Skocz do zawartości

regeneracja wiskozy gc8 2.0 turbo


byniak88

Rekomendowane odpowiedzi

W dccd dochodzi jakaś kosmiczna elektronika, raz widziałem wyciagniete dccd na jakims filmiku. Wygląda DROGO :P

 

Najzwyklejsza cewkę elektromagnetyczna na 12 V nazywasz kosmiczna elektronika ? ;) tam nic kompletnie innego nie ma :)

 

Dodam że zalaną silikonem :) , i kilka stalowych płytek w pudełku. Najciekawsze jest to że w typer R były 100% metal i 100% skuteczności, natomiast w nowszych sti jest carbon ;ub inne badziewie naklejany na płytki i to g....o się odkleja blokując ruch płytek.

 

 

mnie wystarczy że wystaje kabelek :biglol:

 

 

 

Swoją drogą zawsze mnie zastanawiało jakim sposobem w dccd,ayc albo w atessie odbywa sie regulacja rozdziałem napędu :huh: Skoro (jak 4mamut mówi) dccd to dalej jest dyfer wiskotyczny :idea:

 

Nie powiedziałem że to dalej dyfer wiskotyczny !!!!!!!! musiałeś mnie źle zrozumieć.

Chodziło mi o cewkę która jest zalana silikonem aby chronić ją przed wilgocią. Jest to twarda masa w której ułożono sporo drutów i której nie da się wygrzebać bez uszkodzenia cewki. Jej rezystancja z tego co pamiętam to 2-3 Ohm dla STI lub 3-4 dla type R.

 

Płytki nie są zalane tak jak w typowym LSD lub jakiejś hermetycznej puszcze, pracują bez oleju silokonowego, można je wyjąć pomacać, tak samo jak szperę płytkową. Cewka jest oddzielona od reszty.

Działa jak zwykły elektromagnes po podaniu napięcia.

 

f9u4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aa, myślałem że w środku to jest dalej zalane olejem wiskotycznym (zalane silikonem) nie zrozumiałem skrótu myslowego :P

czyli jednak jak zwykle kosmiczna technologia okazuje sie prosta ;) dzieki 4mamucie

 

btw. sprawdź pw,mam pytanko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do szper płytkowych idzie motul 75W140 FF gear competition - takiego używa sporo osób, a ponadto zaleca go też Carbonetic.

 

A powiedz mi jaki powinien byc stan oleju w skrzyni na wskazniku minimum a maximum i kiedy sprawdzac na zimnym czy ciepłym????

Edytowane przez kubasti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

w którymś temacie chyba carfit pisał. Nie chce walnąć byka, ale chyba blokuje jedną strone a z drugiej mierzy kluczem dynamometrycznym. wynik sie podstawia do jakiegoś wzoru ,albo jakoś prosto z nm sie przelicza? Nie pamiętam, "zabijcie mnie" :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Matiz ale ta metoda dotyczyła tylnego dyfra. ;) Tu jest opis Carfita

 

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/39028-blokada-wiskotyczna-tylnego-mechanizmu-roznicowego/page__hl__+jak%20+sprawdzi%C4%87%20+wiskoz%C4%99#entry1104550

A tu chyba jest pytanie o centralną wiskozę.Nie wiem czy ta metoda ma tu zastosowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
centralna wiskoza jest zabezp. segerem , i ja mozna rozebrac , zregenerowac , dolozyc/wymienic płytki , dac olej

 

ja po wyjęciu tego z obdowy nie widze żdnego segera, to wygląda jakby ktoś to zaspawał :huh:

 

chyba że czegoś nie wiem, btw dopiero poznaję budowę subarowej krzynki wiec poprawcie mnie jak gafe palne

post-12830-0-49402900-1388588866_thumb.jpg

Edytowane przez Oktan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.mrtrally.com.au/performance/viscous_coupling.htm

 

Pewnie V1 miała a V2 nie?... Nie wiem.

 

wiem że wg poradników V2 jest w ogóle nierozbieralna, albo jak to napisali "jest ,ale i tak nie ma części zamiennych". W każdym razie na mojej V2 nie było pierścienia, i nie wiem czy jest od wew. strony.

