Jump to content

Subaru XV automat czy manual


Recommended Posts

AT ma inne rozwiazanie napedu 4x4, cos na wzor sprzegla wiskozowgo. Manual to topowy subaru AWD SYM. taki jak ten, ktory przyniosl subaru slawe.

 

Tego nie wiedziałem, skoro na modelach z CTV piszę tak samo AWD symetryczny, to zakładałem, że skrzynia nie zmienia tu napędu.

 

Będę drążył temat.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Miałem okazję jeździć i jednym i drugim.Zarówno w wersji 1.6 i 2.0. Oba są dobre i wszystko zależy od indywidualnych preferencji. Do miasta brałbym automat.

Przejechałem XV z CVT ponad 20 tys w 7 m-cy. Jestem bardzo zadowolony. Start na światłach do 40-60 km/h bez konkurencji. W korkach - super. W trasie też spoko, choć jeśli pootrzebujemy mocno przyspies

"Symetryczny" dotyczy z tego co wiem całego układu, który jest symetryczny. Prawa strona "waży" tyle co lewa. Tak było to przedstawiane. Rozwiązanie przekazywania napędu jest inne w manualu i inne w AT. W codziennym uzytkowaniu przeciętnego kierowcy nie powinno odczuwać się roznic w napędzie kół.

 

Wysyłane z mojego GT-N7000 za pomocą Tapatalk 2

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 6 months later...

Przejechałem XV z CVT ponad 20 tys w 7 m-cy. Jestem bardzo zadowolony. Start na światłach do 40-60 km/h bez konkurencji. W korkach - super. W trasie też spoko, choć jeśli pootrzebujemy mocno przyspieszyć przy wyprzedzaniu to trzeba stuknąć manetką przy kierownicy (działają bez konieczności przełączania skrzyni na manual). Do spokojnej jazdy skrzynia idealna. Zużycie paliwa chyba mniejsze niż przy manualu - mnie średnio wychodzi 7.6

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
  • 10 months later...

pewnie że automat, ja jestem zbyt leniwy by ciskać co chwile sprzęgło, w AT też możesz zmieniać biegi ręcznie i nie ma pedału sprzęgła!

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Posiadam manuala i przyznam, że obawiałem się trochę tego ciągłego mieszania lewarkiem sześciobiegowej skrzyni (wcześniej miałem mauual pięciobiegowy innej marki, aspirującej do klasy premium). Ale co ciekawe, zmieniam biegi jakby podświadomie, zawsze trafiając w swoje miejsce dzięki precyzyjnemu działaniu mechanizmu. Zestopniowanie przełożeń w mojej ocenie także dobrane jest w XV optymalnie. Jazda automatem faktycznie jest mniej absorbująca, ale manual w wykonaniu Subaru jakby pełniej wpisuje się w filozofię marki. A do tego jest tańszy ;).

Link to post
Share on other sites

Ja stawiam na automat mimo, że do CVT mam mniejsze zaufanie, niż do tradycyjnego zespołu przekładni planetarnych. CVT proponują poza subaru, też toyota, mitsubishi i nissan.  Chodzi o to, że w Azji lubią jak skrzynia jest jedwabiście gładka (i cvt taka jest) a w Europie klienci stawiają na osiągi i sportowe działanie. Jednak wcześniejsza informacja o niewymienianiu oleju trochę mnie zastanawia - naprawdę? W drugim aucie mam automat Mercedesa- firma pierwotnie twierdziła, że olej jest na całe życie, a po kilku latach wydała zalecenia, by wymieniać co 60kkm. 

Link to post
Share on other sites

 

 

by wymieniać co 60kkm. 

