Skocz do zawartości

krzywe tarcze w OBK ??? znowu!!!!!


adalien

Rekomendowane odpowiedzi

twardsze klocki szybciej zjadą tarczę, zawsze jak tarcza większa i grubsza powinno być lepiej, jak zostaje oem - 294x20 rewelacji bym się nie spodziewał. Do H6 to brembulca bym wrzucił;)

 

Przeciez napisalem ze tarcze brembo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciez napisalem ze tarcze brembo ;)

 

koledze zapewne chodziło o zestaw zacisk + tarcze Brembo od STI.

 

hmm ... ciezko o dawce a nawet jak jest to koszta wielokrotnie wieksze, jak ten zestaw sie nie sprawdzi to wtedy bedzie trzeba pomyslec :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Przechodziłem to wielokrotnie. Hamulce są za małe i przegrzewają się przy intensywnym hamowaniu.

Jedyne rozwiązanie jakie znalazłem to żółte klocki EBC i takowe tarcze.

 

Kupilem auto w ktorym poprzedni zuytkownik zmienil na jakies lepsiejsze EBC (tak mi powiedzial serwis), mimo ze tarcze sa jeszcze zdrowe .. bija strasznie :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to były klocki Yellow Stuff ?

Czy tarcze też były nowe ? Czy wentylowane ?

Czy "hartowałeś" klocki po montażu ?

 

Brake pad break-in procedure.

  1. After reaching medium speed engage brake pedal to slow car without coming to a complete stop. Release pedal quickly and do not drag brakes. Repeat four or five times.
  2. At higher speeds engage brake pedal to slow car without coming to a complete stop. Release pedal quickly and do not drag brakes. Repeat five times.
  3. At or near race speed engage brake pedal to slow car without coming to a complete stop. Release pedal quickly and do not drag brakes. Repeat three times. Allow a few seconds between brake engagements while car is in motion.
  4. Do not hold brake pedal. Park car for approximately 20 minutes or until brake rotors are completely cool to the touch.
  5. If during the above steps the brake pedal becomes soft or brake fade is noticed, park the car immediately for approximately 20 minutes. Do not hold brake pedal.

Important reminders:

  • Do not attempt to use badly worn or damaged rotors with new brake pads.
  • Do not drag brakes while car is moving during break-in procedure.
  • Do not engage pedal while car is stopped at any time following the break-in procedure.
  • Upon completing the procedure, allow the brake system to completely cool before racing.
  • Applying the pedal a few times before the start of the race will allow the brake pads to heat up before attempting to reach race speeds.
  • Clean a used rotor surface with fine sand paper or steel wool, rinse with water, dry and install before bedding new pads.
  • Some forms of racing don't allow time for the proper break-in procedure to be performed. However, it is still very important to attempt to perform at least the core of the procedure: slow heat build up and complete cool down.

 

Przechodziłem to wielokrotnie. Hamulce są za małe i przegrzewają się przy intensywnym hamowaniu.

Jedyne rozwiązanie jakie znalazłem to żółte klocki EBC i takowe tarcze.

 

Kupilem auto w ktorym poprzedni zuytkownik zmienil na jakies lepsiejsze EBC (tak mi powiedzial serwis), mimo ze tarcze sa jeszcze zdrowe .. bija strasznie :(

 

Jak biją to już nic im innego niż wymiana nie pomoże. Może toczenie jeśli bicie jest niewielkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Brake pad break-in procedure.

 

Ooo, tego nie znałem. A jak się ma ta procedura, do zaleceń aby przez pierwsze 300km unikać gwałtownego hamowania? Czy tę procedurę mogę bezpiecznie zastosować dla zwykłych hamulców, czy to się tyczy tylko sportowych klocków/tarcz? Właśnie założyłem do siebie zestaw ATE + EBC Green Stuff i jeśli taka procedura miałaby poprawić jakość hamowania, to chętnie bym ją zastosował, ale mam obawy, czy nie uszkodzę klocków? Czy stosowałeś to u siebie i faktycznie były odczuwalne pozytywne efekty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brake pad break-in procedure.