 

Mozesz zrobić "myk" jak na zdjęciu, dorbobić śrubki drenażowe. Utwardzałem tak ze znajomym amory do Poldoneza :P Druciarstwo ,ale i tak mniejsze niż cięcie na pół :P. Podejrzewam że "regeneratorzy " z allegro też używają tej metody :huh:

 

viscous-coupler.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba narazie uzywke zanabędę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Pobawię się w archeologa :P

W temacie Carfit pisał, że można przy regeneracji wzmocnić seryjne visco do powiedzmy 10kgf, ale nie jest to wskazane na co dzień do normalnej jazdy itd.

Odkąd trafiłem na temat sprzedaży byłego GTka turdziGT myślałem, że jest tam błąd:

 

 

środek to wiskoza 20kg. z STI ver 6

No i dziś postanowiłem coś tam pogrzebać w necie, bo sam mam STi ver 6 no i wychodzi, że może to być prawdą:

- "A part number for example:
ST3850055010 = Centre Viscous diff Ver.5/6 STi 20kgf m/100rpm"

- https://www.japanparts.com/parts/detail/2195

itd.

Do sedna. Mi tym autem w każdym aspekcie jeździ się lepiej niż GTkiem. Nie widzę żadnego objawu niepokojącego podczas jazdy po mieście itd.

To jak to w końcu jest? Auto prawdopodobnie ma z tyłu normalnie VLSD jak GT (niektóre info mówią o suretracku ale to raczej bajka - przy podniesionym aucie jak kręcimy jednym tylnym kołem to drugie się kręci w przeciwnym kierunku) Zakręty przejeżdża dużo lepiej, potrafi na suchym asfalcie spokojnie odjechać z zakrętu bokiem, czego GT nie zrobi ot tak samo z siebie.

To zasługa centralnej wiskozy? Nie kosztuje to nie wiadomo jakich pieniędzy i może w przypadku awarii serii jak i tak trzeba płacić za regeneracje to by był fajny upgrade do mocniejszych GT?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc to wątpię abyś ją miał.

TY754VBAAA rozbierałem i było tam standardowe wisko. Wisko 20 Kg można rozpoznać po nabitej dacie czego nie mają inne wiskozy. Była raz taka na all...gro za 1.5 tys.

Gdyby seryjnie wkładano tam wisko 20Kg to skrzynia nie miała by oznaczenia VBAAA bo występowała również w legacy twin turbo.

Tylny dyfer może być inny jak najbardziej i to że idzie bokiem to jego zasługa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4mamut łatwo tam zajrzeć jak i tak skrzynia poleci w dół niedługo na montaż blach?


Dziwne trochę to info, bo na obcojęzycznych stronach/forach piszą, że to visco wkładane do STI ver5/6.

Jak wiadomo przynajmniej w ver 6 wszędzie była ta właśnie skrzynia jeśli nie było dccd. No, a jak było dccd to nie było visco i już nie wiem nic :D

Jeśli info i część występuję to gdzieś to musieli wkładać :P

Ja tam sprawdzę z ciekawości bo znając Subaru to mimo tego samego numeru skrzyni mogło się różnić. Np: w STi tak, a w Legacy i P1 inaczej..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roznilo sie tylnym dyfrem w legacy gt był taki sam jak w imprezie gt w sti jeżeli koła chodzą w przeciwna stronę to moze być torsen. Przy wisko w tylnym takim jak w gt chodzą w ta sama. Znalazłem tez ze centralna 20 kgfm było w katalogu akcesorii sti i raczej nie montowali w serii

 

Zostaje samemu sprawdzić :) i uwaga na wersje type r ver6 i sti ver6 bo to całkiem inne auta

Edytowane przez 4mamut
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Bartek1986 ale w serii w żadnej skrzyni nie było innego wisko jak 4kg,to podlinkowane przez ciebie to do kupienie i modów.

We wspomnianym GT Turdziego wisko było wymienione i wsadzone mocniejsze.

Wisko masz w dupce skrzyni,będziesz ją miał na dole to można zajrzeć i sprawdzić.

Natomiast co siedzi w tylnym dyfrze łatwo sprawdzić po numerach skrzyni,jeśli oczywiście nikt przy napędach wcześniej nie grzebał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...