 

sprawdzę jeszcze w poniedziałek ale w CVT też zmieniono pierwszą informacje i jest co 60 tyś


Wymiana co 60 tyś ..jeżeli ciągniemy przyczepę tzn. jeżeli zamontowany jest hak to serwis ma zmieniać :)

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

CVT zarąbiście spisuje się w mieście, niechce już nic innego, ewentualnie auto elektryczne :)

Zupełnie nie rozumiem dlaczego w Europie ludzie wybierają manuale, może to stare przesądy że automat pali więcej (tak mówił mój tata), w przypadku starszych automatów to prawda, ale luksus jaki daje automat, nie trzeba machać drążkiem, deptać sprzęgło, płynne poruszanie się, ruszanie z krzyżówki odrazu bez czekania na wbijanie jedynki... a auto z CVT potrafi spalić mniej niż manual

Link to post
Share on other sites
CVT zarąbiście spisuje się w mieście, niechce już nic innego, ewentualnie auto elektryczne

ja natomiast chciałbym 2.0dit w manualu

 

 

a auto z CVT potrafi spalić mniej niż manual

według danych katalogowych róznica na poziomie 0,2-0,3l/100km jest praktycznie niezauważalna. Teoretycznie na manualnej skrzyni biegów mozna uzyskac mniejsze spalnie niz na cvt poniewaz cvt sama dobiera obroty do danej predkosci na "wirtualnym biegu" natomiast w manualu sam dostosowujesz obroty do predkosci po przez wbicie odpowiedniego biegu np mozesz jechac 50km/h na 6 biegu majac 1300 obr, gdzie w cvt obroty sa wyzsze dla tej predkosci - wlasnie w takich warunkach udało mi sie uzyskac najmniejsze spalanie ever, ( jak wiadomo wyzsze obroty=wyzsze spalanie) Oczywiscie taka jazda jest bardzo meczaca ( osobiscie jadac w trybie ekonomicznym staram sie utrzymywac obroty na poziomie 1600-2000 obr) i wygodniej dla kierowcy jest jezeli auto samo sobie dobiera obroty do prędkości- dlatego cvt jest bardzo wygodnym rozwiazanim które  wpływa tez na osiagi auta ( porównajcie sobie nie tylko katalogowe osiagi 2.0i manual vs cvt ale wrx'a z rynku US z cvt czy OBK 2,5i w manualu z rynku Kanadyjskiego który 100km/h osiaga w 9 sek)

Tak aby nie byc gołoslownym:

0564bff50b6658d4med.jpg

Edited by Karas
Link to post
Share on other sites
to na dodatek silnik nie miał optymalnej temperatury pracy - olej tylko 65 stopni.

nie miał :) ale tez nie był zimny jak go uruchomilem ( tzn jak go uruchomilem miał okolo 50 stopni z tego co pamietam)

Edited by Karas
Link to post
Share on other sites

ponieważ jestem niesamowicie leniwy i doczekać się nie mogę aż auto samo jeździć będzie :P

i do tego jestem fanem cichego auta myślę o następnym aucie - hybryda

dla mnie automat a jeszcze CVT jest bardzo fajnym rozwiązaniem i zaoszczędza ludziom dużo czasu na machaniu drążkiem i tak jak pisałem bardzo dobrze spisuje się w mieście, dłuższej trasy jeszcze nie miałem okazji jechać, na razie jechałem tylko 40km autostradą z prędkością 160km spalił mi 8,8 a tak kręcę się głownie po mieście

ogólnie z automatem po mieście poruszam się znacznie płynniej, niestety niektórzy uczestnicy drogi nie obsługują sprawnie drążka zmiany biegów i przyblokują czasem ruch

podobne odczucia mam do guzika start stop niby taki bajer a jednak aa każdym razem te 5sek oszczędzasz na uruchamianiu auta, bo wsiadam naciskam guzik i miedzy czasie już zapinam pas i jestem gotowy do drogi

podsumowując proszę nie skupiajcie się tylko na tym które auto mniej pali

ja myślę że ważniejszą cechą auta jest które ci pozwoli sprawniej i szybciej dostać się do celu - straconego czasu nie odzyskasz a pieniądz to pieniądz wydasz go na inne rzeczy :)

Link to post
Share on other sites

O spalaniu już w "n" wątkach było... ale faktycznie z moich coraz dłuższych obserwacji wynika, że automat mało nie pali i poniżej 8 l/100 km nie ma co myśleć (na ostatnich 5 tys km - 8.0 do 8.2 l/100 km). Inna sprawa, że używam zwykle wysokich obrotów, wolno nie jeżdżę i przy osiągach jakie daje samochód zużycie paliwa nie martwi mnie specjalnie. Co do skrzyni CVT myślę, że idealnym rozwiązaniem dla tego auta byłby automat z turbiną, wtedy osiągi wyraźnie by się poprawiły i jeśli taki silnik pojawiłby się w XV konkurencja by wymiękła  :D.

