lukaszmrozek Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 Witam!!! jak napisałem w tytule jestem szczęśliwym posiadaczem Subaru Impreza 2.5 Sti w kolorze blue mica ))) (od tygodnia). Nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z tego rodzaju samochodami. (poprzedni civic type-r ufo). Prośba do forumowiczów z mojej strony o wskazówki na co mam zwracać szczególną uwagę jeśli chodzi o obsługę samochodu. Studzenie, grzanie silnika, oleje, dyfry, skrzynie itd itd.... Samochód kupiłem od znajomego który posiadał go od 4 lat. Autko nigdy nie było katowane, obecnie ma przejechane 65.000 km. Żadnych modyfikacji poza sportowym układem wydechowym od katalizotora oraz zaworem upustowym. Samochód posiada aktywne dyfry których szczerze powiedziawszy nie umiem ustawiać... Jednymi słowy totalne brak doświadczenia jeśli chodzi o tego typu "wynalazki" )) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 moje gratulacje - nabyłeś zacny samochód, które będzie Ci służył godnie jeśli będziesz stosował się do kilku fundamentalnych zasad. - interwały wymiany olejowej powinny byc rygorystycznie przestrzegane, w zależności od sposobu użytkowania, od 5kkm do 10kkm - przed intesywnym wykorzystywaniem potencjału auta doprowadzamy płyny eksploatacyjne do optymalnych wartości temperaturowych, warto zaopatrzyć sie w podstawowy zest. wskaxników zewnętrznych (temp. oleju , EGT , wsk.ciśń doł.) - pamiętamy że olej znajduje sie nie tylko w silniku, ale również w skrzyni i dyfrach , to że auto zagrzeje się na postoju nie oznacza iż jest juz gotowe do ostrej jazdy - NIE JEŹDZIMY autostradą tudziez innymi drogami na których akurat są takie mozliwości , z prędkościami zbliżonymi do maksymalnych - lejemy dobre paliwo min.98 - nie strzelamy ze sprzęgła podczas potyczek sygnalizatorowych - kontrolujemy często poziom oleju w silniku 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 - kontrolujemy często poziom oleju w silniku Czyli przy każdym tankowaniu albo częściej (pojeżdżawki). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewen Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 65000 km i jeszcze bez remontu... Pozazdrościć! :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeFo555 Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 lewen NIE STRASZ NOWEGO SZCZĘŚLIWEGO NABYWCY Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanekS Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 ....no i ten zawor upustowy sobie wywal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszmrozek Opublikowano 22 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 wielki dzięki za wstępne wskazówki dobrze doradzić się kogoś kto ogarnia temat. Nawiązując to wysokooktanowego paliwa, porzedni właściciel twierdził że lepiej tankować 95 gdyż 98 jest zbyt "suche" - być może to poprostu jakieś mity indywidualnej persony.... I nie straszcie że przebieg 65000 km grozi remontem :/ tak z innej beczki, co oznaczają te "buźki" na lusterkach Waszych bolidów? to jakieś logo klubowe? i gdzie można je zdobyć? Nie wypada się wyróżniać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 co oznaczają te "buźki" na lusterkach Waszych bolidów? To proste - subarakami same swinie jezdza Bzdur wlasciciela o suchym paliwie (WTF???) nie sluchaj - lej 98. I nie straszcie że przebieg 65000 km grozi remontem :/ No co tu straszyc - w sumie niektorzy nawet tyle szczescia nie maja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszmrozek Opublikowano 22 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 To proste - subarakami same swinie jezdza -i wszystko jasne ok od dzisiaj leje tylko 98 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 - kontrolujemy często poziom oleju w silniku I poziom paliwa w baku Zeby miec pewnosc, ze dojedziemy do najblizszej stacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 jest zbyt "suche" :mrgreen: :mrgreen: Tiaa, a 95 jest mokre, natomiast Racing jest niesmaczny. Słuchaj podobnych głupot to zarżniesz samochód w kwartał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszmrozek Opublikowano 22 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 faktycznie mam wrażenie że klapka od wlewu paliwa jest najlżej chodzącym elementem w tym samochodzie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrecki80 Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 (edytowane) Nie przejmuj się.Ja mam 82 tys.km bez remontu oprócz uszczelki (tzn UPG)+szpilki ARP.Tak poza tym seryjne graty jeszcze w silniku. Dobrze go rozgrzewaj-chłopcy mają rację. Olej sprawdzaj prawie codziennie.... Edytowane 22 Listopada 2012 przez Piotrecki80 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrowa Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 Jak będzie mokro, biało czy inna okazja kiedy będziesz chciał użyć ręcznego a auto będzie w ruchu to zawsze wciskaj sprzęgło - trzeba rozłączać napędy bo jak nie to rozłączysz je na AMEN! