Skocz do zawartości

Wał w SBD, wymiana shortblock.


arfi

Rekomendowane odpowiedzi

wczoraj chwaliłem sie kolegą a dzisiaj pękł mu wał
Zaraz ktoś napisze, że pewnie niewłaściwie się obchodził z urządzeniem.... ;)

 

nie każdy jest tak czujny jak Ty :D

No chyba tez bym miał problem, bo odpowiedniej kontrolki nie ma.... B)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak za bardzo się nie ciesz, bo 1 ostrzeżenie o panwece już miałeś :P

 

 

a Tak bardziej poważnie, to niezależnie, czy to 60 tys. km, czy 200tys km czy 400 tys km. uważam, że coś takiego jak pęknięcie wału nie jest normalne, a tym bardziej eksploatacyjne.

Edytowane przez jaceksu79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak za bardzo się nie ciesz, bo 1 ostrzeżenie o panwece już miałeś :P

Ten sam mechanik, który rzekomo ją usłyszał, niedawno ponownie długo nasłuchiwał na wolnych obrotach i stwierdził, że jest idealnie. Sam przyznał, że wtedy mógł to być dźwięk wydawany przez pęknięty smok... :P:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj tak sie złożyło że byłem na przeglądzie samochodem żony a w moim mieście jeden diler prowadzi kia i subaru, więc na gorąco w serwisie miałem okazję porozmawiać z pracownikiem serwisuu o tej konkretnej sytuacji bo auto kolegi właśnie tam wczoraj trafiło.

jakież było moje zdziwienie jak z rozbrajającą szczerością człowiek mówił "ale o co chodzi przecież cztery razy okrążył kulę ziemską-to mało?

a rekord w moim mieście zanim padł diesel to 246tyś km.

i jescze gadka o niewłaściwym użytkowaniu bo pan jechał kiedyś na trasie za takim subaru z dieslem i wyprzedził je przy 160km/h to jak taki motor ma wytrzymać takie obciążenia?przecież to diesel i tym się tak szybko nie jeździ

:yahoo::facepalm::czerwona:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A miał być poprawiony od 2010, mimo że SIP i przedstawiciele starają się bagatelizować problem coś za dużo tych nowych przypadków pękających wałów.

U mnie wał na razie cały, ale jakbym miał kupowac diesla to już nie kupiłbym SBD, nie wiadomo co się będzie działo jak podobno poprawione, nowsze roczniki osiagną odpowiednio duże przebiegi, problemów z 2.5 T, który jest produkowany od lat chyba też do końca nie usunęli. Teraz przymierzam się do mocniejszej benzyny i chyba tez nie bedzie to subaru -bo co mam kupic 2.5 T z UPG, panewkami itd lub kolejną nowość w forku 2.0T . Z| kupowania nowości po nabyciu SBD się wyleczyłem, chce mieć święty spokój, więc cyba niestety pożegnam się z marką subaru :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A miał być poprawiony od 2010, mimo że SIP i przedstawiciele starają się bagatelizować problem coś za dużo tych nowych przypadków pękających wałów.

U mnie wał na razie cały, ale jakbym miał kupowac diesla to już nie kupiłbym SBD, nie wiadomo co się będzie działo jak podobno poprawione, nowsze roczniki osiagną odpowiednio duże przebiegi, problemów z 2.5 T, który jest produkowany od lat chyba też do końca nie usunęli. Teraz przymierzam się do mocniejszej benzyny i chyba tez nie bedzie to subaru -bo co mam kupic 2.5 T z UPG, panewkami itd lub kolejną nowość w forku 2.0T . Z| kupowania nowości po nabyciu SBD się wyleczyłem, chce mieć święty spokój, więc cyba niestety pożegnam się z marką subaru :(

 

Chyba nie tylko ty masz takie przemyślenia, że trzeba będzie zmienić markę.

Podobno BD od 2010 był poprawiony. Jak mówi moja 4 letnia córka " Podobno był kot w butach" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A miał być poprawiony od 2010, mimo że SIP i przedstawiciele starają się bagatelizować problem coś za dużo tych nowych przypadków pękających wałów.

U mnie wał na razie cały, ale jakbym miał kupowac diesla to już nie kupiłbym SBD, nie wiadomo co się będzie działo jak podobno poprawione, nowsze roczniki osiagną odpowiednio duże przebiegi, problemów z 2.5 T, który jest produkowany od lat chyba też do końca nie usunęli. Teraz przymierzam się do mocniejszej benzyny i chyba tez nie bedzie to subaru -bo co mam kupic 2.5 T z UPG, panewkami itd lub kolejną nowość w forku 2.0T . Z| kupowania nowości po nabyciu SBD się wyleczyłem, chce mieć święty spokój, więc cyba niestety pożegnam się z marką subaru :(

Ale wyleczyles sie bo czytales forum, czy masz takie zle doswiadczenia.

PS jaki masz przebieg i co naprawiales?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A miał być poprawiony od 2010, mimo że SIP i przedstawiciele starają się bagatelizować problem coś za dużo tych nowych przypadków pękających wałów.

Niektórzy są bardzo sceptyczni co do tej poprawki od MY10. Na dodatek to osoby mocno 'siedzące w temacie' :(

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wyleczyles sie bo czytales forum, czy masz takie zle doswiadczenia. PS jaki masz przebieg i co naprawiales?

 

przebieg cos około 118 kkm i wsyzstko gra, nic nie było naprawiane, sprzeglo od nowości, nic mi sie nie popsuło. Choruje na wało-fobie bo czytam forum :) ale też osobiście rozmawiałem z dwiema osobami, którym padł SBD.

 

Wyleczyłem się chyba z nowości, wcześniej miałem jeden z pierwszych FSI, i za każdym razem obiecuje sobie że kupie auto ze sprawdzonym silnikiem tzn. taki co jest w produkcji od kilku lat i ma dobrą opinie a nie ryzyko chorób dziecięcych w pakiecie. Teraz chcę coś mocniejszego więc SBD i tak odpada, chodzi mi pogłowie forek XT ale to też nowy produkt, 2.5 T stary ale nie jest tajemnicą że bezawaryjny to on nie jest.

 

W evo są chyba w miarę bezawaryjne jednostki ale brak bagażnika, i mam trudności z przekonaniem żony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...