Skocz do zawartości

regeneracja wiskozy gc8 2.0 turbo


byniak88

Rekomendowane odpowiedzi

 

Beczki seryjnym GTkiem na suchym i przyczepnym asfalcie/betonie, obawiam się, że jest to nierealne.

Jeśli się mylę to poproszę jakiś filmik i faktycznie idę ćwiczyć :wacko:

 

Jakby to powiedzieć, wąż zjada ogon, historia zatacza koło itp. bo takie zachowanie doprowadza do przegrzania wiskozy :P

 

piszecie tak jakby to było hop siup, a jak przypomina mi sie moja wymiana centralnego to aż mnie trzepie :wacko:

Teraz mi powietrze ucieka z jednego koła i już sie martwie.

 

Carfit ty masz czesto do czynienia z tą czescią, jak Ty to oceniasz, faktycznie seryjna 4kgf jest tak czuła,żeby załatwić ją o 1mm bardziej zdarta oponą? Bo piszecie tutaj o bączkach,a z kolei w temacie od przemka z imprezy 1.6 różnica w oponach zagotowała dyfry aż do pójścia dymu :o

 

jak to jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli mogę: padło pytanie o niespinającą wiskozę. W tym przypadku to daje rozpięty ,luźny dyfer centralny i małą przewidywalność auta. Ale nie wiem czy takie awarie istniały.Może Carfit powie czy było coś takiego. Wtedy moment idzie jednakowy na przód i tył(ale to nic dobrego).

Carfit odpowiedział na przeciwny problem-awaria czyli spięta wiskoza. Tu teoria zgadza sie z praktyką :) czyli carfitem.Będzie tył trochę szalał bo spięte wisko dąży do utrzymania tej samej prędkości obu osi i tylna jako lżejsza (i często zeszperowana trochę wiskozą w tylnym dyfrze) .szybciej gubi przyczepność.-w zależności od obciążenia auta, odciazenia hamowaniem itp.

 

Co do większego spięcia wisko pamietajmy,że daje to większe naprężenia w napędach-więc w długowiecznym używaniu w cywilach problematyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby nie spinało musiał by pęknąć któryś wałek, obudowa "bulwy" wiskotycznej lub skrzynia jakims cudem utrzymać sie w bardzo niskiej temperaturze :idea:

 

A to Carfit też pisał . Moim zdaniem też to bezsensu mieć lsd w cywilnym aucie. O ile wiskotyczne wydaje sie być w miare bezobsługowe ("w miare", widzimy ile watek ma stron :biglol: ) to szpery płytkowe na ulice to mod troche nad wyrost :wacko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uf jak dobrze ze trafilem na ten watek, bo sie zastanawialem zeby zaszperowac Gteka jakims lsd, najbardziej mnie wkurza jak nie moge z zaspy wyjechac w zimie bo tylko jedno kolo kreci, no czasami dwa na ukos. Ale jak widac do cywilnej jazdy na przyczepnej drodze taki mod przeszkadza i prowadzi do awarii innych elementow. Ale w przyszlosci jak padnie visko to chyba danie mu oleju co spina na 10kgf pomoze na zime a nie zaszkodzi na lato?

Edytowane przez Glivek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w przyszlosci jak padnie visko to chyba danie mu oleju co spina na 10kgf pomoze na zime a nie zaszkodzi na lato?

Na lato przy mocniej spiętej wiskozie będzie trochę bardziej obciążony napęd machanicznie-ale nie bałbym się tak bardzo,że się od tego rozleci. Na zimę pomoże niewiele, bo zamiast kręcić jednym kołem ( w najbardziej niekorzystnych warunkach ) może będziesz kręcił wtedy dwoma po przekątnej . Zeby wyjazd z zaspy był dobry trzeba jeszcze zeszperować lepiej np. tylny dyfer, a jak chcesz dobrze to jeszcze przód, Ale wtedy robi sie gorzej ( prowadzenie i przyczepność) w czasie jazdy po asfalcie - i nie tylko. No ale dla fanu może to lepij-zależy od oczekiwań. :)

Hamulcem można wspomagać ruszanie na śliskim ,ąle trza dobrze wyćwiczyć bo 3 pedały na raz obsługujesz, a hamulec łapie inaczej na przod i tył- i każda sytyacja inna: przyczepność pod kołem auto przechylone wzdłuż ,albo w poprzek itd

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Temat wraca jak bumerang :( tym razem z mojej strony :

 

Pacjent: WRX 05 USA.

Objawy: Przy wolnym ruszaniu ze skrętem słychać trzaski - najbardziej chyba w prawym przednim kole oraz przy cofaniu (najbardziej chyba lewy tył :( )

 

Najprawdopodobniej wisko powiedziało PAPA :(

I tutaj moje pytanie - bo delikatne trzaski słychać na zimnym, a ciepłym samo parkowanie staje się niemiłym doświadczeniem - czy to się jeszcze da regenerować ? czy da się to jakoś ocenić wizualnie po wyjęciu wiskozy ze skrzyni - czy da się ocenić czy jest w ogóle sens tą daną sztukę naprawiać?

 

Jak ocenić stan dyfra z tyłu ?

