Skocz do zawartości

Remont Imprezy GT 2.0T - kilka pytan


sobi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, chciałem sie poradzic osób zorientowanych w temacie, odnosnie remontu silnika. Zerwany pasek od klimy wkrecił sie w rozrząd..... BUUUM. Zeby było smieszniej, własnie wracałem ze sklepu z nowym rozrzadem który chciałem wymienic nastepnego dnia :) ale nie ma co płakac nad rozlanym mlekiem, stało sie.

 

Silnik wyjety, jutro bede go rozbierał. Wiadomo głowice do obróbki (prowadnice zawory uszczelniacze planowanie regulacja płytek), ale co dalej. Nie znam historii auta, wiec grzechem by było zrobic same głowice. Wiec dla pewnosci nalezało by wymienic pierscienie, panewki i przehonowac cylindry. Jako ze to pierwszy boxer subaru z jakim mam doczynienia, chciałem sie poradzic mądrzejszych na co w tym silniku zwrócic uwage? Co jeszcze wymienic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki miałbym cel w tym zeby kłamac? pasek od klimy postrzępił sie na cienkie nitki, oklecił sie dookoła wału, wszedł pod pasek, az połamało obudowe srodkową rozrzadu. To nie pierwszy przypadek z którym mam doczynienia, w którym doszło do zerwania paska w ten sposób, ale pierszy boxer. Więc nie wiem dlaczego twierdzisz ze nie ma takiej opcji.

 

Zauawazam pewną tendencje na forach "motoryzacyjnych". Kiedys robiłem romont po panewce w swoim 200sx, tez gadali zeby oddac komus bo zaraz znów pojdzie panewka, ze jak nie robiłem takiego silnika to bedzie porazka itp A to silnik prosty jak budowa cepa. Remont zrobiony, jezdził było ok, drugiemu włascicielowi tylko uszczelka pod głowicą padła, ale to po 2 latach upalania. Tak samo było jak na poczatku robiłem Malucha 900 do kjs, pozniej seicento, bmw... zawsze miało byc cos nie tak, a odpukac wszystkie auta smigały bezproblemowo. Boxer moze wyglada "innaczej" ale to wcziaz silnik spalinowy- wał, korby, tłoki, cylindry, głowice. Wiem ze kazdy silnik ma jakies swoje bolaczki, "sekrety", wiec pytam. A głupio bym sie czuł, jako mechanik oddając swoje auto do innego mechanika :) koniec OT

Edytowane przez sobi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jeden raz spotkałem sie ze pasek klinowy potrafi takich szkód narobić :(

Sobi , rozbierz silnik i pierwsze co zrób to pomierz dokładnie wszystko , szczegolnie pasowanie tłoków, jak piszesz ze chcesz przehonować tuleje , to sie głęboko zastanów !!! a przede wszystkim pomierz tłoka i tuleje , bo sie okaze ze jak przehonujesz tuleje( ok 0,01mm + ) to mozesz miec pasowanie na poziomie kutych tłoków :wacko: i będzie klops . Zdeydowanie lepiej kupić OEM tłoki lub HBR z WRX-A nadwymiarowe i zrobić pod nie pasowanie fabryczne . :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniedziałek-wtorek silnik pojedzie do przemierzenia i obróbki wtedy bede dokładnie wiedział co musze zrobic. Najgorsze jest to ze chciałem zadbac o to auto, w czwartek wieczorem pozmieniałem oleje, w piatek po racy odebrałem graty i miałem robic rozrzad :( wkur..łem sie niesamowicie. Załozyłem nowy pasek ale auto kreci bez komprechy. Ale moze to i lepiej. Zrobie wszystko i bede miał pewny silnik :) HBR to jakis zamienik, bo pierwsze słysze o takiej marce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja skończyłem remont całkowity silnika w sumie to prawie wymiane wszystkiego na nowe jakieś 2 miechy temu.

Pierwsze i najważniejsze Subaru nie lubi i każdy to powie zamienników lub jakichś "tańszych" cześci... jeśli chodzi o silnik w subaru to prawdopodobnie zemści się to na Tobie, jeśli pójdziesz tą drogą.

Polecam panewki głowne i korbowodowe ACL Race, uszczelki też takie są dobre, ale znajdziesz i lepsze. Tylko uważaj przy doborze kompletu bo nie wszystkie mi pasowały.

Jeśli będziesz rozbierał całkiem silnik zobacz w jakim stanie jest wał, korby, tłoki, pierścienie, Czy blok nie jest nigdzie popękany.

Jedyne co pewne , że nie jest to tania "impreza" :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ACL Race nie jestem do konca przekonany, dobre ale do zastosowan wyczynowych, ale do jazdy na codzien szybko sie zuzywają.Myslałem nad ACL Dura Glide lub NPR,ewentualnie OEM ale nie moge nigdzie namierzyc, a podejrzewam ze cena w serwisie bez znizekmoze byc powalająca

 

. Uszczeliki i uszczelniacze wału i wałków,oraz dekli zaworowych mam namierzone z Reinza. Nigdy nie miałem kłopotów z produktami tej firmy. Rozrzad komplet Continentala. Uszczelki pod głowice raczej zainwestuje w OEM,chyba ze ktos moze polecic jakis dobry zamiennik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reinz uszczelniacze do subaru ma z tajwanu :toobad: - nie kupuj - 50% szans na wyciek. Sprawdziłem :facepalm: . Najbardziej irytujące jest dobieranie się po raz drugi do tylnego uszczelniacza wału.