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 ... gdyż 98 jest zbyt "suche" - ..... Ręce opadają. :???: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STILU Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 - NIE JEŹDZIMY autostradą tudziez innymi drogami na których akurat są takie mozliwości , z prędkościami zbliżonymi do maksymalnych Coooooo???? Chyba na dotarciu??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 (edytowane) Świnki to logo forumowe. Możesz je nabyć tutaj http://www.forum.sub...__świnki__st__0 lub www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/6717-komu-swinke-komu/ Gdy już takowe nakleisz na klapie lusterkach bądź gdzie indziej zawsze machaj użytkownikom Subaru na drodze a tym bardziej jeśli mają świnki Paliwo lej tylko PB98 minimum i z dodatkami np Orlen Verva. Edytowane 22 Listopada 2012 przez ADK90 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 Coooooo???? Chyba na dotarciu??? Nawet jak zakujesz 2,5 to dłuższa jazda po autostradzie,z prędkością w ok.200,nie jest zdrowa dla tych silników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STILU Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 Coooooo???? Chyba na dotarciu??? Nawet jak zakujesz 2,5 to dłuższa jazda po autostradzie,z prędkością w ok.200,nie jest zdrowa dla tych silników. No fajne motóry te 2,5, same z nimi problemy jak tak czytam, cieszę się że mam 2.0 :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 .... Paliwo lej tylko PB98 minimum i z dodatkami np Orlen Verva. Ooo, a co to za dodatki i jakie mają właściwości ??? Może więcej mocy i mniej zanieczyszczeń oraz długie i szczęścliwe pożycie małżeńskie a także bujny zarost do 80-ki ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 .... Paliwo lej tylko PB98 minimum i z dodatkami np Orlen Verva. Ooo, a co to za dodatki i jakie mają właściwości ??? Może więcej mocy i mniej zanieczyszczeń oraz długie i szczęścliwe pożycie małżeńskie a także bujny zarost do 80-ki ??? Uspokajają sumienie i nie powodują wyświetlania się u mnie Checka jak zatankuje "zwykłą" PB98 na stacji No Name.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STILU Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 .... Paliwo lej tylko PB98 minimum i z dodatkami np Orlen Verva. Ooo, a co to za dodatki i jakie mają właściwości ??? Może więcej mocy i mniej zanieczyszczeń oraz długie i szczęścliwe pożycie małżeńskie a także bujny zarost do 80-ki ??? Uspokajają sumienie i nie powodują wyświetlania się u mnie Checka jak zatankuje "zwykłą" PB98 na stacji No Name.... To po co lejesz na "no name"??? Taniej wyjdzie lać V power 100 niż dokupywać te pseudo uszlachetniacze, przecież one liczby oktanowej nie zwiększą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarka665 Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 Coooooo???? Chyba na dotarciu??? dłuższa jazda po autostradzie,z prędkością w ok.200,nie jest zdrowa dla tych silników. Tego radzę Ci się trzymać, ponieważ z zasady boxery nie lubią wysokich obrotów, więc jak tak przez cały, cały czas 200km/h lub lepiej, to może klęknąć silnik. A tak btw to bardzo, bardzo ładna ta Twoja Impreza :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 - NIE JEŹDZIMY autostradą tudziez innymi drogami na których akurat są takie mozliwości , z prędkościami zbliżonymi do maksymalnych Coooooo???? Chyba na dotarciu??? Nie tylko na dotarciu. Było o tym szeroko w wątku w którym szukamy auta autostradowego. Uturbione Subaru po prostu nie wytrzymają długich jazd no stop po 200km/h niezależnie czy zakuty czy nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 .... Paliwo lej tylko PB98 minimum i z dodatkami np Orlen Verva. Ooo, a co to za dodatki i jakie mają właściwości ??? Może więcej mocy i mniej zanieczyszczeń oraz długie i szczęścliwe pożycie małżeńskie a także bujny zarost do 80-ki ??? Uspokajają sumienie i nie powodują wyświetlania się u mnie Checka jak zatankuje "zwykłą" PB98 na stacji No Name.... To po co lejesz na "no name"??? Taniej wyjdzie lać V power 100 niż dokupywać te pseudo uszlachetniacze, przecież one liczby oktanowej nie zwiększą. Gdy kupiłem auto to zatankowałem kilka razy na takich No Name stacjach. Teraz tankuje tylko na Orlenie PB 98 Verve i nic nie widzę nie dobrego. W mojej okolicy nie ma V Powera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się