4mamut Opublikowano 15 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2013 W dccd dochodzi jakaś kosmiczna elektronika, raz widziałem wyciagniete dccd na jakims filmiku. Wygląda DROGO Najzwyklejsza cewkę elektromagnetyczna na 12 V nazywasz kosmiczna elektronika ? tam nic kompletnie innego nie ma Dodam że zalaną silikonem , i kilka stalowych płytek w pudełku. Najciekawsze jest to że w typer R były 100% metal i 100% skuteczności, natomiast w nowszych sti jest carbon ;ub inne badziewie naklejany na płytki i to g....o się odkleja blokując ruch płytek. mnie wystarczy że wystaje kabelek Swoją drogą zawsze mnie zastanawiało jakim sposobem w dccd,ayc albo w atessie odbywa sie regulacja rozdziałem napędu Skoro (jak 4mamut mówi) dccd to dalej jest dyfer wiskotyczny Nie powiedziałem że to dalej dyfer wiskotyczny !!!!!!!! musiałeś mnie źle zrozumieć. Chodziło mi o cewkę która jest zalana silikonem aby chronić ją przed wilgocią. Jest to twarda masa w której ułożono sporo drutów i której nie da się wygrzebać bez uszkodzenia cewki. Jej rezystancja z tego co pamiętam to 2-3 Ohm dla STI lub 3-4 dla type R. Płytki nie są zalane tak jak w typowym LSD lub jakiejś hermetycznej puszcze, pracują bez oleju silokonowego, można je wyjąć pomacać, tak samo jak szperę płytkową. Cewka jest oddzielona od reszty. Działa jak zwykły elektromagnes po podaniu napięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 16 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2013 aa, myślałem że w środku to jest dalej zalane olejem wiskotycznym (zalane silikonem) nie zrozumiałem skrótu myslowego czyli jednak jak zwykle kosmiczna technologia okazuje sie prosta dzieki 4mamucie btw. sprawdź pw,mam pytanko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubasti Opublikowano 21 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 ok a jaki olej do LSD najlepszy????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubasti Opublikowano 27 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2013 Panowe z tego co załapałem dyfry w Sti jedne sa płytkowe lsd a drugie torsen i kto wie jakim olejem zalac jeden a jakim drugi ???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 27 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2013 Do szper płytkowych idzie motul 75W140 FF gear competition - takiego używa sporo osób, a ponadto zaleca go też Carbonetic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubasti Opublikowano 28 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 (edytowane) Do szper płytkowych idzie motul 75W140 FF gear competition - takiego używa sporo osób, a ponadto zaleca go też Carbonetic. A powiedz mi jaki powinien byc stan oleju w skrzyni na wskazniku minimum a maximum i kiedy sprawdzac na zimnym czy ciepłym???? Edytowane 28 Października 2013 przez kubasti Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 28 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 Najlepiej maximum,na zimnym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzudok Opublikowano 28 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 Najlepiej maximum,na zimnym. po nagrzaniu nie zwiekszy sie objetosc i nie bedzie za duzo?????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 28 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 Po nagrzaniu i owszem,zwiększy się objętość oleju,ale i tak będzie rozprowadzony po ściankach skrzyni i jej elementach.Nim spłynie to trochę potrwa,czyli stan będzie raczej poniżej maximum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzudok Opublikowano 28 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 (edytowane) znalazłem ten olej spirax S2 ALS 90 czy bedzie ok do STI 2,5 DCCD skrzynia i dyfer czy cos innego ??? jest jeszcze Motul 90PA LS SAE90 moze ten lepszy???? Edytowane 28 Października 2013 przez dzudok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubasti Opublikowano 28 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 (edytowane) Najlepiej maximum,na zimnym. czyli nalac do maximum na miarce w skrzyni????? i teraz co zalac STI z DccD skrzynia i dyfer???? Edytowane 28 Października 2013 przez kubasti Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dulmen Opublikowano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 Czy ktoś się orientuje jak się sprawdza czy wiskoza trzyma 4 kgf? Czy ta wartość powinna być na kole, czy bezpośrednio na dyfrze ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2013 w którymś temacie chyba carfit pisał. Nie chce walnąć byka, ale chyba blokuje jedną strone a z drugiej mierzy kluczem dynamometrycznym. wynik sie podstawia do jakiegoś wzoru ,albo jakoś prosto z nm sie przelicza? Nie pamiętam, "zabijcie mnie" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2013 @@Matiz ale ta metoda dotyczyła tylnego dyfra. Tu jest opis Carfita http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/39028-blokada-wiskotyczna-tylnego-mechanizmu-roznicowego/page__hl__+jak%20+sprawdzi%C4%87%20+wiskoz%C4%99#entry1104550 A tu chyba jest pytanie o centralną wiskozę.Nie wiem czy ta metoda ma tu zastosowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 Też, najlepiej dulmen spytaj sie carfita bezpośrednio ,albo 4mamuta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oktan