Uszczelki pod głowicę - Ajusa. Pod dekle zaworów - oryginały!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

orientuje sie ktos gdzie w okolicach warszawy mozna zlobic szlif cylindrów na nadwymiar i gdzie szukac nadwymiarowych tłoków?

 

okazało sie ze na jednym cylindrze sa spore wżery od korozji, kiedys musiała dostac sie tam woda i przyrdzewiała gładź, co dziwne auto wcale nie kopciło. zastanawiałem sie przez chwile nad uzywanym silnikiem, ale to chyba bedzie ostatecznosc, na razie szukam czesci do remontu mojego silnika

 

jeszcze jedna kwestia, kolega ma Impreze my00 z walnietą panewką, ja w sumie mam tylko dobry wał z panewkami. czy wał od mojej imprezy z czerwca 97r ej 20, bedzie pasował pod blok ej205 z 2000r. podobno panewki oporowe są na innych podporach, ale nie mam jak porównac, wiec pytam :)

Edytowane przez sobi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze jedna kwestia, kolega ma Impreze my00 z walnietą panewką, ja w sumie mam tylko dobry wał z panewkami. czy wał od mojej imprezy z czerwca 97r ej 20, bedzie pasował pod blok ej205 z 2000r. podobno panewki oporowe są na innych podporach, ale nie mam jak porównac, wiec pytam :)

 

to się tak nie da...

 

 

orientuje sie ktos gdzie w okolicach warszawy mozna zlobic szlif cylindrów na nadwymiar i gdzie szukac nadwymiarowych tłoków?

na Krasnobrodzkiej - nadwymiarów szukaj w netcie, ale nie musisz szukać za ocenaem, wszystko jest u nas w Polandzie - zależy o jakim nadwymiarze mówisz...

 

 

 

 

 

ale już tak szczerze.... to z tonu rozumowania, i ochoty do łaczenia silnika padniętego z walniętym - chyba nie masz zbyt dużego pojęcia o robocie jaką trzeba zrobić co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

........ czy wał od mojej imprezy z czerwca 97r ej 20, bedzie pasował pod blok ej205 z 2000r. podobno panewki oporowe są na innych podporach, ale nie mam jak porównac, wiec pytam :)

97 ma panewkę oporową #3, EJ205 z 00 #5. Wały są różne. Mozna przenosic opory, ale ma to sens wyłącznie przy strokerze budowanym na EJ20 closed deck...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale już tak szczerze.... to z tonu rozumowania, i ochoty do łaczenia silnika padniętego z walniętym - chyba nie masz zbyt dużego pojęcia o robocie jaką trzeba zrobić co?

 

chodziło mi raczej o wykorzystanie mojego wału i bloku, oraz głowic z silnika kolegi. bardziej opłaca mi sie kupic drugie i porobic uszczelniacze docieranie itp niz w moich głowicach po kolizji wymieniac wszystkie zawory, bo głowice podobno pasuja zamiennie ej20/ej205?

 

ewentualnie moze ktos ma na sprzedaz takie głowice w dobrej cenie ;p

 

dostane gdzies tłoki na nadwymiar +0,5 ?

Edytowane przez sobi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na Krasnobrodzkiej - nadwymiarów szukaj w netcie, ale nie musisz szukać za ocenaem, wszystko jest u nas w Polandzie - zależy o jakim nadwymiarze mówisz...

Polecam też ten zakład :)

Jeżdże sporo po trasie, robie sporo kilometrów i mam wsadzone ACL Race, czy zrobiłem błąd ?

Edytowane przez niebieski708
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiecie moze jak z cenami na krasnobrodzkiej? chodzi mi o roztoczenie cylindrów i polerowanie wału

 

shortblock lub cały słupek bez osprzetu od wrx 2005 da rade podpasowac do gt'ka 97r

Edytowane przez sobi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiecie moze jak z cenami na krasnobrodzkiej? chodzi mi o roztoczenie cylindrów i polerowanie wału

Ja tam robiłem to kompletna obróbka bloku wraz z osiowaniem i dodatkowo szlifowanie głowic pasowanie korbowodów 1,4 kzł

Edytowane przez ziarus007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój stroker co prawda składał Pan Krzysztof Zagrodzki który z nimi współpracuje , ale myślę że za obróbkę zapłaciłem normalnie tak jak mają w cenniku.

Edytowane przez ziarus007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

shortblock lub cały słupek bez osprzetu od wrx 2005 da rade podpasowac do gt'ka 97r

 

NIE.

Nie bez nadzwyczajnych kombinacji, bo blok do skrzyni przykręcisz, tylko dalej będą schody.

GT97 ma grube uszczelki pod głowicą i wystające z bloku tłoki oraz inny kształt mocowań kolektora ssącego do głowicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gdybym miał cały silnik (longblock) z głowicami od WRX, ogarnie to mój komp i wiazka, czy to tez inna bajka?

 

co trzeba przerabiac zeby zaadoptowac silnik od wrx 03r w mojej budzie (97<) i czy jest taka mozliwosc?

słyszałem o zmianie kół rozrzadu i czujnikach do nich ze sie róznia i trzeba podmienic, co z resztą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...