Matiz Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Beczki seryjnym GTkiem na suchym i przyczepnym asfalcie/betonie, obawiam się, że jest to nierealne. Jeśli się mylę to poproszę jakiś filmik i faktycznie idę ćwiczyć Jakby to powiedzieć, wąż zjada ogon, historia zatacza koło itp. bo takie zachowanie doprowadza do przegrzania wiskozy piszecie tak jakby to było hop siup, a jak przypomina mi sie moja wymiana centralnego to aż mnie trzepie Teraz mi powietrze ucieka z jednego koła i już sie martwie. Carfit ty masz czesto do czynienia z tą czescią, jak Ty to oceniasz, faktycznie seryjna 4kgf jest tak czuła,żeby załatwić ją o 1mm bardziej zdarta oponą? Bo piszecie tutaj o bączkach,a z kolei w temacie od przemka z imprezy 1.6 różnica w oponach zagotowała dyfry aż do pójścia dymu jak to jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Jesli mogę: padło pytanie o niespinającą wiskozę. W tym przypadku to daje rozpięty ,luźny dyfer centralny i małą przewidywalność auta. Ale nie wiem czy takie awarie istniały.Może Carfit powie czy było coś takiego. Wtedy moment idzie jednakowy na przód i tył(ale to nic dobrego). Carfit odpowiedział na przeciwny problem-awaria czyli spięta wiskoza. Tu teoria zgadza sie z praktyką czyli carfitem.Będzie tył trochę szalał bo spięte wisko dąży do utrzymania tej samej prędkości obu osi i tylna jako lżejsza (i często zeszperowana trochę wiskozą w tylnym dyfrze) .szybciej gubi przyczepność.-w zależności od obciążenia auta, odciazenia hamowaniem itp. Co do większego spięcia wisko pamietajmy,że daje to większe naprężenia w napędach-więc w długowiecznym używaniu w cywilach problematyczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2013 żeby nie spinało musiał by pęknąć któryś wałek, obudowa "bulwy" wiskotycznej lub skrzynia jakims cudem utrzymać sie w bardzo niskiej temperaturze A to Carfit też pisał . Moim zdaniem też to bezsensu mieć lsd w cywilnym aucie. O ile wiskotyczne wydaje sie być w miare bezobsługowe ("w miare", widzimy ile watek ma stron ) to szpery płytkowe na ulice to mod troche nad wyrost Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Glivek Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 (edytowane) Uf jak dobrze ze trafilem na ten watek, bo sie zastanawialem zeby zaszperowac Gteka jakims lsd, najbardziej mnie wkurza jak nie moge z zaspy wyjechac w zimie bo tylko jedno kolo kreci, no czasami dwa na ukos. Ale jak widac do cywilnej jazdy na przyczepnej drodze taki mod przeszkadza i prowadzi do awarii innych elementow. Ale w przyszlosci jak padnie visko to chyba danie mu oleju co spina na 10kgf pomoze na zime a nie zaszkodzi na lato? Edytowane 19 Sierpnia 2013 przez Glivek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemek Furman Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 a z tym wyjechaniem z zaspy nie da rady za pomocą hamulca lewą nogą zakrecić oba koła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Glivek Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Nie sprawdzalem, nie wiedzialem o tym ze mozna tak probowac ruszyc. Ale wiesz jakbym chcial sie przebic przez jakas zaspe to na hamulcu raczej nie da rady :>. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Ale w przyszlosci jak padnie visko to chyba danie mu oleju co spina na 10kgf pomoze na zime a nie zaszkodzi na lato? Na lato przy mocniej spiętej wiskozie będzie trochę bardziej obciążony napęd machanicznie-ale nie bałbym się tak bardzo,że się od tego rozleci. Na zimę pomoże niewiele, bo zamiast kręcić jednym kołem ( w najbardziej niekorzystnych warunkach ) może będziesz kręcił wtedy dwoma po przekątnej . Zeby wyjazd z zaspy był dobry trzeba jeszcze zeszperować lepiej np. tylny dyfer, a jak chcesz dobrze to jeszcze przód, Ale wtedy robi sie gorzej ( prowadzenie i przyczepność) w czasie jazdy po asfalcie - i nie tylko. No ale dla fanu może to lepij-zależy od oczekiwań. Hamulcem można