 

dla mnie automat a jeszcze CVT jest bardzo fajnym rozwiązaniem i zaoszczędza ludziom dużo czasu na machaniu drążkiem i tak jak pisałem bardzo dobrze spisuje się w mieście

Faktycznie... CVT rozleniwia  :)  

Link to post
Share on other sites

Forester XT 2015 ma tylko CVT (niedostępny manual) do tego DIT 240k myślę że konkurencja wysiada  :)

manuale umrą, cvt przewyższa jakość działania automat 5 biegowy, jest też prostszy w budowanie co oznacza niższe koszty produkcji, w autach elektrycznych biegów też nie ma... manuale zostaną tylko w autach sportowych (nie wszystkich) i tanich auteczkach 

Edited by sebek
Link to post
Share on other sites

Jak nie będzie różnicy w cenie pomiędzy automatem, a manualem, to ryzyko nabierze większego waloru prawdopodobieństwa.

Link to post
Share on other sites
  • 7 months later...

CVT montuje tez Honda i Toyota.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Nie wiem skąd bierzecie te informacje. Na stronie subaru wyraźnie piszą ze manual tez ma napęd ze sprzęgłem wiskotycznym. A mój xv benzyna z cvt kręci czterema kołami a nie dołącza w razie potrzeby

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Link to post
Share on other sites

CVT montuje tez Honda i Toyota.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Nie wiem skąd bierzecie te informacje. Na stronie subaru wyraźnie piszą ze manual tez ma napęd ze sprzęgłem wiskotycznym. A mój xv benzyna z cvt kręci czterema kołami a nie dołącza w razie potrzeby

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Manual ma blokowany wiskoza centralny mechanizm roznicowy jest to całkowicie inną budowa napędu jak ten wystepujacy w przypadku wersji z CVT

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Ale czy to robi różnice w terenie czy w użytkowaniu? Mi osobiście cieżko zauważyć. Trochę sie nim po blotach juz przeturlalem. Warto zobaczyć na YT kanał chris malikoff. Tez ma cvt i zacnie radzi sobie w offroadzie;)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Link to post
Share on other sites

W terenie o którym wspominasz "dopinany" jest lepszy.

 

W większości zastosowań drogowo-szutrowych gorszy.

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Ale chyba w żadnej sytuacji na drodze nie jest tak ze mam napęd tylko na przód? Zawsze jest na obie osie tylko ciagle zmienia sie rozkład sił przekazywanych do kół podczas jazdy. Dobrze rozumiem? Tak wyczytałem przed zakupem na subaruxvforum.com. Chodziło mi o to ze niektórzy upatrują jako wadę w napędzie z cvt sprzęgło wiskotyczne (wpisy wyżej), którego tu chyba nie ma (wielopłytkowe?) dobrze to rozumiem

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Link to post
Share on other sites

w skrócie subaru ze skrzynia cvt to naped zblizony do haldex, wiskoza to naped S-AWD z którego znane jest Subaru. Oba napedy są równie dobre

Edited by Karas
Link to post
Share on other sites

 

 

w napędzie z cvt sprzęgło wiskotyczne (wpisy wyżej), którego tu chyba nie ma (wielopłytkowe?) dobrze to rozumiem
 

 

dokładnie jest sterowane sprzęgło wielopłytkowe przekazujące napęd na tylną oś, natomiast brak w tym konkretnym rozwiązaniu centralnego mechanizmu różnicowego 

Link to post
Share on other sites

W tym braku centralnego mechanizmu różnicowego, o czym wspomina Ketivv oraz w optymalniejszym, co do zakresu obrotów,  wirtualnym zestopniowaniu większej ilości przełożeń CVT należy upatrywać mniejsze zużycie paliwa wersji z automatem.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...