 

Ooo, tego nie znałem. A jak się ma ta procedura, do zaleceń aby przez pierwsze 300km unikać gwałtownego hamowania? Czy tę procedurę mogę bezpiecznie zastosować dla zwykłych hamulców, czy to się dotyczy tylko sportowych klocków/tarcz? Właśnie założyłem do siebie zestaw ATE + EBC Green Stuff i jeśli taka procedura miałaby poprawić jakość hamowania, to chętnie bym ją zastosował, ale mam obawy, czy nie uszkodzę klocków? Czy stosowałeś to u siebie i faktycznie były odczuwalne pozytywne efekty?

 

Zielone klocki znam od lat. Są świetne ale do aut w których hamulce mają stosowny rozmiar do masy samochodu. W outbacku tak nie jest i jest to jedyna wada tego samochodu (oprócz tego, że rdzewieje :).

Niestety obawiam się, że ta procedura nic nie pomoże ze wzgledu na zbyt niską temperaturę pracy zielonych klocków. Moje tarcze na "zielonych" wytrzymały 5 tys. Na zółtych mam już zrobione 15 tys i wszystko odpukać jest ok.

Edytowane przez obk_user
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje tarcze na "zielonych" wytrzymały 5 tys. Na zółtych mam już zrobione 15 tys i wszystko odpukać jest ok.

 

No to kolejne zaskoczenie... Chcesz mi powiedzieć, że po 5tys km tarcze hamulcowe zostały zużyte/uszkodzone przy zielonych klockach? Jakoś nie chce mi się w to wierzyć. Akurat będę miał okazję to sprawdzić - ciekawe czy ja będę miał podobne spostrzeżenia jak Ty. Może miałeś jakieś kiepskie tarcze po prostu?

 

Z opinią, że hamulce są za małe do masy samochodu, też się nie zgodzę (w kontekście ich uszkodzeń, nie drogi hamowania), bo w moim Pajero hamulce były mniejsze, koła większe, a samochód cięższy i szybszy od OBK i nigdy nie miałem żadnych problemów z hamulcami. Oczywiście droga hamowania była dłuższa niż w samochodzie sportowym, ale nic się nie przegrzewało ani tym bardziej krzywiło.

 

Co do tej procedury hartowania hamulców, to zasięgnąłem opinii u fachowca i podobno tę metodę można stosować w przypadku amerykańskich samochodów, których klocki hamulcowe mają inny skład niż przeznaczone na rynek europejski, które po takim potraktowaniu zazwyczaj nadają się tylko do wymiany, gdyż następuje proces, który nieodwracalnie zmienia ich właściwości na gorsze niestety. Zatem ja docieram zgodnie z europejską instrukcją znalezioną w pudełku z tarczami hamulcowymi, czyli delikatnie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje tarcze na "zielonych" wytrzymały 5 tys. Na zółtych mam już zrobione 15 tys i wszystko odpukać jest ok.

 

No to kolejne zaskoczenie... Chcesz mi powiedzieć, że po 5tys km tarcze hamulcowe zostały zużyte/uszkodzone przy zielonych klockach? Jakoś nie chce mi się w to wierzyć. Akurat będę miał okazję to sprawdzić - ciekawe czy ja będę miał podobne spostrzeżenia jak Ty. Może miałeś jakieś kiepskie tarcze po prostu?

 

Z opinią, że hamulce są za małe do masy samochodu, też się nie zgodzę (w kontekście ich uszkodzeń, nie drogi hamowania), bo w moim Pajero hamulce były mniejsze, koła większe, a samochód cięższy i szybszy od OBK i nigdy nie miałem żadnych problemów z hamulcami. Oczywiście droga hamowania była dłuższa niż w samochodzie sportowym, ale nic się nie przegrzewało ani tym bardziej krzywiło.