wspomagać ruszanie na śliskim ,ąle trza dobrze wyćwiczyć bo 3 pedały na raz obsługujesz, a hamulec łapie inaczej na przod i tył- i każda sytyacja inna: przyczepność pod kołem auto przechylone wzdłuż ,albo w poprzek itd pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Glivek Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 No i przychodzi na mysl ze zloty srodek dla subaraka na kazde warunki to DCCD i to z new age bo krotka 5MT= pilowanie w trasie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mavvverick Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 (edytowane) Temat wraca jak bumerang tym razem z mojej strony : Pacjent: WRX 05 USA. Objawy: Przy wolnym ruszaniu ze skrętem słychać trzaski - najbardziej chyba w prawym przednim kole oraz przy cofaniu (najbardziej chyba lewy tył ) Najprawdopodobniej wisko powiedziało PAPA I tutaj moje pytanie - bo delikatne trzaski słychać na zimnym, a ciepłym samo parkowanie staje się niemiłym doświadczeniem - czy to się jeszcze da regenerować ? czy da się to jakoś ocenić wizualnie po wyjęciu wiskozy ze skrzyni - czy da się ocenić czy jest w ogóle sens tą daną sztukę naprawiać? Jak ocenić stan dyfra z tyłu ? Czy oprócz wisko trzeba jeszcze coś wymieniać? Pozdrawiam, Szymon Edytowane 10 Września 2013 przez mavvverick Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 Jak ocenić stan dyfra z tyłu ? Jeśli nie słyszysz żadnego wycia,chrobotania czy innych efektów dźwiękowych w czasie jego pracy,oznacza że jest ok. Czy oprócz wisko trzeba jeszcze coś wymieniać? Raczej nie,jeśli skrzynia pracuje cicho i bez zgrzytów. O możliwości regeneracji wiskozy musisz zapytać tych co się tym zajmują.Ale chyba nie ma problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 O możliwości regeneracji wiskozy musisz zapytać tych co się tym zajmują.Ale chyba nie ma problemów. Ztcw nie ma z regeneracją problemów, ja dzisiaj wysłałam jedną do zregenerowania Czy oprócz wisko trzeba jeszcze coś wymieniać? Łożyska, ewentualnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubasti Opublikowano 12 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2013 witam mam sti z dccd 2004 i teraz pytanie samochód juz ma swoje latka przy awarii wiskozy mozna to zrobic zregenerowac?????wiskoza a szpery co to za róznica???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 12 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2013 mam sti z dccd 2004 To wtedy nie ma wiskozy.Da się regenerować wymieniając płytki dccd. Wiskoza to też typ szpery.Zajrzałeś do FAQ?Jest tam parę wątków na temat szper,dccd,wiskozy itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubasti Opublikowano 12 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2013 mam sti z dccd 2004 To wtedy nie ma wiskozy.Da się regenerować wymieniając płytki dccd. Wiskoza to też typ szpery.Zajrzałeś do FAQ?Jest tam parę wątków na temat szper,dccd,wiskozy itp. czyli wymienia sie płytki i lata dalej????jaki koszt takiej operacyji???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 12 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2013 czyli wymienia sie płytki i lata dalej???? Dokładnie.Koszt zależy od tego ile płytek do wymiany.Płytki Kapsa http://eng.kaps-transmissions.com/news-kaps/carbon_coated_subaru_dccd_kit-1061.html Oczywiście dochodzi koszt wyjęcia i rozebrania skrzyni biegów. Koszty małe raczej nie są. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubasti Opublikowano 12 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2013 (edytowane) a te płytki nie siedza z tyłu skrzyni jak wiskoza???mus rozbierac cała skrzynie??? Edytowane 12 Października 2013 przez kubasti Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 12 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2013 a te płytki nie siedza z tyłu skrzyni jak wiskoza???mus rozbierac cała skrzynie??? Siedzą w tym samym miejcu - puszka z DCCD zamiast puszli z wiskozą. Wpisz w google DCCD oraz LSD plated oraz viscous LSD i budowę skrzyni. Jak przejrzysz zdjęcia pytaj dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 12 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2013 a te płytki nie siedza z tyłu skrzyni jak wiskoza Fakt,siedzą.Się rozpędziłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 12 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2013 W dccd dochodzi jakaś kosmiczna elektronika, raz widziałem wyciagniete dccd na jakims filmiku. Wygląda DROGO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 12 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2013 W dccd dochodzi jakaś kosmiczna elektronika, raz widziałem wyciagniete dccd na jakims filmiku. Wygląda DROGO Najzwyklejsza cewkę elektromagnetyczna na 12 V nazywasz kosmiczna elektronika ? tam nic kompletnie innego nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 12 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2013 W dccd dochodzi jakaś kosmiczna elektronika, raz widziałem wyciagniete dccd na jakims filmiku. Wygląda DROGO Najzwyklejsza cewkę elektromagnetyczna na 12 V nazywasz kosmiczna elektronika ? tam nic kompletnie innego nie ma Dodam że zalaną silikonem , i kilka stalowych płytek w pudełku. Najciekawsze jest to że w typer R były 100% metal i 100% skuteczności, natomiast w nowszych sti jest carbon ;ub inne badziewie naklejany na płytki i to g....o się odkleja blokując ruch płytek. kubasti - im mniej wiesz tym dłużej żyjesz takie motto mafi. Nie wnikaj bo się jeszcze dowiesz że cena katalogowa ta jakieś 20 tys i zaczniesz subaraka oszczędzać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubasti Opublikowano 13 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2013 dobra Panowie ile wymiana tych płytek kosztuje konkretne z robocizna moze byc PW ......jak koszt 20tysi to w tej chwili wystawiam samochód na sprzedaz????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 13 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2013 20 tysi to cena w ASO za cały moduł. Używki widziałem po 4 tysie. Same płytki to koszt chyba 180 EUR w zestawie czeskiego Kapsa. Rozbierałem raz taki moduł mogę podesłać fotki na jak podasz mi email. Nie wiem tylko czy trzeba wyjmować skrzynię w 6MT. W skrzyniach 5MT dojscie jest bez wyciągania, w 6MT nie miałem okazji grzebać. Aczkolwiek jej wyjęcie i rozebranie jest wskazane chociażby aby ocenić stan kół zębatych i przesuwek. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 14 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 W dccd dochodzi jakaś kosmiczna elektronika, raz widziałem wyciagniete dccd na jakims filmiku. Wygląda DROGO Najzwyklejsza cewkę elektromagnetyczna na 12 V nazywasz kosmiczna elektronika ? tam nic kompletnie innego nie ma Dodam że zalaną silikonem , i kilka stalowych płytek w pudełku. Najciekawsze jest to że w typer R były 100% metal i 100% skuteczności, natomiast w nowszych sti jest carbon ;ub inne badziewie naklejany na płytki i to g....o się odkleja blokując ruch płytek. mnie wystarczy że wystaje kabelek Swoją drogą zawsze mnie zastanawiało jakim sposobem w dccd,ayc albo w atessie odbywa sie regulacja rozdziałem napędu Skoro (jak 4mamut mówi) dccd to dalej jest dyfer wiskotyczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubasti Opublikowano 14 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 20 tysi to cena w ASO za cały moduł. Używki widziałem po 4 tysie. Same płytki to koszt chyba 180 EUR w zestawie czeskiego Kapsa. Rozbierałem raz taki moduł mogę podesłać fotki na jak podasz mi email. Nie wiem tylko czy trzeba wyjmować skrzynię w 6MT. W skrzyniach 5MT dojscie jest bez wyciągania, w 6MT nie miałem okazji grzebać. Aczkolwiek jej wyjęcie i rozebranie jest wskazane chociażby aby ocenić stan kół zębatych i przesuwek. dzieki za fotki kolego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się