Jump to content

Outback MY08 - podświetlenie tablicy rejestracyjnej


dubelt
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich.

Czy ktoś przerabiał temat problemu z odkreceniem oprawek/kloszy podświetlenia tablicy?

Wykrecenie 2ch śrubek zajeło mi wczoraj 1h... dziś montujać sprawną żarówkę kolejną godzinę... przy okazji zjechałem dość twarde śruby. Czy to jest normalne... czy te śruby są gdzieś do dostania?

 

 

 

Mój problem może się wiązać z zamontowaną na stałe ramką do rejestracji.

Kąt natarcia śrubokręta na łeb śruby nie jest taki jak przewidział producent śruby.... demontaż ramki raczej nie wiele by dał... przecież to nie jest normalne żeby żarówkę zmieniać 1h .... wkręt do połowy wkręca się normalnie a później dostaje mega oporu.

 

Jakieś porady? chyba zmienię na led żeby wiecej sie nie męczyć z tą pierdołą.

Link to comment
Share on other sites

U mnie jest tak samo. Dodatkowo żarówki często niekontaktują i nie świecą mimo że nie są przepalone. Wymieniam je przy okazji przeglądów w serwisie.Ostatnio też przestała kontaktować żarówka w pozycyjnym przednim.

Link to comment
Share on other sites

Normalne... Demontaż tablicy rej. niewiele pomaga.

 

Po każdej wymianie żarówki zamierzam zastąpić oryginalne śruby wkrętami z torxem albo inną gwiazdką - byle tylko móc 'podejść' z boku. Ale to słomiany zapał :oops:

 

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Uff :) to dobrze że jest nas więcej w tym bólu.

Co do ledów - nie ma szans zeby się sprawdziły, klosze są niemetalizowane... trzebaby nakleić folie alu aby dobrze odbijała światło ledów. Nie ma co szukać ledów jednostronnych - takie płytki z diodami smd, gdyż gniazdo żarówki jest skośnie osadzone na jakieś 90' w stosunku do płaszczyzny "szybki"

 

Toks:

nie zgodzę się z tobą - śruby są z fajnej kwasoodpornej stali, dość twardej.

 

co ciekawe, wykreciłem drugą oprawę... udało mi się w 10 minut wraz z wyczyszczeniem i skręceniem. Nie mogłem wytrzymać różnicy w czystości/jasności podświetlenia ;P

Wydaje mi się że trzeba przegwintować plastik lekko, albo lekko wiekszym wiertłem przejechać.. Śmieszna sprawa że te śruby są takie długie, spokojnie 15mm by wystarczyły, a fabryka dała ze 25-30 na oko.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Temat na czasie:) W poniedziałek zabrałem się z ww wymianę, myślałem, że zajmie mi to jakieś 15 min, ale zeszło się z półtorej godziny... oczywiście zdarłem śruby i następnego dnia dremelem musiałem naciąć i dopiero wtedy się udało. Teraz szukam jakiś śrub, które będą z lepszego materiału i za rok dadzą się po ludzku odkręcić;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Zmień na obojętnie jakie byle ocynk lub kwasoodoorna stal.

Z kwasówką jest problem że jest miekka...

 

Sugeruje z normalnym mocowaniem pod bita - torx lub imbus, nie będzie wypadać bit jak przy philipsie/krzyżaku

Link to comment
Share on other sites

W międzyczasie znalazłem rozwiązanie: elastyczny śrubokręt.

Dzięki temu, że trzpień lekko się wygina, można właściwie 'podejść' do śruby i nie uszkodzić podczas wykręcania.

Narzędzie wraz z końcówkami do kupienia w marketach budowlanych (ja chyba kupiłem w L-M)

Link to comment
Share on other sites

 

 

W międzyczasie znalazłem rozwiązanie: elastyczny śrubokręt.

 

Dzięki za sugestię - faktycznie elastyczna przedłużka, dobry bit PH2 i ostrożnie. Wkręty wymieniłem na ocynkowane, bo warunki pracy mają paskudne na tej tylnej klapie.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...