 

Co do tej procedury hartowania hamulców, to zasięgnąłem opinii u fachowca i podobno tę metodę można stosować w przypadku amerykańskich samochodów, których klocki hamulcowe mają inny skład niż przeznaczone na rynek europejski, które po takim potraktowaniu zazwyczaj nadają się tylko do wymiany, gdyż następuje proces, który nieodwracalnie zmienia ich właściwości na gorsze niestety. Zatem ja docieram zgodnie z europejską instrukcją znalezioną w pudełku z tarczami hamulcowymi, czyli delikatnie:)

 

Dokładnie tak się stało po 5 tys. Klocki całe, tarcze też miały pełną grubość tylko pogięte. Były montowane przez ASO.

Skontaktowałem się z EBC i zasugerowali zmianę na żółte plus wymianę tarcz oczywiście. Na razie jest spokój (+- 20 tys.)

 

W Twoim przypadku może mieć jeszcze znaczenie silnik. Skuteczność hamowania silnikiem 2,5 benzyna vs. 2.0 diesel jest znacząco różna i ma to niewątpliwie wpływ na obciążenie układu hamulcowego. Z tym, że w passacie czy avensisie (też diesle) zawsze zmieniałem klocki po 35-40 tys a tarcze 70-80 tys. Mój outback zszedł z desek kreślarskich wtedy kiedy jeszcze nie było diesla i zapewne stąd te problemy.

W wrx'09 było to samo. ASO zamontowało brembo z przodu. Problemy się skończyły.

 

Pytałem w salonie czy w nowym outbacku jest dalej ten probem. Podobno już nie. Hamulce są większe.

 

W kwestii procedury - sprowadza się ona do 5 hamowań z 50 do 20 km/h, 5x 100 do 50 i 3x 130 do 50. Normalka na niemieckich autostradach więc klocki żadnej firmy nie powinny mieć z tym problemu. Avensis i passat na fabrycznych częściach dają radę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem w salonie czy w nowym outbacku jest dalej ten probem. Podobno już nie. Hamulce są większe.

 

 

rozmiar tarcz jest dokładnie taki sam 295mm. W Legacy GT i OBK H6 3.6 są większe 310mm + inne zaciski.

 

Skuteczność hamowania silnikiem 2,5 benzyna vs. 2.0 diesel jest znacząco różna i ma to niewątpliwie wpływ na obciążenie układu hamulcowego.

 

65kg na pewno nie robi tak znaczącej różnicy.

 

Dokładnie tak się stało po 5 tys. Klocki całe, tarcze też miały pełną grubość tylko pogięte.

 

 

w moim odmówiły posłuszeństwa po 10k km. Dokładnie taka sam sytuacja. Założone ori nowe klocki i tarcze i przez 70k km pełny spokój..... Czary normalnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim OBK MY 2012 D tarcze też zaczęły bić po około 20 000 km. Przetoczenie w ASO pomogło na krótko - teraz znowu biją. Dokładnie taką samą sytuację miałem w poprzednim modelu Legacy D, z tym, że tam przetoczenie pomogło - przy 90 kkm tarcze w dalszym ciągu były proste (klocki też wytrzymały ten przebieg).

Coś czuję, że pora na zamienniki tarcz od Brembo. Założyłem takie w forku xt (gładkie) + klocek Ferodo DS Performance i nic się nie krzywi, a sposób użytkowania jakby trochę bardziej agresywny niż w OBK D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Czy ktoś z Was orientuje się jaki rozmiar tarcz z tyłu ma OBK 2.5 AT rocznik 2007, w katalogach wyskakuje mi 274 mm (pełna) i 290 mm (wentylowana)?

Wydaje mi się, że raczej ta mniejsza, bo 290 mm to chyba H6, ale wolę się upewnić...

Edytowane przez MikeZorro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o rozmiar tarcz tylnich do OBK 2.5 AT MY07 EU;)

Co prawda nie pamietam rozmiaru (do sprawdzenia w serwisowce), ale pamietaj, ze tam sa tarczo-bebny. W poprzednim Obk (2.5) raz je robilem, z racji ze przy ok 180kkm pojawily sie wzery rdzy i slabiej hamowal (byly od nowego). Serwis stweirdzil, ze one sie bardzo wolno zuzywaja i lepiej je przetoczyc. Tak i zrobilem, wiec moze i u Ciebie zda to egzamin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...