprzęgło hałasuje albo do wymiany są łożyska w tylnej części skrzyni biegów. Generalnie hałas czyli takie szorowanie pojawia się zarówno przy przyspieszaniu w zakresie obrotów 2.5 do 2,5 a także przy hamowaniu silnikiem też takie szorowanie z 2,5 do 2.0 tyś obrotów. Problem się nasila, dotyczy biegów 3 i 4, 5, wcześniej przed wymianą sprzęgła problem nie istniał. Osłuchane auto, nie ma związku z wydechem, sprawdzono wszystkie mocowania, sprzęgło założone dobrze. Ustaliłem z mechanikami że najpierw zostaną wymienione łożyska w skrzyni, ale jeśli to nie pomoże to problemem może być sprzęgło.
Herostrates Posted January 8, 2014 Author Posted January 8, 2014 Tak by temat zamknąć. Wymienione zostały łożyska w tylnej części skrzyni i nic nie pomogło. Ponownie zdemontowane sprzęgło, wytypowano docisk i łożysko, wymieniono na nowe i nastała cisza. To było to. Wielkie podziękowania dla 4T za profesjonalne załatwienie sprawy podmiany części.
carfit Posted January 8, 2014 Posted January 8, 2014 Ponownie zdemontowane sprzęgło, wytypowano docisk i łożysko, wymieniono na nowe i nastała cisza.
Herostrates Posted January 8, 2014 Author Posted January 8, 2014 Szkoda, że po takim czasie Porównywaliśmy OEM (jakieś już zużyte) do exedy zamiennika i faktycznie są różnice, docisk OEM ma zdecydowanie lepiej skonstruowanie mocowanie łożyska, to właśnie ten element wytypowany jako hałasujący, choć 100% pewności oczywiście nie ma.
LosioDriver Posted September 21, 2018 Posted September 21, 2018 Temat sprzed prawie 5 lat, ale mam ten sam problem po wymianie sprzęgła. Tu pojawia się pytanie, czy na takie sprzęgło Exedy jest jakaś gwarancja? @carfit jak to jest u Ciebie? @Herostrates ile kosztowała Cię ta poprawka?
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.