Jump to content
Kacper Ciesielski

Subaru XV automat czy manual

Recommended Posts

Witam,

Mam zamiar kupić XV i zastanawim się co lepsze automat czy manual jak z awaryjnością i obsługą skrzyń automatycznych czy są dużo droższe w uczymaniu. Auto będzie służyło do użytkowania praca dom zakupy czasami jakiś wypad raczej nie będę jeździł w ciężkim terenie.

 

z góry dziękuję za odpowiedź

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepszy automat (6 biegów) . AT nie wymaga obslugi / wym.oleju itd. Przejechałem ponad 4 tys km i w miescie i w trasie i na MT bym nie zamienil . Niskie spalanie , dobrze przyspiesza...Polecam AT

Share this post


Link to post
Share on other sites
AT nie wymaga obslugi / wym.oleju itd.

 

Nigdy ? :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem okazję jeździć i jednym i drugim.Zarówno w wersji 1.6 i 2.0. Oba są dobre i wszystko zależy od indywidualnych preferencji. Do miasta brałbym automat.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jakieś komentarze w stylu nie kupuj automatu bo dużo bierze paliwa są z nim problemy? a Przedewszystkim coś w stylu skrzynia rozsypała się po 60 tyś km. i Naprawa kosztowała 20 tyś zł. Czy to jest nie możliwe i jedyny koszt to różnica przy zakupie samochodu. Plus nieco większe spalanie paliwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nigdy ? :o

 

mozna tak powiedzieć.... :rolleyes:

 

Ale to dlatego, że producent nie przewiduje (jak niegdyś w Fordach), czy że skrzynie są tak słabe że wymienia się je razem z olejem ?

 

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Producent nie przewiduje, bo...pózniej wymienia sie je przy okazji wymiany oleju ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli mam rozumieć ze skrzynia może się rozsypać po 90 tyś ? A raczej jest to prawdopodobne ? I czy mówią to ludzie którzy mieli taki wypadek czy ludzie któży wolą machać prawą ręką.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@,nie wyciągaj na razie pochopnych wniosków z powyższych postów. Wynikają one ze specyfiki tego Forum i nasycone są "delikatnie" sarkazmem :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Plus nieco większe spalanie paliwa.

 

ECVT chyba mniejsze...

 

Czyli mam rozumieć ze skrzynia może się rozsypać po 90 tyś ? A raczej jest to prawdopodobne ? I czy mówią to ludzie którzy mieli taki wypadek czy ludzie któży wolą machać prawą ręką.

 

ktos umiescił na forum zdjecia Subaru ECVT do sprzedania z US z przebiegami +-280 tys mil czy jakos tak.....poszukaj

 

ps. nie mam zadnego interesu w tym zebys kupil AT a nie MT., kup co chcesz....wiem jedno , ze wystarczy tydzień jezdzenia AT/ECVT i człowiek wyleczony jest z MT... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

moj znajomy przejechal juz 180000 tysi na AT skrzynia dziala bez problemu chwali sobie ze wiecej juz nie kupi MT tylko AT

Edited by slawek0511

Share this post


Link to post
Share on other sites

wez diesla i bedzie po klopocie :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
wez diesla i bedzie po klopocie :D

 

ale z AT czy MT bo od kwietnia diesel z AT moze byc... :rolleyes: ( OBK chwilowo )

Edited by Andrzej Koper

Share this post


Link to post
Share on other sites

w takim razie poczekam do kwietnia

i jak auto podpasuje to AT

 

sa jakies oficjalne informacje na temat AT w XV D ?

coraz intensywniej poszukuje diesla w automacie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj miałem okazję przejachać się XV 2.0 z CVT - do miasta idealne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

AT ma inne rozwiazanie napedu 4x4, cos na wzor sprzegla wiskozowgo. Manual to topowy subaru AWD SYM. taki jak ten, ktory przyniosl subaru slawe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tylko manual bo:

- potem auta z CVT nie odsprzedaż albo oddasz za grosze

- jak bedziesz jezdzić długo i ci przyjdzie serwisowac po gwarancji skrzynie (wymiana koł stożkowych czy pasa trasmisyjnego) to sie pewnie nie wypłacisz

- CVT ma do dupy rozwiazany naped z dolaczana tylna osią jak w VW

 

dziwi mnie fakt że jeszcze nie tak dawno wyśmiewano naped 4x4 VW oparty na sprzegle Haldex a teraz przedstwiciele SIP wciskaja to rozwiazanie klientom jako coś wspaniałego wiem że pieniadze i zyski firmy są ważne ale forumowicze pownni być ważniejsi

Edited by GRAF

Share this post


Link to post
Share on other sites

W tej chwili cvt jest coraz więcej i podobnych wynalazków, więc można przyjąć ze przy odsprzedaży ta kwestia będzie już marginalna. Będzie to swego rodzaju normą.

Co do rozwiązania napędu, to chyba wszystkie AT od zawsze w subaru mają takie rozwiązanie.

 

Wysyłane z mojego GT-N7000 za pomocą Tapatalk 2

Edited by luki266

Share this post


Link to post
Share on other sites

....wiem jedno , ze wystarczy tydzień jezdzenia AT/ECVT i człowiek wyleczony jest z MT... :rolleyes:

 

Panie Andrzeju prosze nie szerzyć herezji, za chwilę się pewnie okaże ze STI tez powinno mieć skrzynie CVT :)

 

W tej chwili cvt jest coraz więcej i podobnych wynalazków, więc można przyjąć ze przy odsprzedaży ta kwestia będzie już marginalna. Będzie to swego rodzaju normą.

Co do rozwiązania napędu, to chyba wszystkie AT od zawsze w subaru mają takie rozwiązanie.

 

Wysyłane z mojego GT-N7000 za pomocą Tapatalk 2

 

jak jest coraz wiecej??? raczej mniej tylko Subaru na siłe wciska ludziom to rozwiazanie, a cały świat używa skrzyn dwusprzegłowych DSG, prosze zorientować się w kosztach napraw tego typu urządzeń, za kilka lat sie okaże ze auto z manualem jest warte 30tys PLN a z CVT 15 :o a doświadczenia z rynku amerykańskiego można sobie wsadzić wiadomo gdzie bo kto tam był to doskonale wie ze styl jazdy jest diametralnie inny niż u nas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taka trochę rozmowa: brunetka, czy blondynka? ;)

 

Co komu bardziej pasuje i tyle :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Mam zamiar kupić XV i zastanawim się co lepsze automat czy manual jak z awaryjnością i obsługą skrzyń automatycznych czy są dużo droższe w uczymaniu. Auto będzie służyło do użytkowania praca dom zakupy czasami jakiś wypad raczej nie będę jeździł w ciężkim terenie.

 

z góry dziękuję za odpowiedź

 

Trzeba pojeździć jednym i drugim porównać i wybrać. Czy awaryjne to czas pokaże jeszcze za wcześnie to miarodajną ocenę na forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...