Opublikowano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2014 (edytowane) centralna wiskoza jest zabezp. segerem , i ja mozna rozebrac , zregenerowac , dolozyc/wymienic płytki , dac olej ja po wyjęciu tego z obdowy nie widze żdnego segera, to wygląda jakby ktoś to zaspawał chyba że czegoś nie wiem, btw dopiero poznaję budowę subarowej krzynki wiec poprawcie mnie jak gafe palne Edytowane 1 Stycznia 2014 przez Oktan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryjeks Opublikowano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2014 I teraz cięcie, spawanie i lata dalej A najlepiej jeszcze olej o wyższym cps Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 http://www.mrtrally.com.au/performance/viscous_coupling.htm Pewnie V1 miała a V2 nie?... Nie wiem. wiem że wg poradników V2 jest w ogóle nierozbieralna, albo jak to napisali "jest ,ale i tak nie ma części zamiennych". W każdym razie na mojej V2 nie było pierścienia, i nie wiem czy jest od wew. strony. Mozesz zrobić "myk" jak na zdjęciu, dorbobić śrubki drenażowe. Utwardzałem tak ze znajomym amory do Poldoneza Druciarstwo ,ale i tak mniejsze niż cięcie na pół . Podejrzewam że "regeneratorzy " z allegro też używają tej metody Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oktan Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 chyba narazie uzywke zanabędę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1986 Opublikowano 14 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2016 Pobawię się w archeologa W temacie Carfit pisał, że można przy regeneracji wzmocnić seryjne visco do powiedzmy 10kgf, ale nie jest to wskazane na co dzień do normalnej jazdy itd. Odkąd trafiłem na temat sprzedaży byłego GTka turdziGT myślałem, że jest tam błąd: środek to wiskoza 20kg. z STI ver 6 No i dziś postanowiłem coś tam pogrzebać w necie, bo sam mam STi ver 6 no i wychodzi, że może to być prawdą: - "A part number for example:ST3850055010 = Centre Viscous diff Ver.5/6 STi 20kgf m/100rpm" - https://www.japanparts.com/parts/detail/2195 itd. Do sedna. Mi tym autem w każdym aspekcie jeździ się lepiej niż GTkiem. Nie widzę żadnego objawu niepokojącego podczas jazdy po mieście itd. To jak to w końcu jest? Auto prawdopodobnie ma z tyłu normalnie VLSD jak GT (niektóre info mówią o suretracku ale to raczej bajka - przy podniesionym aucie jak kręcimy jednym tylnym kołem to drugie się kręci w przeciwnym kierunku) Zakręty przejeżdża dużo lepiej, potrafi na suchym asfalcie spokojnie odjechać z zakrętu bokiem, czego GT nie zrobi ot tak samo z siebie. To zasługa centralnej wiskozy? Nie kosztuje to nie wiadomo jakich pieniędzy i może w przypadku awarii serii jak i tak trzeba płacić za regeneracje to by był fajny upgrade do mocniejszych GT? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 15 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2016 Szczerze mówiąc to wątpię abyś ją miał. TY754VBAAA rozbierałem i było tam standardowe wisko. Wisko 20 Kg można rozpoznać po nabitej dacie czego nie mają inne wiskozy. Była raz taka na all...gro za 1.5 tys. Gdyby seryjnie wkładano tam wisko 20Kg to skrzynia nie miała by oznaczenia VBAAA bo występowała również w legacy twin turbo. Tylny dyfer może być inny jak najbardziej i to że idzie bokiem to jego zasługa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1986 Opublikowano 15 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2016 4mamut łatwo tam zajrzeć jak i tak skrzynia poleci w dół niedługo na montaż blach? Dziwne trochę to info, bo na obcojęzycznych stronach/forach piszą, że to visco wkładane do STI ver5/6. Jak wiadomo przynajmniej w ver 6 wszędzie była ta właśnie skrzynia jeśli nie było dccd. No, a jak było dccd to nie było visco i już nie wiem nic Jeśli info i część występuję to gdzieś to musieli wkładać Ja tam sprawdzę z ciekawości bo znając Subaru to mimo tego samego numeru skrzyni mogło się różnić. Np: w STi tak, a w Legacy i P1 inaczej.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 15 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2016 (edytowane) Roznilo sie tylnym dyfrem w legacy gt był taki sam jak w imprezie gt w sti jeżeli koła chodzą w przeciwna stronę to moze być torsen. Przy wisko w tylnym takim jak w gt chodzą w ta sama. Znalazłem tez ze centralna 20 kgfm było w katalogu akcesorii sti i raczej nie montowali w serii Zostaje samemu sprawdzić i uwaga na wersje type r ver6 i sti ver6 bo to całkiem inne auta Edytowane 15 Stycznia 2016 przez 4mamut Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1986 Opublikowano 15 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2016 No tak ale TypeR odpada z rozważań, bo w środku DCCD, a z tyłu płytka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 15 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2016 @@Bartek1986 ale w serii w żadnej skrzyni nie było innego wisko jak 4kg,to podlinkowane przez ciebie to do kupienie i modów. We wspomnianym GT Turdziego wisko było wymienione i wsadzone mocniejsze. Wisko masz w dupce skrzyni,będziesz ją miał na dole to można zajrzeć i sprawdzić. Natomiast co siedzi w tylnym dyfrze łatwo sprawdzić po numerach skrzyni,jeśli oczywiście nikt przy napędach wcześniej nie grzebał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się