szfagir Posted March 21, 2013 Share Posted March 21, 2013 Czy nałogowe siorbanie oleju występuje w większości Forków w wersji 2,5XT? Jak to wygląda w innych wersjach silnikowych? Jak bardzo branie oleju jest niebezpieczne dla silnika/samochodu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kitewinger Posted March 21, 2013 Share Posted March 21, 2013 Nie wiem, bo siorbał trochę mój 2.0xt, obecne 2.5xt nie siorbie nic Link to comment Share on other sites More sharing options...
SEBA_M Posted March 21, 2013 Share Posted March 21, 2013 (edited) 0,3 L na 1kkm. Od nowości tyle samo, najechane 179kkm. Jak nie bierze to ciekawe czym jest smarowany? Edited March 21, 2013 by SEBA_M Link to comment Share on other sites More sharing options...
szfagir Posted March 21, 2013 Author Share Posted March 21, 2013 Mnie jeszcze nic nie bierze:) Ale co czytam o Forysiach to dowiaduje się, że "bierze olej", więc zacząłem się zastanawiać czy jest to w jakiś sposób niebezpieczne? Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted March 21, 2013 Share Posted March 21, 2013 czy jest to w jakiś sposób niebezpieczne? Niebezpieczne będzie jak nie będzie miał co siorbać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szfagir Posted March 21, 2013 Author Share Posted March 21, 2013 Czyli mam się całkowicie nie przejmować tym, że silnik żłopie olej? Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted March 21, 2013 Share Posted March 21, 2013 zdefiniuj "żłopie". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dave69 Posted March 21, 2013 Share Posted March 21, 2013 U mnie lyka 0,8 L na 1kkm. Na liczniku 400 k, z wydechu nie dymi. Wiec przy takim przebiegu chyba juz tak bedzie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
limeryk Posted March 21, 2013 Share Posted March 21, 2013 Czyli mam się całkowicie nie przejmować tym, że silnik żłopie olej? siorbie dużo jeśli kręcisz obroty, na autostradzie badać ! ludzie się śmiali kiedy w instrukji stało żeby sprawdzać przy tankowaniach.przy jeździ po mieście, lokalne drogi gdzie się nie da jechać szybciej niż 110 nic mi nie bierze. ale na autostradzie potrafi 250ml na 300km. mam stary silnik 270kkm i od dawna szukam czegoś nowszego. Nie wygląda żeby turbina przyczyniała się do żłopania, fajczy cylindrami co mnie nie dziwi. chlałby więcej gdybym lał 0/30 a ja mam 5/50 zimą i 10/60 latem. w starym silniku niska lepkość to również wyraźnie większy hałas Link to comment Share on other sites More sharing options...
RadziejS Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 240kkm, nie wiem czy siorbie, bo raz ze strachu dolewam a potem wydaje mi się, że nic nie ubywa. A czasem mam wrażenie że od ostatniego sprawdzenia ubyło dość szybko. Może ciężko mi znaleźć jakiś teren prosty, żeby zawsze tak samo sprawdzać . A bardziej na poważnie - po wymianie kupuję butelkę 1L i starcza na prawie 2 wymiany. Sporo poprawiła się sytuacja po wymianie uszczelki pod deklem. Nie kapało, tylko się pociło, ale po jeździe na wysokich obrotach miałem wrażenie, że stan się zmniejszał. Teraz jestem zadowolony ze żużycia. Leję Valvo VR1 5w50 Link to comment Share on other sites More sharing options...
drout Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 Przy normalnej jeździe prawie nie ubywa ale niech tylko będzie szybką autostrada to muszę troszkę dolać aby był max. Podstawą jest kontrola stanu Link to comment Share on other sites More sharing options...
limeryk Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 Przy normalnej jeździe prawie nie ubywa ale niech tylko będzie szybką autostrada to muszę troszkę dolać aby był max. Podstawą jest kontrola stanu Zwykle zalecają w dolnych stanach bo max to niby niepotrzene miętolenie. Nie wiem czy to racja ale zawsze majstry tak radzili. Np mówili że na mrozie mniejsza masa do rozgrzania to szybciej dobre smarowanie i takie tam rady. Sam utrzymuję stan na dziurce bagnetu. Ale to minimalne różnice Link to comment Share on other sites More sharing options...
tROZ Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 Ja tam wole mieć okolice max,bo jest z czego siorbać.Jak masz min i Ci podje w trasie to może zabraknąć i będzie kuku Mój podjada różnie,już opisywałem kilka razy i dopytywałem na forum i zawsze jest ten sam efekt ,jednym podjada innym nie. U mnie lany 5W40 motul 300V i wymieniany co około 7500km od czasu UPG i pierścieni czyli już 20k.Pobierał przed pierścieniami 5W50 Mobil 1 i po pierścieniach bez zmian tyle samo tylko Motula.Ale staram się już o tym nie myśleć bo tylko wewnętrznie się gotuje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
drout Posted March 23, 2013 Share Posted March 23, 2013 Ja leje Mobila 5w50 i jak na razie nie narzekam na zbytnią konsumpcję. Ale Kontrola, kontrola i jeszcze raz kontrola to podstawa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin Andrjańczyk Posted March 30, 2013 Share Posted March 30, 2013 Witam, mój 2,5 XT MY06 na Millers CFS 5W30 bierze jakieś 0,3-0,5 na 1tyś. km więc chyba OK? ale sprawdzać trzeba rzeczywiście często bo w zależności od stylu jazdy albo weźmie minimalnie albo łyknie 0,5 l a jak się kręci dużo km to szybko ubywa i dolewać trzeba Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariush78 Posted March 31, 2013 Share Posted March 31, 2013 Hmmm mi 2.0 XT bierze mniej więcej setunie na tysiaka przy 130tkm Link to comment Share on other sites More sharing options...
szfagir Posted March 31, 2013 Author Share Posted March 31, 2013 Teraz już będę mógł to sprawdzać Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mareck Posted March 31, 2013 Share Posted March 31, 2013 Samochód ma przejechane 200 kkm.Używam 5W40 Motul 300V. Wymieniam co 7,5 kkm. I z reguły do 5kkm od wymiany trzyma stan, a później tak ok 0,1-0,15 na 1 kkm. Sprawdzam poziom tak raz w tygodniu w jednakowych warunkach. Mocniej pociągnął jak pojechałem do Chorwacji. Wtedy na 1 kkm wyszło mi ok 0.3l. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin Andrjańczyk Posted April 7, 2013 Share Posted April 7, 2013 właśnie zastanawiam się czy z Millersa CFS 5W30 nie przejść na Motula 300 V 5W30 lub 5 W40- tańszy od Millersa . pytanie czy jest duża różnica pomiędzy 30 a 40 ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now