 

Czy oprócz wisko trzeba jeszcze coś wymieniać?

 

Pozdrawiam,

Szymon

Edytowane przez mavvverick
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ocenić stan dyfra z tyłu ?

Jeśli nie słyszysz żadnego wycia,chrobotania czy innych efektów dźwiękowych w czasie jego pracy,oznacza że jest ok.

Czy oprócz wisko trzeba jeszcze coś wymieniać?

Raczej nie,jeśli skrzynia pracuje cicho i bez zgrzytów.

O możliwości regeneracji wiskozy musisz zapytać tych co się tym zajmują.Ale chyba nie ma problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O możliwości regeneracji wiskozy musisz zapytać tych co się tym zajmują.Ale chyba nie ma problemów.

Ztcw nie ma z regeneracją problemów, ja dzisiaj wysłałam jedną do zregenerowania ;)

 

Czy oprócz wisko trzeba jeszcze coś wymieniać?

Łożyska, ewentualnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
czyli wymienia sie płytki i lata dalej????

Dokładnie.Koszt zależy od tego ile płytek do wymiany.Płytki Kapsa

http://eng.kaps-transmissions.com/news-kaps/carbon_coated_subaru_dccd_kit-1061.html

Oczywiście dochodzi koszt wyjęcia i rozebrania skrzyni biegów.

Koszty małe raczej nie są. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a te płytki nie siedza z tyłu skrzyni jak wiskoza???mus rozbierac cała skrzynie???

 

Siedzą w tym samym miejcu - puszka z DCCD zamiast puszli z wiskozą. Wpisz w google DCCD oraz LSD plated oraz viscous LSD i budowę skrzyni. Jak przejrzysz zdjęcia pytaj dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dccd dochodzi jakaś kosmiczna elektronika, raz widziałem wyciagniete dccd na jakims filmiku. Wygląda DROGO :P

 

Najzwyklejsza cewkę elektromagnetyczna na 12 V nazywasz kosmiczna elektronika ? ;) tam nic kompletnie innego nie ma :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dccd dochodzi jakaś kosmiczna elektronika, raz widziałem wyciagniete dccd na jakims filmiku. Wygląda DROGO :P

 

Najzwyklejsza cewkę elektromagnetyczna na 12 V nazywasz kosmiczna elektronika ? ;) tam nic kompletnie innego nie ma :)

 

Dodam że zalaną silikonem :) , i kilka stalowych płytek w pudełku. Najciekawsze jest to że w typer R były 100% metal i 100% skuteczności, natomiast w nowszych sti jest carbon ;ub inne badziewie naklejany na płytki i to g....o się odkleja blokując ruch płytek.

 

kubasti - im mniej wiesz tym dłużej żyjesz takie motto mafi. Nie wnikaj bo się jeszcze dowiesz że cena katalogowa ta jakieś 20 tys i zaczniesz subaraka oszczędzać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 tysi to cena w ASO za cały moduł. Używki widziałem po 4 tysie. Same płytki to koszt chyba 180 EUR w zestawie czeskiego Kapsa.

Rozbierałem raz taki moduł mogę podesłać fotki na jak podasz mi email.

Nie wiem tylko czy trzeba wyjmować skrzynię w 6MT. W skrzyniach 5MT dojscie jest bez wyciągania, w 6MT nie miałem okazji grzebać.

Aczkolwiek jej wyjęcie i rozebranie jest wskazane chociażby aby ocenić stan kół zębatych i przesuwek.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dccd dochodzi jakaś kosmiczna elektronika, raz widziałem wyciagniete dccd na jakims filmiku. Wygląda DROGO :P

 

Najzwyklejsza cewkę elektromagnetyczna na 12 V nazywasz kosmiczna elektronika ? ;) tam nic kompletnie innego nie ma :)

 

Dodam że zalaną silikonem :) , i kilka stalowych płytek w pudełku. Najciekawsze jest to że w typer R były 100% metal i 100% skuteczności, natomiast w nowszych sti jest carbon ;ub inne badziewie naklejany na płytki i to g....o się odkleja blokując ruch płytek.

 

 

mnie wystarczy że wystaje kabelek :biglol:

 

4243d1210132955-subaru-dccd-centre-diff-dccd-2.jpg

 

Swoją drogą zawsze mnie zastanawiało jakim sposobem w dccd,ayc albo w atessie odbywa sie regulacja rozdziałem napędu :huh: Skoro (jak 4mamut mówi) dccd to dalej jest dyfer wiskotyczny :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 tysi to cena w ASO za cały moduł. Używki widziałem po 4 tysie. Same płytki to koszt chyba 180 EUR w zestawie czeskiego Kapsa.

Rozbierałem raz taki moduł mogę podesłać fotki na jak podasz mi email.

Nie wiem tylko czy trzeba wyjmować skrzynię w 6MT. W skrzyniach 5MT dojscie jest bez wyciągania, w 6MT nie miałem okazji grzebać.

Aczkolwiek jej wyjęcie i rozebranie jest wskazane chociażby aby ocenić stan kół zębatych i przesuwek.

dzieki za fotki kolego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...